*kako bi mogli ostavljati komentare, potrebno je registrirati se valjanom e-mail adresom!
Svi komentari
Šetalište maršala Tita 41,
51415 Lovran
OIB:
38513636075
opcina@lovran.hr
051/291-045
Proračun za 2025. godinu
*kako bi mogli ostavljati komentare, potrebno je registrirati se valjanom e-mail adresom!
Vodič za građane za 2025. godinu
Poštovani stanovnici,
predstavljamo Vodič za građane za 2025. godinu, koji prikazuje način na koji Općina Lovran prikuplja i investira sredstva. Cilj nam je dodatno unaprijediti transparentnost i komunikaciju s vama, našim građanima. Sve informacije o projektima i proračunu možete pronaći na stranici www.proracun.hr te na službenoj stranici https://lovran.hr.
Općina Lovran nastavlja ulagati u komunalne projekte, osiguravajući sredstva za održavanje postojeće infrastrukture, ali i za realizaciju novih planova.
Ulaganja u prometnu infrastrukturu uključuju rekonstrukciju cesta na ključnim prometnicama, poput ceste za žičaru u Medveji, spojnih prometnica Medveja – Kali, ulice Brajdice i ulice Rezine, kao i dijela ceste u Ulici 9. rujna te odvojka ceste Šetalište maršala Tita.
Poseban projekt, izgradnja nogostupa između Lovrana i Medveje, doprinijet će sigurnijem kretanju pješaka, boljoj prometnoj povezanosti i turističkom razvoju općine.
Uređenje obalnog puta, javnih i zelenih površina te Parka Komušćak, kao i dječjih igrališta i drugih važnih lokacija, doprinosi očuvanju prostora i podizanju kvalitete života u našoj općini.
Modernizacijom javne rasvjete u naseljima Lovranska Draga, Medveja, Liganj, Tuliševica i Lovran smanjujemo troškove električne energije i doprinosimo zaštiti okoliša.
Planovi za 2025. uključuju i projekte poput obnove krova zgrade u Starom gradu, uređenja dječjeg vrtića, nogometnog igrališta i sportskih objekata te proširenja groblja.
Ulaganje u obrazovanje ostaje jedan od prioriteta. Našim učenicima i studentima osiguravamo stipendije, sufinanciramo školske marende, prijevoz i produženi boravak te pružamo financijsku podršku za nabavu udžbenika i nagrade za izvrsne rezultate. Novorođenčad dobiva naknadu od 1000 eura, a sufinanciramo i prehranu djece u vrtiću te logopedsku pomoć.
Brinemo o najugroženijima osiguravajući jednokratne pomoći za prehranu i higijenske potrepštine, sufinanciranje prijevoza za invalide, umirovljenike i dobrovoljne davatelje krvi te dodatnu podršku za naše umirovljenike.
Društveni život Lovrana obogaćuju brojne manifestacije koje podržavamo, uključujući Marunadu, Advent u Lovranu, Festival svjetlosti i Dan Općine Lovran. Ove manifestacije dodatno jačaju kulturni i društveni identitet našeg kraja.
Pozivamo vas da sudjelujete u izradi Proračuna za 2025. godinu svojim prijedlozima i sugestijama. Zajedničkim naporima možemo osigurati još bolju i ugodniju budućnost za našu općinu!
Savjetovanje za Prijedlog Proračuna Općine Lovran za 2025. godinu i projekcija za 2026. i 2027. godinu provodi se od 15.11.2024. do 15.12.2024. godine, više o tome možete pronaći OVDJE.
Načelnik Općine Lovran
Bojan Simonič, mag.oec.
OBRAZLOŽENJE PRORAČUNA
Što je proračun?
Proračun je akt kojim se procjenjuju prihodi i primici te utvrđuju rashodi i izdaci Općine Lovran za proračunsku godinu, a sadrži i projekciju prihoda i primitaka te rashoda i izdataka za sljedeće dvije godine.
Proračun nije statičan akt, već se sukladno Zakonu može mijenjati tijekom proračunske godine, odnosno donose se Izmjene i dopune proračuna.
Jedno od najvažnijih načela proračuna je da isti mora biti uravnotežen ,odnosno ukupna visina planiranih prihoda mora biti istovjetna ukupnoj visini planiranih rashoda!
Sadržaj proračuna
Proračun JLS sastoji se od plana za proračunsku godinu i projekcija za sljedeće dvije godine. Proračun JLS sastoji se od općeg dijela, posebnog dijela i obrazloženja proračuna.
