Komentari Savjetovanje je završeno, više nije moguće komentirati.
Plan Proračuna Grada Oroslavja za 2026. godinu s projekcijama za 2027. i 2028. godinu
Poštovani građani,
pozivamo Vas da sudjelujete u otvorenom savjetovanju u donošenju Plana Proračuna Grada Oroslavja za 2026. godinu s projekcijama za 2027. i 2028. godinu.
Tema savjetovanja je: Donošenje Plana Proračuna Grada Oroslavja za 2026. godinu s projekcijama za 2027. i 2028. godinu.
Opis savjetovanja: Javno savjetovanje provodi se u cilju donošenja Plana Proračuna Grada Oroslavja za 2026. godinu s projekcijama za 2027. i 2028. godinu.
Molimo zainteresiranu javnosti da sudjeluju u donošenju Plana Proračuna Grada Oroslavja za 2026. godinu s projekcijama za 2027. i 2028. godinu, upisivanjem svojih komentara na predviđeno mjesto pod Prijava/Vaš komentar.
Savjetovanje je otvoreno do: 6.11.2025.
Napomena: Nakon završetka savjetovanja objavit će se Izvješće o provedenom savjetovanju s javnošću, koje sadrži zaprimljene prijedloge i primjedbe te očitovanja s razlozima za neprihvaćanje pojedinih prijedloga i primjedbi.
Komentari (21)
Postovani,
znam da se radi o velikoj investiciji, ali se nadam se da ce se u skoroj buducnosti razmatrati nadogradnja osnovne škole kako bi sva djeca mogla pohadjati jutarnji turnus.
S postovanjem
Ksenija Junković
Predlažem da Grad Oroslavje u Planu proračuna za 2026. godinu predvidi ulaganje u ugradnju fotonaponskih elektrana na zgrade osnovne škole, dječjeg vrtića i drugih javnih objekata u području obrazovanja, uz mogućnost prelaska postojećih sustava grijanja na električnu energiju.
Ovaj projekt imao bi višestruke koristi za Grad i građane:
1. Ekonomska korist: smanjenje troškova električne energije i grijanja za javne ustanove te postizanje dugoročnih ušteda u gradskom proračunu.
2. Energetska neovisnost i stabilnost: prelaskom na električno grijanje (npr. putem dizalica topline) i korištenjem energije iz vlastitih fotonaponskih sustava, Grad bi smanjio ovisnost o nestabilnim i promjenjivim cijenama energenata. Cijene plina i ostalih fosilnih goriva već su vrlo nestabilne, a u narednim godinama gotovo sigurno možemo očekivati njihovo daljnje poskupljenje.
3. Ekološka korist: smanjenje emisija CO₂, manji utjecaj na okoliš te doprinos ciljevima zelene tranzicije i klimatske neutralnosti.
4. Edukativna vrijednost: učenici i djeca u vrtiću mogli bi kroz praktične primjere učiti o obnovljivim izvorima energije, energetskoj učinkovitosti i zaštiti okoliša.
Predlažem da Grad Oroslavje zatraži sufinanciranje ovih projekata putem EU fondova, poput Mehanizma za oporavak i otpornost, Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost ili programa REPowerEU.
Ovim ulaganjima Grad bi pokazao primjer odgovornog, održivog i modernog upravljanja javnim sredstvima, smanjio bi troškove poslovanja, povećao energetsku učinkovitost te doprinio obrazovanju budućih generacija o važnosti zaštite okoliša i energetske samodostatnosti.
Poštovani,
u planu Proračuna za 2026. godinu, s projekcijama za 2027. i 2028. godinu, u Posebnom dijelu, pod pozicijama „A211001 Financiranje smještaja djece u vlasništvu drugih općina i gradova“ i „Aktivnost A211002 Pomoć u radu djećjih vrtića u privatnom vlasništvu“ za 2026. godinu predviđeno je duplo manje sufinanciranje smještaja djece u dječjim vrtićima u privatnom vlasništvu, dok je za 2027. i 2028. godinu predviđeno ukidanje bilo kakvog sufinanciranja smještaja djece u dječjim vrtićima u privatnom vlasništu, kao i u vlasništvu drugih općina i gradova.
Imajući u vidu da je trenutno na snazi Odluka Grada Oroslavja od 12.09.2025., KLASA: 402-08/25-01/15, UBROJ: 2140-4-1-25-1, vezano za sufinanciranje smještaja djece u privatnim vrtićima i vrtićima u vlasništvu drugih gradova i općina, a kojom je sufinanciranje predviđeno u većem iznosu nego je to Proračunom predviđeno, donošenjem ovakog Proračuna predmetna Odluka se derogira, odnosno očito je donesena samo za period od 10. do 12.2025. godine, a čime se od 01.01.2026. godine velikom broju roditelja s prebivalištem na područja Grada povećava trošak financiranja smještaja djece u vrtić i to u znanom iznosu.
Imajući u vidu da se natječaj za upis u novu godinu za gradski vrtić provodi tek u svibnju 2026. godine, a da djeca mogu pohađati gradski vrtić tek od 09.2026. godine te činjenicu da Područni vrtić Mokrice nije dovršen te se ne zna kada će biti, postavlja se pitanje bilo kakve mogućnosti polaska djece sada smještene u drugim objektim, u gradski vrtić (bilo koji objekt) od 9.2026. godine.
Kao što Vam je poznato, roditelji s područja Grada nisu svojim izborom posljednjih godina djecu upisivali u objekte u privatnom vlasništvu, odnosno van područja Grada, nego isključivo radi neadekvatnosti i nedostatnosti prostora gradskog vrtića. Dapače, jasličke skupine od 2022. godine do danas upisivane su u gradski vrtić u kvotama od po nekoliko djece jednoznamenkastog broja.
Iz navedenog prijedloga Proračuna proizlazi da se roditelje djece koji se, ne svojom krivnjom, nisu uspjeli izboriti za mjesto u gradskom vrtiću, kažnjava smanjenjem, odnosno ukidanjem sufinanciranja tog istog Grada u čijoj je nadležnosti, između ostalog, briga o odgoju i obrazovanju djece s njegova područja, dok se istovremeno ne zna kada će se i hoće li se sva djeca moći upisati u gradski vrtić.
Navedena projekcija troškova za sufinaciranje možda bi imala smisla da su svi objekti Grada podobni za djecu, da je ostalo nepopunjenih kapaciteta, a da roditelji i pored navedenog djecu i dalje upisuju u druge objekte, što sada, a ni iduće godine neće biti slučaj.
Isto tako, postavlja se pitanje roditelja čija djeca od 2022. godine pohađaju druge objekte, dakle u okruženju koje im je poznatno, na koje su se navekli, u kojem imaju prijatelje, adekvatnu skrb, dodatne sadržaje, stručnu pomoć, a koji bi bili prisiljeni pred posljednje, najbitnije predškolske godine, djecu seliti u novo okruženje, a što je protivno razvojnim pravima i pravima sudjelovanja zajamčenih Konvencijom o pravima djeteta.
