*kako bi mogli ostavljati komentare, potrebno je registrirati se valjanom e-mail adresom!
Svi komentari
Kod doma 3,
22310 Civljane, Kijevo
OIB:
08624197034
opcina@civljane.hr
022 785 8700
Proračun za 2025. godinu
*kako bi mogli ostavljati komentare, potrebno je registrirati se valjanom e-mail adresom!
Poštovani građani,
predstavljamo Vam Vodič za građane za 2025. godinu. U njemu je prikazano iz kojih izvora Općine Civljane ostvaruje rashode te za koje namjene i u koje projekte ih raspoređuje. U želji za transparentnošću raspolaganja javnim novcem i boljom komunikacijom s našim građanima nastavljamo s projektom koji se nalazi na Internet stranici www.proracun.hr te na našoj službenoj internetskoj stranici https://civljane.hr/ .
Ukupni prihodi i rashodi Općine Civljane za 2025. godinu planirani su u iznosu od 511.400,00 eura.
Naš glavni cilj je poboljšanje kvalitete života svih naših stanovnika. Ove godine nastavljamo s ulaganjima u održavanje cesta i javnih površina, brigu o njihovoj čistoći, modernizaciju uređaja i javne rasvjete, evidenciju komunalne infrastrukture te osiguranje prijevoza pitke vode. Sve ove aktivnosti usmjerene su prema stvaranju ugodnijeg i ljepšeg okruženja za život u našoj Općini.
Poseban naglasak stavljamo na ulaganje u mlade, njihovo obrazovanje i poticanje na postizanje uspjeha, jer upravo su oni temelj i budućnost našeg društva. Kroz sufinanciranje prijevoza i nabave školskih knjiga za učenike i studente, dodjelu stipendija te obnovu škole u Kutluši, nastojimo ublažiti financijske izazove obrazovanja, prepoznati njihov trud i nagraditi postignuća. Ovim inicijativama želimo inspirirati mlade da ostvaruju svoje potencijale i pružiti im podršku na njihovom putu prema uspjehu.
Briga o dostojanstvu i zadovoljavanju osnovnih životnih potreba svih naših stanovnika provodi se kroz Program socijalne skrbi. Pružanjem pomoći pojedincima i obiteljima nastojimo ublažiti njihove svakodnevne izazove. Vjerujemo da će ova podrška doprinijeti kvalitetnijem i dostojanstvenijem životu za sve kojima je potrebna.
Na području naše Općine djeluju sportske, vjerske, kulturne i druge udruge koje obogaćuju našu zajednicu i omogućuju pojedincima da otkriju i razviju svoje talente. Zato im kroz donacije pružamo podršku u realizaciji njihovih aktivnosti.
Kako bismo očuvali naš okoliš i stvorili zdravije okruženje za sve generacije, posvećujemo se provedbi programa zaštite okoliša. Želimo osigurati odgovorno upravljanje prirodnim resursima, smanjenju onečišćenja i unaprjeđenju kvalitete života u našoj zajednici.
Kroz ovaj projekt želimo Vam prenijeti informacije pomoću kojih možete pratiti raspolaganje proračunskim sredstvima. Vi, drage građanke i građani, možete svojim prijedlozima i komentarima pridonijeti zajedničkom nam cilju da dostupne resurse raspodijelimo na što učinkovitiji način za boljitak i napredak naše zajednice.
Vaše prijedloge, sugestije i komentare možete ostavljati do 15.12.2024. godine kada ćemo sve zaprimljeno uzeti u obzir te na sjednici Općinskog vijeća predstaviti, te prihvaćeno uvrstiti u konačan prijedlog Proračuna za 2025 godinu.
Savjetovanje za Prijedlog Proračuna Općine Civljane za 2025. godinu možete pronaći OVDJE.
Načelnik Općine
Što je proračun?
Proračun je akt kojim se procjenjuju prihodi i primici te utvrđuju rashodi i izdaci za proračunsku godinu, a sadrži i projekciju prihoda i primitaka te rashoda i izdataka za slijedeće dvije godine. Proračun nije statičan akt, već se sukladno Zakonu može mijenjati tijekom proračunske godine, odnosno donose se Izmjene i dopune proračuna.