Sadržaj | Sastavni dio | Opis sastavnog dijela |
---|---|---|
Opći dio proračuna | Sažetak Računa prihoda i rashoda Sažetak Računa financiranja | • ukupni prihodi poslovanja i prihodi od prodaje nefinancijske imovine, ukupni rashodi poslovanja i rashodi za nabavu nefinancijske imovine • ukupni primici od financijske imovine i zaduživanja i izdaci za financijsku imovinu i otplate zajmova |
Račun prihoda i rashoda | • ukupni prihodi i rashodi iskazani prema izvorima financiranja i ekonomskoj klasifikaciji na razini skupine • ukupni rashodi iskazani prema funkcijskoj klasifikaciji |
|
Račun financiranja | • ukupni primici od financijske imovine i zaduživanja i izdaci za financijsku imovinu i otplate instrumenata zaduživanja prema izvorima financiranja i ekonomskoj klasifikaciji na razini skupine | |
Preneseni višak ili preneseni manjak prihoda nad rashodima | • ako ukupni prihodi i primici nisu jednaki ukupnim rashodima i izdacima, opći dio proračuna sadrži i preneseni višak ili preneseni manjak prihoda nad rashodima | |
Višegodišnji plan uravnoteženja | • ako JLP(R)S ne mogu preneseni manjak podmiriti do kraja proračunske godine, obvezni su izraditi višegodišnji plan uravnoteženja za razdoblje za koje se proračun donosi • ako JLP(R)S ne mogu preneseni višak, zbog njegove veličine, u cijelosti iskoristiti u jednoj proračunskoj godini, korištenje viška planira se višegodišnjim planom uravnoteženja za razdoblje za koje se proračun donosi |
|
Posebni dio proračuna | Plan rashoda i izdataka proračuna JLP(R)S i njihovih proračunskih korisnika | • rashodi i izdaci JLP(R)S i njihovih proračunskih korisnika iskazani po organizacijskoj klasifikaciji, izvorima financiranja i ekonomskoj klasifikaciji na razini skupine, raspoređenih u programe koji se sastoje od aktivnosti i projekata |
Obrazloženje proračuna | Obrazloženje općeg dijela proračuna i obrazloženje posebnog dijela proračuna | • obrazloženje općeg dijela proračuna JLP(R)S sadrži obrazloženje prihoda i rashoda, primitaka i izdataka proračuna JLP(R)S i obrazloženje prenesenog manjka odnosno viška proračuna JLP(R)S • obrazloženje posebnog dijela proračuna JLP(R)S temelji se na obrazloženjima financijskih planova proračunskih korisnika, a sastoji se od obrazloženja programa koje se daje kroz obrazloženje aktivnosti i projekata zajedno s ciljevima i pokazateljima uspješnosti iz akata strateškog planiranja. |
Proračunski korisnici:
Proračunski korisnici su ustanove, tijela javne vlasti kojima je JLS osnivač ili suosnivač, a čije je financiranje većim dijelom iz proračuna svog osnivača ili suosnivača. Proračunski korisnici JLS mogu biti dječji vrtići, knjižnice, javne vatrogasne postrojbe, muzeji, kazališta, domovi za starije i nemoćne osobe…
Zakoni i sankcije:
Sukladno Zakonu o Proračunu (»Narodne novine«, broj 144/21)Proračun se donosi za jednu fiskalnu (proračunsku) godinu. Kod nas se fiskalna godina poklapa s kalendarskom i traje od 01. siječnja do 31. prosinca. Jedini ovlašteni predlagatelj Proračuna je Općinski načelnik. Općinski načelnik odgovoran je za zakonito i pravilno planiranje i izvršavanje proračuna, za svrhovito, učinkovito i ekonomično raspolaganje proračunskim sredstvima. Proračun donosi(izglasava)Općinsko vijeće do kraja godine.
Ako se ne donese proračun prije početka proračunske godine, privremeno se, a najduže za prva tri mjeseca proračunske godine, na osnovi odluke o privremenom financiranju koja mora biti donesena do 31. prosinca, nastavlja financiranje poslova, funkcija i programa tijela jedinica lokalne i područne samouprave i drugih proračunskih i izvanproračunskih korisnika.
U slučaju kada je raspušteno samo Općinsko vijeće, a Općinski načelnik nije razriješen, do imenovanja povjerenika Vlade Republike Hrvatske, financiranje se obavlja izvršavanjem redovnih i nužnih rashoda i izdataka temeljem odluke o financiranju nužnih rashoda i izdataka koju donosi Općinski načelnik.
Po imenovanju povjerenika Vlade Republike Hrvatske, Općinski načelnik predlaže povjereniku novu odluku o financiranju nužnih rashoda i izdataka u koju su uključeni ostvareni prihodi i primici te izvršeni rashodi i izdaci u vremenu do dolaska povjerenika. Ako se do 31. ožujka ne donese proračun, povjerenik donosi odluku o financiranju nužnih rashoda i izdataka za razdoblje do donošenja proračuna.
Ako do isteka roka privremenog financiranja nije donesen proračun u jedinici u kojoj je općinski načelnik koji nema zamjenika onemogućen u obavljanju svoje dužnosti, financiranje se obavlja izvršavanjem redovnih i nužnih rashoda i izdataka temeljem odluke o financiranju nužnih rashoda i izdataka koju donosi predstavničko tijelo na prijedlog privremenog zamjenika općinskog načelnika iz članka 43.a Zakona o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi (»Narodne novine«, broj 33/01, 60/01, 129/05, 109/07, 125/08, 36/09, 150/11, 144/12, 19/13, 137/15, 123/17, 98/19, 144/20).
Prihodi i primitci | Iznos |
---|---|
Prihodi poslovanja | 4.667.290,00 |
Prihodi od poreza | 2.691.067,00 |
Pomoći iz inozemstva i od subjekata unutar općeg proračuna | 267.052,00 |
Prihodi od imovine | 571.607,00 |
Prihodi od upravnih i administrativnih pristojbi, pristojbi po posebnim propisima i naknada | 1.092.806,00 |
Prihodi od prodaje proizvoda i robe te pruženih usluga i prihodi od donacija | 31.327,00 |
Kazne, upravne mjere i ostali prihodi | 13.431,00 |
Prihodi od prodaje nefinancijske imovine | 1.124.454,00 |
Prihodi od prodaje neproizvedene dugotrajne imovine | 220.000,00 |
Prihodi od prodaje proizvedene dugotrajne imovine | 904.454,00 |
Rezultat poslovanja višak prihoda | 1.017.000,00 |
Ukupno | 0,00 |
I. OPIS OPĆEG DIJELA PRORAČUNA
Prihodi i primici Općine Lovran za 2025. godinu planirani su u iznosu od 6.808.744,00 eura
Prihodi poslovanja planirani su u iznosu od 4.667.290,00 eura, a čine ih:
Prihodi od imovine planirani su u iznosu od 571.607,00 eura, od toga
- naknade za koncesiju na pomorskom dobru s osnova izdanih koncesijskih odobrenja, u iznosu 104.430,00 eura,
- naknada za koncesiju na pomorskom dobru (zajednički prihod državnog, županijskog i općinskog proračuna), u iznosu 9.800,00 eura i
- naknada za koncesiju s osnova obavljanja dimnjačarskih usluga, u iznosu 3000,00 eura;
- prihodi od najma stanova, planirani su u iznosu 26.544,00 eura,
- prihodi od zakupa poslovnog prostora, planirani su u iznosu 260.000,00 eura i
- prihodi od zakupa javnih površina, planirani su u iznosu 60.000,00 eura;
Prihodi od upravnih i administrativnih pristojbi, pristojbi po posebnim propisima i naknada planirani u iznosu od 1.092.806,00 eura, od toga
- županijske, gradske i općinske pristojbe i naknade (općinske upravne pristojbe), planirane su u iznosu 663,00 eura,
- ostale upravne pristojbe (prihodi od prodaje državnih biljega), planirane su u iznosu 1.990,00 eura,
- ostale pristojbe i naknade (prihod od turističke pristojbe), planirane su u iznosu 75.000,00 eura.
