Osoba odgovorna za provođenje savjetovanja s javnošću

Iris Omazić | Branimirova obala 1, 23250 Pag | referent@pag.hr | +385 (0) 23 600 841

Komentari Savjetovanje je završeno, više nije moguće komentirati.

Odluka o visini paušalnog poreza po krevetu odnosno po smještajnoj jedinici u kampu


Poštovani građani,

pozivamo Vas da sudjelujete u otvorenom savjetovanju u donošenju Odluke o visini paušalnog poreza po krevetu odnosno po smještajnoj jedinici u kampu.

Tema savjetovanja je: Donošenje Odluke o visini paušalnog poreza po krevetu odnosno po smještajnoj jedinici u kampu.

Opis savjetovanja: Ovom Odlukom određuje se visina paušalnog poreza na dohodak po krevetu, smještajnoj jedinici u kampu te smještajnoj jedinici u objektu za robinzonski smještaj koji se nalaze na području Grada Paga.

Molimo zainteresiranu javnosti da sudjeluju u donošenju Odluke o visini paušalnog poreza po krevetu odnosno po smještajnoj jedinici u kampu, upisivanjem svojih komentara pod Prijava/Vaš komentar.

Savjetovanje je otvoreno do: 09.02.2025.

 

Napomena: Nakon završetka savjetovanja objavit će se Izvješće o provedenom savjetovanju s javnošću, koje sadrži zaprimljene prijedloge i primjedbe te očitovanja s razlozima za neprihvaćanje pojedinih prijedloga i primjedbi.

 

Komentari (3)


01.02.2025 | Samir Vujnović
Može li se napraviti nekakva vrsta kategorizacije apartmana na način da iznos paušalnog poreza ovisi o udaljenosti apartmana od mora. Apartmani koji su dalje od mora ne mogu se iznajmiti po istoj cijeni kao oni koji su bliže moru, pa mislim da samim time ni iznos paušalnog poreza ne bi trebao biti isti za sve u istom mjestu.
02.02.2025 | Radivoj Pastorčić


Poštovani,
molim da nadležno tijelo JLS razmotri donošenje "Programa mjera poticanja privatnih iznajmljivača na području Grada Paga za razdoblje 2025. – 2027. god." po uzoru na neke lokalne JLS (Primjer Malog Lošinja u nastavku) koje su se odlučile na takav program sa naglaskom da se on odnosi na kategoriju "Domaćina" odnosno iznajmljivača koji imaju prebivalište na prostoru JLS Grada Paga. Kao Udruga iznajmljivača soba i apartmana grada Paga smatramo da nastavno na izloženo, želimo dodatno istaknuti izazove s kojima se suočavamo uslijed visokog iznosa paušalnog poreza na smještajne kapacitete. Iako razumijemo potrebu za fiskalnom stabilnošću, smatramo da je iznos paušalnog poreza neproporcionalno visok u odnosu na stvarne prihode koje ostvarujemo, posebno s obzirom na činjenicu da turistička sezona u našoj destinaciji traje relativno kratko.

Kratko trajanje sezone, koje je u prosjeku ograničeno na nekoliko ljetnih mjeseci, ne omogućava nam da tijekom cijele godine generiramo prihode dostatne za pokrivanje svih troškova poslovanja, uključujući porezna davanja, komunalne naknade te nužna ulaganja u unaprjeđenje kvalitete smještaja. Stoga smatramo da bi iznos paušalnog poreza trebao biti usklađen s realnim uvjetima poslovanja, kako bi se omogućio održivi razvoj malih iznajmljivača i cjelokupnog turističkog sektora.

Osim toga, kako bi se osigurala dugoročna konkurentnost našeg turističkog sektora, nužna su dodatna ulaganja u infrastrukturu, promociju destinacije i poboljšanje kvalitete usluga. Mali iznajmljivači već ulažu značajna sredstva u održavanje i modernizaciju svojih objekata, no bez adekvatne podrške i stimulativnih poreznih mjera teško je pratiti trendove na zahtjevnom turističkom tržištu.

Stoga apeliramo na nadležne institucije da razmotre mogućnost donošenja mjera poticaja koji bi uzeo u obzir sezonalnost poslovanja te različite specifičnosti destinacije. Takav pristup omogućio bi daljnji razvoj turizma, povećanje kvalitete ponude te ravnomjerniji gospodarski rast.

Unaprijed zahvaljujemo na razumijevanju i nadamo se da će naši prijedlozi biti uzeti u obzir pri donošenju budućih odluka.

Radivoj Pastorčić
Predsjednik Udruge iznajmljivača apartmana i soba grada Paga


Prilog: PROGRAM mjera poticanja privatnih iznajmljivača na području Grada Malog Lošinja za razdoblje 2025. – 2027. god.



