*kako bi mogli ostavljati komentare, potrebno je registrirati se valjanom e-mail adresom!


Svi komentari

Proračun Općine Gorjani za 2025. godinu


Poštovani mještani,                

predstavljam Vam Vodič za građane za 2025. godinu, u kojemu je prikazano na koji način Općina Gorjani prikuplja i investira sredstva. Vođeni našim načelima i misijom u kojoj želimo kroz transparentno i učinkovito upravljanje javnim sredstvima i provođenje razvojnih projekata, osigurati građanima Općine Gorjani bolje životne uvjete u našoj sredini, odlučili smo i na ovaj način približiti Vam naš rad. Brošura se nalazi na internet stranici www.proracun.hr te na općinskoj službenoj stranici https://www.gorjani.hr/. Kroz istu prikazati ćemo vam koji su općinski projekti planirani u ovoj proračunskoj godini, a od važnosti su za razvoj naše Općine.

Kao Općina, naš primarni cilj je stvaranje uvjeta za bolji, kvalitetniji i sigurniji život svih naših sugrađana, uz naglašavanje vrijednosti zajedništva, solidarnosti i trajnog napretka.

Općina u novoj godini planira ulagati u projektnu dokumentaciju, koja nam je važna zbog prijave i realizacije budućih projekata. Najveća projektna dokumentacija koja se trenutno izrađuje je dokumentacija sustava odvodnje (aglomeracije), koja bi u 2025. godini trebala biti završena, kao i projektna dokumentacija biciklističkih staza. Za ove spomenute projektne dokumentacije veći dio sredstava je sufinanciran od državnih ili europskih institucija.

Ulaganje u mlade temelj je razvoja, stoga je Općina predvidjela sredstva za novorođenčad, sufinanciranje dječjeg vrtića, razne potrebe osnovnoškolaca, javni prijevoz srednjoškolaca, jednokratne pomoći studentima te značajna sredstva za sufinanciranje gradnje kuća mladih obitelji. Predviđena su i sredstva za sufinanciranje poljoprivrednika i obrtnika. Nastavljamo projekt „Zaželi“ kroz koji stariji i nemoćni mještani Općine Gorjani imaju priliku dobiti potrebnu skrb u svom domu, a projekt ujedno zapošljava dio naših mještanki.

Ponosni smo na projekt rekonstrukcije nerazvrstane ceste, za koji smo ostvarili potporu od Agencije za plaćanja u poljoprivredi, ribarstvu i ruralnom razvoju od gotovo 2 milijuna eura. Početak radova na ovoj cesti planiran je za 2025. godinu. U novoj godini planira se nastavak projekta prekogranične suradnje, kojim se planira izgraditi dvije solarne elektrane, dva solarna autobusna stajališta i dio javne rasvjete. Sukladno svojim mogućnostima i sufinanciranju projekata od ostalih javnih institucija, planira se i nastavak ulaganja na izgradnji pješačkih staza i javne rasvjete. Predviđena su sredstva i za kapitalne donacije udrugama i institucijama s područja Općine Gorjani, kao i sredstva za njihovo redovno financiranje.

Drage mještanke i mještani Općine Gorjani, sve što radimo, radimo s jasnim ciljem – stvaranja Općine koja će biti primjer uspješnog i održivog razvoja. Zajedničkim snagama, uz vašu podršku, nastavit ćemo graditi bolje uvjete za život, za sadašnje i buduće generacije.

Izdvojili smo dio projekata koji su u planu. Ukoliko smatrate da nam je još nešto potrebno kako bismo poboljšali našu Općinu molimo da nam isto predložite. 

 

 

Vaš načelnik!


 

 

OBRAZLOŽENJE PRORAČUNA

 

Što je proračun?Proračun je akt kojim se procjenjuju prihodi i primici te utvrđuju rashodi i izdaci Općine Gorjani za proračunsku godinu, a sadrži i projekciju prihoda i primitaka te rashoda i izdataka za slijedeće dvije godine.

Proračun nije statičan akt, već se sukladno Zakonu može mijenjati tijekom proračunske godine, odnosno donose se Izmjene i dopune proračuna.

