*kako bi mogli ostavljati komentare, potrebno je registrirati se valjanom e-mail adresom!
Svi komentari
Budinšćina 6,
49284 Budinščina
OIB:
06550373801
opcina.budinscina@kr.htnet.hr
+385 (0)49 459 192
Proračun za 2024. godinu
*kako bi mogli ostavljati komentare, potrebno je registrirati se valjanom e-mail adresom!
Vodič za građane za 2024. godinu
Poštovani mještani,
predstavljamo Vodič za građane za 2024. godinu. U njemu je prikazano na koji način Općina Budinščina prikuplja i investira sredstva. Kako bismo Vam omogućili uvid u rad naše Općine i učinili je što transparentnijom nastavljamo s projektom koji se nalazi na Internet stranici www.proracun.hr, te na našoj službenoj stranici www.budinscina.hr.
U novoj 2024. godini nastojat ćemo realizirati brojne projekte kojima želimo povećati kvalitetu života naših mještana. Osim cjelogodišnjeg ulaganja u održavanje cesta, javnih i zelenih površina, javne rasvjete, igrališta, groblja, mrtvačnica, te drugih građevina i uređaja komunalne infrastrukture, iz proračuna smo izdvojili dio sredstava za izgradnju nerazvrstanih cesta, za izgradnju javne rasvjete i za radove na izgradnji stepenica do nogometnog igrališta i prilaza suterenu O.Š. Budinščina, a za sve navedeno planiran je iznos od 589.850,00 eura.
Želimo spriječiti onečišćenje i zagađenje okoliša koji nas okružuje te smanjiti i otkloniti nanesenu štetu, stoga nastavljamo ulagati u gospodarenje otpadom, u sanaciju divljih odlagališta otpada ali i u deratizaciju, dezinsekciju, sterilizaciju pasa i mačaka i u ostale zdravstvene i veterinarske usluge.
Posebnu pozornost posvećujemo našoj djeci i mladima, te smo iz tog razloga dio novca namijenili za razne pomoći, stipendije, školarine i sufinanciranja, a ponovno ulažemo i u opremanje dječjeg igrališta uz dječji vrtić Budinščina.
Zaštitu dostojanstva i pružanje osnovnih životnih potreba svakom stanovniku naše Općine omogućujemo provedbom Programa socijalne skrbi i novčane pomoći, odnosno dodjelom jednokratnih novčanih naknada ali i dodjelom pomoći u naravi, a kako bismo potaknuli rast nataliteta izdvajamo i za naknade za novorođenu djecu. Također, u proračun su uvrštena sredstva za rad i djelovanje Gerontološkog centra Zajezda.
Jednako nam je važno potaknuti naše stanovnike na aktivan kulturni, sportski i društveni život, stoga smo i u novoj godini izdvojili sredstva za obilježavanje raznih događaja i manifestacija ali i za udruge i zajednice koje djeluju na našem području i zbog kojih smo to što jesmo.
Dragi mještani, predstavili smo vam dio važnijih projekata koje želimo realizirati u 2024. godini. Ako mislite kako nam je još nešto potrebno da bismo poboljšali našu Općinu molimo da nam napišete.
Vaš načelnik!
Što je proračun?
Proračun je akt kojim se procjenjuju prihodi i primici te utvrđuju rashodi i izdaci za proračunsku godinu, a sadrži i projekciju prihoda i primitaka te rashoda i izdataka za slijedeće dvije godine. Proračun nije statičan akt, već se sukladno Zakonu može mijenjati tijekom proračunske godine, odnosno donose se Izmjene i dopune proračuna.
Sadržaj proračuna
Proračun JLS sastoji se od plana za proračunsku godinu i projekcija za sljedeće dvije godine. Proračun JLS sastoji se od općeg dijela, posebnog dijela i obrazloženja proračuna.
