Osoba odgovorna za provođenje savjetovanja s javnošću

Zvonko Puljar-Matić, dipl. iur. | Trg Municipium Arba 2, 51280 Rab | zvonko.puljar-matic@grad-rab.com | 051/777-488

Komentari Savjetovanje je završeno, više nije moguće komentirati.

Odluka o uvjetima ulaska vozila u zonu smirenog prometa Grada Raba


Poštovani građani,

pozivamo Vas da sudjelujete u otvorenom savjetovanju u donošenju Odluke o uvjetima ulaska vozila u zonu smirenog prometa Grada Raba.

Tema savjetovanja je: Donošenje Odluke o uvjetima ulaska vozila u zonu smirenog prometa Grada Raba.

Opis savjetovanja: Radi uređenja prometa na području povijesne jezgre Grada Raba, a s ciljem rasterećenja prometnog pritiska, Grad Rab izradio je novi sustav prometovanja cestovnom dionicom koja prolazi uz obalni pojas pješačke rive Grada Raba. Predložena Odluka regulira postupak i uvjete ulaska vozila na novooformljenom terminalu Slavija te prometovanje po Obali kralja Petra Krešimira IV. u zoni smirenog prometa, sukladno Odluci o uređenju prometa na području Grada Raba, vremensko ograničenje zadržavanja parkiranja te ostala pravila. Odlukom su predviđeni subjekti koji su izuzeti od zabrane prometovanja predmetnom dionicom te postupak izdavanja odobrenja za prometovanje u zoni smirenog prometa.

Zahtjev za odobrenje prometovanja podnosi se trgovačkom društvu Dundovo d.o.o. koji će obavljati poslove upravljanja, naplate i organizacije smirenog prometa. Predviđeno je da će odobrenje za prometovanje isključivo vrijediti za jedno vozilo u vlasništvu podnositelja zahtijeva, uz određene iznimke. Isto će se izdavati na vremensko razdoblje od godinu dana s mogućnošću produženja. Korisnici bi bili podijeljeni u devet kategorija: dostava za zonu smirenog prometa, korisnike koji obavljaju djelatnost u zoni smirenog prometa, iznajmljivače, hotele i manifestacije, stanare s prebivalištem u zoni smirenog prometa, stanare s boravištem u zoni smirenog prometa, korisnike koji pružaju skrb u zoni smirenog prometa, na prijevoz osoba s invaliditetom, interventne službe te javna poduzeća, ustanove i institucije. Pojedine kategorije nisu vezane vremenskim ograničenjem trajanja i zadržavanja u zoni smirenog prometa, dok je za pojedine točno razrađen vremenski okvir boravka u istoj. Za svako prekoračenje vremena zadržavanja korisniku će se obračunavati negativni bodovi razrađeni Odlukom. Nakon akumuliranih 300 negativnih bodova korisniku će se blokirati odobrenje ulaska te će korisnik biti dužan platiti naknadu temeljem cjenika upravitelja. Za napomenuti je da korisnik u zoni smirenog prometa mora dati prednost pješacima i prema potrebi zaustaviti vozilo do njihovog udaljenja.

Na Odluci su radili: Upravni odjel za  komunalni sustav i zaštitu okoliša i Dundovo d.o.o.

Molimo da u otvorenom  roku date svoje primjedbe, očitovanja i sugestije na predmetnu Odluku, upisivanjem svojih komentara na predviđeno mjesto pod Prijava/Vaš komentar.

Savjetovanje je otvoreno do: 12.2.2025.

 

Napomena: Nakon završetka savjetovanja objavit će se Izvješće o provedenom savjetovanju s javnošću, koje sadrži zaprimljene prijedloge i primjedbe te očitovanja s razlozima za neprihvaćanje pojedinih prijedloga i primjedbi.

 

Komentari (13)


15.01.2025 | JASNA DUMIČIĆ
Poštovani,
ispred članica Ženske klape Sozal možete li razmotriti prijedlog da članovi udruga koje obavljaju djelatnost na području zone smirenog prometa također dobiju pristup? S obzirom da naše članice dolaze s područja cijelog otoka privremen parking je neophodan, a zadržavanje u zoni smirenog prometa bi bilo 150 minuta.
Hvala i srdačan pozdrav
Jasna Dumičić, dopredsjednica Ženske klape "Sozal"
27.01.2025 | Marinko Alešković
Poštovani,

Kao iznajmljivač u staroj jezgri grada Raba, sukladno članku 10., moji gosti imaju pravo na ulazak u zonu smirenog prometa na dan dolaska u trajanju od 60 minuta, kao i na dan odlaska u istom trajanju.

