*kako bi mogli ostavljati komentare, potrebno je registrirati se valjanom e-mail adresom!


Svi komentari

Proračun Općine Kaštelir - Labinci - Castelliere-S. Domenica za 2024. godinu


Vodič za građane za 2024. godinu

 

Poštovani stanovnici,

Predstavljamo Vodič za građane za 2024. godinu u kojem je prikazano na koji način Općina Kaštelir - Labinci prikuplja i investira sredstva.

Odlučili smo vam približiti rad Općine Kaštelir - Labinci vodeći se našom misijom u kojoj želimo kroz transparentno i učinkovito upravljanje sredstvima i provođenjem razvojnih projekata, osigurati građanima Općine Kaštelir - Labinci bolje životne uvjete.

Komunalnim projektima želimo osigurati visoku kvalitetu života svih naših stanovnika. U 2024. godini Općina Kaštelir - Labinci planira velika ulaganja u komunalnu infrastrukturu. Nastavlja se održavanje javne rasvjete, nerazvrstanih cesta, groblja, zelenih i javnih površina te građevinskih objekata. U želji za čišćim okolišem sufinanciramo nabavu spremnika za otpad.

Osim održavanja, izdvojili smo sredstva za izgradnju javne rasvjete, cesta i rotora Labinci te izgradnju kanalizacije i kanalizacijskog sustava Kaštelir – Labinci. Također sredstva su izdvojena i za izgradnju dječjeg vrtića – Labinci i rekonstrukciju zgrade jaslica.

Ulažemo u uređenje gospodarske zone te sufinanciramo Fond za razvoj poljoprivrede.

Investiramo u obrazovanje kao temeljni aspekt društva zato usmjeravamo resurse i snage na djecu i mlade. Sredstva su izdvojena za aktivnosti u predškolskom odgoju i školstvu, stipendije učenicima i studentima te za poticanje ustanova i udruga u obrazovanju.

Isto tako u želji da potaknemo stanovnike na bavljenje sportom izdvajamo sredstva za sportske aktivnosti, rekonstrukciju i izgradnju nogometnog igrališta Huzalica, korištenje sportske dvorane i četiri sportska kluba.

Zaštita i sigurnost naših stanovnika nam je među prioritetima zato smo i ove godine izdvojili sredstva za javnu vatrogasnu postroju CZP Poreč, područnu vatrogasnu zajednicu te DVD općine Kaštelir - Labinci.

Proračunom su obuhvaćene i socijalne potrebe građana. Osigurane su potpore prema socijalnom programu, za Crveni križ Poreč, donacije iz socijalnog programa, za istarske domove zdravlja Poreč, udrugu umirovljenika Općine Kaštelir – Labinci te sufinanciramo Opću bolnicu Pula.

Očuvanje tradicije i kulture naše Općine od velike nam je važnosti, pa smo i ove godine značajna sredstva izdvojili za njegovanje sakralne baštine, općinske proslave i manifestacije te ostale aktivnosti u kulturi i turističku zajednicu Općine Kaštelir – Labinci.


Dragi stanovnici Općine Kaštelir - Labinci, izdvojili smo samo dio projekata koje želimo realizirati u 2024. godini.

Ukoliko mislite da je još nešto potrebno kako bismo poboljšali našu Općinu molimo Vas da nam na to ukažete.

Savjetovanje za Prijedlog Proračuna Općine Kaštelir - Labinci za 2024. godinu s projekcijama za 2025. i 2026. godinu bilo je provedeno od 21.11.2023. do 21.12.2023. Savjetovanje za Plan Proračuna Općine Baška Voda za 2024. godinu možete pronaći OVDJE.


Vaš Načelnik!

 

Što je proračun?

Proračun je akt kojim se procjenjuju prihodi i primici te utvrđuju rashodi i izdaci za proračunsku godinu, a sadrži i projekciju prihoda i primitaka te rashoda i izdataka za slijedeće dvije godine. Proračun nije statičan akt, već se sukladno Zakonu može mijenjati tijekom proračunske godine, odnosno donose se Izmjene i dopune proračuna.

