Proračun Općine Cista Provo za 2023. godinu
Vodič za građane za 2023. godinu
Poštovani stanovnici,
predstavljamo Vam „Vodič za građane“ za 2023. godinu. U njemu je prikazano na koji način Općina Cista Provo prikuplja i investira sredstva. Kako bismo Vam omogućili uvid u rad naše Općine i učinili je što transparentnijom nastavljamo s projektom koji se nalazi na Internet stranici www.proracun.hr te na našoj službenoj stranici www.opcina-cista-provo.hr.
Kroz ovaj projekt želimo Vam prenijeti informacije pomoću kojih možete pratiti raspolaganje proračunskim sredstvima i svojim prijedlozima i komentarima pridonijeti zajedničkom nam cilju da dostupne resurse raspodijelimo na što učinkovitiji način za boljitak i napredak naše zajednice.
U 2023. godini nastavljamo s ulaganjem u komunalnu infrastrukturu, a to se najviše odnosi na održavanje nerazvrstanih cesta i prometnica, održavanje javne rasvjete, javnih površina i građevina javne namjene, održavanje i uređenje groblja, nastavak izgradnje vodovoda, izgradnju mrtvačnice te opskrbu pitkom vodom.
Ova financijska ulaganja u područje komunalne infrastrukture imaju za cilj unaprijediti i ubrzati razvoj Općine Cista Provo.
Planiramo izdvojit sredstva za poticanje razvoja gospodarstva ulaganjem u razvoj gospodarske zone.
Nastavkom projekta „Zaželi“ želimo pružiti potporu zapošljavanju žena koje se nalaze u nepovoljnom položaju na tržištu rada kao i brigu osobama s invaliditetom i starijim osobama.
Studentima u svrhu financijskog olakšanja i pomoći, dodjeljujemo stipendije. Smatramo da su mladi i obrazovani ljudi temelj našeg društva i zbog toga im želimo pomoći u njihovom daljnjem školovanju, potaknuti ih na još veće zalaganje i nagraditi njihov trud i uspjeh. Sufinanciramo javni prijevoz za učenike, te smo odvojili dio sredstva za donaciju osnovnoj školi kao i za predškolski odgoj.
Želim preokrenuti negativne trendove iseljavanja iz manjih sredina u velike gradove koji vladaju u našoj domovini i našu općinu učiniti mjestom doseljavanja, a ne iseljavanja. Demografskim mjerama na području Općine nastojimo pomoći roditeljima i našim najmlađima te osigurati preduvjete za potrebiti demografski rast. Roditeljima novorođene djece osigurali smo isplatu novčanih potpora i pomoć za stambeno zbrinjavanje.
Zaštita dostojanstva i omogućavanje osnovnih životnih potreba svakog stanovnika naše zajednice predstavljaju bitne prioritete djelovanja Općine, stoga i naredne godine izdvajamo sredstva za pomoć najugroženijoj skupini stanovnika.
S ciljem očuvanja tradicije i kulture, dio sredstava izdvojili smo za uređenje Spomen doma „Memorijalni centar Josip Jović“ te uređenja spomenika kulture.
Dragi naši stanovnici izdvojili dio projekata koji su nam u planu za 2023. godinu. Ukoliko imate prijedlog kako bismo i na koji način našu Općinu mogli učiniti još ugodnijom za život i rad, pozivamo Vas na iznošenje prijedloga.
Prijedloge, sugestije i komentare možete ostavljati do 06.12.2022. godine kada ćemo sve zaprimljene komentare obraditi, na njih odgovoriti te prijedlog proračuna s prihvaćenim primjedbama predstaviti i predložiti na sjednici Općinskog vijeća.
Vaš Načelnik!
OBRAZLOŽENJE PRORAČUNA
Što je proračun?
Proračun je akt kojim se procjenjuju prihodi i primici te utvrđuju rashodi i izdaci Općine Cista Provo za proračunsku godinu, a sadrži i projekciju prihoda i primitaka te rashoda i izdataka za slijedeće dvije godine.