Međutim, prema članku 20., nije jasno definirano tko snosi odgovornost i dobiva negativne bodove u slučaju prekoračenja dopuštenog vremena – mi, iznajmljivači, ili sami gosti? Ukoliko se kazneni bodovi pripisuju iznajmljivaču, smatram da takva odredba nije u skladu sa Zakonom o sigurnosti prometa na cestama (NN 70/19, 42/20, 85/22, 114/22, 44/23), prema kojem odgovornost snosi vozač vozila koje je prekršilo pravila prometa, a ne osoba na koju glasi dozvola ili kartica.

Iznajmljivači nemaju potrebne mehanizme kojima bi mogli spriječiti eventualna kršenja pravila od strane svojih gostiju.

Zahvaljujem na vašem odgovoru i srdačno vas pozdravljam.

S poštovanjem,
Marinko Alešković
Trg Slobode 2, Rab
29.01.2025 | Radmila Naceta
Postovani, kao nositelj privatne ljekarnicke prakse , Ljekarna Naceta, Srenja ulica 19., nadam se i dalje neogranicenom boravku u zoni smirenog prometa. Ljekarna je dostupna korisnicima kako radnim danom tako i nedjeljama i praznicima cijelu godinu, a tijekom ljeta i produzenim radnim vremenom. Lijepi pozdrav Radmila Naceta mag. pharm
11.02.2025 | Eros Hrubišić
Vezano uz parking, mišljenja sam da bi grad trebalo podijeliti na pola. Na polovici koja gravitira Veloj rivi bi parkirali stanari i gosti privatnih iznajmljivača koji su na toj strani gradske jezgre. Druga polovica stanara uključujući i ulicu J.Barakovića koja nije dobro definirana u postojećem prijedlogu + gosti privatnog smještaja u gradu bi parkirali iza hotela Imperial.
11.02.2025 | Eros Hrubišić
Gradska uprava bi trebala biti primjer tako da oslobodi postojeća parkirna mjesta koja ima u gradu i parkirati izvan gradske jezgre.
11.02.2025 | Eros Hrubišić
Terminal "Slavija" bi trebao u sljedećoj godini postati terminal DM nakon što se dobro prouči novo stanje i iz svega izvuku zaključci i tako bi se oslobodila dodatna parkirna mjesta za ostale korisnike.
11.02.2025 | Eros Hrubišić
Kad gosti privatnog smještaja dođu iskrcati/ukrcati prtljagu u grad imaju sat vremena da to obave. Na koji način će se to kontrolirati ? I što ako oni u tih sat vremena dobiju kaznu od Dundova ?
11.02.2025 | Dragan Perkić
Poštovani,
Javljam vam se od strane ronilačkog kluba “KPA AMFORA RAB”

Klub podvodnih aktivnosti KPA Amfora osnovan je 1971. godine s ciljem promicanja ronilačkih tehnika, brige o morskom okolišu i očuvanju okoliša, edukacije mladih, domicilnog i stranog stanovništava, organiziranja događaja vezanih uz more, ronjenje i zaštitu okoliša te radi suradnje sa jedinicom lokalne samouprave te ustanovama i udrugama koje djeluju na otoku Rabu. U svojoj dugogodišnjoj povijesti djelovanja i rada ističemo se sa brojnim postignućima u dijelu očuvanja okoliša, promicanja ronilačkog sporta, organiziranjem raznih eko akcija i edukativnih programa a sve u svrhu promicanja otoka Raba kao destinacije. Tijekom svog djelovanja u više navrata smo pružali i pomoć prilikom raznih intervencija uslijed havarija brodova na moru, ozljede kupača, asistencije prilikom organiziranja raznih aktivnosti na moru provođenih od strane drugih klubova, udruga i institucija…..
Također, valja naglasiti da klub ima aktivnu dugogodišnju suradnju i sa DVD Rab, pri čemu treba istaknuti kako su veliki broj članova KPA Amfora i aktivni članovi DVD Rab i obratno a posebnost suradnje se ističe u zajedničkom planiranju određenih akcija kao i pružanje usluge punjenja spremnika za zrak koje koristi DVD Rab upravo sa opremom koju posjeduje KPA Amfora.
Iz prethodno navedenih razloga smatramo kako bi za potrebe djelovanja KPA Amfora bio potrebno osigurati slobodan prolaz za dva (2) vozila, bez vremenskog ograničenja kako bi svoju uslugu mogli pružati kao i do sada. Vozila bi se koristila isključivo radi potrebe aktivnosti punjenja boca kao i prilikom hitnih intervencija koje može KPA Amfora pružiti.
Ovim putem predlažemo da se KPA Amfora sagleda kao važan faktor na području otoka Raba koji svojom djelatnosti doprinosi razvoju društva te da se u skladu s potrebama omogući prolaza za dva (2) vozila.