Sadržaj proračuna
Proračun JLS sastoji se od plana za proračunsku godinu i projekcija za sljedeće dvije godine. Proračun JLS sastoji se od općeg dijela, posebnog dijela i obrazloženja proračuna.
Sadržaj | Sastavni dio | Opis sastavnog dijela |
---|---|---|
Opći dio proračuna | Sažetak Računa prihoda i rashoda Sažetak Računa financiranja | • ukupni prihodi poslovanja i prihodi od prodaje nefinancijske imovine, ukupni rashodi poslovanja i rashodi za nabavu nefinancijske imovine • ukupni primici od financijske imovine i zaduživanja i izdaci za financijsku imovinu i otplate zajmova |
Račun prihoda i rashoda | • ukupni prihodi i rashodi iskazani prema izvorima financiranja i ekonomskoj klasifikaciji na razini skupine • ukupni rashodi iskazani prema funkcijskoj klasifikaciji |
|
Račun financiranja | • ukupni primici od financijske imovine i zaduživanja i izdaci za financijsku imovinu i otplate instrumenata zaduživanja prema izvorima financiranja i ekonomskoj klasifikaciji na razini skupine | |
Preneseni višak ili preneseni manjak prihoda nad rashodima | • ako ukupni prihodi i primici nisu jednaki ukupnim rashodima i izdacima, opći dio proračuna sadrži i preneseni višak ili preneseni manjak prihoda nad rashodima | |
Višegodišnji plan uravnoteženja | • ako JLP(R)S ne mogu preneseni manjak podmiriti do kraja proračunske godine, obvezni su izraditi višegodišnji plan uravnoteženja za razdoblje za koje se proračun donosi • ako JLP(R)S ne mogu preneseni višak, zbog njegove veličine, u cijelosti iskoristiti u jednoj proračunskoj godini, korištenje viška planira se višegodišnjim planom uravnoteženja za razdoblje za koje se proračun donosi |
|
Posebni dio proračuna | Plan rashoda i izdataka proračuna JLP(R)S i njihovih proračunskih korisnika | • rashodi i izdaci JLP(R)S i njihovih proračunskih korisnika iskazani po organizacijskoj klasifikaciji, izvorima financiranja i ekonomskoj klasifikaciji na razini skupine, raspoređenih u programe koji se sastoje od aktivnosti i projekata |
Obrazloženje proračuna | Obrazloženje općeg dijela proračuna i obrazloženje posebnog dijela proračuna | • obrazloženje općeg dijela proračuna JLP(R)S sadrži obrazloženje prihoda i rashoda, primitaka i izdataka proračuna JLP(R)S i obrazloženje prenesenog manjka odnosno viška proračuna JLP(R)S • obrazloženje posebnog dijela proračuna JLP(R)S temelji se na obrazloženjima financijskih planova proračunskih korisnika, a sastoji se od obrazloženja programa koje se daje kroz obrazloženje aktivnosti i projekata zajedno s ciljevima i pokazateljima uspješnosti iz akata strateškog planiranja. |
Proračunski korisnici:
Proračunski korisnici su ustanove, tijela javne vlasti kojima je JLS osnivač ili suosnivač, a čije je financiranje većim dijelom iz proračuna svog osnivača ili suosnivača. Proračunski korisnici JLS mogu biti dječji vrtići, knjižnice, javne vatrogasne postrojbe, muzeji, kazališta, domovi za starije i nemoćne osobe.
Zakoni i sankcije:
Sukladno Zakonu o Proračunu (»Narodne novine«, broj 144/21) Proračun se donosi za jednu fiskalnu (proračunsku) godinu. Kod nas se fiskalna godina poklapa s kalendarskom i traje od 01. siječnja do 31. prosinca. Jedini ovlašteni predlagatelj Proračuna je općinski načelnik. Općinski načelnik jedinice lokalne samouprave odgovoran je za zakonito i pravilno planiranje i izvršavanje proračuna, za svrhovito, učinkovito i ekonomično raspolaganje proračunskim sredstvima. Proračun donosi (izglasava) Općinsko vijeće do kraja godine.