Sadržaj | Sastavni dio | Opis sastavnog dijela |
---|---|---|
Opći dio proračuna | Sažetak Računa prihoda i rashoda Sažetak Računa financiranja | • ukupni prihodi poslovanja i prihodi od prodaje nefinancijske imovine, ukupni rashodi poslovanja i rashodi za nabavu nefinancijske imovine • ukupni primici od financijske imovine i zaduživanja i izdaci za financijsku imovinu i otplate zajmova |
Račun prihoda i rashoda | • ukupni prihodi i rashodi iskazani prema izvorima financiranja i ekonomskoj klasifikaciji na razini skupine • ukupni rashodi iskazani prema funkcijskoj klasifikaciji |
|
Račun financiranja | • ukupni primici od financijske imovine i zaduživanja i izdaci za financijsku imovinu i otplate instrumenata zaduživanja prema izvorima financiranja i ekonomskoj klasifikaciji na razini skupine | |
Preneseni višak ili preneseni manjak prihoda nad rashodima | • ako ukupni prihodi i primici nisu jednaki ukupnim rashodima i izdacima, opći dio proračuna sadrži i preneseni višak ili preneseni manjak prihoda nad rashodima | |
Višegodišnji plan uravnoteženja | • ako JLP(R)S ne mogu preneseni manjak podmiriti do kraja proračunske godine, obvezni su izraditi višegodišnji plan uravnoteženja za razdoblje za koje se proračun donosi • ako JLP(R)S ne mogu preneseni višak, zbog njegove veličine, u cijelosti iskoristiti u jednoj proračunskoj godini, korištenje viška planira se višegodišnjim planom uravnoteženja za razdoblje za koje se proračun donosi |
|
Posebni dio proračuna | Plan rashoda i izdataka proračuna JLP(R)S i njihovih proračunskih korisnika | • rashodi i izdaci JLP(R)S i njihovih proračunskih korisnika iskazani po organizacijskoj klasifikaciji, izvorima financiranja i ekonomskoj klasifikaciji na razini skupine, raspoređenih u programe koji se sastoje od aktivnosti i projekata |
Obrazloženje proračuna | Obrazloženje općeg dijela proračuna i obrazloženje posebnog dijela proračuna | • obrazloženje općeg dijela proračuna JLP(R)S sadrži obrazloženje prihoda i rashoda, primitaka i izdataka proračuna JLP(R)S i obrazloženje prenesenog manjka odnosno viška proračuna JLP(R)S • obrazloženje posebnog dijela proračuna JLP(R)S temelji se na obrazloženjima financijskih planova proračunskih korisnika, a sastoji se od obrazloženja programa koje se daje kroz obrazloženje aktivnosti i projekata zajedno s ciljevima i pokazateljima uspješnosti iz akata strateškog planiranja. |
Proračunski korisnici:
Proračunski korisnici su ustanove, tijela javne vlasti kojima je JLS osnivač ili suosnivač, a čije je financiranje većim dijelom iz proračuna svog osnivača ili suosnivača. Proračunski korisnici JLS mogu biti dječji vrtići, knjižnice, javne vatrogasne postrojbe, muzeji, kazališta, domovi za starije i nemoćne osobe…
Zakoni i sankcije:
Sukladno Zakonu o Proračunu (»Narodne novine«, broj 144/21) Proračun se donosi za jednu fiskalnu (proračunsku) godinu. Kod nas se fiskalna godina poklapa s kalendarskom i traje od 1. siječnja do 31. prosinca. Jedini ovlašteni predlagatelj Proračuna je općinski načelnik. Općinski načelnik jedinice lokalne samouprave odgovoran je za zakonito i pravilno planiranje i izvršavanje proračuna, za svrhovito, učinkovito i ekonomično raspolaganje proračunskim sredstvima. Proračun donosi (izglasava) općinsko vijeće do kraja godine.
Ako se ne donese proračun prije početka proračunske godine, privremeno se, a najduže za prva tri mjeseca proračunske godine, na osnovi odluke o privremenom financiranju koja mora biti donesena do 31. prosinca, nastavlja financiranje poslova, funkcija i programa tijela jedinica lokalne i područne samouprave i drugih proračunskih i izvanproračunskih korisnika.
U slučaju kada je raspušteno samo općinsko vijeće, a načelnik nije razriješen, do imenovanja povjerenika Vlade Republike Hrvatske, financiranje se obavlja izvršavanjem redovnih i nužnih rashoda i izdataka temeljem odluke o financiranju nužnih rashoda i izdataka koju donosi načelnik.