Na temelju članka 4. i 10. Zakona o državnim potporama („Narodne novine“ RH, br. 47/14 i 69/17), Uredbe Komisije (EU) 2023/2831 оd 13. prosinca 2023. o primjeni članaka 107. i 108. Ugovora o funkcioniranju Europske unije na de minimis potpore (Službeni list EU L, 2023/2832, od 15.12.2023.),  i članka 47. Statuta Grada Malog Lošinja („Službene novine“ Primorsko – goranske županije broj 26/09, 31/09, 10/13, 24/17, 9/18 i 9/21) Gradsko vijeće Grada Malog Lošinja na svojoj ___sjednici održanoj dana _______ 2025. godine, donosi


PROGRAM
mjera poticanja privatnih iznajmljivača
na području Grada Malog Lošinja za razdoblje 2025. – 2027. god.


I. OPĆE ODREDBE

Članak 1.

Programom mjera poticanja privatnih iznajmljivača u Gradu Malom Lošinju za razdoblje 2025. – 2027. god. (u daljnjem tekstu: Program) uređuju se ciljevi, vrsta potpore, uvjeti za dodjelu, korisnici, način i postupak odobrenja, te sredstva za realizaciju mjera.

U odredbama ovog Programa riječi i pojmovni sklopovi koji imaju rodno značenje bez obzira jesu li korišteni u muškom ili ženskom rodu, odnose se na jednak način na muški i ženski rod.

Odredbe ovog Programa usklađene su s odredbama Uredbe Komisije (EU) 2023/2831 оd 13. prosinca 2023. o primjeni članaka 107. i 108. Ugovora o funkcioniranju Europske unije na de minimis potpore (Službeni list EU L 2023/2831 od 15.12.2023. godine; dalje: Uredba o de minimis potporama).

Potpore temeljem ovog Programa ne mogu se dodijeliti za djelatnosti i pod uvjetima navedenim u članku 1. Uredbe o de minimis potporama.

Cilj ovog programa je poticanje privatnih iznajmljivača na području Grada Lošinja uslijed izmjena zakona iz područja poreza kako bi se korisnike potpore potaknulo na održavanje postojeće razine svoje usluge i stvaranja pozitivne klime kod pružanja usluge smještaja u turizmu na području Grada Malog Lošinja.

Financijska sredstva za provedbu mjere potpore utvrđene ovim Programom osiguravaju se u Proračunu Grada u razdoblju njegove provedbe, odnosno u razdoblju od 1.1. 2025. do 31.12.2027. godine te će iznos biti definiran Javnim pozivom u skladu s iznosima predviđenim proračunom Grada za 2025, 2026. i 2027. godinu.



II. MJERA POTPORA MALE VRIJEDNOSTI

Članak 2.

Korisnici mjera iz ovog Programa mogu biti privatni iznajmljivači fizičke osobe s prebivalištem na području Grada Malog Lošinja, koji obavljaju djelatnost pružanja usluge smještaja u turizmu na području Grada Malog Lošinja, imaju Rješenje o pružanju usluge smještaja u turizmu te su upisani u Registar poreznih obveznika.

Mjera potpore male vrijednosti odnosi se na subvencioniranje dijela troška godišnjeg paušalnog poreza na dohodak koji se izračunava kao umnožak broja osnovnih kreveta i visine paušalnog poreza po krevetu.

Potpora male vrijednosti isplaćuje se u iznosu 45,00 eura po ležaju na koji postoji obveza plaćanja paušalnog poreza i isplaćuje se korisnicima kao jednokratna potpora nakon utvrđenog godišnjeg paušalnog poreza na dohodak.

Sukladno članku 3. Uredbe o de minimis potporama, ukupan iznos potpora male vrijednosti koji je dodijeljen jednom poduzetniku ne smije prijeći iznos od 300.000,00 EUR-a tijekom razdoblja od tri fiskalne godine, te se ta gornja granica primjenjuje bez obzira na oblik i svrhu potpore.

Davatelj potpora male vrijednosti je Grad Mali Lošinj.

Instrument potpore je subvencija, odnosno bespovratno sredstvo koja se smatra transparentnom potporom u smislu članka 4. Uredbe o de minimis potporama.


III. POSTUPAK DODJELE POTPORA

Članak 3.

Bespovratne novčane potpore koje su predmet ovog Programa dodjeljuju se na temelju provedenog postupka i kriterija propisanih ovim Programom.

Zahtjevi za potpore dostavljaju se na propisanom obrascu uz pripadajuću dokumentaciju kako je propisano u Javnom pozivu, a rješavaju se prema redoslijedu zaprimanja.

Bespovratne potpore dodjeljuju se na temelju Javnog poziva koji raspisuje Gradonačelnik. Javni poziv objavljuje se na oglasnoj ploči i web stranici Grada Malog Lošinja.