 

Jedno od najvažnijih načela proračuna je da isti mora biti uravnotežen ,odnosno ukupna visina planiranih prihoda mora biti istovjetna ukupnoj visini planiranih rashoda!

Sadržaj proračuna

 

Proračun JLS sastoji se od plana za proračunsku godinu i projekcija za sljedeće dvije godine. Proračun JLS sastoji se od općeg dijela, posebnog dijela i obrazloženja proračuna

Tablica sadržaja proračuna
Sadržaj Sastavni dio Opis sastavnog dijela
Opći dio proračuna Sažetak Računa prihoda i rashoda Sažetak Računa financiranja • ukupni prihodi poslovanja i prihodi od prodaje nefinancijske imovine, ukupni rashodi poslovanja i rashodi za nabavu nefinancijske imovine
• ukupni primici od financijske imovine i zaduživanja i izdaci za financijsku imovinu i otplate zajmova
Račun prihoda i rashoda • ukupni prihodi i rashodi iskazani prema izvorima financiranja i ekonomskoj klasifikaciji na razini skupine
• ukupni rashodi iskazani prema funkcijskoj klasifikaciji
Račun financiranja • ukupni primici od financijske imovine i zaduživanja i izdaci za financijsku imovinu i otplate instrumenata zaduživanja prema izvorima financiranja i ekonomskoj klasifikaciji na razini skupine
Preneseni višak ili preneseni manjak prihoda nad rashodima • ako ukupni prihodi i primici nisu jednaki ukupnim rashodima i izdacima, opći dio proračuna sadrži i preneseni višak ili preneseni manjak prihoda nad rashodima
Višegodišnji plan uravnoteženja • ako JLP(R)S ne mogu preneseni manjak podmiriti do kraja proračunske godine, obvezni su izraditi višegodišnji plan uravnoteženja za razdoblje za koje se proračun donosi
• ako JLP(R)S ne mogu preneseni višak, zbog njegove veličine, u cijelosti iskoristiti u jednoj proračunskoj godini, korištenje viška planira se višegodišnjim planom uravnoteženja za razdoblje za koje se proračun donosi
Posebni dio proračuna Plan rashoda i izdataka proračuna JLP(R)S i njihovih proračunskih korisnika • rashodi i izdaci JLP(R)S i njihovih proračunskih korisnika iskazani po organizacijskoj klasifikaciji, izvorima financiranja i ekonomskoj klasifikaciji na razini skupine, raspoređenih u programe koji se sastoje od aktivnosti i projekata
Obrazloženje proračuna Obrazloženje općeg dijela proračuna i obrazloženje posebnog dijela proračuna • obrazloženje općeg dijela proračuna JLP(R)S sadrži obrazloženje prihoda i rashoda, primitaka i izdataka proračuna JLP(R)S i obrazloženje prenesenog manjka odnosno viška proračuna JLP(R)S
• obrazloženje posebnog dijela proračuna JLP(R)S temelji se na obrazloženjima financijskih planova proračunskih korisnika, a sastoji se od obrazloženja programa koje se daje kroz obrazloženje aktivnosti i projekata zajedno s ciljevima i pokazateljima uspješnosti iz akata strateškog planiranja.


 Proračunski korisnici:

Proračunski korisnici su ustanove, tijela javne vlasti kojima je JLS osnivač ili suosnivač, a čije je financiranje većim dijelom iz proračuna svog osnivača ili suosnivača. Proračunski korisnici JLS mogu biti dječji vrtići, knjižnice, javne vatrogasne postrojbe, muzeji, kazališta, domovi za starije i nemoćne osobe… 

Zakoni i sankcije:

Sukladno Zakonu o Proračunu (»Narodne novine«, broj 144/21) Proračun se donosi za jednu fiskalnu (proračunsku) godinu. Kod nas se fiskalna godina poklapa s kalendarskom i traje od 01. siječnja do 31. prosinca. Jedini ovlašteni predlagatelj Proračuna je Općinski načelnik. Općinski načelnik jedinice lokalne samouprave odgovoran je za zakonito i pravilno planiranje i izvršavanje proračuna, za svrhovito, učinkovito i ekonomično raspolaganje proračunskim sredstvima. Proračun donosi (izglasava) Općinsko vijeće do kraja godine. 