- prihod od vodnog gospodarstva (prihod od vodnog doprinosa), planiran je u iznosu 1.327,00 eura,
- prihod od doprinosa za šume, planiran je u iznosu 2.500,00 eura,
- ostali nespomenuti prihodi, planirani su u iznosu 30.698,00 eura, a sačinjavaju ih: prihodi od naplaćene naknade za prenamjenu poljoprivrednog u građevinsko zemljište, u iznosu 1.327,00 eura, prihodi od naknade za štetu na općinskoj imovini po zaključenim policama osiguranja imovine, planirane u iznosu 2.654,00 eura, prihod od dozvola za autotaksi prijevoz na području Općine Lovran u iznosu 1.500,00 eura i prihodi od naplaćene cijene karte u javnom prigradskom cestovnom prometu, namijenjen razvoju KD Autotrolej d.o.o., odnosno za nabavu novih autobusa, planiran u iznosu 25.217,00 eura.
- Komunalna naknada, prihod je planiran u iznosu 580.000,00 eura, planirana visina prihoda temelji se na proširenju obuhvata obveznika komunalne naknade, provođenju postupaka prisilne naplate potraživanja za komunalnu naknadu te povećanju obveze za poslovne subjekte koji obavljaju hotelsku djelatnost, zbog povećanog ukupnog prihoda hotelijera s temelja kojeg se utvrđuje obveza za komunalnu naknadu.
Prihodi od prodaje proizvoda i robe te pruženih usluga i prihodi od donacija planirani su u iznosu 31.327,00 eura
- naknada koja pripada Općini Lovran za preuzete poslove obračuna i naplate naknade za uređenje voda u iznosu 25.000,00 eura. Općina Lovran zaključila je s Hrvatskim vodama - pravnom osobom za upravljanje vodama, Ugovor o plaćanju materijalnih troškova nastalih pri obračunu i naplati naknade za uređenje voda i drugim pitanjima u vezi s obavljanjem poslova obračuna i naplate naknade za uređenje voda, od 19.12.2019.g., s primjenom od 01. siječnja 2020.g. Navedenim Ugovorom propisano je da Općini Lovran pripada naknada od 10% na iznos naknade za uređenje voda koji Općina Lovran uplati Hrvatskim vodama i
- prihodi od sponzorstva i pokroviteljstva u iznosu 5.000,00 eura.
Kazne, upravne mjere i ostali prihodi planirani su u iznosu 13.431,00 kn
Ostali prihodi, planiran je prihod od ostalih prihoda u iznosu 13.431,00 eura, s temelja povrata u proračun za rashode po provedenim natječajima za prodaju imovine (geodetske usluge, procjena imovine), povrati u proračun za rashode sudskih postupaka i plaćenih usluga odvjetnika u tim postupcima, troškovi provedenih ovrha i za plaćene troškove za izdavanje rješenja za naknadu za uređenje voda za Hrvatske vode.
Prihodi od prodaje nefinancijske imovine planirani su u iznosu 1.124.454,00 eura
Prihodi od prodaje nefinancijske imovine, planirani su u iznosu 1.124.454,00 eura, a čine ih:
Prihod od prodaje zemljišta, planiran je prihod od prodaje i zamjene zemljišta u iznosu 220.000,00 eura, prihod se planira jer je izvjesno da će se isti ostvariti po provedenim natječajima za prodaju zemljišta.
Prihodi od prodaje stambenih objekata, planiran je prohod u iznosu 725.065,00 eura, a odnosi se na prihode od obročne prodaje stanova po ugovorima o kupnji stana na kojima je postojalo stanarsko pravo i na prihode od prodaje stanova koji nisu nastanjeni pa se mogu ponuditi na prodaju.
Prihodi od prodaje poslovnih objekata, planiran je prihod od prodaje poslovnih objekata u iznosu 168.389,00 eura, planira se prodaja poslovnih prostora zakupcima poslovnih prostora koji u istima obavljaju poslovnu djelatnost po odredbama Zakona o zakupu i kupoprodaji poslovnih prostora.
Rezultat poslovanja
Planira se da će Općina ostvariti višak prihoda u iznosu 1.017.000,00 eura.
Rashodi i izdaci | Iznos |
---|---|
Rashodi poslovanja | 4.938.730,00 |
Rashodi za zaposlene | 711.142,00 |
Materijalni rashodi | 1.931.299,00 |
Financijski rashodi | 9.138,00 |
Subvencije | 244.473,00 |
Pomoći dane u inozemstvo i unutar općeg proračuna | 1.362.202,00 |
Naknade građanima i kućanstvima na temelju osiguranja i druge naknade | 239.327,00 |
Rashodi za donacije, kazne, naknade šteta i kapitalne pomoći |
441.149,00 |
Rashodi za nabavu nefinancijske imovine | 1.770.471,00 |
Rashodi za nabavu proizvedene dugotrajne imovine | 322.897,00 |
Rashodi za dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini | 90.000,00 |
Izdaci za financijsku imovinu i otplate zajmova | 99.543,00 |
Izdaci za otplatu glavnice primljenih kredita i zajmova | 99.543,00 |
Ukupno | 0,00 |
Ukupni rashodi i izdaci Općine Lovran za 2025. godinu planirani su u iznosu od 6.808.744,00 eura
Rashodi poslovanja planirani su u iznosu 4.938.730,00 eura, a sačinjavaju ih:
- naknade troškova zaposlenima, planirani su u iznosu 18.930,00 eura,
- rashodi za materijal i energiju, planirane u iznosu 167.955,00 eura,
-rashodi za usluge, planirani su u iznosu od 1.589.428,00 eura, a čine ih usluge telefona, pošte i prijevoza, usluge tekućeg i investicijskog održavanja, usluge promidžbe i informiranja, komunalne usluge, zdravstvene i veterinarske usluge, intelektualne i osobne usluge, računalne i ostale usluge. Najviša stavka rashoda za usluge su usluge tekućeg i investicijskog održavanja koje su planirane u iznosu 977.467,00 eura, a odnose se na usluge održavanje zelenih površina, održavanje i čišćenje javnih površina, održavanje građevinskih objekata (stambenih i poslovnih) i održavanje uređaja i opreme. Ostale usluge odnose se na rashode za usluge po manifestacijama (Dan Općine, Karneval, Marunada, Ribarske fešte i ostale manifestacije).