Javni poziv sadrži:
Naziv tijela koje objavljuje poziv,
Predmet javnog poziva,
Opće uvjete i kriterije za dodjelu potpore,
Popis potrebne dokumentacije
Naziv i adresu tijela kojem se podnose zahtjevi
Vrijeme trajanja javnog poziva
Podatke o informacijama

Za provedbu ovog Programa zadužen je Jedinstveni upravni odjel Grada Malog Lošinja, Odsjek za proračun, financije, javnu nabavu i EU projekte, a postupak dodjele potpora provodi Povjerenstvo za potpore na području Grada Malog Lošinja koje imenuje Gradonačelnik.

Odluku o dodjeli potpore donosi Gradonačelnik na prijedlog Povjerenstva. Datumom dodjele potpore male vrijednosti smatra se datum odluke o dodjeli potpore.

Pravo na potporu ne može ostvariti fizička osoba koja prema Gradu Malom Lošinju ima dospjelih, a nepodmirenih obveza i obveza po osnovi javnih davanja. Podnositelj zahtjeva nema pravo na potporu ukoliko je za istu namjenu primio potporu iz drugih izvora.

Svaki korisnik potpore kojem se odobri potpora u skladu s Javnim pozivom postaje primatelj potpore male vrijednosti, te je u obvezi prilikom predaje zahtjeva predati ispunjen i potpisan obrazac pod nazivom Izjava o korištenim potporama male vrijednosti, koji obrazac će biti dostupan prilikom objave Javnog poziva.

Slijedom prethodnog stavka, podnositelj zahtjeva nema pravo na potporu za koju je podnio zahtjev ukoliko ukupne potpore male vrijednosti dodijeljene podnositelju zahtjeva tijekom razdoblja od tri fiskalne godine prelaze iznos utvrđen člankom 3. Uredbe o de minimis potporama, bez obzira na izvor javnih sredstava i program po kojem je potpora dodijeljena.

Ukoliko korisnik potpore u skladu s Javnim pozivom ostvari pravo na potporu na temelju dostavljene neistinite dokumentacije, ili se utvrdi da je za istu namjenu primio potporu iz drugih izvora, korisnik potpore dužan je dobivena sredstva uvećana za zakonsku zateznu kamatu koja se obračunava od dana primitka potpore vratiti u proračun Grada Malog Lošinja, te se isključuje iz svih mjera potpore Grada Malog Lošinja navedenih u ovom Programu.


Članak 4.

Korisnici potpora uz obrazac zahtjeva prilažu sljedeće:

Presliku osobne iskaznice
Presliku poreznog rješenja o kojim je utvrđen godišnji paušalni porez na dohodak na djelatnost pružanja usluge smještaja u turizmu na području Grada Malog Lošinja
Potvrdu porezne uprave o nepostojanju dugovanja po osnovi javnih davanja
Izjavu o dodijeljenim potporama male vrijednosti tijekom tri fiskalne godine
Presliku računa s pripadajućim IBAN-om
Druge dokumente propisane Javnim pozivom

Obrasci zahtjeva bit će dostupni uz objavljene Javne pozive na web-stranici Grada Malog Lošinja, www.mali-losinj.hr, ili se mogu podignuti u Pisarnici Grada Malog Lošinja.


IV. KUMULACIJA POTPORA

Članak 5.

Potpore male vrijednosti koje se dodjeljuju temeljem ovog Programa mogu se kumulirati s ostalim potporama male vrijednosti dodijeljenima u skladu s Uredbom o de minimis potporama do iznosa propisanog člankom 5. ovog programa.

Potpore male vrijednosti koje se dodjeljuju temeljem ovog Programa mogu se kumulirati s potporama male vrijednosti dodijeljenima u skladu s uredbama Komisije (EU) broj 1408/2013 i (EU) broj 717/2014 do odgovarajuće gornje granice utvrđene u članku 5. ovog Programa.


V. PRAĆENJE I IZVJEŠĆIVANJE

Članak 7.

Svi osobni podaci navedeni u Zahtjevu za dodjelu potpore i dokumentaciji koristit će se sukladno Općoj uredbi o zaštiti podataka (GDPR) i Zakonu o provedbi Opće uredbe o zaštiti podataka („Narodne novine“ br. 42/18) isključivo u svrhu odobravanja potpore.

Sukladno članku 14. Zakona o državnim potporama („Narodne novine“ br. 47/14 i 69/17), Grad Mali Lošinj, kao davatelj potpore, dužan je voditi evidenciju potpora male vrijednosti dodijeljenih temeljem ovog Programa, te podatke o dodijeljenim potporama male vrijednosti, sukladno članku 5. Pravilnika o dostavi prijedloga državnih potpora, podataka o državnim potporama i potporama male vrijednosti te registru državnih potpora i potpora male vrijednosti („Narodne novine“ br. 125/17), unijeti u registar državnih potpora i potpora male vrijednosti Ministarstva financija.

