Komentari Savjetovanje je završeno, više nije moguće komentirati.
Odluka o visini paušalnog poreza za djelatnosti iznajmljivanja i smještaja u turizmu
Poštovani građani,
pozivamo Vas da sudjelujete u otvorenom savjetovanju u donošenju Odluke o visini paušalnog poreza za djelatnosti iznajmljivanja i smještaja u turizmu.
Tema savjetovanja je: Donošenje Odluke o visini paušalnog poreza za djelatnosti iznajmljivanja i smještaja u turizmu.
Opis savjetovanja: Na temelju Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o porezu na dohodak (NN 152/24) predstavničko tijelo jedinice lokalne samouprave obvezno je donijeti odluku kojom će propisati visine paušalnog poreza po krevetu odnosno po smještajnoj jedinici u kampu odnosno smještajnoj jedinici u objektu za robinzonski smještaj. Odluku o visini iznosa paušalnog poreza predstavničko tijelo jedinice lokalne samouprave donosi sukladno kategoriji u koju je jedinica lokalne samouprave razvrstana prema indeksu turističke razvijenosti, utvrđenom za prethodnu godinu, sukladno posebnom propisu, u granicama propisanim ovim Zakonom, i to:
Kategorija jedinice lokalne samouprave prema indeksu turističke razvijenosti |
Iznos paušalnog poreza u eurima i centima |
I | 100,00 − 300,00 |
II | 70,00 − 200,00 |
III | 30,00 − 150,00 |
IV, 0 | 20,00 − 100,00 |
Grad Rab pripada I. kategoriji prema indeksu turističke razvijenosti te je obvezno donijeti Odluku o visini iznosa paušalnog poreza u rasponu od 100,00 do 300,00 eura.
Prijedlog Odluke o visini paušalnog poreza za djelatnosti iznajmljivanja i smještaja u turizmu određuje visinu paušalnog poreza po krevetu, smještajnoj jedinici u kampu i/ili kamp-odmorištu te smještajnoj jedinici u objektu za robinzonski smještaj za sva naselja na području Grada Raba u visini od 100,00 eura.
Materijal obradila: Martina Španjol Matković.
Molimo zainteresiranu javnost da sudjeluju u donošenju Odluke o visini paušalnog poreza za djelatnosti iznajmljivanja i smještaja u turizmu, upisivanjem svojih komentara na predviđeno mjesto pod Prijava/Vaš komentar.
Savjetovanje je otvoreno do: 10.02.2025.
Napomena: Nakon završetka savjetovanja objavit će se Izvješće o provedenom savjetovanju s javnošću, koje sadrži zaprimljene prijedloge i primjedbe te očitovanja s razlozima za neprihvaćanje pojedinih prijedloga i primjedbi.
Komentari (6)
Poštovani,
znam da se pripadnost 1. zone je još iz 2023 . Ipak me čudi jer ni tad ni sad otok ne funkcionira kvalitetno: ceste, rasvjeta, urednost i najviše kanalizacije nisu sveprisutne.
Što se visine paušal ne vjerujem da savjetovanje s javnošću ce išta mijenjati kod gradske oduke ali molim nadležni da se požure s odlukom da mogu iznajmljivači sastaviti vlastiti budžet 2025 .
Pitanje:
Hoće li odluka vrijediti cijelog mandata budućeg gradonačelnik ili ce se mijenjati svaku godinu pri svako sastavljanje proračun ili treba izborna 2025. nas oslijepiti?
Osobno mišljenje/ neću pisati savjet iako se radi o provođenje savjetovanja s javnošću:
U namjeru poboljšanje turističku ponudu iznajmljivači koji ulaze u kvalitetu i sliku otoka, omogućit refundiranje poreza za pomoć pri investicije /renoviranje: fasada, krov, uključenje na kanalizacije (kad bude postojale), okoliš...
Pozdrav svima i hvala na ovom otvorenom dijalogu.