Ako se ne donese proračun prije početka proračunske godine, privremeno se, a najduže za prva tri mjeseca proračunske godine, na osnovi odluke o privremenom financiranju koja mora biti donesena do 31. prosinca, nastavlja financiranje poslova, funkcija i programa tijela jedinica lokalne i područne samouprave i drugih proračunskih i izvanproračunskih korisnika.

U slučaju kada je raspušteno samo Općinsko vijeće, a Općinski načelnik nije razriješen, do imenovanja povjerenika Vlade Republike Hrvatske, financiranje se obavlja izvršavanjem redovnih i nužnih rashoda i izdataka temeljem odluke o financiranju nužnih rashoda i izdataka koju donosi Općinski načelnik.

Po imenovanju povjerenika Vlade Republike Hrvatske, Općinski načelnik predlaže povjereniku novu odluku o financiranju nužnih rashoda i izdataka u koju su uključeni ostvareni prihodi i primici te izvršeni rashodi i izdaci u vremenu do dolaska povjerenika. Ako se do 31. ožujka ne donese proračun, povjerenik donosi odluku o financiranju nužnih rashoda i izdataka za razdoblje do donošenja proračuna.

Ako do isteka roka privremenog financiranja nije donesen proračun u jedinici u kojoj je općinski načelnik koji nema zamjenika onemogućen u obavljanju svoje dužnosti, financiranje se obavlja izvršavanjem redovnih i nužnih rashoda i izdataka temeljem odluke o financiranju nužnih rashoda i izdataka koju donosi predstavničko tijelo na prijedlog privremenog zamjenika općinskog načelnika iz članka 43.a Zakona o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi (»Narodne novine«, broj 33/01, 60/01, 129/05, 109/07, 125/08, 36/09, 150/11, 144/12, 19/13, 137/15, 123/17, 98/19, 144/20).

 


Tablica prihoda i primitaka proračuna
Prihodi i primitci Iznos
Prihodi poslovanja 5.787.100,00
Prihodi od poreza 354.200,00
Pomoći iz inozemstva i od subjekata unutar općeg proračuna 5.030.750,00
Prihodi od imovine 219.100,00
Prihodi od upravnih i administrativnih pristojbi, pristojbi po posebnim propisima i naknada 178.050,00
Kazne, upravne mjere i ostali prihodi 5.000,00
Prihodi od prodaje nefinancijske imovine 14.000,00
Primici od financijske imovine i zaduživanja 10.000,00
Primici od financijske imovine i zaduživanja 10.000,00
Prijenos višak/manjak iz prethodne(ih) godina 140.000,00
Ukupno 0,00

Ukupan proračun, odnosno ukupni prihodi i primici, kao i rashodi i izdaci, Općine Gorjani za 2025. godinu, planirani su u iznosu od 5.951.100,00 eura

PRIHODI I PRIMICI

Prihodi poslovanja Općine Gorjani za 2025. godinu planirani su u iznosu od 5.787.100,00 eura, a čine ih prihodi od poreza planirani u iznosu od 354.200,00 eura, Pomoći iz inozemstva i od subjekata unutar općeg proračuna su planirane u iznosu od 5.030.750,00 eura, prihodi od imovine u iznosu od 219.100,00 eura, prihodi od upravnih i administrativnih pristojbi, pristojbi po posebnim propisima i naknada planirani u iznosu od 178.050,00 eura, kazne, upravne mjere i ostali prihodi planirani u iznosu od 5.000,00 eura, a prihodi od prodaje nefinancijske imovine planirani su u iznosu od 14.000,00 eura.

 

PRIMICI OD FINANCIJSKE IMOVINE

Primici od financijske imovine i zaduživanja planirani su u iznosu od 10.000,00 eura.

 

PRIJENOS VIŠAK/MANJAK IZ PRETHODNE(IH) GODINA

Prijenos viška/manjak iz prethodne(ih) godina planiran je u iznosu od 140.000,00 eura.