- naknade troškova osobama izvan radnog odnosa, planirane su u iznosu od 664,00 eura,
- ostali nespomenuti rashodi poslovanja, planirani su u iznosu 154.322,00 eura, a čine ih naknade za rad predstavničkih i izvršnih tijela, povjerenstva i slično, premije osiguranja, reprezentacija, članarine i norme, pristojbe i naknade i troškovi sudskih postupaka.
3. Financijski rashodi, planirani su u iznosu od 9.138,00 eura, a odnose se na kamate za primljene kredite i zajmove, koji su planirani u iznosu 1.770,00 eura te ostale financijske rashode – bankarske usluge i usluge platnog prometa i zatezne kamate, koji su planirani u iznosu 7.368,00 eura;
4. Subvencije planirane su u iznosu od 244.473,00 eura, od toga subvencije trgovačkim društvima u javnom sektoru planirane u iznosu od 240.492,00 te subvencije trgovačkim društvima, poljoprivrednicima i obrtnicima izvan javnog sektora u iznosu od 3.981,00 eura;
5. Pomoći dane u inozemstvo i unutar općeg proračuna planirane u iznosu od 1.362.202,00 eura od toga pomoći unutar općeg proračuna planirane u iznosu od 4.618,00 eura, kapitalne pomoći planirane su u iznosu od 20.268,00 eura, tekuće pomoći proračunskim korisnicima drugih proračuna planirane u iznosu od 1.287.987,00 eura i kapitalne pomoći proračunskim korisnicima drugih proračuna planirane su u iznosu od 49.329,00 eura;
6.Naknade građanima i kućanstvima na temelju osiguranja i druge naknade planirane u iznosu od 239.327,00 eura za ostale naknade građanima i kućanstvima iz proračuna;
7.Ostali rashodi planirani u iznosu od 441.149,00 eura, od toga tekuće donacije u novcu u iznosu od 378.482,00 eura, tekuće donacije u naravi u iznosu 2.123,00 eura, rashodi za naknadu štete u iznosu 1.327,00 eura, izvanredni rashodi – proračunska zaliha u iznosu od 8.000,00 eura i kapitalne pomoći kreditnim i ostalim financijskim institucijama te trgovačkim društvima u javnom sektoru u iznosu 57.217,00 eura.
Rashodi za nabavu nefinancijske imovine planirani su u iznosu od 1.770.471,00 eura, a čine ih:
Izdaci za financijsku imovinu i otplatu zajmova planirani u iznosu od 99.543,00 eura
Izdaci za otplatu glavnice primljenih kredita i zajmova, planirana je otplata glavnice primljenih kredita od tuzemnih kreditnih institucija izvan javnog sektora u iznosu 99.543,00 eura.
PRORAČUNSKE KLASIFIKACIJE
Prihodi, primici, rashodi i izdaci proračuna i financijskog plana iskazuju se prema proračunskim klasifikacijama. Sukladno Pravilniku o proračunskim klasifikacijama (»Narodne novine«, broj 04/24) proračunske klasifikacije jesu:
• Organizacijska klasifikacija sadrži povezane i međusobno usklađene (hijerarhijski i s obzirom na odnose prava i odgovornosti) cjeline proračuna i proračunskih korisnika koje odgovarajućim materijalnim sredstvima ostvaruju postavljene ciljeve,
• Programska klasifikacija je prikaz programa i njihovih sastavnih dijelova: aktivnosti i projekata, definiranih u skladu s aktima strateškog planiranja te ciljevima i zadaćama proračuna te proračunskih i izvanproračunskih korisnika,
• Funkcijska klasifikacija je prikaz rashoda proračuna te proračunskih i izvanproračunskih korisnika razvrstanih prema njihovoj namjeni,
• Ekonomska klasifikacija sadrži prihode i primitke razvrstane po prirodnim vrstama te rashode i izdatke razvrstane prema njihovoj ekonomskoj namjeni kojoj služe,
• Lokacijska klasifikacija je prikaz rashoda i izdataka prema teritorijalno definiranim cjelinama u skladu s ustrojem Republike Hrvatske, drugih država članica Europske unije te ostalih država,
• Izvori financiranja, a koje čine skupine prihoda i primitaka iz kojih se podmiruju rashodi i izdaci određene vrste i utvrđene namjene.
Proračun Općine Lovran sastoji se od razdjela, glava i programa. Programi se sastoje od aktivnosti i projekata (kapitalni i tekući projekti).