U ovom Proračunu za građane bit će prikazan sažetak proračuna Općine Cista Provo za 2023. godinu s najvažnijim smjernicama razvoja Općine Cista Provo koji pojašnjava planove i aktivnosti. Ovim pregledom Općinskog proračuna želimo omogućiti svim građanima uvid u prihode i rashode Općine Cista Provo kako bi imali transparentnu i potpunu informaciju o tome gdje i kako se troši općinski novac, kao i da bismo potaknuli sve građane na aktivno sudjelovanje u komentiranju, predlaganju i sugeriranju Općinskog proračuna.
Proračun sadržava:
1. Opći dio proračuna sačinjavaju:
• Račun prihoda i rashoda u kojem su prikazani svi prihodi i rashodi prema ekonomskoj klasifikaciji (npr. prihodi od poreza, imovine, pristojbi te rashodi za nabavu nefinancijske imovine, rashodi za usluge tekućeg i investicijskog održavanja, rashodi za zaposlene, financijski rashodi).
• Račun zaduživanja/financiranja koristi se u trenutku kada postoje viškovi ili manjkovi. Na računu zaduživanja/financiranja prikazuju se izdaci za financijsku imovinu i otplate zajmova te primici od financijske imovine i zaduživanja.
Slikoviti prikaz općeg dijela proračuna:
Račun prihoda i rashoda prikazuje prikupljena i potrošena sredstva u toku jedne godine stoga se on sastoji od prihoda i rashoda. Račun zaduživanja/financiranja sastoji se od: primitaka od financijske imovine i zaduživanja te izdataka za financijsku imovinu i otplate zajmova. Na račun zaduživanja/financiranja upisuju se viškovi nastali većim prilivom prihoda od rashoda te manjkovi nastali većim odlivom sredstava u rashode od priliva prihoda.
2. Poseban dio proračuna sačinjava:
plan rashoda i izdataka raspoređen po organizacijskim jedinica (odjelima) i proračunskim korisnicima iskazanih po vrstama te raspoređenih u programe koji se sastoje od aktivnosti i projekata
Zakoni i sankcije
Proračun se donosi za jednu fiskalnu (proračunsku) godinu. Kod nas se fiskalna godina poklapa s kalendarskom i traje od 01. siječnja do 31. prosinca. Jedini ovlašteni predlagatelj Proračuna je Općinski načelnik. Općinski Načelnik jedinice lokalne samouprave odgovoran je za zakonito planiranje i izvršavanje proračuna, za svrhovito, učinkovito i ekonomično raspolaganje proračunskim sredstvima. Proračun donosi (izglasava) Općinsko vijeće do kraja godine. Ako se ne donese proračun prije početka proračunske godine, privremeno se, a najduže za prva tri mjeseca proračunske godine, na osnovi odluke o privremenom financiranju koja mora biti donesena do 31. prosinca, nastavlja financiranje poslova, funkcija i programa tijela jedinica lokalne i područne samouprave i drugih proračunskih i izvanproračunskih korisnika.
U slučaju kada je raspušteno samo Općinsko vijeće, a općinski načelnik nije razriješen, do imenovanja povjerenika Vlade Republike Hrvatske, financiranje se obavlja izvršavanjem redovnih i nužnih rashoda i izdataka temeljem odluke o financiranju nužnih rashoda i izdataka koju donosi općinski načelnik.
Po imenovanju povjerenika Vlade Republike Hrvatske, općinski načelnik predlaže povjereniku novu odluku o financiranju nužnih rashoda i izdataka u koju su uključeni ostvareni prihodi i primici te izvršeni rashodi i izdaci u vremenu do dolaska povjerenika. Ako se do 31. ožujka ne donese proračun, povjerenik donosi odluku o financiranju nužnih rashoda i izdataka za razdoblje do donošenja proračuna.