Za vođenje evidencija o dodijeljenim potporama male vrijednosti i njihov unos u registar potpora zadužen je Jedinstveni upravni odjel Grada Malog Lošinja, Odsjek za proračun, financije, javnu nabavu i EU projekte.

Podatke o dodijeljenim potporama male vrijednosti Grad Mali Lošinj čuvat će 10 godina od datuma dodjele.


VI. ZAVRŠNE ODREDBE

Članak 8.

Ugovori o dodjeli potpora mogu se zaključivati do 31. prosinca godine za koju se potpora dodjeljuje.
Ovaj Program stupa na snagu osam dana od dana objave u „Službenim novinama“ Primorsko-goranske županije i ostaje na snazi do 31.12.2027. godine.




KLASA: 402-08/25-01/08
URBROJ: 2170-10-01-25-
Mali Lošinj, .2025.g.


GRAD MALI LOŠINJ
GRADSKO VIJEĆE

Predsjednik:
Dubravko Devčić, dr.med.vet.
08.02.2025 | Marko Donadić
Odluka Grada Paga da zaštiti svoje male iznajmljivače najmanjim mogućim iznosom poreza po ležaju je hvalevrijedna, ali nažalost nije dovoljna. Treba imati na umu da je do sada porez po ležaju iznosio pola tog iznosa te su se sukladno tome i sukladno skromnom prihodu malih iznajmljivača u Pagu zbog kratke sezone i rastućih troškova, cijene smještaja formirale na jednoj razini koja više neće moći pratiti 100%-ni porast poreza po ležaju, jer će to značiti odlazak gostiju u neke druge destinacije što će posljedično nanijeti dodatnu štetu već ionako sve kraćoj turističkoj sezoni u Pagu. Jer Pag nije niti Dubrovnik niti Opatija ili Rovinj, destinacije s neusporedivom turističkom infrastrukturom i prometom turista kroz čitavu godinu, makar je Pag statističkim inženjeringom doveden u 1. kategoriju turističke razvijenosti uz bok Dubrovniku i Opatiji, što nema nikakvog smisla i kontraproduktivno je, jer budimo realni, turistička sezona se u Pagu u svojoj punini odvija tijekom 2 ili 3 tjedna (do Vele Gospe). Stoga neminovnim podizanjem cijena malih iznajmljivača ova naša destinacija dodatno će stagnirati te dodatno oslabiti male iznajmljivače, a dovesti će do rasta iznajmljivača na crno, nelojalne konkurencije i sličnih pothvata, što nije nikome u interesu.

Program mjera poticanja malih iznajmljivača na primjeru Malog Lošinja moguće je rješenje ovog problema koji je nastao svrstavanjem Grada Paga u 1. kategoriju turističke razvijenosti. Međutim, pritom bih htio skrenuti pozornost na jednu činjenicu da ovdje u ovoj priči postojimo i mi, mali iznajmljivači koji nismo domicilno stanovništvo, ali čije nekretnine stoje na našoj djedovini, naših Paških djedova i očeva, čija prezimena i imena nosimo, volimo ovaj kraj od malena te se trudimo sačuvati ovo naše nasljeđe od fizičkog propadanja i od prodaje strancima, na što nas sve veći nameti prisiljavaju. Iznajmljujemo dio nekretnine u kojoj preko ljeta i sami boravimo (ne odlazimo u druge destinacije), kako bismo pokrili sve veće troškove, porezna davanja, komunalne naknade, izdatke za održavanje nekretnine, odnosno sve ono što podmiruje i domicilno stanovništvo, i tako već 50 pa i više godina, unatoč tome što živimo u Zagrebu, Rijeci ili nekim drugim bližim i daljim gradovima u Hrvatskoj, gdje također sve to ponovno plaćamo. Uz to osobno fizički dočekujemo i ispraćamo svoje goste čim dođemo na zasluženi odmor i otvorimo naše Paške kuće domaćim i stranim gostima. Možda nas više nema mnogo, budući da su mnogi odustali u toj borbi i prodali svoje nekretnine, no ne bismo željeli ostati neprimijećeni i biti izuzeti iz ove priče te možebitnih projekcija potpore, odnosno da nas se svrstava u „furešte“ i ne-domaćine. Naravno, postoje i iznajmljivači kojima je iznajmljivanje gospodarska djelatnost s ciljem isključivog stjecanja dobiti, izgradnje apartmana radi prodaje i sličnih akviziterstava te se kao takvi naravno ne mogu smatrati domaćinima. Stoga se duboko nadamo da ćete nas „Pažane po djedovini“ prepoznati u ovoj priči te nas također uključiti u svoje pozitivne odluke.