RAZDJEL 010PREDSTAVNIČKA I IZVRŠNA TIJELA |
GLAVA 01005AKTIVNOSTI OPĆINSKOG VIJEĆA |
Program 1000 Predstavnička vlast |
Program 1001 Nacionalne manjine |
GLAVA 01010AKTIVNOSTI OPĆINSKOG NAČELNIKA |
Program 1002 Izvršno tijelo |
Program 1003 Program manifestacija i obljetnica |
Program 1004 Potpore od posebnog značaja |
GLAVA 01015 MJESNI ODBORI |
Program 4000Redovne aktivnosti mjesnih odbora |
RAZDJEL 030 UPRAVNI ODJEL ZA DRUŠTVENE DJELATNOSTI, FINANCIJE I PRORAČUN |
GLAVA 03005 UPRAVNI ODJEL ZA DRUŠTVENE DJELATNOSTI,FINANCIJE I PRORAČUN |
Program 2000 Predškolski odgoj i školstvo |
Program 2001 Kultura |
Program 2002 Javne potrebe u kulturi |
Program 2003 Javne potrebe u sportu |
Program 2004 Socijalna skrb |
Program 2005 Sufinanciranje zdravstvenog programa Doma zdravlja PGŽ |
Program 2006 Zdravstvena zaštita |
Program 3000 Poslovanje općinske uprave |
Program 3001 Poslovanje ustanove u kulturi Lovran |
RAZDJEL 040 UPRAVNI ODJEL ZA KOMUNALNI SUSTAV I PROSTORNO PLANIRANJE |
GLAVA 04005 UPRAVNI ODJEL ZA KOMUNALNI SUSTAV IPROSTORNO PLANIRANJE |
Program 5000 Prostorno i urbanističko planiranje |
Program 5001 Tekuće održavanje komunalne infrastrukture |
Program 5002 Kupnja zemljišta za kapitalne projekte |
Program 5003 Nerazvrstane ceste |
Program 5004 Uređenje javnih površina |
Program 5005 Javna rasvjeta |
Program 5006 Odvodnja oborinske kanalizacije |
Program 5007 Odvodnja i pročišćavanje otpadnih voda (sanit.kanaliz.) |
Program 5008 Opskrba pitkom vodom |
Program 5009 Gospodarenje otpadom |
Program 5010 Javni prijevoz |
Program 5011 Zaštita od požara |
Program 5013 Stambeni i poslovni prostori |
Program 5014 Poticanje i razvoj gospodarstva |
Program 5015 Zaštita i spašavanje |
Program 5016 Proširenje groblja |
Program 5017 Luka i pristanište |
Program 5020 Prometna infrastruktura |
II. OPIS POSEBNOG DIJELA PRORAČUNA
RAZDJEL 010 PRESTAVNIČKA I IZVRŠNA TIJELA PLANIRANO U IZNOSU OD 363.934,00 EURA
GLAVA 01005 AKTIVNOST OPĆINSKOG VIJEĆA PLANIRANA U IZNOSU OD 93.539,00 EURA
Program 1000 Predstavnička vlast planirano u iznosu 90.539,00 eura
Cilj: Osiguranje rada predstavničkog i ostalih tijela, protokolarnih aktivnosti, upravljanje informacijama i komunikacijama, društvena zbivanja, promidžba općine, jačanje gospodarskih, kulturnih, sportskih i drugih veza na lokalnoj, državnoj i međunarodnoj razini, priznanje građanima za doprinos zajednici.
Pokazatelj uspješnosti: Razina i kvaliteta te postotak ostvarenja programa, transparentnost rada, zadovoljstvo građana donesenim odlukama, poboljšanje standarda i uvjeta života, prepoznatljivost zajednice unutar i van granica Republike Hrvatske.
Program 1001 Nacionalne manjine planirano u iznosu od 3.000,00 eura
Za Vijeće talijanske nacionalne manjine planirano je 3.000,00 eura, planiraju se aktivnosti u svezi programom rada talijanske nacionalne manjine. Aktivnost vijeća talijanske nacionalne manjine podrazumijeva troškove i naknade za rad Vijeća talijanske nacionalne manjine u Općini Lovran.
Cilj: Osiguranje rada predstavničkog i ostalih tijela, sudjelovanje talijanske nacionalne manjine u javnom životu Općine Lovran.
Pokazatelj uspješnosti: zadovoljstvo pripadnika talijanske nacionalne manjine u svakodnevnom životu zajednice, sudjelovanje u radu JLS, kulturološka raznolikost
GLAVA 01010 AKTIVNOST OPĆINSKOG NAČELNIKA PLANIRANO U IZNOSU OD 264.395,00 EURA
Program 1002 Izvršno tijelo planirano u iznosu od 48.497,00 eura
Cilj: Osiguranje rada izvršnog tijela i radnih tijela izvršnog tijela, vidljivost i transparentnost rada, obavještavanje građana, pomoć građanima u slučaju nepogoda, sudjelovanje u događanjima od značaja za Općinu Lovran
Pokazatelj uspješnosti: Postotak ostvarenja programa, zadovoljstvo građana donesenim odlukama, povećana razina upoznatosti građana sa radom Općine i donesenim odlukama, više događanja koji se odvijaju na području Općine Lovran sa dobrom posjećenošću.
Program 1003 Program manifestacija i obljetnica planiran u iznosu od 181.290,00 eura
Cilj: održati tradiciju, potaknuti što više društvenih zbivanja, promidžba općine, jačanje gospodarskih, kulturnih, sportskih i drugih veza, povećati posjećenost Lovrana i raznovrsnost ponude i izvan ljetnih mjeseci, povećati vidljivost i promociju Općine Lovran.
Pokazatelj uspješnosti: Razina i kvaliteta te postotak ostvarenja programa, zadovoljstvo građana društvenim zbivanjima i programima, zadovoljstvo građana donesenim odlukama, poboljšanje standarda i uvjeta života, povećanje posjećenosti od strane turista, cjelogodišnji turizam, povećanje broja noćenja temeljem organiziranih kulturnih i zabavnih manifestacija, raznovrsnost kulturnog i društvenog života.
Program 1004 Potpore od posebnog značaja planirane u iznosu od 34.608,00 eura
Cilj: socijalna uključenost najosjetljivijih skupina u društvu, promicanje ljudskih prava, zaštita i unaprjeđenje okoliša, zaštita životinja i ostala područja djelovanja usmjerena na unapređenje društvene zajednice u cjelini.
Pokazatelj uspješnosti: Realizirani programi rada, realizacija projekata/programa za senzibiliziranje javnosti, veća suradnja sa svim relevantnim ustanovama i drugim društvenim akterima, povećane kompetencije članova udruga s područja Općine Lovran.