S poštovanjem

​​​​​​​​Predsjednik KPA Amfora
​​​​​​​​Dragan Perkić
11.02.2025 | Adriana Tomljanović
Poštovani imam sugestiju, primjedbu odnosno komentar na Odluku o uvjetima ulaska vozila u zonu smirenog prometa grada Raba.
Naime, između devet kategorija, su navedene i dvije kategorije za stanare s prebivalištem i one s boravištem na Rabu što je opravdano i razumljivo. No, isto tako ja često boravim na Rabu obzirom na stan u centru Raba u srednjoj ulici koji sam naslijedila i na žalost ne spadam u te dvije spomenute kategorije.
Naime, moje prebivalište je u Rijeci gdje ostvarujem svoja prava i obveze vezanih uz životni interes, obiteljski, profesionalni, ekonomski, socijalni i drugi. Isto tako po zakonu ne mogu prijaviti boravište na Rabu jer ne boravim dulje od tri mjeseca nego tijekom korištenja godišnjeg odmora.
Uredno održavam stan u srednjoj ulici, dvorište kao i fasadu kako bi centar Raba imao privlačnost turistima.
Ističem da plaćam redovito komunalne naknade, struju na taj stan na Rabu, odvožnju smeća cijelu godinu kao i da posjedujem kartice za taj odvoz.
Molim vas da se iznađe način da i mi koji smo u specifičnom položaju imamo pravo korištenja prostora smirenog prometa pogotovo jer ima nas i starije dobi koji sigurno trebaju imati pristup centru Raba pogotovo što tu imaju nasljedstvo nekretnina od rodbine koji su cijeli svoj život bili stanovnici Raba.
S poštovanjem Dr. Adriana Tomljanović
12.02.2025 | Matthias Ivan Ribarić
Poštovani, mišljena sam da bi grad trebalo podijeliti na pola. Na polovici koja gravitira Veloj rivi bi parkirali stanari i gosti privatnih iznajmljivača koji su na toj strani gradske jezgre. Druga polovica stanara uključujući i ulicu J.Barakovića koja nije dobro definirana u postojećem prijedlogu + gosti privatnog smještaja u gradu bi parkirali iza hotela Imperial.
12.02.2025 | Damir Ćopić
Poštovani, kao stanar sa stalnim prebivalištem u zoni smirenog prometa, cijenim napore da se uvede prometni red na području uz i oko zidina, pogotovo što je prošlo ljeto bilo prvo kad se nismo osjećali kao prometni taoci. Šteta je jedino što nije provedeno pravo savjetovanje, ako treba i u nekoliko navrata sa svim zainteresiranim stranama, stalnim stanarima koji imaju automobil, stalnim stanarima koji imaju automobil i drže goste, stalnim stanarima koji nemaju automobil i drže goste, udruženjem obrtnika (više sekcija) i drugima - svaka grupacija ima različita očekivanja i probleme.
Obrtnicima će biti otežan pristup gradu zbog potrebe ishodovanja dozvola i ugovora s investitorima, mnogima je u vozilima puno alata, dijelova i repromaterijala te ne mogu znati što će im sve trebati i svoje kombije koriste kao pokretna skladišta.
Mnoga parkirna mjesta za osobe s invaliditetom se tijekom ljeta koriste kao stalna mjesta.
Molim da se sukladno Zakonu o prebivalištu uz pomoć policije riješi problem lažno prijavljenih prebivališta, pogotovo što će uz pomoć kamera koje očitavaju registarske pločice biti vidljivo tko stvarno ne prebiva u gradu Rabu.
Vidjeti tko od stalnih stanara gravitira rivi, odnosno "Slaviji" te višak parkirnih mjesta komercijalizirati (uz pomoć sustava rampe i znanog broja parkirnih mjesta) čak i na rivi
Također, ako službenici građana imaju označena parkirna mjesta, onda bi i građani morali imati svoja stalna označena mjesta
12.02.2025 | Tanja Plješa
Poštovani,
razumijem da se za vrijeme glavne sezone mora na neki način usmjeriti promet, ali mislim da u prijedlogu ima nekoliko krupnih grešaka. Niti jedna odluka grada ne bi smjela ići na uštrb lokalnog stanovništva koje živi u gradu. Svi koji tamo stanuju trebali bi dobiti mjesto za parkiranje, neovisno jesu li vlasnici stanova ili podstanari u njima. Onaj tko je postanar, a to su uglavnom mladi ljudi koji su došli na otok i ovdje rade, koji je stalno tu, treba imati isto pravo. U protivnom takve ljude degradiramo i tjeramo s otoka umjesto da ih motiviramo da ostanu. Drugo što mislim da nije u redu je dio parkirališta u gradu namjenjen za službena vozila. Nakon radnog vremena to mjesto treba biti slobodno za svakog tko dolazi u to vrijeme u grad, jer te osobe trebaju biti primjer drugim građanima i pokazati kako se treba držati reda, a ne uzurpirati ista mjesta i izvan radnog vremena i imati privilegije. Stanovnicima grada trebaju biti uvijek mjesta na raspolaganju.
Te mjere završetkom sezone ili već sredinom devetog mjeseca trebaju biti ukinute kako bi se svim ljudima omogućio nesmetani dolazak u stari grad, pogotovo klapama i raznim drugim udrugama i grupama. Svim stanovnicima otoka bi zimi trebalo omogućiti besplatno parkiranje u gradu kako ih to ne bi sprečavalo u dolasku na razne događaje i susrete, jer i to može pomoći revitalizaciji grada.
Gradu bi bilo bolje nabaviti tri manja plinska autobusa koji bi ljeti stalno kružili otokom i uz tjednu kartu po pristupačnim cijenama velika većina gostiju ne bi niti dolazila do grada automobilima već vi koristila te autobuse. Oni bi se mogli okretati na ulazu ispred parkirališta Slavija i stalno kretati u krug. Mnogo bi se problema i parkinga i gužvi riješilo tim potezom. TZ bi dijelom sredstava trebala sudjelovati u tome radi poboljšanja ponude.
Pozdrav!