S obzirom da je pomoć iz Državnog proračuna RH za financiranje smještaja djece u dječjim vrtićima povećana, odnosno da je projekcija povećanja predviđena i u 2027. i 2028. godini, a kako je to naznačeno u Posebnom dijelu prijedloga Proračuna, kao i da su sredstva za dovršetak i opremanje Područnog vrtića Mokrice pretežitim dijelom osigurana iz EU sredstava, mogućnost za sufinanciranje smještaja djece u privatnim vrtićima i vrtićima van Grada, a sukladno iznosu iz Odluke Grada Oroslavja od 12.09.2025., KLASA: 402-08/25-01/15, UBROJ: 2140-4-1-25-1, barem dok se ne omogući svoj djeci s područja Grada smještaj u gradskim kapacitetima, je minimum odgovornosti Grada.
Stoga molim da se ovaj prijedlog uvaži i sukladno navedenom poveća sufinaciranje na način da se u Posebnom dijelu Proračuna za 2026. godinu, pod pozicijama „A211001 Financiranje smještaja djece u vlasništvu drugih općina i gradova“ i „Aktivnost A211002 Pomoć u radu djećjih vrtića u privatnom vlasništvu“ isto navede u iznosu koji je minimalno sukladan Odluci Grada Oroslavja od 12.09.2025., KLASA: 402-08/25-01/15, UBROJ: 2140-4-1-25-1.
Poštovani,
temeljem uvida u Plan Proračuna za 2026. godinu, s projekcijama za 2027. i 2028. godinu, u Posebnom dijelu, pod pozicijama „A211001 Financiranje smještaja djece u vlasništvu drugih općina i gradova“ i „Aktivnost A211002 Pomoć u radu dječjih vrtića u privatnom vlasništvu“ za 2026. godinu vidljivo je kako su sredstva prepolovljena dok su sredstva u projekcijama za 2027. i 2028. godinu u potpunosti ukinutu. Sukladno navedenom može se zaključiti kako će Grad ukinuti sufinanciranje u potpunosti? Što je sa djecom Grada Oroslavja koji će ostati u vrtićima koji nisu u vlasništvu grada, njihovi roditelji gube podršku u vidu prestanka sufinanciranja istoga od strane Grada? Zanima me na temelju kojih analiza/istraživanja/rezultata je donesena takva odluka, da se sredstva za sufinanciranje umanje i na posljetku i ukinu?
Stoga Vas ovim putem pozivam, da se vodite najboljim interesom djeteta, osobito djece koja su bila upisana u privatne vrtiće/obrte u periodu kada Grad nije osigurao dovoljan kapacitet u gradskom vrtiću, te da osigurate financijska sredstva za nastavak sufinanciranja privatnih vrtića/obrta za one roditelje koji odluče da njihovo dijete nastavi pohađati privatni vrtić/obrt.
Srdačan pozdrav!
Nikolina
Poštovani,
temeljem uvida u Plan Proračuna Grada Oroslavja za 2026. godinu, s projekcijama za 2027. i 2028. godinu, u Posebnom dijelu, pod pozicijama A211001 – Financiranje smještaja djece u vlasništvu drugih općina i gradova i A211002 – Pomoć u radu dječjih vrtića u privatnom vlasništvu, vidljivo je kako su sredstva za 2026. godinu prepolovljena, dok su sredstva u projekcijama za 2027. i 2028. godinu u potpunosti ukinuta.
Iz navedenog proizlazi kako Grad Oroslavje planira postupno ukinuti sufinanciranje boravka djece u dječjim vrtićima u privatnom vlasništvu te u vrtićima u vlasništvu drugih općina i gradova.
Postavlja se pitanje – što će biti s djecom s prebivalištem na području Grada Oroslavja koja i dalje pohađaju vrtiće koji nisu u vlasništvu Grada? Hoće li njihovi roditelji uistinu izgubiti svaku financijsku podršku Grada kroz prestanak sufinanciranja, unatoč činjenici da su djecu upisali u te vrtiće isključivo zbog nedostatnih kapaciteta gradskog vrtića, a ne vlastitim izborom?
Zanima me na temelju kojih analiza, istraživanja ili pokazatelja je donesena odluka o smanjenju, odnosno potpunom ukidanju sredstava za sufinanciranje. Je li Grad proveo procjenu posljedica takve odluke na roditelje, djecu i ukupni broj dostupnih mjesta u gradskim vrtićima?
Stoga ovim putem pozivam Grad Oroslavje da se, prilikom donošenja konačne odluke, vodi načelom najboljeg interesa djeteta, osobito djece koja su upisana u privatne vrtiće i obrte u razdoblju kada Grad nije mogao osigurati dovoljan kapacitet u gradskom vrtiću.
Radi dobrobiti djece, smatram da bi bilo najbolje da djeca ostanu u vrtićima koje trenutno pohađaju, gdje su se već prilagodila odgojiteljima, skupini i okolini. Promjena vrtića može biti stresna i nepovoljno utjecati na dijete, osobito kod mlađeg uzrasta.
Predlažem stoga da Grad:
• nastavi sufinancirati boravak djece u privatnim vrtićima i vrtićima drugih općina dok god za svu djecu ne postoje mjesta u gradskim vrtićima,
• omogući da, i nakon popunjavanja svih kapaciteta u novom gradskom vrtiću, djeca koja već pohađaju privatni vrtić mogu tamo i ostati, uz nastavak sufinanciranja, kako ne bi bila prisiljena mijenjati vrtić u kojem su se već navikla i osjećaju sigurno.
S poštovanjem,
Andreja Juranić Knezić
Poštovani,
u prijedlogu Proračuna Grada Oroslavja za 2026. godinu, s projekcijama za 2027. i 2028., pod stavkama A211001 i A211002 predviđeno je znatno smanjenje, a zatim i ukidanje sufinanciranja smještaja djece u privatnim vrtićima te u vrtićima drugih gradova i općina.
Budući da je na snazi Odluka Grada Oroslavja od 12.09.2025. (KLASA: 402-08/25-01/15, URBROJ: 2140-4-1-25-1) kojom je određeno veće sufinanciranje, ovakav prijedlog Proračuna značio bi da ta Odluka vrijedi samo do kraja 2025. godine. Time bi se mnogim roditeljima s područja Grada od 1.1.2026. znatno povećali troškovi vrtića.
Roditelji nisu birali privatne ili vanjske vrtiće iz osobnih preferencija, nego zbog nedostatka mjesta u gradskom vrtiću. Budući da će se upisi u gradski vrtić provoditi tek u svibnju 2026., a Područni vrtić Mokrice još nije dovršen, jasno je da ni u idućoj godini neće biti dovoljno kapaciteta za svu djecu.
U takvim okolnostima smanjenje ili ukidanje sufinanciranja nije pravedno prema roditeljima ni djeci. Djeca koja već pohađaju svoje vrtiće navikla su na okruženje, prijatelje i odgajatelje, pa bi njihovo premještanje u završnim predškolskim godinama bilo suprotno njihovim razvojnim potrebama i pravima zajamčenima Konvencijom o pravima djeteta.
Kako su državna i EU sredstva za financiranje vrtića povećana, vjerujemo da Grad ima mogućnost zadržati postojeću razinu sufinanciranja iz spomenute Odluke — barem dok se ne osiguraju dovoljni kapaciteti za svu djecu s područja Grada.
Molimo da se naš prijedlog uvaži te da se u Posebnom dijelu Proračuna za 2026. godinu stavke A211001 i A211002 usklade s iznosima iz Odluke Grada Oroslavja od 12.09.2025.