GLAVA 01015 MJESNI ODBORI PLANIRNI U IZNOSU OD 12.000,00 EURA
Program 4000 Redovne aktivnosti mjesnih odbora planirane u iznosu od 12.000,00 eura
Aktivnosti mjesnih odbora realiziraju se na način da svoje programe ostvaruju kroz Proračun Općine Lovran, zaključci i zapisnici sa sjednica vijeća mjesnih odbora dostavljaju se na provedbu upravnim odjelima Općine Lovran te se provode ukoliko su prihvatljivi. Radi se o malim komunalnim akcijama, organizaciji događanja od interesa za mještane i slično
Cilj: Uključivanje stanovnika u rad JLS, bolja povezanost i informiranost o potrebama stanovništva na područjima mjesnih odbora.
Pokazatelj uspješnosti: Realizirani programi rada mjesnih odbora, zadovoljstvo stanovništva, bolja i lakša komunikacija sa stanovništvom.
RAZDJEL 030 UPRAVNI ODJEL ZA DRUŠTVENE DJELATNOSTI, FINANCIJE I PRORAČUN U IZNOSU OD 2.573.805,00 EURA
GLAVA 03005 Upravni odjel za društvene djelatnosti, financije i proračun, planirano u iznosu od 2.523.805,00 eura
Program 2000 Predškolski odgoj i školstvo planirano u iznosu od 1.024.160,00 eura
Cilj: u potpunosti zadovoljiti propisane standarde odgovarajućom opremom na osnovi plana i programa škole i školskog kurikuluma te postići opremljenost po pedagoškim standardima. Bolji uvjeti rada i učenja, stvaranje jednakih mogućnosti odgoja i obrazovanja za svu djecu, posebice za djecu s teškoćama u razvoju, osiguranje potpore za prijevoz studenata te stipendije izvrsnim učenicima i studentima, povećanje standarda objekata osnovnoškolskog obrazovanja, posebice kroz nabavku opreme i ulaganja u imovinu, razvijanje posebnih talenata, kreativnosti, sposobnosti i radnih navika, organizacija nastavnih i izvannastavnih aktivnosti za učenike, uključivanje učenika osnovnih škola u razne sportske aktivnosti te aktivnosti vezane uz ekologiju i prirodu, povećanje kompetencija učenika u rješavanju problema te zadovoljstva učenika u školi. Motivacija njihovih učitelja i nastavnika, zaposlenim roditeljima pružiti mogućnost zbrinuti djecu u školi pod stručnim nadzorom; omogućavanje učenicima od I. do IV. razreda obaviti svoje školske obveze uz pomoć učitelja nakon nastave.
Cilj sufinanciranja Umjetničke škole Matka Brajše Rašana je omogućavanje djeci da steknu osnovnoškolsko glazbeno obrazovanje u mjestu u kojem žive.
Cilj programa redovnog predškolskog odgoja je da radom i zalaganjem stručnih odgajatelja, u skladu sa suvremenim metodologijama i spoznajama, organizira život i rad djece, na način da se djetetu osigura optimalan i kreativan razvoj, sigurna i zdrava okolina za igru i učenje, a roditeljima pruži pomoć u brizi za sigurnost djeteta u vremenu u kojem oni ne mogu skrbiti o njima.
Razvoj i unaprjeđenje djelatnosti predškolskog odgoja kroz provođenje programa sukladno indikacijama u Nacionalnom kurikulumu za rani i predškolski odgoj i obrazovanje i Pedagoškim standardima.
Svrha projekta sufinanciranog od strane Ministarstva je financijsko rasterećenje obitelji s predškolskom i osnovnoškolskom djecom te poticanje jednakog uključivanja i povećanja obuhvata djece koja sudjeluju u spomenutim aktivnostima, uz posljedični doprinos njihovom cjelokupnom razvoju i obrazovanju.
Osim što su aktivnosti u potpunosti besplatne, zahvaljujući sufinanciranju Ministarstva demografije i useljeništva, većim dijelom se provode u djeci poznatom okruženju škole, vremenski usklađene sa ostalim nastavnim aktivnostima, što uvelike olakšava sudjelovanje djeci i roditeljima.
Pokazatelj uspješnosti: Veće zadovoljstvo roditelja i lokalne zajednice, povećanje razine znanja učenika, realizacija aktivnosti koje su utvrđene nastavnim planom i programom, a koje se odnose na boravak djece u školi po završetku redovite nastave, povećan broj učenika uključenih u sportske aktivnosti. Izvrsni rezultati natjecanja na međugradskoj, županijskoj, međužupanijskoj i državnoj razini, doprinos ka primjerenijoj socijalnoj integraciji. Povećan broj djece polaznika glazbene škole.
Zadovoljstvo djece i radost zbog stjecanja novih iskustava i novih metoda rada.
Program 2001 Kultura planirano u iznosu od 117.954,00 eura
Cilj: Stručno i kontinuirano obavljanje knjižnične i nakladničke djelatnosti te unapređenje rada kulturne ustanove (knjižnice) koja doprinosi kvaliteti kulturnog života građana. Zadovoljenje intelektualnih i kulturnih potreba građana i turista. Nabava knjižnične građe i odgovarajuća tehnička opremljenost knjižnice. Djeci i mladima približiti knjižnični prostor kao mjesto privlačnih sadržaja. Povećanje kulturne i turističke ponude Općine Lovran. Očuvanje čakavskog narječja i upoznavanje što šire populacije s istim, međunarodno povezivanje, međunarodna vidljivost.
Pokazatelj uspješnosti: Broj članova odnosno posjeta Knjižnici te broj učlanjenja djece i mladih u Knjižnicu. Broj knjižničnih jedinica, povećanje broja posudbe naslova, posjećenost kulturnih događanja i posjetitelja istih, medijska vidljivost, povećanje broja noćenja temeljem organiziranih kulturnih i zabavnih manifestacija, zadovoljstvo građana, ostvarenje novih ideja međunarodne suradnje.