Po imenovanju povjerenika Vlade Republike Hrvatske, općinski načelnik predlaže povjereniku novu odluku o financiranju nužnih rashoda i izdataka u koju su uključeni ostvareni prihodi i primici te izvršeni rashodi i izdaci u vremenu do dolaska povjerenika. Ako se do 31. ožujka ne donese proračun, povjerenik donosi odluku o financiranju nužnih rashoda i izdataka za razdoblje do donošenja proračuna.
Ako do isteka roka privremenog financiranja nije donesen proračun u jedinici u kojoj je načelnik koji nema zamjenika onemogućen u obavljanju svoje dužnosti, financiranje se obavlja izvršavanjem redovnih i nužnih rashoda i izdataka temeljem odluke o financiranju nužnih rashoda i izdataka koju donosi predstavničko tijelo na prijedlog privremenog zamjenika načelnika iz članka 43.a Zakona o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi (»Narodne novine«, broj 33/01, 60/01, 129/05, 109/07, 125/08, 36/09, 150/11, 144/12, 19/13, 137/15, 123/17, 98/19, 144/20).
Prihodi i primitci | Iznos |
---|---|
Prihodi poslovanja | 2.146.070,00 |
Prihodi od poreza | 936.000,00 |
Pomoći iz inozemstva i od subjekata unutar općeg proračuna | 836.300,00 |
Prihodi od imovine | 15.760,00 |
Prihodi od upravnih i administrativnih pristojbi, pristojbi po posebnim propisima i naknada | 357.510,00 |
Prihodi od prodaje proizvoda i robe te pruženih usluga i prihodi od donacija | 500,00 |
Prihodi od prodaje nefinancijske imovine | 55.130,00 |
Prihodi od prodaje neproizvedene dugotrajne imovine | 55.000,00 |
Prihodi od prodaje proizvedene dugotrajne imovine | 130,00 |
Primici od financijske imovine i zaduživanja | 111.000,00 |
Primici od zaduživanja | 111.000,00 |
Ukupno | 0,00 |
UKUPAN PRORAČUN, ODNOSNO UKUPNI PRIHODI I PRIMICI, KAO I RASHODI I IZDACI, OPĆINE BUDINŠČINA ZA 2024. GODINU PLANIRANI SU U IZNOSU OD 2.312.200,00 EURA.
PRIHODI I PRIMICI
Prihodi poslovanja Općine Budinščina za 2024. godinu planirani su u iznosu od 2.146.070,00 eura, a čine ih prihodi od poreza planirani u iznosu od 836.300,00 eura, pomoći iz inozemstva i od subjekata unutar općeg proračuna planirani u iznosu od 877.300,00 eura, prihodi od imovine u iznosu od 15.760,00 eura, prihodi od upravnih i administrativnih pristojbi, pristojbi po posebnim propisima i naknada planirani u iznosu od 357.510,00 eura, a prihodi od prodaje proizvoda i robe te pruženih usluga i prihodi od donacija planirani u iznosu od 500,00 eura.
Prihodi od prodaje nefinancijske imovine planirani u iznosu od 55.130,00 eura (55.000,00 eura za prihode od prodaje neproizvedene dugotrajne imovine i 130,00 eura za prihode od prodaje proizvedene dugotrajne imovine).
Primici od financijske imovine i zaduživanja planirani su u iznosu od 111.000,00 eura za primitke od zaduživanja.
Rashodi i izdaci | Iznos |
---|---|
Rashodi poslovanja | 1.633.450,00 |
Rashodi za zaposlene | 443.900,00 |
Materijalni rashodi | 711.270,00 |
Financijski rashodi | 15.096,00 |
Pomoći dane u inozemstvo i unutar općeg proračuna | 301.300,00 |
Naknade građanima i kućanstvima na temelju osiguranja i druge naknade | 63.100,00 |
Ostali rashodi | 98.790,00 |
Rashodi za nabavu nefinancijske imovine | 541.800,00 |
Rashodi za nabavu proizvedene dugotrajne imovine | 448.300,00 |
Rashodi za dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini | 93.500,00 |
Izdaci za financijsku imovinu i otplate zajmova | 136.950,00 |
Izdaci za otplatu glavnice primljenih kredita i zajmova | 136.950,00 |
Ukupno | 0,00 |
Rashodi poslovanja
Rashodi poslovanja Općine Budinščina za 2024. godinu planirani su u iznosu od 1.633.450,00 eura, a čine ih:
1. Rashodi za zaposlene planirani u iznosu od 443.900,00 eura,
2. Materijalni rashodi planirani u iznosu od 711.270,00 eura,
3. Financijski rashodi planirani u iznosu od 15.096,00 eura,
4. Pomoći dane u inozemstvo i unutar općeg proračuna planirane u iznosu od 301.300,00 eura,
5. Naknade građanima i kućanstvima na temelju osiguranja i druge naknade planirane u iznosu od 63.100,00 eura,
6. Ostali rashodi planirani u iznosu od 98.790,00 eura.
Rashodi za nabavu nefinancijske imovine
Rashodi za nabavu nefinancijske imovine planirani u iznosu od 541.800,00 eura za:
1. Rashode za nabavu proizvedene dugotrajne imovine 448.300,00 eura,
2. Rashode za dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini 93.500,00 eura.
Izdaci za financijsku imovinu i otplate zajmova
Izdaci za financijsku imovinu i otplate zajmova planirani u iznosu od 136.950,00 eura za izdatke za otplatu glavnice primljenih kredita i zajmova.
PRORAČUNSKE KLASIFIKACIJE
Prihodi, primici, rashodi i izdaci proračuna i financijskog plana iskazuju se prema proračunskim klasifikacijama. Sukladno Pravilniku o proračunskim klasifikacijama (»Narodne novine«, broj 26/10, 120/13 i 01/20) proračunske klasifikacije jesu:
· Organizacijska klasifikacija sadrži povezane i međusobno usklađene (hijerarhijski i s obzirom na odnose prava i odgovornosti) cjeline proračuna i proračunskih korisnika koje odgovarajućim materijalnim sredstvima ostvaruju postavljene ciljeve,
· Programska klasifikacija sadrži rashode i izdatke iskazane kroz aktivnosti i projekte, koji su povezani u programe temeljem zajedničkih ciljeva,
· Funkcijska klasifikacija sadrži rashode razvrstane prema njihovoj namjeni,
· Ekonomska klasifikacija sadrži prihode i primitke po prirodnim vrstama te rashode i izdatke prema njihovoj ekonomskoj namjeni,
· Lokacijska klasifikacija sadrži rashode i izdatke razvrstane za Republiku Hrvatsku i za inozemstvo,
· Izvori financiranja sadrže prihode i primitke iz kojih se podmiruju rashodi i izdaci određene vrste i namjene.
Proračun Općine Budinščina sastoji se od razdjela, glava i programa. Programi se sastoje od aktivnosti i projekata (kapitalni i tekući projekti).
RAZDJEL 001 OPĆINSKO VIJEĆE, OPĆINSKI NAČELNIK I ZAMJENIK OPĆINSKOG NAČELNIKA |
00101 OPĆINSKO VIJEĆE I OPĆINSKI NAČELNIK |
Program 1001 Javna uprava i administracija |
Program 1002 Program političkih stranaka |
RAZDJEL 002 JEDINSTVENI UPRAVNI ODJEL |
00201 JEDINSTVENI UPRAVNI ODJEL |
Program 1003 Izvršna uprava i administracija |
00202 VATROGASTVO I CIVILNA ZAŠTITA |
Program 1004 Zaštita od požara i civilna zaštita |
00203 GOSPODARSTVO |
Program 1005 Poticanje razvoja gospodarstva |
00204 KOMUNALNA INFRASTRUKTURA |
Program 1006 Održavanje objekata i uređaja komunalne infrastrukture |
Program 1007 Izgradnja objekata i uređaja komunalne infrastrukture |
Program 1008 Program zaštite okoliša |
00205 DJEČJI VRTIĆ BUDINIŠČINA |
Program 1009 Program predškolskog odgoja |
Program 1010 Javne potrebe iznad standarda u školstvu |
00206 PROGRAMSKA DJELATNOST KULTURE |
Program 1012 Program javnih potreba |
00207 PROGRAMSKA DJELATNOST ŠPORTA I REKREACIJE |
Program 1014 Program javnih potreba u športu |
00208 PROGRAMSKA DJELATNOST SOCIJALNE SKRBI I ZDRAVSTVA |
Program 1015 Program socijalne skrbi i novčane pomoći |
Program 1016 Humanitarna skrb kroz udruge građana |
OPIS POSEBNOG DIJELA PRORAČUNA
RAZDJEL 001 OPĆINSKO VIJEĆE, OPĆINSKI NAČELNIK I ZAMJENIK OPĆINSKOG NAČELNIKA
00101 OPĆINSKO VIJEĆE I OPĆINSKI NAČELNIK
Program 1001 Javna uprava i administracija – 365.278,00 eura
Za predstavničko i izvršno tijelo je u 2024. godini planiran iznos od 206.778,00 eura, od toga za materijalne rashode 136.200,00 eura (usluge telefona, pošte, prijevoza, usluge promidžbe i informiranja, zakupnine, najamnine, intelektualne i osobne usluge te sve ostale usluge), za financijske rashode 1.000,00 eura i 70.578,00 eura za izdatke za otplatu glavnice primljenih kredita i zajmova.