Zahvaljujemo i nadamo se razumijevanju i podršci svim roditeljima i djeci našega Grada.
Srdačan pozdrav,
Antonija Glavač Sačer
Poštovani,
U nacrtu proračuna Grada Oroslavja za 2026. godinu predviđeno je smanjenje sredstava za Aktivnost A211002 – Pomoć u radu dječjih vrtića u privatnom vlasništvu, s projekcijama da ista sredstva neće biti predviđena ni za 2027. i 2028. godinu. Ovim putem iznosim prigovor na navedenu odluku jer smatram da ne uzima u obzir dobrobit djece, potrebe roditelja i širi društveni interes.
Ključni zahtjev:
Tražim da Grad Oroslavje osigura nastavak sufinanciranja boravka djece koja već pohađaju privatne vrtiće do njihovog polaska u osnovnu školu. Time se osigurava kontinuitet skrbi i stabilnost za djecu te financijska predvidivost za roditelje.
Argumenti:
1. Dobrobit i stabilnost djece
Djeca u predškolskoj dobi trebaju poznato i sigurno okruženje. Svaka nagla promjena, uzrokovana ukidanjem potpore, može izazvati stres i negativno utjecati na emocionalni, socijalni i kognitivni razvoj djeteta.
2. Pravednost prema roditeljima
Roditelji koji su upisivali djecu u privatne vrtiće nisu to činili iz luksuza, već zbog nedostatka mjesta u javnim ustanovama. Ukidanje potpore stavlja ih u nepovoljniji položaj u odnosu na roditelje čija su djeca imala mogućnost upisa u gradski vrtić.
3. Prilagodba privatnih vrtića novim tržišnim uvjetima
Privatni vrtići su dužni prilagoditi svoje poslovanje novim uvjetima i kapacitetima, ali ukidanje potpore odjednom smanjuje njihovu sposobnost da to učine postupno i planirano, što može utjecati na kvalitetu usluge i stabilnost sustava predškolskog odgoja.
4. Očuvanje kvalitete i raznolikosti sustava predškolskog odgoja
Privatni vrtići doprinose pluralizmu i inovativnosti odgojno-obrazovne ponude, čime se poboljšava kvaliteta cjelokupnog sustava. Ukidanje potpore naglo smanjuje broj i kvalitetu alternativnih opcija za roditelje.
5. Financijska predvidivost za roditelje
Roditelji planiraju svoje kućne budžete i radne obveze uzimajući u obzir postojeće troškove vrtića. Ukidanje potpore stvara financijsku nesigurnost i otežava roditeljima prilagodbu pogotovo u uvjetima gdje privatni vrtić nije bio izbor već nužnost.
S obzirom na navedeno, predlažem da Grad Oroslavje:
• minimalno osigura da trenutnim korisnicima subvencije ista ne bude ukinuta do polaska djeteta u školu,
• razmotri učinke ukidanja potpore ne samo u financijskom smislu, nego i na dobrobit djece, socijalnu pravednost i prilagodbu privatnih vrtića novim tržišnim uvjetima
Vjerujem da će Grad, kao odgovorna i društveno osjetljiva zajednica, prepoznati važnost postupnog i pravednog pristupa te u konačnom proračunu predvidjeti sredstva za nastavak sufinanciranja privatnih vrtića za postojeću djecu.
S poštovanje,
Miroslav Čerkez
Poštovani,
vezano za Posebni dio, program 2110 Predškolski odgoj, Aktivnost A211002 Pomoć u radu dječjih vrtića u privatnom vlasništvu, smatram neprihvatljivim planirano smanjenje, a zatim i potpuno ukidanje sufinanciranja boravka djece u privatnim vrtićima unutar aktivnosti A211002. Ova mjera ide izravno na štetu roditelja koji su djecu upisali u privatne vrtiće i obrte zbog nedostatka kapaciteta u gradskom vrtiću – dakle, ne svojom voljom, već iz nužde.
Djeca su se u postojećim privatnim ustanovama već prilagodila – uspostavili su emocionalne veze s odgojiteljima i prijateljima, te bi njihovo prisilno premještanje predstavljalo značajan stres i narušavanje njihove stabilnosti. Uzimajući u obzir važnost ranog razvoja i emocionalne sigurnosti djece, ovakva promjena nije ni pedagoški ni društveno opravdana.
Također, napominjem da su redovni upisi u gradski vrtić predviđeni tek za svibanj 2026. godine, a polazak djece u vrtić je u rujnu iste godine. Područni vrtić u Mokricama, koji bi trebao povećati kapacitete gradskog sustava, još uvijek nije izgrađen. Pitanje je i hoće li, do vremena potrebnog za prihvat sve djece, biti osigurano stručno osoblje koje zadovoljava zakonske i pedagoške standarde.
Smatram da bi Grad trebao osigurati nastavak sufinanciranja za djecu koja pohađaju privatne vrtiće i vrtiće u susjednim općinama, sve dok svi mališani nemaju osigurano mjesto u gradskom vrtiću. Nadalje, za djecu koja su već upisana u privatne vrtiće, sufinanciranje treba biti zajamčeno do njihovog polaska u školu, kako bi se izbjegle stresne i nepoželjne promjene vrtića te osigurao kontinuitet u njihovom okruženju.
Pozivan nadležne da u izradi konačnog proračuna uvaže stvarne okolnosti na terenu i potrebe korisnika te da se financijska sredstva za sufinanciranje privatnih vrtića ne samo zadrže, nego i dodatno razmotre u kontekstu realnih potreba roditelja i djece. Ukidanje sufinanciranja može imati ozbiljne posljedice po obiteljske proračune, a neizvjesnost oko alternativnih rješenja može dodatno destabilizirati sustav ranog i predškolskog odgoja u gradu.
S poštovanjem,
Nikolina Grdović
OČITOVANJE UPRAVNOG VIJEĆA DJEČJEG VRTIĆA ŠLAPICA
na prijedlog Plana proračuna Grada Oroslavja za 2026. godinu s projekcijama za 2027. i 2028. godinu.
Upravnom vijeću Dječjeg vrtića Šlapica poznato je da se u prijedlogu Plana proračuna Grada Oroslavja nalazi odredba kojom se predviđa ukidanje subvencije roditeljima djece koja pohađaju naš vrtić.
Smatramo svojom dužnošću očitovati se na ovaj prijedlog isključivo u interesu djece i roditelja.
Naš vrtić dugi niz godina djeluje u skladu sa svim zakonskim propisima, pod redovitim nadzorom nadležnih službi, uz kontinuirano visoke ocjene roditelja i stručnih djelatnika. Tijekom dvadesetogodišnjeg rada, naš je vrtić nadopunjavao kapacitete gradskog sustava, omogućujući smještaj djeci za koju u gradskom vrtiću nije bilo mjesta. Time smo, uz posvećenost kvaliteti i stručnosti, nastojali biti stvarni partner Gradu Oroslavju u osiguravanju dostupnog i kvalitetnog ranog i predškolskog odgoja za svu djecu.
Svjesni smo da Grad Oroslavje otvara nove vrtićke kapacitete i pozdravljamo svako ulaganje u predškolski odgoj. Ipak, vjerujemo da se razvojem gradskog sustava ne smije ukidati mogućnost izbora roditeljima niti pluralizam u odgojno-obrazovnom prostoru. Privatni i javni vrtići zajedno čine sustav koji može odgovoriti na različite potrebe djece i obitelji i takav sustav je bogatstvo za cijelu zajednicu.