Prihodi | Iznos (€) | Iznos (Kn) |
---|---|---|
Prihodi poslovanja | 1.670.200,00 | 0 |
Prihodi od poreza | 174.200,00 | 0 |
Pomoći iz inozemstva (darovnice) i od subjekata unutar općeg proračuna | 1.217.000,00 | 0 |
Prihodi od imovine | 226.000,00 | 0 |
Prihodi od upravnih i administrativnih pristojbi, pristojbi po posebnim propisima i naknada | 40.000,00 | 0 |
Prihodi od prodaje proizvoda i robe te pruženih usluga i prihodi od donacija | 13.000,00 | 0 |
Prihodi od prodaje nefinancijske imovine | 265.000,00 | 0 |
Prihodi od prodaje nefinancijske imovine | 265.000,00 | 0 |
Ukupno | 0,00 | 0,00 |
PRIHODI I PRIMICI
Ukupni prihodi i primici Općine Cista Provo za 2023. godinu planirani su u iznosu od 1.935.200,00 eura
Prihodi od poslovanja
Prihodi od poslovanja Općine Cista Provo za 2023. godinu planirani su u iznosu od 1.670.200,00 eura, a čine ih:
1. Prihodi od poreza planirani u iznosu od 174.200,00 eura, od toga porez i prirez na dohodak planiran u iznosu od 160.200,00 eura, porezi na imovinu planiran u iznosu od 7.000,00 eura i porezi na robu i usluge planiran u iznosu od 7.000,00 eura;
2. Pomoći iz inozemstva (darovnice) i od subjekata unutar općeg proračuna planirane u iznosu od 1.217.000,00 eura, od toga pomoći iz proračuna planirane u iznosu 1.015.000,00 eura, pomoći od izvanproračunskih korisnika planirane u iznosu od 27.000,00 eura i pomoći iz proračuna temeljem prijenosa EU sredstava planirane u iznosu od 175.000,00 eura:
3. Prihodi od imovine planirani u iznosu od 226.000,00 eura, od toga prihodi od financijske imovine planirani u iznosu od 1.000,00 eura i prihodi od nefinancijske imovine planirani u iznosu od 225.000,00 eura ;
4. Prihodi od upravnih i administrativnih pristojbi, pristojbi po posebnim propisima i naknada planirani u iznosu od 40.000,00 eura, od toga, upravne i administrativne pristojbe 1.000,00 eura, prihodi po posebnim propisima 26.000,00 eura i komunalni doprinosi i naknade 13.000,00 eura;
5. Prihodi od prodaje proizvoda i robe te pruženih usluga i prihodi od donacija planirani u iznosu od 13.000,00 eura za donacije od pravnih i fizičkih osoba izvan općeg proračuna i povrat donacija po protestiranim jamstvima.
Prihodi od prodaje nefinancijske imovine
Prihodi od prodaje nefinancijske imovine planirani u iznosu od 265.000,00 eura, a čine ih prihodi od prodaje proizvedene dugotrajne imovine.
Rashodi | Iznos (€) | Iznos (Kn) |
---|---|---|
Rashodi poslovanja | 1.001.700,00 | 0 |
Materijalni rashodi | 327.200,00 | 0 |
Financijski rashodi | 5.000,00 | 0 |
Subvencije | 63.000,00 | 0 |
Pomoći dane u inozemstvo i unutar općeg proračuna | 1.000,00 | 0 |
Naknade građanima i kućanstvima na temelju osiguranja i druge naknade | 173.000,00 | 0 |
Ostali rashodi | 192.000,00 | 0 |
Rashodi za nabavu nefinancijske imovine | 933.500,00 | 0 |
Rashodi za nabavu proizvedene dugotrajne imovine | 933.500,00 | 0 |
Ukupno | 0,00 | 0,00 |
RASHODI I IZDACI
Ukupni rashodi i izdaci Općine Cista Provo za 2023. godinu planirani su u iznosu od 1.935.200,00 eura
Rashodi poslovanja
Rashodi poslovanja Općine Cista Provo za 2023. godinu planirani su u iznosu od 1.001.700,00 eura, a čine ih:
1. Rashodi za zaposlene planirani u iznosu od 240.500,00 eura, od toga plaće 203.300,00 eura, ostali rashodi za zaposlene planirani u iznosu od 5.000,00 eura i doprinosi na plaće planirani u iznosu od 32.200,00 eura;
2. Materijalni rashodi planirani u iznosu od 327.200,00 eura, od toga naknade troškova zaposlenima planirane u iznosu od 18.000,00 eura, rashodi za materijal i energiju planirani u iznosu od 101.100,00 eura, rashodi za usluge 173.600,00 eura i ostali nespomenuti rashodi poslovanja planirani u iznosu od 34.500,00 eura;
3. Financijski rashodi planirani u iznosu od 5.000,00 eura;
4. Subvencije planirane u iznosu od 63.000,00 eura, od toga 60.000,00 eura za subvencije trgovačkim društvima u javnom sektoru i 3.000,00 eura za subvencije trgovačkim društvima, obrtnicima, malim i srednjim poduzetnicima izvan javnog sektora;
5. Pomoći dane u inozemstvo i unutar općeg proračuna planirane u iznosu od 1.000,00 eura za pomoći unutar općeg proračuna;
6. Naknade građanima i kućanstvima na temelju osiguranja i druge naknade planirane u iznosu od 173.000,00 eura za ostale naknade građanima i kućanstvima iz proračuna;
7. Ostali rashodi planirani u iznosu od 192.000,00 eura, od toga tekuće donacije 183.000,00 eura, kapitalne donacije 5.000,00 eura i kamate, penali i naknade štete 4.000,00 eura.