 

Sadržaj proračuna


Proračun JLS sastoji se od plana za proračunsku godinu i projekcija za sljedeće dvije godine. Proračun JLS sastoji se od općeg dijela, posebnog dijela i obrazloženja proračuna.

Tablica sadržaja proračuna
Sadržaj Sastavni dio Opis sastavnog dijela
Opći dio proračuna Sažetak Računa prihoda i rashoda Sažetak Računa financiranja • ukupni prihodi poslovanja i prihodi od prodaje nefinancijske imovine, ukupni rashodi poslovanja i rashodi za nabavu nefinancijske imovine
• ukupni primici od financijske imovine i zaduživanja i izdaci za financijsku imovinu i otplate zajmova
Račun prihoda i rashoda • ukupni prihodi i rashodi iskazani prema izvorima financiranja i ekonomskoj klasifikaciji na razini skupine
• ukupni rashodi iskazani prema funkcijskoj klasifikaciji
Račun financiranja • ukupni primici od financijske imovine i zaduživanja i izdaci za financijsku imovinu i otplate instrumenata zaduživanja prema izvorima financiranja i ekonomskoj klasifikaciji na razini skupine
Preneseni višak ili preneseni manjak prihoda nad rashodima • ako ukupni prihodi i primici nisu jednaki ukupnim rashodima i izdacima, opći dio proračuna sadrži i preneseni višak ili preneseni manjak prihoda nad rashodima
Višegodišnji plan uravnoteženja • ako JLP(R)S ne mogu preneseni manjak podmiriti do kraja proračunske godine, obvezni su izraditi višegodišnji plan uravnoteženja za razdoblje za koje se proračun donosi
• ako JLP(R)S ne mogu preneseni višak, zbog njegove veličine, u cijelosti iskoristiti u jednoj proračunskoj godini, korištenje viška planira se višegodišnjim planom uravnoteženja za razdoblje za koje se proračun donosi
Posebni dio proračuna Plan rashoda i izdataka proračuna JLP(R)S i njihovih proračunskih korisnika • rashodi i izdaci JLP(R)S i njihovih proračunskih korisnika iskazani po organizacijskoj klasifikaciji, izvorima financiranja i ekonomskoj klasifikaciji na razini skupine, raspoređenih u programe koji se sastoje od aktivnosti i projekata
Obrazloženje proračuna Obrazloženje općeg dijela proračuna i obrazloženje posebnog dijela proračuna • obrazloženje općeg dijela proračuna JLP(R)S sadrži obrazloženje prihoda i rashoda, primitaka i izdataka proračuna JLP(R)S i obrazloženje prenesenog manjka odnosno viška proračuna JLP(R)S
• obrazloženje posebnog dijela proračuna JLP(R)S temelji se na obrazloženjima financijskih planova proračunskih korisnika, a sastoji se od obrazloženja programa koje se daje kroz obrazloženje aktivnosti i projekata zajedno s ciljevima i pokazateljima uspješnosti iz akata strateškog planiranja.

 


Proračunski korisnici:

Proračunski korisnici su ustanove, tijela javne vlasti kojima je JLS osnivač ili suosnivač, a čije je financiranje većim dijelom iz proračuna svog osnivača ili suosnivača. Proračunski korisnici JLS mogu biti dječji vrtići, knjižnice, javne vatrogasne postrojbe, muzeji, kazališta, domovi za starije i nemoćne osobe. 

 

Zakoni i sankcije:

Sukladno Zakonu o Proračunu (»Narodne novine«, broj 144/21) Proračun se donosi za jednu fiskalnu (proračunsku) godinu. Kod nas se fiskalna godina poklapa s kalendarskom i traje od 01. siječnja do 31. prosinca. Jedini ovlašteni predlagatelj Proračuna je općinski načelnik. Općinski načelnik jedinice lokalne samouprave odgovoran je za zakonito i pravilno planiranje i izvršavanje proračuna, za svrhovito, učinkovito i ekonomično raspolaganje proračunskim sredstvima. Proračun donosi (izglasava) Općinsko vijeće do kraja godine. 