Ukidanje subvencije roditeljima djece koja pohađaju naš vrtić ne bi pogodilo ustanovu, nego isključivo obitelji – mnoge od njih koje su građani Oroslavja i redoviti porezni obveznici.
Prema našim saznanjima i javno dostupnim podacima, u Republici Hrvatskoj nismo pronašli zabilježen slučaj da jedinica lokalne samouprave potpuno ukine subvenciju roditeljima djece koja pohađaju privatni vrtić na vlastitom području. Takav bi presedan zasigurno otvorio važna pitanja o jednakosti obitelji, pravu na izbor i razumijevanju pluralizma u sustavu ranog i predškolskog odgoja. Štoviše, država je otvorila modele sufinanciranja i za vrtiće drugih osnivača, a veliki gradovi su uglavnom povećali potpore privatnima, dok dio gradova ide i prema besplatnom vrtiću za roditelje.
Stoga apeliramo na gradske vijećnike da u razmatranju proračuna uzmu u obzir dugoročni interes djece, obitelji i zajednice te da odluku o subvenciji donesu vodeći se načelima jednakosti, pravednosti i odgovornosti prema građanima.
Kao i dosad, Dječji vrtić Šlapica ostaje otvoren za dijalog, suradnju i sve oblike partnerstva koji pridonose dobrobiti djece u našem gradu.
Upravno vijeće Dječjeg vrtića Šlapica
Poštovani,
u planu Proračuna za 2026. godinu, s projekcijama za 2027. i 2028. godinu, u Posebnom dijelu, pod pozicijama „A211001 Financiranje smještaja djece u vlasništvu drugih općina i gradova“ i „Aktivnost A211002 Pomoć u radu dječjih vrtića u privatnom vlasništvu“ za 2026. godinu predviđeno je duplo manje sufinanciranje smještaja djece u dječjim vrtićima u privatnom vlasništvu, dok je za 2027. i 2028. godinu predviđeno ukidanje bilo kakvog sufinanciranja smještaja djece u dječjim vrtićima u privatnom vlasništvu, kao i u vlasništvu drugih općina i gradova.
Imajući u vidu da je trenutno na snazi Odluka Grada Oroslavja od 12.09.2025., KLASA: 402-08/25-01/15, UBROJ: 2140-4-1-25-1, vezano za sufinanciranje smještaja djece u privatnim vrtićima i vrtićima u vlasništvu drugih gradova i općina, a kojom je sufinanciranje predviđeno u većem iznosu nego je to Proračunom predviđeno, donošenjem ovakvog Proračuna predmetna Odluka se derogira, odnosno očito je donesena samo za period od 10. do 12.2025. godine, a čime se od 01.01.2026. godine velikom broju roditelja s prebivalištem na područja Grada povećava trošak financiranja smještaja djece u vrtić i to u znanom iznosu.
Moje dijete spada u kategoriju djece koja su ostala bez mjesta u Gradskom vrtiću jer tri uzastopne godine ili nije bio raspisan natječaj za tu dobnu skupinu djece ili su bili prestari. Da pojasnim -prve godine kada smo je mislili upisati, uopće nije bilo natječaja jer su kapaciteti vrtića bili prepunjeni. Druge godine, kada je konačno bilo natječaja, moje dijete je bilo u trenutku upisa 21 dan (!) prestaro za upis, iako je imala najveći broj bodova od sve prijavljene djece na natječaju. Žalba koju smo priložili nije uvažena i moje dijete je ostalo bez mjesta u gradskom vrtiću te je, na neki način, uz još neku djecu koja su bila u istoj situaciji, usudila bih se reći - na svojevrstan način diskriminirana. Treće godine, ponovno nema natječaja za tu dobnu skupinu djece već samo za jasličare. Što je drugo preostalo zaposlenim roditeljima poput mene (i onih koji su bili u sličnoj situaciji) već obratiti se privatnom vrtiću i obrtima za čuvanje?
Srećom, moja kći je dobila mjesto u privatnom vrtiću Šlapica. Govorim srećom jer se moje dijete u Šlapici preporodilo. Ne samo da su njene bolesti svedene na minimum (zasigurno zbog izrazito čestih boravaka i igre na svježem zraku u svim vremenskim uvjetima) već je napredovala i u svim ostalim odgojno-obrazovnim aspektima. Budući da sam i sama odgojno-obrazovni djelatnik, znam kolika je moć socijalizacije. Bilo mi je važno da moje dijete ide u kolektiv i da se socijalizira, a ono što smo moja M. i mi kao obitelj, dobili upisom u Šlapicu je neprocjenjivo. Stvorila su se prijateljstva, vezala se za odgojiteljice, a od izrazito povučenog djeteta - oslobodila se, njezine vještine govorenja i motorike su se izrazito unaprijedile - i tu zaista trebam naglasiti da je trud odgojiteljica oko izrade materijala i angažmanu oko djece ogroman. Ne kažem da joj isto tako ne bi bilo u gradskom vrtiću, ali voljela bih ovdje naglasiti i kvalitetu rada u vrtiću Šlapica.
Sada kada čitam Vaš plan proračuna, iščitavam da postoji mogućnost da će se financijska računica toliko drastično promijeniti da, na neki način, većini roditelja ne preostaje drugo već ispisati dijete iz Šlapice, reorganizirati kompletno svoj život u međuvremenu (a znamo koliko je to teško u današnjim uvjetima) dok se ne otvori područni vrtić te sa strepnjom čekati upise?
Prema Konvenciji o pravima djeteta (članak 3) U svim akcijama koje u svezi s djecom poduzimaju javne ili privatne ustanove socijalne skrbi, sudovi, državna uprava ili zakonodavna tijela, mora se prvenstveno voditi računa o interesima djeteta. Smatram da se ukidanjem sufinanciranja, i iz tog razloga primoranim ispisivanjem iz poznatog okruženja ,u najmanju ruku, zbunjuje djecu. Sada kada su se djeca navikla na okruženje, adaptirala, zavoljela svoje ''tete'', dvorište, šumu, Šlapicu, sada će im se, kako je izgledno, sve to naprasno oduzeti u razdoblju kada je za djecu najvažniji kontinuitet, stabilitet, sigurno i poznato okruženje kako bi napredovali. Pritom, ponavljam, ne umanjujem angažman zaposlenika u gradskom vrtiću, već želim naglasiti da su djeca navikla i adaptirala se na okruženje u Šlapici te da postoje djeca kojoj bi bilo jako teško ponovno se adaptirati u novo okruženje.
Također, otežava se i obiteljima čija djeca pohađaju privatne objekte – poglavito u financijskom smislu. Ako se neki roditelji i odluče ispisati dijete iz financijskih razloga, što će biti s tom djecom u periodu od ispisivanja do otvaranja područnog objekta za koji se još pouzdano ne zna kada će biti otvoren?
Kako su državna i EU sredstva za financiranje vrtića povećana, vjerujem da Grad ima mogućnost zadržati postojeću razinu sufinanciranja za privatni vrtić iz ranije spomenute Odluke i to u sljedećem obliku:
1. za djecu u kategoriji onih koji nisu mogli upisati gradski vrtić (rođeni 2021.godine kolovoz i ranije)
2. za predškolce u privatnim objektima
3. za djecu s teškoćama u privatnim objektima
Također, smatram da bi postojeća razina sufinanciranja trebala postojati za svu djecu u privatnim objektima - barem dok se ne osiguraju dovoljni kapaciteti za svu djecu s područja Grada.
