Osoba odgovorna za provođenje savjetovanja s javnošću

Tea Orlić Mihajić, mag.iur. | Dobrinj 103, 51514 Dobrinj | opcina-dobrinj@ri.t-com.hr | +385 (0)51 848 344

Komentari Savjetovanje je završeno, više nije moguće komentirati.

Odluka o izmjenama i dopunama Odluke o načinu pružanja javne usluge sakupljanja komunalnog otpada na području Općine Dobrinj


Poštovani građani,

pozivamo Vas da sudjelujete u otvorenom savjetovanju u donošenju Odluke o izmjenama i dopunama Odluke o načinu pružanja javne usluge sakupljanja komunalnog otpada na području Općine Dobrinj.

Tema savjetovanja je: Donošenje Odluke o izmjenama i dopunama Odluke o načinu pružanja javne usluge sakupljanja komunalnog otpada na području Općine Dobrinj.

Opis savjetovanja: Javno savjetovanje provodi se u svrhu donošenja Odluke o izmjenama i dopunama Odluke o načinu pružanja javne usluge sakupljanja komunalnog otpada na području Općine Dobrinj.

Molimo zainteresiranu javnosti da sudjeluju u donošenju Odluke o izmjenama i dopunama Odluke o načinu pružanja javne usluge sakupljanja komunalnog otpada na području Općine Dobrinj, upisivanjem svojih komentara na dolje predviđeno mjesto pod KOMENTARI.

Savjetovanje je otvoreno do: 11.02.2024.

 

Napomena: Nakon završetka savjetovanja objavit će se Izvješće o provedenom savjetovanju s javnošću, koje sadrži zaprimljene prijedloge i primjedbe te očitovanja s razlozima za neprihvaćanje pojedinih prijedloga i primjedbi.

 

Komentari (7)


11.02.2024 | Dubravka Dijanić
Primjedba 1.
savjetovanje nije bilo objavljeno 12.01.2024. kao što je navedeno nego barem tjedan dana kasnije. Sukladno članku 66. Zakona o gospodarenju otpadom, o odluci je potrebno provesti savjetovanje s javnošću u trajanju od najmanje 30 dana. Sukladno Zakonu o pravu na pristup informacijama, savjetovanja traju u pravilu 30 dana, osim iznimno. Iz navedenog proizlazi da ukoliko ovo savjetovanje završava s 11.02.2024. ne provodi se sukladno Zakonu o gospodarenju otpadom i Zakonu o pravu na pristup informacijama.
11.02.2024 | Dubravka Dijanić
2. Primjedba:
Provođenje ovog savjetovanja nije sukladno ni članku 11. Zakona o pravu na pristup informacijama kojim je propisano da se uz nacrt općeg akta mora objaviti i obrazloženje te sastav radne skupine koja je izradila nacrt akta. Objavljen je jedino nacrt odluke.
Vidljivo je da je i ovaj nacrt odluke izradio sam davatelj javne usluge Ponikve eko otok Krk d.o.o. kako bi kroz odluku Općinskog vijeća pokušao legalizirati svoj način rada koji u nekim dijelovima nije sukladan zakonu.

3. Prijedlog:
Molim da se savjetovanje provede sukladno zakonu odnosno da se ili ponovi u trajanju od 30 dana ili postojeće produži tako da njegovo trajanje bude barem 30 dana od stvarnog dana objave, te da se objave obrazloženje i sastav radne skupine koja je izradila nacrt Odluke.
S obzirom da je riječ o izmjenama i dopunama postojećeg akta, u dokumentima savjetovanja trebalo bi objaviti i postojeći akt koji se mijenja.
11.02.2024 | Dubravka Dijanić
4. Primjedba:
Općinska Odluka iz 2022. sadrži odredbe koje nisu sukladne zakonu, a umjesto da se izmjenama i dopunama Odluka konačno s istim uskladi, njenim izmjenama i dopunama kako su predložene ovim nacrtom nastaviti će se pružanje javne usluge na području Općine Dobrinj suprotno odredbama zakona. Javna usluga se, na području cijelog otoka Krka, pružala suprotno zakonu i u razdoblju od 2017. - 2022. godine, što je utvrđeno 2019. g. u nadzoru nadležnog Ministarstva koje je utvrdilo da je osim Odluke JLS nezakonit i Cjenik Ponikve eko otok Krk, no većinu utvrđenih nezakonitosti u tim Odlukama i Cjeniku (naplata po m2 itd.) JLS i Ponikve nikad nisu ispravile te su stanovnici godinama plaćali neopravdano visoku cijenu javne usluge, a neopravdano visoku cijenu plaćaju i danas, nakon donošenja Odluke iz 2022. Ovim izmjenama i dopunama Odluke, veliki broj stanovnika plaćati će još višu cijenu javne usluge zbog uvođenja dodatne naplate korištenja spremnika na javnim površinama, umjesto da se prije svega izvršila revizija kalkulacije cijene javne usluge koju je nacrtom Odluke iz 2022. neutemeljeno i proizvoljno odredio davatelj usluge a prihvatio kao prijedlog općinski načelnik i predložio Vijeću koje je takvu Odluku donijelo. Odluku je potrebno uskladiti sa zakonom, što ovim nacrtom izmjena i dopuna nažalost nije predviđeno.

11.02.2024 | Dubravka Dijanić
5. Prijedlog:
Predlažem da se u Odluku uključe i izmjene odredbi o cijeni minimalne javne usluge, tako da cijena bude opravdana i obrazložena transparentno predočenim financijskim podacima o troškovima javne usluge, s obzirom da to nije bilo učinjeno 2022. g. kada je donesena Odluka pa je posljedica neopravdano visoka cijena obvezne minimalne javne usluge određena suprotno zakonskim kriterijima a koju plaćaju stanovnici Općine Dobrinj i cijelog otoka Krka.
11.02.2024 | Dubravka Dijanić
6. Primjedba:
Odredbe o ugovornoj kazni nisu u skladu sa Zakonom o gospodarenju otpadom te ih je potrebno uskladiti.
11.02.2024 | Dubravka Dijanić
7. Primjedba:
Korištenje RFID kartica riješit će problem samo s korisnicima poluukopanih spremnika, dok se na ostale spremnike na javnim površinama neće ugraditi otpadomjeri pa će se tim korisnicima i dalje naplaćivati javna usluga suprotno zakonu
12.02.2024 | Dubravka Dijanić
8. Primjedba i prijedlog
Iz odluke treba brisati frazu "do uvođenja digitalne evidencije" i sve odredbe u kojima se pojavljuje jer istom davatelj usluge već 8 godina manipulira kako bi mogao raditi suprotno zakonu