Za tekuće i investicijsko održavanje zgrada – društveni domovi i ostali objekti izdvaja se 32.000,00 eura, za uređenje i opremanje objekta upravne zgrade i društvenih domova 93.500,00 eura, a za poslovno - stambenu zgradu u Budinščini 33,000,00 eura.
Program 1002 Program političkih stranaka - 1.850,00 eura
Za osnovne funkcije stranaka izdvajamo 1.850,00 eura za tekuće donacije političkim strankama.
RAZDJEL 002 JEDINSTVENI UPRAVNI ODJEL
00201 JEDINSTVENI UPRAVNI ODJEL
Program 1003 Izvršna uprava i administracija 215.040,00 eura
Za Jedinstveni upravni odjel izdvaja se 198.990,00 eura, od toga za rashode za zaposlene 158.300,00 eura (bruto plaće, doprinosi na plaće i ostali rashodi za zaposlene), za materijalne rashode 37.400,00 eura (naknade, seminari, tečajevi, uredski materijal, sitni inventar, usluge telefona, poštarina, literatura i sve ostale usluge), a za financijske rashode 3.290,00 eura.
Održavanje zgrada za redovno korištenje planirano je u iznosu od 8.750,00 eura, a za nabavu dugotrajne imovine 7.300,00 eura.
00202 VATROGAVSTVO I CIVILNA ZAŠTITA
Program 1004 Zaštita od požara i civilna zaštita - 67.000,00 eura
Za vatrogastvo se u novoj 2024. godini izdvaja 60.000,00 eura, a za civilnu zaštitu i spašavanje planirano je 7.000,00 eura.
00203 GOSPODARSTVO
Program 1005 Poticanje razvoja gospodarstva – 21.000,00 eura
Za potporu udrugama građana vezanih uz gospodarstvo izdvaja se 1.000,00 eura, a za dogradnju i rekonstrukciju objekata na sajmištu 20.000,00 eura.
00204 KOMUNALNA INFRASTRUKTURA
Program 1006 Održavanje objekata i uređaja komunalne infrastrukture - 291.750,00 eura
Za cjelogodišnja održavanja objekata i uređaja komunalne infrastrukture sa područja Općine se iz proračuna izdvaja 291.750,00 eura, od toga za:
• Održavanje nerazvrstanih cesta 131.000,00 eura,
• Održavanje i uređenje javnih površina 42.100,00 eura,
• Rashode za uređenje i javnu rasvjetu 57.900,00 eura,
• Održavanje građevina i uređaja javne namjene 13.050,00 eura,
• Održavanje groblja, ograde i mrtvačnice 45.000,00 eura,
• Infrastrukturu širokopojasnog pristupa planirano je 2.700,00 eura.
Program 1007 Izgradnja objekata i uređaja komunalne infrastrukture 321.000,00 eura
Za nerazvrstane ceste planiran je iznos od 200.000,00 eura, za izgradnju javne rasvjete 35.000,00 eura, a za uređenje i opremanje javnih površina 60.000,00 eura, sanacija klizišta s izgradnjom potpornog zida 26.000,00 eura.
Program 1008 Program zaštite i okoliša - 22.500,00 eura
Za gospodarenje otpadom i sanaciju nelegalnih odlagališta smeća izdvojen je iznos od 8.600,00 eura, a za zaštitu životinja i higijeničarska službu 13.900,00 eura.