U nadi da će se prijedlozi uvažiti, zahvaljujem unaprijed na razumijevanju te podršci svim roditeljima i djeci našega Grada.
S poštovanjem Viktorija Šakoronja
Poštovani,
temeljem pregleda plana proračuna za 2026. godinu, s projekcijama za 2027. i 2028. godinu, u Posebnom dijelu, pod pozicijama „A211001 Financiranje smještaja djece u vlasništvu drugih općina i gradova“ i „Aktivnost A211002 Pomoć u radu dječjih vrtića u privatnom vlasništvu“ za 2026. godinu predviđeno je duplo manje sufinanciranje smještaja djece u dječjim vrtićima u privatnom vlasništvu, dok je za 2027. i 2028. godinu predviđeno ukidanje bilo kakvog sufinanciranja smještaja djece u dječjim vrtićima u privatnom vlasništvu, kao i u vlasništvu drugih općina i gradova.
Imajući u vidu da je trenutno na snazi Odluka Grada Oroslavja od 12.09.2025., KLASA: 402-08/25-01/15, UBROJ: 2140-4-1-25-1, vezano za sufinanciranje smještaja djece u privatnim vrtićima i vrtićima u vlasništvu drugih gradova i općina, a kojom je sufinanciranje predviđeno u većem iznosu nego je to Proračunom predviđeno, donošenjem ovakvog Proračuna predmetna Odluka se derogira, odnosno očito je donesena samo za period od 10. do 12.2025. godine, a čime se od 01.01.2026. godine velikom broju roditelja s prebivalištem na područja Grada povećava trošak financiranja smještaja djece u vrtić i to u znanom iznosu.
Ovakva odluka prvenstveno će ići na štetu djece a tek onda na roditelje jer je poznato da djeca u predškolskom uzrastu mogu reagirati negativno i stresno na novu okolinu i prolaziti opet ispočetka novu adaptaciju koju su već ranije prošla. Smatram da bi grad kao „prijatelj djece“ trebao još jednom razmotriti ovakav plan jer, ponavljam, ovakva vrsta odluke će najviše pogoditi djecu a tek onda roditelje. Također, gledajući na to da će se u novom područnom vrtiću otvoriti nove 4 jasličke skupine u dobi od 1-3 godine ako uzmemo u obzir da će biti mješovite, postavlja se pitanje hoće li uopće biti dovoljno mjesta za svu djecu od kojih 30-ero ove godine na proljeće nije ostvarilo pravo na upis zbog nedovoljno mjesta, 6-ero djece koja nisu imala pravo na upis jer u to vrijeme nisu imali navršenih godinu dana, a koje sad već vjerovatno imaju. Ako isto tako uzmemo u obzir da će se na novi natječaj za upis djece javiti roditelji čija djeca ove godine navršavaju godinu i ako na te sve brojke dodamo djecu iz DV Šlapica i okolnih obrta za čuvanje djece na brojku od 12-ero djece (mješovite dobi) koje bi trebale biti po državnom pedagoškom standardu na dvije matične odgojiteljice u jednoj jasličkoj skupini, dolazimo do brojke da ustvari opet neće biti dovoljno mjesta za sve i da će uvijek neka djeca „izvist“.
Predlažem da grad i dalje nastavi sufinanciranje privatnog vrtića i okolnih obrta jer ni jedan roditelj nije upisivao djecu radi osobnog luksuza nego samo radi nedostatka gradskog vrtićkog kapaciteta a isto tako niti jedan roditelj ne želi da mu se dijete „roštilja“ iz vrtića u vrtić i proživljava stres i emocionalnu krizu radi premještanja u novu okolinu. S ovakvim prijedlogom Oroslavje će biti pravi „prijatelj djece“ a isto tako će se pružiti podrška malim obrtnicima kao što su obrti za čuvanje djece na našem području.
Unaprijed hvala na razmatranju ovakve vrste plana, lp. Lucija Posavec
Kao majka djeteta koje pohađa privatni vrtić, osjećam potrebu reagirati na prijedlog Proračuna Grada Oroslavja za 2026. godinu, kojim se planira prepoloviti, a zatim i potpuno ukinuti sufinanciranje smještaja djece u privatnim vrtićima te vrtićima u drugim gradovima i općinama.
Ovakva odluka mnoge će roditelje dovesti u vrlo težak položaj. Većina nas nije imala mogućnost upisati dijete u gradski vrtić, ne zato što smo to željeli izbjeći, nego zato što u gradskom vrtiću već godinama nema dovoljno mjesta. Mnogi roditelji su tako bili primorani upisati djecu u privatne vrtiće ili vrtiće u drugim gradovima, kako bi njihova djeca imala siguran i kvalitetan odgoj.
Smanjenje ili ukidanje subvencije značilo bi veliko financijsko opterećenje za obitelji, pogotovo ako znamo da troškovi života neprestano rastu. Osim toga, djeca koja već godinama pohađaju određene vrtiće ondje su se prilagodila, stekla prijatelje i povjerenje u svoje odgojitelje. Premještanje u novo okruženje, samo zato što Grad ukida financijsku pomoć, bilo bi stresno i za djecu i za roditelje.
Treba istaknuti i činjenicu da novi Područni vrtić Mokrice još uvijek nije završen, a nije poznato ni kada će biti spreman za rad. Također, upisi u gradski vrtić za novu pedagošku godinu provode se tek u svibnju, a polazak u rujnu 2026. godine, što znači da mnogi roditelji nemaju realnu alternativu u trenutku kada bi se subvencija ukinula.
Grad bi, po mom mišljenju, trebao pokazati razumijevanje i odgovornost prema roditeljima koji su se našli u ovoj situaciji ne svojom voljom, već zbog nedostatnih kapaciteta vrtića u gradskom sustavu. Ako se već sredstva za dovršetak Mokrica osiguravaju dijelom iz EU fondova, a državna pomoć za sufinanciranje vrtića raste, tada nema opravdanog razloga da Grad smanjuje izdvajanja upravo za one obitelji koje već godinama pokazuju strpljenje i razumijevanje.
Stoga molim da se u planiranju Proračuna za 2026. godinu zadrži postojeća razina sufinanciranja za privatne i međugradske vrtiće, barem dok Grad ne osigura dovoljno mjesta u svojim objektima za svu djecu s područja Oroslavja. To bi bio pravedan, razuman i odgovoran potez prema svim obiteljima u našem gradu.
S poštovanjem
Kada smo pokušali upisati dijete u gradski vrtić, tada nije bilo slobodnih mjesta, te smo bili primorani pronaći alternativno rješenje u privatnom vrtiću. Tijekom protekle dvije godine naše dijete se u potpunosti prilagodilo novoj sredini, razvilo snažnu emocionalnu povezanost s odgajateljima i djecom te pokazuje velik napredak i zadovoljstvo u sadašnjem okruženju.