Ako se ne donese proračun prije početka proračunske godine, privremeno se, a najduže za prva tri mjeseca proračunske godine, na osnovi odluke o privremenom financiranju koja mora biti donesena do 31. prosinca, nastavlja financiranje poslova, funkcija i programa tijela jedinica lokalne i područne samouprave i drugih proračunskih i izvanproračunskih korisnika.
U slučaju kada je raspušteno samo Općinsko vijeće, a Općinski načelnik nije razriješen, do imenovanja povjerenika Vlade Republike Hrvatske, financiranje se obavlja izvršavanjem redovnih i nužnih rashoda i izdataka temeljem odluke o financiranju nužnih rashoda i izdataka koju donosi općinski načelnik.
Po imenovanju povjerenika Vlade Republike Hrvatske, općinski načelnik predlaže povjereniku novu odluku o financiranju nužnih rashoda i izdataka u koju su uključeni ostvareni prihodi i primici te izvršeni rashodi i izdaci u vremenu do dolaska povjerenika. Ako se do 31. ožujka ne donese proračun, povjerenik donosi odluku o financiranju nužnih rashoda i izdataka za razdoblje do donošenja proračuna.
Ako do isteka roka privremenog financiranja nije donesen proračun u jedinici u kojoj je općinski načelnik koji nema zamjenika onemogućen u obavljanju svoje dužnosti, financiranje se obavlja izvršavanjem redovnih i nužnih rashoda i izdataka temeljem odluke o financiranju nužnih rashoda i izdataka koju donosi predstavničko tijelo na prijedlog privremenog zamjenika općinskog načelnik iz članka 43.a Zakona o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi (»Narodne novine«, broj 33/01, 60/01, 129/05, 109/07, 125/08, 36/09, 150/11, 144/12, 19/13, 137/15, 123/17, 98/19, 144/20).
Prihodi i primitci | Iznos |
---|---|
Prihodi poslovanja | 511.400,00 |
Prihodi od poreza | 68.787,00 |
Pomoći iz inozemstva i od subjekata unutar općeg proračuna | 220.000,00 |
Prihodi od imovine | 175.113,00 |
Prihodi od upravnih i administrativnih pristojbi, pristojbi po posebnim propisima i naknada | 46.850,00 |
Kazne, upravne mjere i ostali prihodi | 150,00 |
Ukupno | 0,00 |
UKUPAN PRORAČUN, ODNOSNO UKUPNI PRIHODI I PRIMICI, KAO I RASHODI I IZDACI, OPĆINE CIVLJANE ZA 2025. GODINU, PLANIRANI SU U IZNOSU OD 495.550,00 EURA.
PRIHODI I PRIMICI
Prihodi poslovanja Općine Civljane za 2025. godinu planirani su u iznosu od 511.400,00 eura, a čine ih prihodi od poreza planirani u iznosu od 68.787,00 eura, pomoći iz inozemstva i od subjekata unutar općeg proračuna planirani su u iznosu od 220.000,00 eura, prihodi od imovine u iznosu od 175.113,00 eura, prihodi od upravnih i administrativnih pristojbi, pristojbi po posebnim propisima i naknada planirani u iznosu od 46.850,00 eura, kazne, upravne mjere i ostali prihodi planirani u iznosu od 150,00 eura.