Rashodi za nabavu nefinancijske imovine
Rashodi za nabavu nefinancijske imovine planirani u iznosu od 933.500,00 eura, a čine ih:
Rashodi za nabavu proizvedene dugotrajne imovine planirani u iznosu od 933.500,00,00 eura, od toga građevinski objekti planirani u iznosu od 714.000,00 eura, postrojenje i oprema 90.000,00 eura, prijevozna sredstva planirano u iznosu od 19.000,00 eura i nematerijalna proizvedena imovina 110.500,00 eura.
OPIS POSEBNOG DIJELA PRORAČUNA
VIJEĆE PLANIRANO U IZNOSU OD 9.000,00 EURA
Program 1000 Redovan rad vijeća planirano u iznosu od 9.000,00 eura
Za redovan rad Vijeća planirano je 9.000,00 eura za ostale nespomenute rashode poslovanja.
JEDINSTVENI UPRAVNI ODJEL PLANIRANO U IZNOSU OD 1.926.200,00 EURA
UPRAVNI ODJEL ZA OPĆE POSLOVE
Program 1001 Javna uprava i administracija planirano u iznosu od 244.900,00 eura od toga za:
1. Redovno funkcioniranje Općine planirano je 166.900,00 eura, od toga
• Rashodi za zaposlene: plaće 94.300,00 eura, ostali rashodi za zaposlene 5.000,00 eura, doprinosi na plaće 14.600,00 eura;
• Materijalni rashodi: naknade troškova zaposlenima 4.000,00 eura, rashodi za materijal i energiju 16.000,00 eura, rashodi za usluge 16.000,00 eura, ostali nespomenuti rashodi poslovanja (proračunska pričuva) 6.000,00 eura;
• Ostali financijski rashodi 5.000,00 eura;
• Pomoći dane u inozemstvo i unutar općeg proračuna planirane u iznosu od 1.000,00 eura za tekuće potpore unutar općeg proračuna;
• Ostali rashodi planirani u iznosu od 4.000,00 eura za kamate, penale i naknade štete.
• Rashodi za nabavu nefinancijske imovine – postrojenja i oprema planirani u iznosu od 1.000,00 eura
2. Za stručno usavršavanje zaposlenika planirano je 4.000,00 eura za naknadu troškova zaposlenima;
3. Za vanjske suradnike planirano je 29.000,00 eura, od toga rashodi za usluge 27.000,00 eura i nematerijalna proizvedena imovina 2.000,00 eura;
4. Za Dan općine i trošak reprezentacije planirano je 5.000,00 eura za ostale nespomenute rashode poslovanja;
5. Za nabavu dugotrajne imovine za općinske prostorije planirano je 18.000,00 eura, od toga postrojenje i oprema 3.000,00 eura i za prijevozna sredstva 15.000,00 eura;
6. Zgrada za općinsku upravu planirano u iznosu od 3.000,00 eura za nematerijalnu proizvedenu imovinu;
7. Održavanje i uređenje zgrade za općinsku upravu planirano u iznosu od 19.000,00 eura, od toga rashodi za materijal i energiju 4.000,00 eura i rashodi za usluge 15.000,00 eura
Program 1002 Zaštita i spašavanje planirano u iznosu od 59.000,00 eura od toga za:
1. DVD planirano je 50.000,00 eura za tekuće donacije;
2. HGSS planirano je 2.000,00 eura za tekuće donacije;
3. Civilnu zaštitu planirano je 4.000,00 eura za tekuće donacije;
4. Crveni križ planirano je 2.000,00 eura za tekuće donacije;
5. Ostale sudionike ZIS-a planirano je 1.000,00 eura za tekuće donacije.
Program 1004 Poticanje razvoja gospodarstva planirano u iznosu od 33.000,00 eura od toga za:
1. Subvencije trgovačkim društvima, obrtnicima, malim i srednjim poduzetnicima izvan javnog sektora za subvencije sadnog materijala planirano je 3.000,00 eura;
2. Razvoj gospodarske zone planirano je 30.000,00 eura za nematerijalnu proizvedenu imovinu.
Program 1006 Održavanje objekata i uređenje komunalne infrastrukture planirano u iznosu od 130.000,00 eura od toga za:
1. Održavanje i uređenje javnih površina planirano je 8.000,00 eura, rashodi za materijal i energiju 5.000,00 eura i rashodi za usluge 3.000,00 eura;
2. Uređenje trgova planirano je 98.000,00 eura, od toga za građevinske objekte 95.000,00 eura i nematerijalnu proizvedenu imovinu 3.000,00 eura
3. Održavanje i uređenje javnih građevina planirano je 24.000,00 eura, od toga rashodi za materijal i energiju 10.000,00 eura, rashodi za usluge 4.000,00 eura, građevinski objekti 7.000,00 eura i nematerijalna proizvedena imovina 3.000,00 eura.
Program 1007 Prometna infrastruktura planirano u iznosu od 201.000,00 eura od toga za:
1. Održavanje nerazvrstanih cesta planirano je 39.000,00 eura, od toga rashodi za materijal i energiju 4.000,00 eura i rashodi za usluge 35.000,00 eura
2. Prometnice planirano je 162.000,00 eura, od toga postrojenja i oprema 13.000,00 eura, nematerijalna proizvedena imovina 4.000,00 eura i građevinski objekti 145.000,00 eura
Program 1008 Groblja i mrtvačnice planirano u iznosu od 239.500,00 eura od toga za:
1. Održavanje groblja planirano je 17.500,00 eura, od toga rashodi za materijal i energiju 1.500,00 eura i rashodi za usluge 16.000,00 eura
2. Izgradnja i uređenje mrtvačnica i groblja planirano je 222.000,00 eura, od toga građevinski objekti 220.000,00 eura i nematerijalna proizvedena imovina 2.000,00 eura
Program 1009 Vodoopskrba i odvodnja planirano u iznosu od 63.000,00 eura
Za izgradnju vodovoda planirano je 63.000,00 eura, od toga subvencije trgovačkim društvima u javnom sektoru 60.000,00 eura i građevinski objekti 3.000,00 eura
Program 1010 Prostorno uređenje i unapređenje stanovanja planirano u iznosu od 125.000,00 eura od toga za:
1. Redovno održavanje javne rasvjete planirano je 77.000,00 eura, od toga rashodi za materijal i energiju 53.000,00 eura i rashodi za usluge 24.000,00 eura;
2. Opskrbu pitkom vodom planirano je 1.000,00 eura za rashode za usluge,
3. Dokumente planiranja, procjenu i projektiranje planirano je 40.000,00 eura
4. Kapitalna ulaganja u javnu rasvjetu planirano je 7.000,00 eura
Program 1012 Program zaštite okoliša i životne sredine planirano u iznosu od 133.500,00 eura od toga za:
1. Deratizaciju i dezinsekciju planirano je 1.000,00 eura za rashode za usluge;
2. Higijeničarsku službu planirano je 1.000,00 eura za rashode za usluge;
3. Zbrinjavanje napuštenih i uklanjanje uginulih životinja planirano je 7.000,00 eura za rashode za usluge;
4. Kontrolu razmnožavanja životinja (obavezna sterilizacija) planirano je 3.000,00 eura za veterinarske usluge;
5. Vozila za odvoz smeća planirano je 7.000,00 eura, od toga rashodi za usluge 1.500,00 eura, ostali nespomenuti rashodi poslovanja 1.500,00 eura i prijevozna sredstva 4.000,00 eura