Promjena vrtića, osobito nakon dužeg razdoblja stabilnog pohađanja, mogla bi negativno utjecati na emocionalno stanje i razvoj djeteta. Stoga smatramo da bi takva odluka bila suprotna načelu najboljeg interesa djeteta, zajamčenom člankom 3. Konvencije o pravima djeteta, kao i člankom 62. Ustava Republike Hrvatske, prema kojemu roditelji imaju pravo i dužnost brinuti o dobrobiti svoje djece.
Razumijemo napore Grada u razvoju predškolskog sustava i otvaranju novih kapaciteta, no molimo da se razmotri mogućnost izuzeća za djecu koja su već dulje vrijeme pohađala privatne vrtiće uz sufinanciranje, barem do završetka predškolskog programa. Takav bi pristup bio razuman kompromis između novih odluka Grada i zaštite kontinuiteta razvoja djece.
Unaprijed zahvaljujemo na razumijevanju i nadamo se da će Grad uvažiti ovaj zahtjev, vodeći se najboljim interesom djece i obitelji koje su godinama surađivale u dobroj vjeri.
Poštovani,
kao majka djeteta koje pohađa obrt za čuvanje, imam potrebu ovim se putem obratiti i reagirati na prijedlog proračuna Grada Oroslavja za 2026. godinu s projekcijama za 2027. i 2028. godinu, kojim se u 2026. godini planira znatno smanjiti, a potom u 2027. godini i potpuno ukinuti sufinanciranje smještaja djece u privatnim vrtićima te vrtićima u drugim gradovima i općinama.
Zanimljiva je taktika kojom je Grad prvotno Odlukom od 12. rujna 2025. godine povećao naknade za sufinanciranje da bi, iste, kako je planirano predmetnim prijedlogom proračuna, smanjio, a potom u potpunosti i ukinuo. S druge strane, vidljivo je kolika su sredstva planirana za manifestacije pa se postavlja pitanje jesu li budućnost Oroslavja i naše zajednice djeca ili manifestacije?
Žalosno je da moje dijete, u 21. stoljeću, uz sva ostvarenja i postignuća današnje infrastrukture „izvisi“ kao i ja prije 35 godina i poteže se po listama čekanja, jer eto, zbog nedostatka kapaciteta, koje je trebala osigurati jedinica lokalne samouprave, nikako ne može doći na red. Kakva se poruka daje roditeljima djece koji, nikako ne svojoj krivicom, godinama nisu uspjeli djecu upisati u gradski vrtić? Kakva se poruka daje roditeljima koje se doslovce kažnjava smanjenjem te potpunim ukidanjem sufinanciranja od strane jedinice lokalne samouprave? Jedinice lokalne samouprave koja, sukladno Ustavu Republike Hrvatske, obavlja poslove iz lokalnog djelokruga, a kojima se neposredno ostvaruju potrebe građana, između kojih su upravo i briga o djeci.
Temeljem kojih i čijih potreba, zaključaka ili nekih drugih inputa je izrađen ovakav prijedlog proračuna koji ide izravno na štetu ne samo roditelja djece koja ne pohađaju gradski vrtić, već i same djece koja će, očito, biti prisiljena na „transfere“ iz drugih objekata u kojima su se, u nedostatku kapaciteta matičnog gradskog vrtića, u potpunosti prilagodila okolini te im bilo kakva nagla promjena može negativno utjecati na socijalni, kognitivni i emotivni razvoj?
S obzirom na to da Grad Oroslavje, kao jedinica lokalne samouprave, već nekoliko godina propušta osigurati dostatne kapacitete za svu djecu s prebivalištem na području Oroslavja, zbog čega su roditelji primorani upisivati djecu u privatne vrtiće (vrlo često mnogo skuplja opcija za kućni proračun), bilo kakva odluka koja neće rezultirati nastavkom sufinanciranja smještaja djece u privatnim vrtićima te vrtićima u drugim gradovima i općinama, uključujući i obrte za čuvanje, sramotna je kao i ovaj prijedlog proračuna Grada koji želi postati „Grad – prijatelj djece“ te su takvom odlukom prvenstveno naša djeca, a onda i mi, kao njihovi roditelji, diskriminirani u odnosu na djecu koja pohađaju gradski vrtić.
U nadi da će netko čuti i uvažiti glas naroda, što bi trebao i biti cilj predmetnog savjetovanja, srdačno vas pozdravljam!
Ivana Cujzek
Poštovani,
u prijedlogu Proračuna Grada Oroslavja za 2026. godinu, s projekcijama za 2027. i 2028., pod stavkama A211001 i A211002 predviđeno je znatno smanjenje, a zatim i ukidanje sufinanciranja smještaja djece u privatnim vrtićima te u vrtićima drugih gradova i općina.
Budući da je na snazi Odluka Grada Oroslavja od 12.09.2025. (KLASA: 402-08/25-01/15, URBROJ: 2140-4-1-25-1) kojom je određeno veće sufinanciranje, ovakav prijedlog Proračuna značio bi da ta Odluka vrijedi samo do kraja 2025. godine. Time bi se mnogim roditeljima s područja Grada od 1.1.2026. znatno povećali troškovi vrtića.
Roditelji nisu birali privatne ili vanjske vrtiće iz osobnih preferencija, nego zbog nedostatka mjesta u gradskom vrtiću. Budući da će se upisi u gradski vrtić provoditi tek u svibnju 2026., a Područni vrtić Mokrice još nije dovršen, jasno je da ni u idućoj godini neće biti dovoljno kapaciteta za svu djecu.
U takvim okolnostima smanjenje ili ukidanje sufinanciranja nije pravedno prema roditeljima ni djeci. Djeca koja već pohađaju svoje vrtiće navikla su na okruženje, prijatelje i odgajatelje, pa bi njihovo premještanje u završnim predškolskim godinama bilo suprotno njihovim razvojnim potrebama i pravima zajamčenima Konvencijom o pravima djeteta.
Kako su državna i EU sredstva za financiranje vrtića povećana, vjerujemo da Grad ima mogućnost zadržati postojeću razinu sufinanciranja iz spomenute Odluke — barem dok se ne osiguraju dovoljni kapaciteti za svu djecu s područja Grada.
Molimo da se naš prijedlog uvaži te da se u Posebnom dijelu Proračuna za 2026. godinu stavke A211001 i A211002 usklade s iznosima iz Odluke Grada Oroslavja od 12.09.2025.
Zahvaljujemo i nadamo se razumijevanju i podršci svim roditeljima i djeci našega Grada.
Srdačan pozdrav,
Matija Sačer
Poštovani,
temeljem uvida u Plan Proračuna Grada Oroslavja za 2026. godinu, s projekcijama za 2027. i 2028. godinu, u Posebnom dijelu, pod pozicijama A211001 – Financiranje smještaja djece u vlasništvu drugih općina i gradova i A211002 – Pomoć u radu dječjih vrtića u privatnom vlasništvu, vidljivo je kako su sredstva za 2026. godinu prepolovljena, dok su sredstva u projekcijama za 2027. i 2028. godinu u potpunosti ukinuta.
Iz navedenog proizlazi kako Grad Oroslavje planira postupno ukinuti sufinanciranje boravka djece u dječjim vrtićima u privatnom vlasništvu te u vrtićima u vlasništvu drugih općina i gradova, a prije ukidanja znatno smanjiti subvenciju.