Ako se ne donese proračun prije početka proračunske godine, privremeno se, a najduže za prva tri mjeseca proračunske godine, na osnovi odluke o privremenom financiranju koja mora biti donesena do 31. prosinca, nastavlja financiranje poslova, funkcija i programa tijela jedinica lokalne i područne samouprave i drugih proračunskih i izvanproračunskih korisnika.


U slučaju kada je raspušteno samo Općinsko vijeće, a Općinski načelnik nije razriješen, do imenovanja povjerenika Vlade Republike Hrvatske, financiranje se obavlja izvršavanjem redovnih i nužnih rashoda i izdataka temeljem odluke o financiranju nužnih rashoda i izdataka koju donosi općinski načelnik.


Po imenovanju povjerenika Vlade Republike Hrvatske, općinski načelnik predlaže povjereniku novu odluku o financiranju nužnih rashoda i izdataka u koju su uključeni ostvareni prihodi i primici te izvršeni rashodi i izdaci u vremenu do dolaska povjerenika. Ako se do 31. ožujka ne donese proračun, povjerenik donosi odluku o financiranju nužnih rashoda i izdataka za razdoblje do donošenja proračuna.


Ako do isteka roka privremenog financiranja nije donesen proračun u jedinici u kojoj je općinski načelnik koji nema zamjenika onemogućen u obavljanju svoje dužnosti, financiranje se obavlja izvršavanjem redovnih i nužnih rashoda i izdataka temeljem odluke o financiranju nužnih rashoda i izdataka koju donosi predstavničko tijelo na prijedlog privremenog zamjenika općinskog načelnik iz članka 43.a Zakona o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi (»Narodne novine«, broj 33/01, 60/01, 129/05, 109/07, 125/08, 36/09, 150/11, 144/12, 19/13, 137/15, 123/17, 98/19, 144/20).

 


Tablica prihoda i primitaka proračuna
Prihodi i primitci Iznos
Prihodi poslovanja 2.518.500,00
Prihodi od poreza 1.259.900,00
Pomoći iz inozemstva i od subjekata unutar općeg proračuna 545.400,00
Prihodi od imovine 74.100,00
Prihodi od upravnih i administrativnih pristojbi, pristojbi po posebnim propisima i naknada 639.100,00
Prihodi od prodaje nefinancijske imovine 163.500,00
Prihodi od prodaje neproizvedene dugotrajne imovine 103.500,00
Prihodi od prodaje proizvedene dugotrajne imovine 60.000,00
Primici od financijske imovine i zaduživanja 2.116.000,00
Primici od financijske imovine i zaduživanja 2.116.000,00
Ukupno 0,00

UKUPAN PRORAČUN, ODNOSNO UKUPNI PRIHODI I PRIMICI, KAO I RASHODI I IZDACI, OPĆINE KAŠTELIR - LABINCI ZA 2024. GODINU, PLANIRANI SU U IZNOSU OD 4.798.000,00 EURA. 

PRIHODI I PRIMICI

Prihodi poslovanja Općine Kaštelir - Labinci za 2024. godinu planirani su u iznosu od 2.518.500,00 eura, a čine ih prihodi od poreza planirani u iznosu od 1.259.900,00 eura, pomoći iz inozemstva i od subjekata unutar općeg proračuna planirani su u iznosu od 545.400,000 eura, prihodi od imovine u iznosu od 74.100,00 eura, prihodi od upravnih i administrativnih pristojbi, pristojbi po posebnim propisima i naknada planirani u iznosu od 639.100,00 eura, dok su prihodi od prodaje nefinancijske imovine planirani u iznosu od 163.500,00 eura (za prihode od prodaje proizvedene dugotrajne imovine planirani u iznosu od 60.000,00 eura i prihodi od prodaje neproizvedene dugotrajne imovine 103.500,00 eura.). 

Primici od financijske imovine i zaduživanja planirani u iznosu od 2.116.000,00 eura.