Program 2002 Javne potrebe u kulturi planirane u iznosu od 33.091,00 eura
Za potpore udrugama u kulturi – javni poziv planirano je 33.091,00 eura, Po provedenom javnom pozivu sufinanciraju se programi i aktivnosti udruga u kulturi koji su usmjereni na rad s djecom i mladima, zaštitu očuvanja kulturnih dobara, nakladničkoj, knjižnoj i knjižničnoj djelatnosti, muzejsko-galerijskoj djelatnosti i likovnoj umjetnosti, djelatnosti dramske umjetnosti, plesa i pokreta, filmskoj i glazbenoj djelatnosti, njegovanju običaja i kulturnog nasljeđa, očuvanju čakavskog izričaja i folklora kao i ostale djelatnosti s područja kulture, koje svoje aktivnosti i programe realiziraju na području Općine Lovran.
Cilj: povećanje društvene uključenosti građana, posebice djece i mladih u kulturni život, povećanje turističke ponude Općine Lovran kroz kulturne aktivnosti te povećanje broja noćenja temeljem organiziranih manifestacija.
Pokazatelj uspješnosti: Povećan broj građana koji sudjeluju i pohađaju kulturne događaje, povećanje raznovrsnosti kulturne i zabavne ponude.
Program 2003 Javne potrebe u sportu planirano u iznosu od 102.000,00 eura
Cilj: Povećanje broja članova sportskih udruga i povećanje društvene uključenosti građana, posebice djece i mladih, obogaćivanje turističke ponude Općine Lovran kroz aktivnosti u sportu te povećanje broja noćenja temeljem organiziranih manifestacija u sportu, učiniti Lovran prepoznatljivim sportskim središtem sa što više sportskih događanja i aktivnosti.
Pokazatelj uspješnosti: Povećan broj građana koji se bave sportom i sportskom rekreacijom, povećan broj djece i mladih u sportskim aktivnostima i klubovima, prepoznatljivost sportskih uspjeha.
Program 2004 Socijalna skrb planirano u iznosu od 155.095,00 eura
Cilj: zaštita životnog standarda i zbrinjavanja socijalno ugroženih osoba, temeljem kriterija propisanih Odlukom o socijalnoj skrbi Općine Lovran, razvoj sustava socijalne skrbi kroz financiranje raznih oblika socijalnih pomoći i usluga, pomoć socijalno ugroženim osobama, osobama s financijskim i/ili zdravstvenim poteškoćama, umirovljenicima slabijeg imovnog stanja te poticanje nataliteta.
Pokazatelj uspješnosti: povratne informacije o zadovoljstvu korisnika i koristi od pomoći Općine Lovran
Program 2005 Sufinanciranje zdravstvenog programa Doma zdravlja PGŽ planirano u iznosu od 26.127,00 eura
Cilj: poboljšanje standarda zdravstvene zaštite, poboljšanje uvjeta u zdravstvenim ustanovama, zaštita i unapređenje zdravlja građana svih dobnih skupina.
Pokazatelj uspješnosti: Povećanje efikasnosti medicinske pomoći, dostupnost učinkovitih terapija, podizanje svijesti građana o potrebi prevencije bolesti kroz rad udruga u socijali-javni poziv.
Program 2006 Zdravstvena zaštita planirano u iznosu od 15.500,00 eura
Cilj: poboljšanje standarda zdravstvene zaštite, dostupniji preventivni pregledi mještanima, povećanje preventive
Pokazatelj uspješnosti: zadovoljstvo građana, prevencija bolesti, informiranje građana.
Program 3000 Poslovanje Općinske uprave planirano u iznosu od 1.049.878,00 eura
Cilj: Funkcionalnost, efikasnost i učinkovitost općinske uprave, provođenje politike plaća i drugih materijalnih prava zaposlenika upravnog odjela u skladu s proračunskim mogućnostima i te osiguranje sredstva za nesmetano obavljanje upravnih, stručnih i ostalih poslova. Ujedno, poboljšanje i kontrola rada ustanova i drugih proračunskih korisnika te zakonito i racionalno raspolaganje proračunskim sredstvima.
Pokazatelj uspješnosti: učinkovit rad Uprave u cjelini uz zadržavanje troškova aktivnosti odjela u okviru Proračunom predviđenih iznosa, ispunjavanje zakonskih obveza i obveza preuzetih Kolektivnim ugovorom za zaposlene, ispunjavanje obveza prema drugim propisima.
GLAVA 03006 USTANOVA U KULTURI LOVRAN PLANIRANO U IZNOSU OD 50.000,00 EURA
Program 3001 Poslovanje Ustanove u kulturi Lovran, planirano u iznosu od 50.000,00 eura
Za poslovanje Ustanove u kulturi Lovran planirani su rashodi u iznosu od 50.000,00 eura.
Aktivnost poslovanja Ustanove u kulturi Lovran obuhvaća sve predradnje i radnje usmjerene na osnivanje Ustanove, provođenje postupka za zapošljavanje u Ustanovi, pripremu programa rada. Općina Lovran u vlasništvu ima velik broj prostora u kulturi u kojima se tijekom cijele godine odvijaju kulturni, edukativni i drugi programi, a do sada spomenuti prostori i programi nisu bili podvedeni pod jednu instituciju. Izgradnjom novog Društvenog doma, koji je postao dom brojnim udrugama s područja Općine Lovran ukazala se potreba za objedinjavanjem svih prostora i programa pod jednu Ustanovu koja bi sjedište imala u Novom društvenom domu. Osim navedenog, Ustanova je mogući prijavitelj na brojne projekte, na koje se jedinica lokalne samouprave ne može prijaviti.
Osim novog Društvenog doma, pod upravljanjem Ustanove bili bi Društveni dom Liganj, Kino Sloboda Lovran, Kula, Kuća lovranskega guca, galerija Laurus te svi drugi prostori u kulturi određeni po posebnom propisu.