 


Tablica rashoda i izdataka proračuna
Rashodi i izdaci Iznos
Rashodi poslovanja 1.780.900,00
Rashodi za zaposlene 776.300,00
Materijalni rashodi 713.100,00
Financijski rashodi 3.200,00
Subvencije 10.000,00
Pomoći dane u inozemstvo i unutar općeg proračuna 9.000,00
Naknade građanima i kućanstvima na temelju osiguranja i druge naknade 91.000,00
Rashodi za donacije, kazne, naknade šteta i kapitalne pomoći  178.300,00
Rashodi za nabavu nefinancijske imovine 4.160.200,00
Rashodi za nabavu neproizvedene dugotrajne imovine 44.000,00
Rashodi za nabavu proizvedene dugotrajne imovine 4.116.200,00
Izdaci za financijsku imovinu i otplate zajmova 10.000,00
Ukupno 0,00

Rashodi poslovanja

Rashodi poslovanja Općine Gorjani za 2025. godinu planirani su u iznosu od 1.780.900,00 eura, a čine ih:

1.Rashodi za zaposlene planirani u iznosu od 776.300,00 eura:

2.Materijalni rashodi planirani u iznosu od 713.100,00 eura;

3.Financijski rashodi planirani u iznosu od 3.200,00 eura;

4.Subvencije planirane u iznosu od 10.000,00 eura za subvencije poljoprivrednicima i obrtnicima;

5.Pomoći dane u inozemstvo i unutar općeg proračuna planirane u iznosu od 9.000,00 eura; 

6.Naknade građanima i kućanstvima na temelju osiguranja i druge naknade planirane u iznosu od 91.000,00 eura za ostale naknade građanima i kućanstvima iz proračuna;

7.Rashodi za donacije, kazne, naknade šteta i kapitalne pomoći planirani u iznosu od 178.300,00 eura

 

Rashodi za nabavu nefinancijske imovine

Rashodi za nabavu nefinancijske imovine planirani u iznosu od 4.160.200,00 eura, a čine ih:

1.Rashodi za nabavu neproizvedene dugotrajne imovine planirani u iznosu od 44.000,00 eura,

2.Rashodi za nabavu proizvedene dugotrajne imovine planirani u iznosu od 4.116.200,00 eura.

 

Izdaci za financijsku imovinu i otplate zajmova

Izdaci za financijsku imovinu i otplate zajmova planirani su u iznosu od 10.000,00 eura.

 

PRORAČUNSKE KLASIFIKACIJE

Prihodi, primici, rashodi i izdaci proračuna i financijskog plana iskazuju se prema proračunskim klasifikacijama. Sukladno Pravilniku o proračunskim klasifikacijama (»Narodne novine«, broj 04/24) proračunske klasifikacije jesu: 

· Organizacijska klasifikacija sadrži povezane i međusobno usklađene (hijerarhijski i s obzirom na odnose prava i odgovornosti) cjeline proračuna i proračunskih korisnika koje odgovarajućim materijalnim sredstvima ostvaruju postavljene ciljeve,

· Programska klasifikacija je prikaz programa i njihovih sastavnih dijelova: aktivnosti i projekata, definiranih u skladu s aktima strateškog planiranja te ciljevima i zadaćama proračuna te proračunskih i izvanproračunskih korisnika,

· Funkcijska klasifikacija je prikaz rashoda proračuna te proračunskih i izvanproračunskih korisnika razvrstanih prema njihovoj namjeni,

· Ekonomska klasifikacija sadrži prihode i primitke razvrstane po prirodnim vrstama te rashode i izdatke razvrstane prema njihovoj ekonomskoj namjeni kojoj služe,

· Lokacijska klasifikacija je prikaz rashoda i izdataka prema teritorijalno definiranim cjelinama u skladu s ustrojem Republike Hrvatske, drugih država članica Europske unije te ostalih država,

· Izvori financiranja, a koje čine skupine prihoda i primitaka iz kojih se podmiruju rashodi i izdaci određene vrste i utvrđene namjene.

Proračun Općine Gorjani sastoji se od razdjela, glava i programa. Programi se sastoje od aktivnosti i projekata (kapitalni i tekući projekti). 