Postavlja se pitanje, na koga ovdje gledate? Vrtić kao ustanovu, roditelje ili na djecu? Najmanje se gleda na djecu jer se ne razmišlja kako će ovo pogoditi dijete. "Šaltanje" djeteta iz ustanove u kojem se već prilagodilo u okruženje u kojem se nalazi, steklo prijatelje, navike, povjerenje u odgajateljice u drugu ustanovu, a znamo da se dijete teže prilagodi nego mi odrasli. Ovim ukidanjem i smanjenjem, oduzimate djetetu dio njega.
Grad bi želio biti prijatelj djece, ali nažalost sada ispadate neprijatelji.
Predlažem da dokle god ne osigurate svoj djeci Grada Oroslavja mjestu u gradskom vrtiću, da se subvencija privatnih vrtića/ obrta za čuvanje i dalje nastavi. Svjesni ste i sami da se grad širi i da će biti sve više i više djece, stoga vas molim da gledate na njihovu dobrobit i budućnost, a ne samo na materijalno. Da ne štedite na njima jer je to budućnost.
Srdačan pozdrav,
Petra Horvat
Poštovani,
Budući da se udeseterostručilo sumanuto trošenje novaca poreznih obveznika na raznorazne nepotrebne stvari (pri tome mislim na gradsku upravu, neosnovane sudske sporove, megalomanske manifestacije, skupocjena "službena" putovanja po svijetu, milijunske kupovine "spomenara" čija se autentičnost nije službeno provjerila...), a istovremeno mnoge druge važnije i nužnije stvari trpe ili čekaju ili kao što vidimo na primjeru sufinanciranja smještaja djece u privatnim vrtićima i obrta - potpuno ukidaju, obraćam se službenim putem radi sada već nasušne potrebe za uvođenjem dodatnih linija javnog prijevoza. Naime, trenutno kao poveznicu za Zabokom imamo jedino učeničke linije autobusa koje su prilagođene jutarnjem ili popodnevnom turnusu školaraca. Ne postoji niti jedna linija kojom biste mogli iz Oroslavja doći do Zaboka u vremenu od 10 do 12:30 te isto tako ne postoji niti jedna linija kojom biste se mogli vratiti u Oroslavje iz Zaboka u vremenu od 15:30 do 19:30. Napominjem da građanima iz udaljenijih mjesta u Oroslavju kao što su Krušljevo selo ili Slatina ili Mokrice ne postoji niti jedna linija koja bi ih eventualno povezala sa željezničkim prijevozom te je korištenje osobnog automobila postala nužnost. Molim Vas da razmotrite uvođenje linija prijevoza kako je to učinio Grad Zabok i time povezao svoja udaljena naselja još češćim linijama autobusa te napravio kompletnu profesionalnu analizu potreba za javnim prijevozom unutar cijelog područja Grada.
Unaprijed hvala.
Poštovani!
Brojni građani Oroslavja, često umirovljenici, moraju često posjećivati bolnicu na Bračaku, ali ne mogu sami voziti, a niti ih nema tko odvesti za vrijeme radnog vremena.
Radi toga predlažem da se u proračun 2026. uvrsti trošak uvođenja javne linije prema bolnici.
S obzirom da se iz proračuna financirala kupnja jedne knjige u iznos 250.000 EURa, smatram da imamo dovoljno novca i za javni prijevoz prema bolnici.
Hvala.
Lijep pozdrav,
Hrvoj Kržak , stranka Hoćemo pravedno
Poštovani,
U planu proračuna za 2026. godinu, s projekcijama za 2027./28. godinu na poziciji „A211001 Financiranje smještaja djece u vlasništvu drugih općina i gradova“ i „Aktivnost A211002 Pomoć u radu dječjih vrtića u privatnom vlasništvu“ vidljivo je da je smanjen proračunski udio za sufinaciranje boravka djece u vrtiću s privatnim vlasništvom za 2026. god. dok je za 2027./28. u potpunosti ukinut.
Kao roditelja koji nije znao kuda sa svojim djetetom do skoro zadnjeg dana povratka na posao i imajući na umu “milijun” različitih opcija koje su se vrtile po glavi kuda sa svojim djetetom koji ima oba zaposlena roditelja, djedove i bake koji također rade, brine me pomisao ukidanja subvencije djetetu koji pohađa privatni vrtić u koji smo se uspjeli upisati u zadnji trenutak nekom ludom srećom samo zato što je ipak netko odustao. Misleći o tome kako će se dijete osjećati tijekom mogućeg preseljenja, hoće li to prihvatiti, koliko će dugo trajati prilagodba, hoćemo li strah i suze ostavljati mjesecima na ulazim vratima skupine. Dijete gubi sigurnost dolaskom u novu okolinu, dolazi odgajateljima koje ne poznaje, sobi koja mu je strana, prijatelje koje ne poznaje..
Nažalost, krivica nije bila naša što u danom trenutku nismo imali izbor upisa u državni vrtić i sada bi se, opet, tuđom krivicom, na uštrb djeteta, trebali ispisivati iz privatnog vrtića samo iz finacijskih razloga zbog ukidanja podrške od strane Grada.
Molim Vas da dobro razmislite o toj odluci, da bude donesena na dobrobit djece koja su već upisana u sustav privatnog odgoja i obrazovanja, da podržite njihov emocionalni i socijalni razvitak u već dobro znanim ustanovama i na njihovom sigurnom mjestu ostavljajući subvenciju kao jedini dobar izbor. Pokažite da su Vam djeca budućnost i da brinete za njihovu dobrobit i nađite uštedu na nekim drugim mjestima u proračunu.
U nadi da nećemo morati rastuživati djecu preseljenjem, osiguravajući djeci sretno, mirno i sigurno djetinjstvo, srdačno Vas pozdravljam!
Kristiana Frinčić Vertuš
Poštovani,
u prijedlogu Proračuna Grada Oroslavja za 2026. godinu, s projekcijama za 2027. i 2028., pod stavkama A211001 i A211002 predviđeno je značajno smanjenje, a zatim i potpuno ukidanje sufinanciranja smještaja djece u privatnim vrtićima te u vrtićima drugih gradova i općina, a čemu u prilog govori i trenutno važeća Odluka Grada Oroslavja od 12.09.2025. (KLASA: 402-08/25-01/15, URBROJ: 2140-4-1-25-1) koja ima rok do 31.12.2025. godine. Upravo zbog te kombinacije informacija, morate shvatiti zabrinutost roditelja.
Osobno mi trenutno dostupne informacije nisu dovoljno konkretne kako bih mogla predvidjeti što će se točno događati sa mojim djetetom u smislu sufinanciranja vrtića kroz 2026. godinu, a osobno i profesionalno smatram kako je to u današnjem vremenu brzih promjena i nesigurnosti svakako veliki dodatni stresor jednom roditelju i jednoj obitelji. Trenutno se može pretpostaviti da će se mnogim roditeljima s područja Grada 2026. godine potencijalno značajno povećati troškovi vrtića i to u periodu u kojem druge opcije za vrtić ili drugu opciju nemaju, dakle, usred pedagoške godine, što direktno utječe na ekonomsku i socijalnu situaciju brojnih obitelji sa djecom predškolske dobi.