Rashodi i izdaci | Iznos |
---|---|
Rashodi poslovanja | 438.400,00 |
Rashodi za zaposlene | 154.470,00 |
Materijalni rashodi | 232.030,00 |
Financijski rashodi | 700,00 |
Pomoći dane u inozemstvo i unutar općeg proračuna | 27.000,00 |
Naknade građanima i kućanstvima na temelju osiguranja i druge naknade | 9.800,00 |
Rashodi za donacije, kazne, naknade šteta i kapitalne pomoći | 14.400,00 |
Rashodi za nabavu nefinancijske imovine | 68.000,00 |
Rashodi za nabavu neproizvedene dugotrajne imovine | 5.000,00 |
Rashodi za nabavu proizvedene dugotrajne imovine | 63.000,00 |
Višak / manjak iz prethodne(ih) godine | 5.000,00 |
Višak / manjak iz prethodne(ih) godine | 5.000,00 |
Ukupno | 0,00 |
Rashodi poslovanja
Rashodi poslovanja Općine Civljane za 2025. godinu planirani su u iznosu od 438.400,00 eura, a čine ih:
1. Rashodi za zaposlene planirani u iznosu od 154.470,00 eura,
2. Materijalni rashodi planirani u iznosu od 232.030,00 eura,
3. Financijski rashodi planirani u iznosu od 700,00 eura,
4. Pomoći dane u inozemstvo i unutar općeg proračuna planirane u iznosu od 27.000,00 eura,
5. Naknade građanima i kućanstvima na temelju osiguranja i druge naknade planirane u iznosu od 9.800,00 eura,
6. Rashodi za donacije, kazne, naknade šteta i kapitalne pomoći planirani u iznosu od 14.400,00 eura.
Rashodi za nabavu nefinancijske imovine
Rashodi za nabavu nefinancijske imovine planirani u iznosu od 68.000,00 eura, od toga rashodi za nabavu neproizvedene dugotrajne imovine planirani u iznosu od 5.000,00 eura i rashodi za nabavu proizvedene dugotrajne imovine. Planirani u iznosu od 63.000,00 eura.
Višak / manjak iz prethodne(ih) godine planirani u iznosu od 5.000,00 eura
Višak / manjak iz prethodne(ih) godine koji će se rasporediti / pokriti za 2025. godinu planirani su u iznosu od 5.000,00 eura.
PRORAČUNSKE KLASIFIKACIJE
Prihodi, primici, rashodi i izdaci proračuna i financijskog plana iskazuju se prema proračunskim klasifikacijama. Sukladno Pravilniku o proračunskim klasifikacijama (»Narodne novine«, broj 4/24) proračunske klasifikacije jesu:
• Organizacijska klasifikacija sadrži povezane i međusobno usklađene (hijerarhijski i s obzirom na odnose prava i odgovornosti) cjeline proračuna i proračunskih korisnika koje odgovarajućim materijalnim sredstvima ostvaruju postavljene ciljeve,
• Programska klasifikacija je prikaz programa i njihovih sastavnih dijelova: aktivnosti i projekata, definiranih u skladu s aktima strateškog planiranja te ciljevima i zadaćama proračuna te proračunskih i izvanproračunskih korisnika,
• Funkcijska klasifikacija je prikaz rashoda proračuna te proračunskih i izvanproračunskih korisnika razvrstanih prema njihovoj namjeni,
• Ekonomska klasifikacija sadrži prihode i primitke razvrstane po prirodnim vrstama te rashode i izdatke razvrstane prema njihovoj ekonomskoj namjeni kojoj služe,
• Lokacijska klasifikacija je prikaz rashoda i izdataka prema teritorijalno definiranim cjelinama u skladu s ustrojem Republike Hrvatske, drugih država članica Europske unije te ostalih država,
• Izvori financiranja, a koje čine skupine prihoda i primitaka iz kojih se podmiruju rashodi i izdaci određene vrste i utvrđene namjene.
Proračun Općine Civljane sastoji se od razdjela, glava i programa. Programi se sastoje od aktivnosti.