12.02.2025 | Davorka Glavinić
Poštovani,
u predmetnoj Odluci navedeno je da Kategoriju I čini dostava za zonu smirenog prometa koja je predviđena od 5 do 10 i 14 do 18 sati uz, naravno, prethodno podnešen zahtjev za određeno vozilo. Na koji način je onda predviđena dostava za dostavljače koji dostavljaju proizvode poput bijele tehnike, građevinskog materijala, namještaja i sl. koji nisu kupljeni na Rabu, a najbliža lokacija do koje bi se moglo pristupiti vozilom je Trg Municipijum Arba? Nadam se da se ne očekuje da nosimo stvari od Slavije do kuće, budući da dostavljači dostavljaju do točke do koje mogu prići vozilom.
Također postoji znatan broj ljudi koji su povremeni i privremeni stanari Grada Raba, a koji ne prijavljuju boravište (koje su dužni prijaviti ako dulje od tri mjeseca borave na nekoj adresi i odjaviti u roku od 15 dana od promjene podataka), a većinom se tu radi o osobama koje su obiteljski vezane uz grad Rab i nekretnine u kojima borave predstavljaju obiteljsko nasljeđe za koje plaćaju račune cijelu godinu. Svakako smatram da se i tim stanarima treba omogućiti da prilikom dolaska mogu pristupiti u zonu smirenog prometa kako bi mogli iskrcati stvari, tijekom boravka na Rabu dovesti namirnice i druge potrepštine, tijekom godine doći i dovesti potreban materijal i alate za održavanje kuća.
U slučaju obavljanja određenih građevinskih radova predviđena je dostava ugovora ili druge dokumentacije o izvođenju radova, za što nije jasno koja je svrha tražene dokumentacije.
Nadam se da ćete uvažiti ovdje navedene primjedbe i omogućiti i nama koji smo vlasnici nekretnina u gradu Rabu, a ne prijavljujemo ni prebivalište ni boravište da ne budemo diskriminirani.
S poštovanjem.
Davorka Glavinić