Cilj: Omogućiti bolje upravljanje prostorima u kulturi u Općini Lovran, osmišljavanje novih cjelogodišnjih sadržaja, obogaćivanje kulturne ponude, prijava na javne pozive i projekte
Pokazatelj uspješnosti: zadovoljstvo građana, smanjenje troškova, prepoznatljivost Lovrana kao kulturne destinacije
RAZDJEL 040 UPRAVNI ODJEL ZA KOMUNALNI SUSTAV I PROSTORNO PLANIRANJE PLANIRANO U IZNOSU OD 3.865.005,00 EURA
GLAVA 04005 UPRAVNI ODJEL ZA KOMUNALNI SUSTAV I PROSTORNO PLANIRANJE PLANIRANO U IZNOSU OD 3.865.005,00 EURA
Program 5000 Prostorno i urbanističko planiranje planirano u iznosu od 33.817,00 eura
Cilj: Unaprijediti urbani standard prostornih cjelina i opći standard života na području Lovrana.
Program 5001 Tekuće održavanje komunalne infrastrukture planirano u iznosu od 1.088.636,00 eura
Cilj: cilj provođenja navedenih aktivnosti u sklopu programa je održavanje standarda komunalnog uređenja, opremljenosti i uređenja naselja.
Program 5002 Kupnja zemljišta za kapitalne projekte planirano u iznosu od 201.816,00 eura
Za kupnju zemljišta za buduće kapitalne projekte planirano je 201.816,00 eura za materijalnu imovinu – prirodna bogatstva
Cilj: Osigurati prostorne uvjete za razvoj
Program 5003 Nerazvrstane ceste planirano u iznosu od 390.088,00 eura
Cilj: Uređenje prometa kojim se osigurava sigurnije, brže i kvalitetnije, kako pješačko, tako i kolno prometovanje.
Program 5004 Uređenje javnih površina planirano u iznosu od 460.207,00 eura
Cilj: povećati kvalitetu života te društveni i socijalni standard uređenjem javnih površina, sportskih i rekreacijskih sadržaja, parkova te obalnog pojasa.
Program 5005 Javna rasvjeta planirano u iznosu od 17.915,00 eura
Cilj: Unapređenje kvalitete, sigurnosti i razine uslužnosti kolne i pješačke prometne infrastrukture.
Program 5006 Odvodnja oborinske kanalizacije planirano u iznosu od 50.000,00 eura
Za izgradnju oborinske kanalizacije planirano je 50.000,00 eura za građevinske objekte.
Cilj: Osigurati učinkovit i razvijen sustav odvodnje oborinskih voda radi osiguranja prometovanja, zaštite okoliša i vodotoka od kontaminacije, te sprečavanje erozije tla i nastanka šteta na imovini i komunalnoj infrastrukturi.
Program 5007 Odvodnja i pročišćavanje otpadnih voda (sanitarna kanalizacija)planirano u iznosu od 28.655,00 eura
Cilj: Zaštita čovjekovog zdravlja sprečavanjem kontakta sanitarnih i pitkih voda
Program 5009 Gospodarenje otpadom planirano u iznosu od 54.554,00 eura
Cilj: Osigurati adekvatnu zaštitu okoliša, voda i ljudskog zdravlja te smanjiti količinu odbačenog komunalnog otpada i nerazvrstanog otpada.
Program 5010 Javni prijevoz planirano u iznosu od 235.051,00 eura
Za prijevoz putnika u javnom sektoru – KD „Autotrolej“ planirano 235.051,00 eura, ovim programom sufinancira se troškovi mjesnog i međumjesnog javnog prijevoza na području Općine Lovran.
Cilj: Povećati mobilnosti, zaštitu okoliša i smanjiti štetne emisija stakleničkih plinova u prometu te povećati kvalitetu života stanovnika Općine Lovran.
Program 5011 Zaštita od požara planirano u iznosu od 394.434,00 eura
Cilj: Zaštititi osobe i imovinu od štetnih djelovanja požara, otkloniti opasnosti od nastanka požara, učinkovito gasiti i spriječiti širenje požara, te spriječiti i smanjiti štetne posljedice požara.
Program 5013 Stambeni i poslovni prostori planirano u iznosu od 472.807,00 eura
Cilj: Unaprijediti dostupnost društvenih, kulturnih i sportskih sadržaja u Lovranu, povećati vrijednost, vijek trajanja i tržišni potencijal nekretnina u vlasništvu Općine Lovran, te smanjiti troškove održavanja i utroška energije.
Program 5014 Poticaje i razvoj gospodarstva planirano u iznosu od 34.757,00 eura
Cilj: Povećanje zaposlenosti, razvoj poslovanja te gospodarskih i poljoprivrednih aktivnosti na području Općine Lovran.
Program 5015 Zaštita i spašavanje planirano u iznosu od 6.981,00 eura
Cilj: Povećati sigurnost građana na području Općine Lovran.
Program 5016 Proširenje groblja planirano u iznosu od 359.000,00 eura
Za proširenje groblja u Lovranu planirano je 359.000,00 eura za građevinske objekte.
Cilj: Osigurati adekvatne kapacitete za isporuku komunalne usluge.
Program 5017 Luka i pristanište planirano u iznosu od 20.000,00 eura
Za kapitalnu pomoć Županijskoj lučkoj upravi Opatija-Lovran-Mošćenička Draga – projekt luka u Lovranu planirano je 20.000,00 eura.
Aktivnošću se planiraju rashodi za kapitalnu pomoć Županijskoj lučkoj upravi Opatija-Lovran-Mošćenička Draga za provedbu ulaganja u luku Lovran i to za sanaciju krovišta objekta kojeg koristi jedriličarski klub te kapitalnu pomoć za nabavu nove dizalice.
Cilj: Povećanje kapaciteta odvijanja pomorskog prometa, mobilnosti i poboljšanje kvalitete života vezanog uz more.
Program 5020 Prometna infrastruktura planirano u iznosu od 16.287,00 eura
Cilj: Povećanje prometne povezanosti Općine Lovran.
Nema komentara za ovaj proračun.
15.11.2024 2.68 MB
15.11.2024 83.21 KB
15.11.2024 83.50 KB
22.11.2024 1.03 MB
24.12.2024 5.32 MB
24.12.2024 1.27 MB
24.12.2024 149.00 KB
24.12.2024 83.21 KB
24.12.2024 319.39 KB
24.12.2024 83.50 KB
24.12.2024 131.60 KB
24.12.2024 1.03 MB