00205 DJEČJI VRTIĆ BUDINŠČINA
Program 1009 Program predškolskog odgoja - 814.422,00 eura
Za redovnu djelatnost Dječjeg vrtića Budinščina planirano je 764.422,00 eura, od toga za rashode za zaposlene 285.600,00 eura (bruto plaće, doprinosi na plaće, nagrade, darovi i regresi), za materijalne rashode 101.550,00 eura (dnevnice, seminari, savjetovanja, simpoziji, uredski materijal, literatura, materijal za čišćenje i održavanje, materijal za higijenske potrebe i njegu, namirnice, lijekovi, električna energija, plin, voda, sitni inventar i sve drugo nespomenuto), za financijske rashode 10.000,00 eura, za rashode za nabavu proizvedene dugotrajne imovine 8.800,00 eura (uredska oprema, namještaj, instrumenti, strojevi i uređaji) te za izdatke za otplatu glavnice primljenih kredita i zajmova 66.372,00 eura.
Za opremanje dječjeg igrališta uz dječji vrtić Budinščina izdvaja se 50.000,00 eura.
Program 1010 Javne potrebe iznad standarda u školstvu - 8.000,00 eura.
Za proslavu Dana škole u Budinščini planirano je 5.000,00 eura, a za sufinanciranje školskih natjecanja, priredbi, nagrada uspješnim učenicima 5.000,00 eura.
00206 PROGRAMSKA DJELATNOST KULTURE
Program 1012 Program javnih potreba - 8.220,00 eura
Djelatnost kulturno umjetničkih društava planirana je u iznosu od 7.000,00 eura, za sufinanciranje čuvanja arhivske građe izdvaja se 220,00 eura, a za uređenje i zaštitu spomenika kulture i sakralnih objekata 1.000,00 eura.
Program 1013 Program obnove sakralnih objekata - 1.500,00 eura
Pomoć za sakralne objekte planirana je u iznosu od 1.500,00 eura za kapitalne donacije vjerskim zajednicama.
00207 PROGRAMSKA DJELATNOST ŠPORTA I REKREACIJE
Program 1014 Program javnih potreba u športu - 47.000,00 eura
Za djelatnost udruga u športu i rekreaciji izdvaja se 27.000,00 eura, a za uređenje i opremanje sportskih građevina u Budinščini 20.000,00 eura.
00208 PROGRAMSKA DJELATNOST SOCIJALNE SKRBI I ZDRAVSTVA
Program 1015 Program socijalne skrbi i novčane pomoći - 116.700,00 eura
Za pomoć u novcu pojedincima i obiteljima planiran je iznos od 43.600,00 eura (6.600,00 eura za pomoći obiteljima i kućanstvima, 12.000,00 eura za svako rođeno dijete, 15.000,00 eura za stipendije i školarine i 10.000,00 eura za sufinanciranje cijene prijevoza).
Za pomoć obiteljima i kućanstvima u naravi izdvaja se 19.500,00 eura (3.000,00 eura za stanovanje, 3.500,00 eura za darove djeci i 13.000,00 eura za sufinanciranje nabave radnih bilježnica).
Za Gerontološki centar Zajezda izdvaja se 53.600,00 eura (za materijal, energiju, za službenu, radnu i zaštitnu odjeću i obuću, za usluge telefona, telefaksa i za poštarinu, za opskrbu vodom, iznošenje i odvoz smeća, dimnjačarske usluge, uredsku opremu, namještaj i za ostale nespomenute rashode).
Program 1016 Humanitarna skrb kroz udruge građana - 8.940,00 eura
Za poticaj djelovanju udruga izdvaja se 3.500,00 eura (za tekuće donacije u novcu), a za humanitarnu djelatnost 5.440,00 eura (za tekuće donacije Crvenom križu).
Nema komentara za ovaj proračun.
10.04.2024 2.39 MB
10.04.2024 532.01 KB
04.12.2023 92.75 KB
04.12.2023 95.00 KB
04.12.2023 1,008.69 KB
19.01.2024 92.74 KB
19.01.2024 996.27 KB
03.05.2024 240.00 KB
03.05.2024 39.20 KB