Osoba odgovorna za provođenje savjetovanja s javnošću

Nikolina Coha Godec, bacc.admin.publ. | Bistranska 98, 10298 Poljanica Bistranska, Bistra | nikolina.coha.godec@bistra.hr | 01/3390-039

Komentari Savjetovanje je završeno, više nije moguće komentirati.

Odluka o sufinanciranju troškova smještaja djece u predškolskim ustanovama i obrtima za čuvanje djece kojima nije osnivač Općina Bistra


Poštovani građani,

pozivamo Vas da sudjelujete u otvorenom savjetovanju u donošenju Odluke o sufinanciranju troškova smještaja djece u predškolskim ustanovama i obrtima za čuvanje djece kojima nije osnivač Općina Bistra.

Tema savjetovanja je: Donošenje Odluke o sufinanciranju troškova smještaja djece u predškolskim ustanovama i obrtima za čuvanje djece kojima nije osnivač Općina Bistra.

Opis savjetovanja: Ovom odlukom utvrđuje se visina sufinanciranja smještaja djece u predškolskim ustanovama i obrtima za čuvanje djece kojima nije osnivač Općina Bistra.

Molimo zainteresiranu javnosti da sudjeluju u donošenju Odluke o sufinanciranju troškova smještaja djece u predškolskim ustanovama i obrtima za čuvanje djece kojima nije osnivač Općina Bistra, upisivanjem svojih komentara na za to predviđeno mjesto pod Prijava/Vaš komentar.

Savjetovanje je otvoreno do: 9.10.2025.

 

Napomena: Nakon završetka savjetovanja objavit će se Izvješće o provedenom savjetovanju s javnošću, koje sadrži zaprimljene prijedloge i primjedbe te očitovanja s razlozima za neprihvaćanje pojedinih prijedloga i primjedbi.

Komentari (3)


26.09.2025 | Ana Prša
Poštovani,
Smatram da je nužno usklađivanje iznosa sufinanciranja za djecu koja pohađaju vrtiće izvan Bistre s iznosom koji se sufinancira za vrtić u Bistri (makar je i taj iznos daleko ispod onih iznosa koje sufinanciraju okolne općine i grad Zaprešić). Propisani zdravstveni uvjeti za pohađanje vrtića u Bistri ne smiju biti temelj neravnopravnosti među djecom što posljedično dovodi do uskraćivanja financijske podrške roditeljima, a time i smanjene mogućnosti socijalne integracije djece koja su zdravstveno sposobna za pohađanje vrtića, ali imaju opravdano neispunjavanje jednog od propisanih uvjeta.
26.09.2025 | Luka Dominković
Poštovani,

Povećanje subvencije za privatne vrtiće u Općini Bistra sa 146 € na 185 € mjesečno po djetetu je smiješno, posebno imajući u vidu da se ekonomska cijena boravka u privatnim vrtićima i obrtima kreće i do 600 € mjesečno, što znači da roditelji i dalje moraju izdvajati 350–400 € mjesečno. Ovaj iznos je daleko ispod standarda koje ostvaruju obitelji u okolnim gradovima i općinama.
Trenutno u Bistri nije moguće upisati svu djecu, odnosno kapaciteti vrtića ne zadovoljavaju stvarnu potrebu. Zbog toga mnogi roditelji moraju razvoziti djecu na udaljenije lokacije, svakodnevno, što stvara dodatne financijske i organizacijske poteškoće.

U tom kontekstu, minimalno povećanje subvencije od 39 € nije dostatno. Potrebno je potpuno ujednačiti iznos subvencije tako da roditelji čija djeca pohađaju vrtić u Bistri i oni koji su prisiljeni koristiti vrtiće izvan općine dobiju jednaku financijsku potporu.

Za usporedbu i prema dostupnim podacima, subvencije u okolnim JLS iznose:

Brdovec: 380 € prvo dijete, povećanja za drugo i treće dijete
Samobor: 360 € po djetetu
Zaprešić: 320 € prvo dijete, 336 € drugo, 400 € treće i svako sljedeće dijete
Velika Gorica: 344 € za djecu u drugim vrtićima
Sveta Nedelja: 360 € prvo i drugo dijete, besplatno za treće i svako daljnje dijete
Jakovlje: 275 € prvo dijete, 300 € drugo dijete u vrtićima izvan općine; treće i svako daljnje dijete besplatno.

26.09.2025 | Luka Dominković
Nadalje;
Problematika članka 5. očituje se u tome što roditelje prisiljava da odmah povuku dijete iz privatnog vrtića ili obrta čim se oslobodi mjesto u Dječjem vrtiću Kapljica, tretirajući dijete kao „vreću krumpira“, a ako roditelj ne želi ili ne može odmah prebaciti dijete, gubi pravo na subvenciju, pri čemu članak nije definirao situaciju kada roditelji imaju dvoje ili više djece u privatnim vrtićima i oslobodi se mjesto samo za jedno dijete, ostavljajući nejasno hoće li roditelj morati prebaciti samo jedno dijete i razvoziti djecu na dva različita mjesta, što jasno pokazuje da je članak 5. neutemeljen, nelogičan i pisan tako da se zapravo smanji broj djece koja ostvaruju pravo na subvenciju.