Tablica rashoda i izdataka proračuna
Rashodi i izdaci Iznos
Rashodi poslovanja 2.364.000,00
Rashodi za zaposlene 165.000,00
Materijalni rashodi 1.473.950,00
Financijski rashodi 10.700,00
Pomoći dane u inozemstvo i unutar općeg proračuna 322.850,00
Naknade građanima i kućanstvima na temelju osiguranja i druge naknade 98.800,00
Ostali rashodi 292.700,00
Rashodi za nabavu nefinancijske imovine 2.408.600,00
Rashodi za nabavu proizvedene dugotrajne imovine 2.400.600,00
Rashodi za dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini 8.000,00
Izdaci za financijsku imovinu i otplate zajmova 25.400,00
Izdaci za otplatu glavnice primljenih kredita i zajmova 25.400,00
Ukupno 0,00


Rashodi poslovanja

Rashodi poslovanja Općine Kaštelir - Labinci za 2024. godinu planirani su u iznosu od 2.364.000,00 eura, a čine ih:
1.    Rashodi za zaposlene planirani u iznosu od 165.000,00 eura, 
2.    Materijalni rashodi planirani u iznosu od 1.473.950,00 eura, 
3.    Financijski rashodi planirani u iznosu od 10.700,00 eura, 
4.    Pomoći dane u inozemstvo i unutar općeg proračuna planirane u iznosu od 322.850,00 eura, 
5.    Naknade građanima i kućanstvima na temelju osiguranja i druge naknade planirane u iznosu od 98.800,00 eura,
6.    Ostali rashodi planirani u iznosu od 292.700,00 eura. 

Rashodi za nabavu nefinancijske imovine

Rashodi za nabavu nefinancijske imovine planirani u iznosu od 2.408.600,00 eura, a čine ih:
1.    Rashodi za nabavu neproizvedene dugotrajne imovine planirani u iznosu od 8.000,00 eura, 
2.    Rashodi za nabavu proizvedene dugotrajne imovine planirani u iznosu od 2.400.600,00 eura.

Izdaci za financijsku imovinu i otplate zajmova planirani u iznosu od 25.400,00 eura
Izdaci za otplatu glavnice primljenih kredita i zajmova za 2024. godinu planirani su u iznosu od 25.400,00 eura. 
 

PRORAČUNSKE KLASIFIKACIJE

Prihodi, primici, rashodi i izdaci proračuna i financijskog plana iskazuju se prema proračunskim klasifikacijama. Sukladno Pravilniku o proračunskim klasifikacijama (»Narodne novine«, broj 26/10, 120/13 i 01/20) proračunske klasifikacije jesu: 

•    Organizacijska klasifikacija sadrži povezane i međusobno usklađene (hijerarhijski i s obzirom na odnose prava i odgovornosti) cjeline proračuna i proračunskih korisnika koje odgovarajućim materijalnim sredstvima ostvaruju postavljene ciljeve,
•    Programska klasifikacija sadrži rashode i izdatke iskazane kroz aktivnosti i projekte, koji su povezani u programe temeljem zajedničkih ciljeva,
•    Funkcijska klasifikacija sadrži rashode razvrstane prema njihovoj namjeni,
•    Ekonomska klasifikacija sadrži prihode i primitke po prirodnim vrstama te rashode i izdatke prema njihovoj ekonomskoj namjeni,
•    Lokacijska klasifikacija sadrži rashode i izdatke razvrstane za Republiku Hrvatsku i za inozemstvo,
•    Izvori financiranja sadrže prihode i primitke iz kojih se podmiruju rashodi i izdaci određene vrste i namjene.

Proračun Općine Kaštelir - Labinci sastoji se od razdjela, glava i programa. Programi se sastoje od aktivnosti i projekata (kapitalni i tekući projekti). 

 