Moje mišljenje je da iako je odluka od vrha kako je Rab se nalazi u 1. zoni turističke razvijenosti donesena, zapravo je na općinama da prepoznaju svoju stvarnu razvijenost. U obzir treba uključiti infrastrukturalne mreže, od kojih su ceste i kanalizacija jedne od gorućih tema i dobar primjer. Ovdje je relevantno napomenuti kako je teško reći da se vrhunska hrvatska destinacija u 1. zoni po razvijenosti, može nazvati ona po čijoj se obali osjeti neugodan miris.
Druga točka obuhvaća dužinu trajanja sezone, koja je većini malih iznajmljivača na Rabu 2 a nekima 3 mjeseca godišnje. Kako je grad kao npr. Dubrovnik također u 1. zoni turističke razvijenosti, može se uzeti kao referentna točka u usporedbi s razvijenošću Raba.
Sezona najma smještaja u Dubrovniku traje 12 mjeseci godišnje, i u tom slučaju ovakva povećanja mogu utjecati za Neto zaradu puno manje nego oni gradovi čije sezone traju u prosjeku 2 do 3 mjeseca.
Iako se Rab nalazi u prvoj zoni po turističkoj razvijenosti, stvarna razvijenost je daleko ispod destinacija u istoj klasi te graniči s turističkom razvijenošću 2. klase radi kratkog trajanja sezone i nezavršenih infrastrukturalnih pitanja.
Paušalni porez iz tih razloga treba biti onaj najmanji mogući, što je po prijedlogu 100€ po ležaju.
Pozdrav svima i sve pohvale na prilici da iznesemo mišljenja po svim ovim otvorenim temama.
Mišljenja sam, kao i većina , da je najveći problem kod visine paušalnog poreza u turizmu Raba kratka sezona. Naravno da se ne može promijeniti činjenica da je Rab svrstan u 1.kategoriju turističke razvijenosti, ali se mora usporediti dužina sezone na otoku Rabu sa drugim destinacijama iz iste kategorije. Hvale je vrijedan vaš prijedlog za najniži iznos ( 100 eura ) . Koristim priliku da vas potaknem na razmišljanje kako produžiti sezonu na otoku. Imamo dobru klimu, ali osim mora i sunca od Uskrsa do ljetne sezone ne nudimo puno: kafići i restorani uglavnom nisu otvoreni , pa gost može samo šetati Barbatskim plažama. Možda bi se nekom poreznom politikom u tom periodu pred i post sezone moglo olakšati ugostiteljima i drugim pružateljima usluga da im se isplati raditi od Uskrsa. Ako živne otok u tom periodu, doći će i gosti, a produženje sezone će imati pozitivan učinak i na same cijene smještaja . Duža sezona= niže cijene .
S obzirom na činjenicu da ste kao predstavničko tijelo dužni donijeti novu Odluku ukoliko je postojeća visina paušalnog poreza izvan granica propisanih novim izmjenama Zakona o porezu na dohodak, ovim putem predlažem kako ublažiti njezin utjecaj na male obiteljske iznajmljivače.
Pretpostavljam da vaša intencija nije izvršiti udar na već višestruko opterećene male iznajmljivače. Poznato je da osim paušalnog poreza kao mali iznajmljivači plaćamo turističku članarinu, turističku pristojbu, agencijske provizije i PDV na iste, komunalne naknade, dodatne RTV pretplate te niz drugih s turizmom povezanih troškova. Jasno mi je da vas je zakonodavac obvezao na donošenje ovakvog povećanja paušala, za koje smatram da nije nužno ni opravdano.
Ovim putem vam predlažem da novostvoreni višak novca od paušalnog poreza po krevetu (umanjen za dio koji za sebe zadržava Županija), refundirate odnosno vratite u obliku poticaja malim obiteljskim iznajmljivačima, kao što su neke jedinice lokalne samouprave u susjedstvu već najavile. Dakle, predlažem da razliku između dosadašnjeg i novog iznosa ubranog paušalnog poreza po krevetu iz proračuna putem poticajnih sredstava vratite registriranim malim iznajmljivačima te tako pružite stabilnost, podršku i osigurate dostojanstvenu egzistenciju brojnim svojim sugrađanima.