RAZDJEL 001 PREDSTAVNIČKA I IZVRŠNA TIJELA
GLAVA 001 PREDSTAVNIČKA I IZVRŠNA TIJELA
Program 1001 Program rada političkih stranaka
GLAVA 00102 IZVRŠNA TIJELA - NAČELNIK
Program 1002 Ured načelnika
RAZDJEL 002 JEDINSTVENI UPRAVNI ODJEL
GLAVA 00201 REDOVNA DJELATNOST JEDINSTVENOG UPRAVNOG ODJELA
Program 1003 Javna uprava i administracija
GLAVA 00202 DRUŠTVENE DJELATNOSTI
Program 1005 Predškolski odgoj i školstvo
Program 1006 Program javnih potreba u kulturi, sportu i religiji
Program 1007 Program socijalne skrbi
Program 1008 Program zaštite i spašavanja
Program 1014 Ostale društvene potrebe
GLAVA 00203 GOSPODARSTVO, GRADITELJSTVO I KOMUNALNA DJELATNOST
Program 1009 Izgradnja, opremanje i održavanje građevinskih   objekata
Program 1010 Program održavanja objekata i uređaja komunalne   infrastrukture
Program 1011 Program izgradnje objekata i uređaja komunalne   infrastrukture
Program 1012 Ostale komunalne djelatnosti
GLAVA 00204 PRORAČUNSKI KORISNIK: DJEČJI VRTIĆ
Program 1013 Predškolski odgoj i obrazovanje

 

OPIS POSEBNOG DIJELA PRORAČUNA

RAZDJEL 001 PREDSTAVNIČKA I IZVRŠNA TIJELA PLANIRANO U IZNOSU OD 43.400,00 EURA

GLAVA 00101 PREDSTAVNIČKA TIJELA PLANIRANO U IZNOSU OD 18.000,00 EURA

Program 1001 Program političkih stranaka planirano u iznosu od 18.000,00 eura.

Sredstva za redovnu djelatnost predstavničkih tijela planirana su u iznosu od 7.000,00 eura, sredstva za financiranje rada političkih stranaka planirana su u iznosu od 3.000,00 eura i za provedbu lokalnih izbora 8.000,00 eura.

 

GLAVA 00102 IZVRŠNA TIJELA - NAČELNIK PLANIRANO U IZNOSU OD 25.400,00 EURA 

Program 1002 Ured načelnika planiran u iznosu od 25.400,00 eura.

Ovim programom osigurana su sredstva za redovnu djelatnost ureda načelnika u iznosu od 25.400,00 eura.

 

RAZDJEL 002 JEDINSTVENI UPRAVNI ODJEL PLANIRAN U IZNOSU OD 5.907.700,00 EURA.

GLAVA 00201 REDOVNA DJELATNOST JEDINSTVENOG UPRAVNOG ODJELA PLANIRANO U IZNOSU OD 323.900,00 EURA.

Program 1003 Javna uprava i administracija planiran u iznosu od 323.900,00 eura.

Za program javne uprave i administracije planiran je iznos od 323.900,00 eura, od toga za administrativno, tehničko i stručno osoblje i materijalne rashode izdvaja se 306.400,00 eura i za opremanje i informatizaciju općinske uprave 17.500,00 eura.

 

GLAVA 00202 DRUŠTVENE DJELATNOSTI PLANIRANO U IZNOSU OD 758.500,00 EURA.

Program 1005 Predškolski odgoj i školstvo planiran u iznosu od 5.000,00 eura.

Ovim programom izdvajaju se sredstva za predškolski odgoj i školstvo u iznosu od 5.000,00 eura.

 

Program 1006 Program javnih potreba u kulturi, sportu i religiji planiran u iznosu od 82.500,00 eura. 

Ovim programom izdvajaju se sredstva za djelatnost udruga u kulturi u iznosu od 8.000,00 eura, sredstva za djelatnost udruga u sportu u iznosu od 35.000,00 eura, sredstva za djelatnost vjerskih zajednica u iznosu od 29.500,00 eura i sredstva za organizaciju skupova, manifestacija, obljetnica u iznosu od 10.000,00 eura.