RAZDJEL 001 PREDSTAVNIČKA I IZVRŠNA TIJELA
GLAVA 00101 RAD PREDSTAVNIČKIH I IZVRŠNIH TIJELA
Program 0101 Rad predstavničkih i izvršnih tijela
Program 0201 Ostali rashodi predstavničkih i izvršnih tijela
RAZDJEL 002 JEDINSTVENI UPRAVNI ODJEL
GLAVA 00201 JEDINSTVENI UPRAVNI ODJEL
Program 0301 Jedinstveni upravni odjel i zajednička služba
Program 0401 Gospodarstvo
Program 0501 Javna rasvjeta
Program 0502 Održavanje nerazvrstanih cesta i puteva
Program 0503 Održavanje groblja
Program 0504 Izgradnja i održavanje čistoće, kanalizacije, javnih i zelenih površina
Program 0505 Izgradnja kanalizacijskog sustava Kaštelir - Labinci
Program 0506 Vodoopskrba
Program 0507 Projektna dokumentacija
Program 0508 Ostali rashodi komunalnog sustava
Program 0601 Program javnih potreba u predškolskom uzrastu
Program 0701 Program javnih potreba u školstvu
Program 0702 Sufinanciranje troškova obrazovanja
Program 0703 Poticanje ustanova i udruga u obrazovanju
Program 0801 Program javnih potreba u kulturi
Program 0901 Program javnih potreba u sportu
Program 0904 Nogometno igralište - Huzalica
Program 1001 Protupožarni planovi, zaštita i spašavanje
Program 1101 Potpore prema socijalnom programu
Program 1201 Ostale društvene potrebe

 

OPIS POSEBNOG DIJELA PRORAČUNA

RAZDJEL 001 PREDSTAVNIČKA I IZVRŠNA TIJELA – 68.650,00 EURA
GLAVA 00101 RAD PREDSTAVNIČKIH I IZVRŠNIH TIJELA – 68.650,00 EURA

Program 0101 Rad predstavničkih i izvršnih tijela – 31.650,00 eura, od toga:

Za redovnu djelatnost predstavničkih i izvršnih tijela izdvaja se 31.650,00 eura.

 

Program 0201 Ostali rashodi predstavničkih i izvršnih tijela – 37.000,00 eura, od toga:

Za ostale rashode predstavničkih i izvršnih tijela – Dan Općine izdvaja se 10.000,00 eura, za općinske proslave i manifestacije 24.000,00 eura i za proračunsku pričuvu 3.000,00 eura.

 

RAZDJEL 002 JEDINSTVENI UPRAVNI ODJEL  - 4.729.350,00 EURA
GLAVA 00201 JEDINSTVENI UPRAVNI ODJEL – 738.361,23 EURA

Program 0301 Jedinstveni upravni odjel i zajednička služba – 790.500,00 eura, od toga:

Za administrativno, tehničko i stručno osoblje – JUO izdvaja se 758.400,00 eura i za otplate zajmova 32.100,00 eura. 

Program 0401 Gospodarstvo – 108.300,00 eura, od toga:

Za sufinanciranje Fonda za razvoj poljoprivrede izdvaja se 300,00 eura, za nabavu nefinancijske imovine – zemljišta 8.000,00 eura i za uređenje gospodarske zone 100.000,00 eura.

 

Program 0501 Javna rasvjeta – 220.000,00 eura, od toga:

Za utrošak i održavanje javne rasvjete izdvaja se 140.000,00 eura i za izgradnju javne rasvjete 80.000,00 eura. 

 

Program 0502 Održavanje nerazvrstanih cesta i puteva – 119.000,00 eura, od toga:

Za održavanje nerazvrstanih cesta izdvaja se 119.000,00 eura.

 

Program 0503 Održavanje groblja – 92.000,00 eura, od toga:

Za održavanje groblja izdvaja se 92.000,00 eura.

 

Program 0504 Izgradnja i održavanje čistoće, kanalizacije, javnih i zelenih površina – 224.800,00 eura, od toga:

Za održavanje zelenih površina izdvaja se 42.500,00 eura, za održavanje javnih površina 174.000,00 eura, za veterinarske usluge 5.000,00 eura, za sufinanciranje izgradnje „Koštijun“ 1.800,00 eura i za sufinanciranje nabave spremnika za otpad.

 

Program 0505 Izgradnja kanalizacijskog sustava Kaštelir - Labinci – 26.600,00 eura, od toga:

Za kapitalnu pomoć za financiranje kanalizacije izdvaja se 26.600,00 eura.


Program 0506 Vodoopskrba – 10.000,00 eura, od toga:

Za izgradnju vodovodne mreže izdvaja se 10.000,00 eura.

 

Program 0507 Projektna dokumentacija – 110.000,00 eura, od toga:

Za prostorno – plansku dokumentaciju izdvaja se 110.000,00 eura.