6. Saniranje divljih odlagališta i zaštitu od elementarnih nepogoda i održavanje javnih površina 39.500,00 eura, od toga:
• Materijalni rashodi: rashodi za materijal i energiju planirani u iznosu od 2.000,00 eura, rashodi za usluge 10.000,00 eura i naknade troškova zaposlenima 3.000,00 eura,
• Rashodi za zaposlene: Plaće (bruto) planirane u iznosu od 21.000,00 eura i doprinosi na plaće 3.500,00 eura
7. Zelene otoke i kontejnere planirano je 75.000,00 eura, od toga za postrojenja i opremu 73.000,00 eura i nematerijalnu proizvedenu imovinu 2.000,00 eura
Program 1013 Potrebe u kulturi planirano u iznosu od 162.000,00 eura od toga za:
1. Potpore u kulturi i turističku promidžbu općine planirano je 13.000,00 eura za rashode usluga i tekuće donacije;
2. Uređenje spomenika kulture 17.000,00 eura, od toga za građevinske objekte 15.000,00 eura i nematerijalnu proizvedenu imovinu 2.000,00 eura
3. Uređenje Spomen doma „Memorijalni centar Josip Jović“ planirano je 132.000,00 eura, do toga građevinski objekti 130.000,00 eura i nematerijalna proizvedena imovina 2.000,00 eura
Program 1014 Organizacija rekreacije i športskih aktivnosti planirano u iznosu od 102.500,00 eura od toga za:
1. Potpore u športu planirano je 8.000,00 eura za tekuće donacije;
2. Športska igrališta planirano je 94.500,00 eura, od toga rashodi za materijal i energiju 1.500,00 eura, rashodi za usluge 1.500,00 eura, građevinski objekti 90.000,00 eura i nematerijalna proizvedena imovina 1.500,00 eura
Program 1015 Potpora udrugama i vjerskim zajednicama planirano u iznosu od 26.000,00 eura od toga za:
1. Potpore udrugama i političkim strankama planirano je 16.000,00 eura, od toga za ostale nespomenute rashode poslovanja 3.000,00 eura i tekuće donacije 13.000,00 eura
2. Potpore vjerskim zajednicama planirano je 10.000,00 eura, od toga tekuće donacije 5.000,00 eura i kapitalne donacije 5.000,00 eura.
Program 1016 Obrazovanje planirano u iznosu od 146.000,00 eura od toga:
1. Za stipendije i školarine planirano je 40.000,00 eura za ostale naknade građanima i kućanstvima iz proračuna;
2. Donacije za osnovno školstvo planirane su iznosu 16.000,00 eura za tekuće donacije;
3. Donacije predškolski odgoj planirane su u iznosu od 70.000,00 eura za tekuće donacije;
4. Za vrtić i dječje igralište planirano je 20.000,00 eura, od toga rashodi za usluge 2.000,00 eura, građevinski objekti 2.000,00 eura i nematerijalna proizvedena imovina 16.000,00 eura
Program 1017 Pomoć obiteljima i kućanstvima planirano u iznosu od 260.800,00 eura od toga:
1. Naknade za novorođenčad planirane u iznosu od 30.000,00 eura za ostale naknade građanima i kućanstvima iz proračuna;
2. Pomoć obiteljima i kućanstvima planirana u iznosu od 60.000,00 eura za ostale naknade građanima i kućanstvima iz proračuna što obuhvaća trošak ogrijeva korisnicima zajamčene minimalne naknade i jednokratne pomoći socijalno ugroženim obiteljima i pojedincima;
3. Sufinanciranje cijene prijevoza planirano u iznosu od 30.000,00 eura za učenike srednjih škola i studenata;
4. Pomoć za stambeno zbrinjavanje planirana je u iznosu od 13.000,00 eura za ostale naknade građanima i kućanstvima iz proračuna;
5. Za program zapošljavanja ZAŽELI planirano je 127.800,00 eura, od toga za plaće 88.000,00 eura, doprinosi na plaće 14.100,00 eura, naknade troškova zaposlenima 7.000,00 eura, rashodi za materijal i energiju 4.100,00 eura, rashodi za usluge 4.600,00 eura i ostali nespomenuti rashodi poslovanja 10.000,00 eura.