Nadalje, uzmimo u obzir da posljednjih godina upis djeteta s područja Grada Oroslavja u privatni vrtić nije bio izbor roditelja, već jedina opcija brojnih obitelji, pa tako i moje. Trenutno i dalje još ne postoji stvarna i fizička druga opcija za tu djecu, a kada do toga i dođe, smatram da nije fer tu djecu poput namještaja seliti. Apsolutno cijenim i podržavam ulaganja Grada u otvaranje novih prostora gradskog vrtića i povećanje kapaciteta- to je ono što je uistinu potrebno i što je velika stvar. No, velika je stvar, odnosno problem za roditelje, i ukinuti sufinanciranje ili ga značajno smanjiti dok tih kapaciteta za djecu još uvijek nema.
U najboljem interesu djece (čime smo se svi dužni voditi prema Konvenciji o pravima djeteta, posebno obratiti pozornost na članak 3, stavak 1.) nije promjena postojeće sredine u koju su se prilagodili, a samo neke od negativnih posljedica mogu biti- stres i anksioznost, poteškoće u prilagodbi, privremena regresija u napretku, posebno na planu socijalnih vještina, itd., što se posebno odnosi na djecu mlađe dobi, odnosno od 1 do 5 godina, dakle, vrtićka dob. I to se odnosi na redovnu populaciju djece, a ako uzmemo u obzir djecu s teškoćama ili djecu teže prilagodbe, stvari se dodatno kompliciraju. Dijete u predškolskoj dobi oslanja se na rutinu i poznato okruženje kako bi razvilo osjećaj sigurnosti. U sadašnjem vrtiću već je izgradilo prijateljstva i razvilo osjećaj pripadnosti. Socijalne veze su ključne za emocionalni i socijalni razvoj, a prekid tih odnosa može negativno utjecati na djetetovu sposobnost povezivanja i prilagodbe u budućnosti.
Očekujem da Grad nastavi sufinancirati boravak djece u privatnim vrtićima i vrtićima u susjednim općinama sve dok ne bude osigurano dovoljno mjesta u gradskim vrtićima za svako dijete. Roditelji ne bi smjeli snositi posljedice nedostatka kapaciteta u javnim ustanovama. Nadam se da će gradska uprava pokazati odgovornost i senzibilitet prema potrebama najmlađih sugrađana i njihovih obitelji. Rješenje ovog pitanja mora biti prioritet u interesu djece, ali i pravednog i funkcionalnog sustava predškolskog odgoja.
S poštovanjem,
Anamarija Skušić Kolar
PRIJEDLOG ZA UVRŠTAVANJE U PLAN PRORAČUNA GRADA OROSLAVJA ZA 2026.
S PROJEKCIJAMA ZA 2027. I 2028. GODINU
Naslov prijedloga: Program promicanja povijesne baštine i doprinosa Milana Prpića
razvoju Grada Oroslavja
OBRAZLOŽENJE I SVRHA
Poštovani,
temeljem članka koji uređuje pravo građana na sudjelovanje u postupku donošenja Proračuna
Grada Oroslavja, a u sklopu otvorenog javnog savjetovanja o Planu Proračuna Grada Oroslavja
za 2026. godinu s projekcijama za 2027. i 2028. godinu, podnosimo prijedlog za uvrštavanje
programa posvećenog promicanju, istraživanju i očuvanju povijesne baštine vezane uz Milana
Prpića (1874.-1954.), istaknutog poduzetnika, industrijalca i dobrotvora čiji je doprinos bio
ključan za razvoj modernog Grada Oroslavja.
Milan Prpić stvorio je temelje za gospodarski i društveni razvoj Grada Oroslavja kakvo
poznajemo danas, što čini njegov značajan povijesni iskorak. Njegova vizija, poduzetništvo i rad
zaslužni su za razvoj Grada kao poželjne sredine za život, rad i stanovanje. Usprkos njegovom
neprocjenjivom doprinosu lokalnom razvoju, nedostaje sustavno promicanje i prezentacija
njegovog djela novim generacijama građana.
Predloženi program bio bi opravdan jer bi očuvao kulturnu baštinu i povijesno pamćenje Grada,
jačao lokalni identitet i ponos građana, obrazovao mlade generacije o povijesti vlastitog kraja,
promicao Grad Oroslavje kao grad s bogatom povijesnom baštinom te potaknuo kulturni
turizam i znanstveni interes za Grad i regiju.
PREDLOŽENE AKTIVNOSTI
Program bi obuhvaćao cjelovit i sustavni pristup očuvanju i promicanju baštine kroz nekoliko
međusobno povezanih područja djelovanja:
Istraživanje i dokumentacija obuhvaćali bi sustavno prikupljanje, digitalizaciju i arhiviranje
povijesne građe vezane uz Milana Prpića, istraživanje i dokumentiranje povijesti dvoraca u
Gradu Oroslavju te uspostavu suradnje s nadležnim arhivima, muzejima i znanstvenim institucijama radi osiguranja stručnosti i znanstvene utemeljenosti programa. Izdavačka djelatnost uključivala bi izradu znanstvene monografije o Milanu Prpiću i njegovu
doprinosu razvoju Grada Oroslavja, objavljivanje znanstvenih i popularnih članaka u
relevantnim publikacijama te izradu promotivnih brošura i edukativnih materijala koji bi bili
dostupni građanima, obrazovnim ustanovama i široj javnosti.
Kroz izložbe i javne prezentacije organizirale bi se stalne i povremene izložbe o Milanu Prpiću i
povijesti Grada Oroslavja, postavljale informativne ploče na povijesnim lokacijama te kreirale
digitalne izložbe i virtualni prikazi koji bi proširili dostupnost sadržaja i doprinijeli promociji
Grada.
Edukativni programi činili bi srž programa kroz školske radionice o povijesti Grada Oroslavja
namijenjene učenicima osnovnih i srednjih škola, predavanja za građane i stručnu javnost,
obrazovne programe za djecu i mlade te natječaje iz povijesnih tema Oroslavskog kraja koji bi
poticali aktivno sudjelovanje mladih i njihovo upoznavanje s lokalnom poviješću.
Znanstveni rad podrazumijevao bi organizaciju znanstvenih skupova i okruglih stolova s
lokalnim, nacionalnim i međunarodnim stručnjacima, uspostavu suradnje sa sveučilištima i
znanstvenim institucijama te podršku studentskim i doktorskim istraživanjima koja bi
doprinijela produbljivanju znanja o ovoj temi i afirmaciji Grada u znanstvenoj zajednici.
Kulturne manifestacije uključivale bi godišnje obilježavanje važnih datuma iz života Milana
Prpića, organizaciju kulturnih večeri i tematskih programa te integraciju ovog programa u
postojeće, iznadprosječno prihvaćene i posjećene gradske manifestacije, čime bi se osigurala
njegova vidljivost, trajnost i povezanost s ostalim kulturnim aktivnostima Grada.
Nadamo se da će ovaj prijedlog naići na razumijevanje odgovornih osoba i tijela te da će barem
u pojedinim segmentima biti uvršten u Prijedlog proračuna Grada Oroslavja za navedeno
razdoblje
.
Napomena: Podnositelj prijedloga ostaje na raspolaganju nadležnim tijelima Grada Oroslavja za
dodatna pojašnjenja, dopune i detaljnu razradu prijedloga.
Oroslavje, 5. studenog 2025. Godine
Srdačan pozdrav,
Zaklada Milan i Terezija Prpić
Upravni odbor Zaklade
OIB: 04859865147
info@prpic.org