Program 1007 Program socijalne skrbi planiran u iznosu od 587.200,00 eura.

Za pomoć socijalno ugroženim osobama izdvojit će se sredstva u iznosu od 25.000,00 eura, za pomoć mladima sredstva u iznosu od 21.000,00 eura, za pomoć za novorođeno dijete sredstva u iznosu od 5.000,00 eura, za pomoć mladim obiteljima-socijalno zbrinjavanje sredstva u iznosu od 40.000,00 eura, za društvo Crvenog križa 2.000,00 eura, za financiranje udruga civilnog društva i ostalih organizacija 17.000,00 eura i za projekt Zaželi – prevencija institucionalizacije sredstva u iznosu od 477.200,00 eura.

Program 1008 Program zaštite i spašavanja planiran u iznosu od 82.800,00 eura.

Za program zaštite i spašavanja osigurano je 82.800,00 eura, od toga za DVD 74.800,00 eura  i za civilnu zaštitu 8.000,00 eura.

Program 1014 Ostale društvene potrebe planiran u iznosu od 1.000,00 eura.

Ovim programom osigurana su sredstva za tekuće i kapitalne donacije Udrugama građana.

 

GLAVA 00203 GOSPODARSTVO, GRADITELJSTVO I KOMUNALNA DJELATNOST PLANIRANO U IZNOSU OD 4.507.000,00 EURA.

Program 1009 Izgradnja, opremanje i održavanje građevinskih objekata planiran u iznosu od 478.300,00 eura.

Ovim programom izdvajaju se sredstva za uređenje zgrade mjesnog odbora u Tomašancima u iznosu od 41.000,00 eura, sredstava za rekonstrukciju kulturno turističkog centra u iznosu od 10.000,00 eura, sredstva za ostala održavanje poslovnih objekata u iznosu od 23.300,00 eura, sredstva za gradnju i adaptaciju građevinskih objekata u iznosu od 4.000,00 eura i sredstva za program prekogranične suradnje u iznosu od 400.000,00 eura.

Program 1010 Program održavanja objekata i uređaja komunalne infrastrukture planiran u iznosu od 53.900,00 eura.

Za održavanje nerazvrstanih cesta planirana su sredstva u iznosu od 14.000,00 eura, za održavanje javne rasvjete 29.900,00 eura i za održavanje kanalske mreže 10.000,00 eura.

Program 1011 Program izgradnje objekata i uređaja komunalne infrastrukture planiran u iznosu od 3.663.600,00 eura.

Za izgradnju pješačkih staza u naseljima Gorjani i Tomašanci planirana su sredstva u iznosu od 843.600,00 eura, za javnu rasvjetu planirano je 246.000,00 eura, za dječja igrališta 30.000,00 eura, za projektnu dokumentaciju za kanalizaciju 14.000,00 eura, za projektiranje rekonstrukcije nerazvrstanih cesta na području Općine Gorjani 30.000,00 eura i za rekonstrukciju nerazvrstanih cesta na području Općine Gorjani 2.500.000,00 eura.

Program 1012 Ostale komunalne djelatnosti planiran u iznosu od 311.200,00 eura.

Za program ostalih komunalnih djelatnosti planirana su sredstva u iznosu od 185.000,00 eura, za nabavu postrojenja i opreme 4.000,00 eura, za revitalizaciju javnih površina – javni radi planirana su sredstva u iznosu od 9.500,00 eura, za digitalizaciju groblja sredstva u iznosu pod 12.700,00 eura i za nabavu mobilnog reciklažnog dvorišta 100.000,00 eura.

 

GLAVA 00204 PRORAČUNSKI KORISNIK: DJEČJI VRTIĆ PLANIRANO U IZNOSU OD 318.300,00 EURA.

Program 1013 Predškolski odgoj i obrazovanje planiran u iznosu od 318.200,00 eura.

Ovim programom izdvajaju se sredstva za redovnu djelatnost Dječjeg vrtića u iznosu od 229.900,00 eura, sredstva za materijalne i ostale rashode u iznosu od 85.400,00 eura i sredstva za nabavu opreme u iznosu od 3.000,00 eura.

Komentari (0)


Nema komentara za ovaj proračun.