 

Program 0508 Ostali rashodi komunalnog sustava – 1.122.000,00 eura, od toga: 

Za tekuće i investicijsko održavanje građevinskih objekata izdvaja se 142.000,00 eura, za donacije „Martinela“ d.o.o. 25.000,00 eura, za donacije „Mavriš“ 35.000,00 eura, za izgradnju i rekonstrukciju cesta 915.000,00 eura i izgradnju rotora Labinci 5.000,00 eura.

 

Program 0601 Program javnih potreba u predškolskom uzrastu – 1.287.000,00 eura, od toga:

Za ostale aktivnosti u predškolskom odgoju izdvaja se 265.000,00 eura, za izgradnju dječjeg vrtića – Labinci 930.000,00 eura i za rekonstrukciju zgrade jaslica 92.000,00 eura.

 

Program 0701 Program javnih potreba u školstvu – 10.000,00 eura, od toga:

Za ostale aktivnosti u školstvu izdvaja se 10.000,00 eura.

 

Program 0702 Sufinanciranje troškova obrazovanja – 18.000,00 eura, od toga:

Za stipendije učenicima i studentima izdvaja se 18.000,00 eura.

 

Program 0703 Poticanje i udruga u obrazovanja – 17.000,00 eura, od toga:

Za poticanje ustanova i udruga u obrazovanju – 17.000,00 eura. 

 

Program 0801 Program javnih potreba u kulturi – 42.600,00 eura, od toga: 

Za ostale aktivnosti u kulturi izdvaja se 6.000,00 eura, za ostale donacije u kulturi 7.500,00 eura, za zajednicu Talijana Labinci 2.500,00 eura i za rekonstrukciju zgrade za Etno zbirku 26.600,00 eura.

 

Program 0901 Program javnih potreba u sportu – 56.800,00 eura, od toga:

Za Sportski klub 1 izdvaja se 1.500,00 eura, za Sportski klub 2 15.000,00 eura, za Sportski klub 3 10.000,00 eura, za Sportski klub 4 7.000,00 eura, za poticanje sportskih aktivnosti 13.300,00 eura i za korištenje sportske dvorane 10.000,00 eura.

 

Program 0904 Nogometno igralište – Huzalica -  186.000,00 eura, od toga:

Za rekonstrukciju i izgradnju nogometnog igrališta – Huzalica izdvaja se 186.000,00 eura.

 

Program 1001 Protupožarni planovi, zaštita i spašavanje – 140.700,00 eura od toga:

Za planove, zaštitu i spašavanje izdvaja se 20.700,00 eura, za javnu vatrogasnu postrojbu CZP Poreč 30.000,00 eura, za područnu vatrogasnu zajednicu 60.000,00 eura i za DVD Općine Kaštelir – Labinci 30.000,00 eura.

Program 1101 Potpore prema socijalnom programu – 106.850,00 eura, od toga:

Za potpore u novcu prema socijalnom programu izdvaja se 80.000,00 eura, za Crveni križ Poreč 10.000,00 eura, za ostale donacije iz socijalnog programa 2.800,00 eura, za Udrugu ABH Poreč 800,00 eura, za istarske domove zdravlja Poreč 6.000,00 eura, za nabavu školskih udžbenika (soc. Korisnici) 500,00 eura, za udrugu umirovljenika Općine Kaštelir – Labinci 3.000,00 eura, za sufinanciranje Zdravi grad Poreč 1.100,00 eura, za sufinanciranje Opće bolnice Pula 2.500,00 eura i za sufinanciranje opremanja specijalne bolnice Rovinj 150,00 eura.

 

Program 1201 Ostale društvene potrebe – 41.200,00 eura, od toga:

Za Turističku zajednicu Općine Kaštelir – Labinci izdvaja se 15.000,00 eura, za ostale društvene aktivnosti 18.200,00 eura, za financiranje rada političkih stranaka 2.000,00 eura, za LU „Fazan“ Kaštelir – Vižinada 3.000,00 eura i za članarinu – LAG 3.000,00 eura.

Komentari (0)


Nema komentara za ovaj proračun.