Također želim ukazati na činjenicu da vam je zakonodavac, razlučujući velike rentijere od malih obiteljskih iznajmljivača, dao u ruke moćan alat kojim konačno možete nas male obiteljske iznajmljivače porezno izdvojiti od mase velikih rentijera koji beskrupulozno koriste našu infrastrukturu, najčešće ne ostavljajući ni Euro u gradskoj i državnoj blagajni.
U tome vam želim puno uspjeha!
Sve su glasnije kritike turista kojima je Rab i cijela Hrvatska obala postala od cjenovno prihvatljive destinacije nedostižan luksuz. Neshvatljiv je potez države da na sve to, i to u jeku rekordne inflacije i divljanja cijena, novim poreznim udarom kroz novi zakon ulazi dublje u džep iznajmljivača da bi napunila svoje blagajne.
Iako je predložena osnovna stopa od 100€/ ležaju, predlažem da se razmisli o umanjenju nekih drugih poreznih ili parafiskalnih nameta ili da se kroz vaučere i/ili subvencije iznajmljivačima vrati dio iznosa po uzoru na Grad Lošinj. Rab mora zadržati konkurentnost u odnosu na ostale gradove i općine u bližoj ili daljoj okolici. Također, zašto isti iznos plaća prvi red do mora i npr Mundanije ili dio ostalih naselja koji nemaju ni približan potencijal ostvariti broj noćenja ili cijenu kao smještaj blizu plaža ili mora?
Iznajmljivači plaćaju boravišnu pristojbu, članarinu u turističkoj zajednici po ležaju, provizije platformama za booking, PDV na te provizije, naknade agencijama, komunalne namete, neki i čišćenje apartmana, a sada uz ovaj prijedlog višestruko uvećanog paušalnog poreza po ležaju + dodatno na sve pomoćne ležajeve + neki će plaćati i potpuno novi, dodatni namet u vidu poreza na nekretnine ako ne žive u kući u kojoj se nalaze apartmani ili imaju zasebnu kuću za odmor.
U konačnici će to podignuti cijene smještaja i pojačati dojam o (pre)skupoj destinaciji.
Rab nikako ne može parirati Opatiji, Dubrovniku, Krku, Lošinju u kategoriji razvijenosti pa samim time niti po ubiranju poreza. Nedostaje nam na otoku razonode u zatvorenom prostoru, jer za loših vremenskih prilika plaže nisu opcija, a parking u gradu postaje nemoguća misija jer jednostavno nema dovoljno parkinga za tu količinu vozila. Internet je loš, kanalizacija nije provedena na otoku, ceste su u otužnom stanju. Osim toga, na otoku možemo i trebalo bi napraviti više kategorija, jer onaj iznajmljivač u Mundanijama ne može konkurirati onome u Barbatu, odnosno na samom moru. Može samo ako će mu cijene biti minimalne, a onda je pitanje kako može platiti sve namete koje je vlast odredila za plaćanje.
Osim toga, imamo i u istim mjestima velike razlike u popunjenosti. Primjerice onaj koji ima kuću na moru, imat će popunjenost od 120 dana, dok će drugi udaljeniji od mora skupiti jedva 60 dana. Nemoguće je takvim tempom plaćati sve namete i očekivati da ostane za džeparac. Jedva da ti ostane da pokrpaš sve kredite i obaveze koje čekaju sezonu da se plate. Uređenje Supetarske Drage je žalosno, oni djelovi koji su u vlasništvu Grada Raba, nisu niti pokošeni, kamoli uređeni.
Za opravdati toliki namet od vlasti i TZ grada Raba, potrebno je nešto i učiniti i urediti. Nemamo tabele sa putokazima, gdje bi se mogla pronaći kuća brojem ili imenom i prezimenom. Tu kao primjer navodim općinu Lopar. Ispada da su razvijeniji od ostatka otoka i na tome im čestitam.