• Glava 00101 Jedinstveni upravni odjel |
• Program 1801 Javna uprava i administracija |
• Program 1801 Javna uprava i administracija |
• Program 1802 Predstavničko tijelo |
• Program 1803 Održavanje komunalne infrastrukture |
• Program 1805 Prostorno uređenje i unaprjeđenje stanovanja |
• Program 1806 Promicanje razvoja turizma |
• Program 1808 Sustav zaštite i spašavanja (ZiS) |
• Program 1809 Promicanje kulture |
• Program 1810 Razvoj civilnog društva |
• Program 1811 Socijalna skrb |
• Program 2810 Zaštita okoliša |
• Program 2831 Program upravljanja imovinom |
• Program 2832 Program izgradnje komunalne infrastrukture |
• Program 2833 Program vodoopskrbe |
• Program 2834 Program javnih potreba u obrazovanju |
• Program 2835 Program javnih potreba u predškolskom |
OPIS POSEBNOG DIJELA PRORAČUNA
RAZDJEL 001 JEDINSTVENI UPRAVNI ODJEL - 506.400,00 EURA
Glava 00101 Jedinstveni upravni odjel - 506.400,00 eura
Program 1801 Javna uprava i administracija - 198.780,00 eura
Iz proračuna je za upravna i izvršna tijela planiran iznos od 198.780,00 eura.
Program 1802 Predstavničko tijelo - 24.500,00 eura
Za rad općinskog vijeća planirano je 7.100,00 eura, za sredstva za rad političkih stranaka planirano je 4.700,00 eura, za provedbu lokalnih i manjinskih izbora planirano je 9.000,00 eura, za obilježavanje dana Općine planirano je 1000,00 eura, za proračunsku pričuva planirano je 2700,00 eura.
Program 1803 Održavanje komunalne infrastrukture - 84.300,00 eura
Za rashode za uređaje i javnu rasvjetu planirano je 14.000,00 eura, za održavanje cesta i drugih javnih površina planirano je 60.300,00 eura, za održavanje čistoće javnih površina planirano je 10.000,00 eura.
Program 1805 Prostorno uređenje i unaprjeđenje stanovanja - 23.720,00 eura
Za evidenciju komunalne infrastrukture planirano je 3.000,00 eura, za prijevoz pitke vode planirano je 9.720,00 eura, za rješavanje imovinsko pravnih odnosa planirano je 11.000,00 eura.
Program 1806 Promicanje razvoja turizma - 1.200,00 eura
Za postavljanje WI FI bežičnog interneta planirano je 1.200,00 eura.
Program 1808 Sustav zaštite i spašavanja (ZiS) - 9.500,00 eura
Za protupožarnu zaštita planirano je 6.000,00 eura, za udruge građana od značaja za ZiS (HGSS, CK) planirano je 1.000,00 eura, za civilnu zaštita planirano je 2.500,00 eura.
Program 1809 Promicanje kulture - 11.500,00 eura
Za donaciju udrugama u kulturi planirano je 500,00 eura, za očuvanje, zaštitu i uređenje kulturnih lokaliteta planirano je 11.000,00 eura.
Program 1810 Razvoj civilnog društva - 500,00 eura
Za sport, religija i ostalo planirano je 500,00 eura.
Program 1811 Socijalna skrb – 6.000,00 eura
Za pomoć pojedincima i obiteljima planirano je 6.000,00 eura.
Program 2810 Zaštita okoliša – 1.600,00 eura
Za odvoz i zbrinjavanje komunalnog otpada planirano je 1.600,00 eura.
Program 2831 Program upravljanja imovinom – 3.000,00 eura
Za nabavka uredske opreme i namještaja planirano je 3.000,00 eura.
Program 2832 Program izgradnje komunalne infrastrukture – 5.000,00 eura
Za izgradnja planirano je 5.000,00 eura.
Program 2833 Program vodoopskrbe – 62.000,00 eura
Za dodatno ulaganje - sekundarna mrežu planirano je 62.000,00 eura.
Program 2834 Program javnih potreba u obrazovanju – 48.800,00 eura
Za potpore studentima planirano je 1.500,00 eura, za prijevoz učenika i studenata planirano je 1.000,00 eura, za nabavu knjiga za učenike i studente planirano je 1.300,00 eura, za obnovu škole u Kotluši planirano je 45.000,00 eura.
Program 2835 Program javnih potreba u predškolskom odgoju – 26.000,00 eura
Za javne potrebe u predškolskom odgoju planirano je 26.000,00 eura.
Nema komentara za ovaj proračun.