*kako bi mogli ostavljati komentare, potrebno je registrirati se valjanom e-mail adresom!
Svi komentari
Budinšćina 6,
49284 Budinščina
OIB:
06550373801
opcina.budinscina@kr.htnet.hr
+385 (0)49 459 192
Proračun za 2025. godinu
*kako bi mogli ostavljati komentare, potrebno je registrirati se valjanom e-mail adresom!
Vodič za građane za 2025. godinu
Poštovani mještani,
predstavljamo Vodič za građane za 2025. godinu. U njemu je prikazano na koji način Općina Budinščina prikuplja i investira sredstva. Kako bismo Vam omogućili uvid u rad naše Općine i učinili je što transparentnijom nastavljamo s projektom koji se nalazi na Internet stranici www.proracun.hr, te na našoj službenoj stranici www.budinscina.hr.
Svjesni važnosti kontinuiranog poboljšanja životnih uvjeta naših mještana, u Proračun za 2025. godinu uvrstili smo sredstva za projekte usmjerene na održavanje, izgradnju, i rekonstrukciju komunalne infrastrukture. Planirana ulaganja obuhvaćaju poboljšanje cesta, nogostupa, parkova, javnih zelenih površina, dječjih i sportskih igrališta, parkirališta, groblja, mrtvačnica i javne rasvjete, kao i provođenje potrebnih sanacija i popravaka. U novoj godini planira se i rekonstrukcija i proširenje zgrade Vatrogasnog doma DVD Budinščina, koja ima javnu i društvenu namjenu. Ukupna vrijednost projekta procijenjena je na 2.000.000,00 eura.
Cilj nam je spriječiti onečišćenje i zagađenje okoliša te smanjiti i otkloniti već nastalu štetu. U skladu s tim, nastavljamo ulagati u održivo gospodarenje otpadom, sanaciju divljih odlagališta, kao i u aktivnosti poput deratizacije, dezinsekcije, sterilizacije pasa i mačaka te ostale zdravstvene i veterinarske usluge.
Briga za djecu i mlade prioritet je naših aktivnosti, stoga smo osigurali sredstva za stipendije, školarine, financijsku pomoć te sufinanciranje različitih programa. Uz to, nastavljamo s unaprjeđenjem prostora za igru i druženje najmlađih, uključujući uređenje pročelja i ugradnju nadstrešnice na ulazna vrata odvojenih prostora objekata Dječjeg vrtića Budinščina.
Osiguravanje dostojanstva i osnovnih životnih potreba svim stanovnicima naše Općine ostvarujemo kroz Program socijalne skrbi, koji uključuje pružanje jednokratnih novčanih naknada i pomoći u naravi. Kako bismo potaknuli demografski rast, predvidjeli smo sredstva za naknade obiteljima s novorođenom djecom. Dodatno, proračunom su osigurana sredstva za rad Gerontološkog centra Zajezda, čime podržavamo skrb za starije i najranjivije skupine društva.
Očuvanje tradicije i kulture naše Općine, kao i poticanje aktivnog društvenog i kulturnog života, od iznimne je važnosti za nas. Stoga smo i u nadolazećoj godini osigurali sredstva za obilježavanje raznih manifestacija, obljetnica i priredbi. Također, sredstva su namijenjena udrugama i zajednicama koje djeluju na našem području, jer zahvaljujući njima, naša Općina je to što jest.
Dragi mještani, predstavili smo vam dio važnijih projekata koje želimo realizirati u 2025. godini. Ako mislite kako nam je još nešto potrebno da bismo poboljšali našu Općinu molimo da nam napišete.
Vaš načelnik!
Savjetovanje za Prijedlog Proračuna Općine Budinščina za 2025. i projekcije za 2026. i 2027. godinu bilo je provedeno od 25.11.2024. do 9.12.2024., više o tome možete pronaći OVDJE.
Što je proračun?
Proračun je akt kojim se procjenjuju prihodi i primici te utvrđuju rashodi i izdaci za proračunsku godinu, a sadrži i projekciju prihoda i primitaka te rashoda i izdataka za sljedeće dvije godine. Proračun nije statičan akt, već se sukladno Zakonu može mijenjati tijekom proračunske godine, odnosno donose se Izmjene i dopune proračuna.
Sadržaj proračuna
Proračun JLS sastoji se od plana za proračunsku godinu i projekcija za sljedeće dvije godine. Proračun JLS sastoji se od općeg dijela, posebnog dijela i obrazloženja proračuna.
Sadržaj | Sastavni dio | Opis sastavnog dijela |
---|---|---|
Opći dio proračuna | Sažetak Računa prihoda i rashoda Sažetak Računa financiranja | • ukupni prihodi poslovanja i prihodi od prodaje nefinancijske imovine, ukupni rashodi poslovanja i rashodi za nabavu nefinancijske imovine • ukupni primici od financijske imovine i zaduživanja i izdaci za financijsku imovinu i otplate zajmova |
Račun prihoda i rashoda | • ukupni prihodi i rashodi iskazani prema izvorima financiranja i ekonomskoj klasifikaciji na razini skupine • ukupni rashodi iskazani prema funkcijskoj klasifikaciji |
|
Račun financiranja | • ukupni primici od financijske imovine i zaduživanja i izdaci za financijsku imovinu i otplate instrumenata zaduživanja prema izvorima financiranja i ekonomskoj klasifikaciji na razini skupine | |
Preneseni višak ili preneseni manjak prihoda nad rashodima | • ako ukupni prihodi i primici nisu jednaki ukupnim rashodima i izdacima, opći dio proračuna sadrži i preneseni višak ili preneseni manjak prihoda nad rashodima | |
Višegodišnji plan uravnoteženja | • ako JLP(R)S ne mogu preneseni manjak podmiriti do kraja proračunske godine, obvezni su izraditi višegodišnji plan uravnoteženja za razdoblje za koje se proračun donosi • ako JLP(R)S ne mogu preneseni višak, zbog njegove veličine, u cijelosti iskoristiti u jednoj proračunskoj godini, korištenje viška planira se višegodišnjim planom uravnoteženja za razdoblje za koje se proračun donosi |
|
Posebni dio proračuna | Plan rashoda i izdataka proračuna JLP(R)S i njihovih proračunskih korisnika | • rashodi i izdaci JLP(R)S i njihovih proračunskih korisnika iskazani po organizacijskoj klasifikaciji, izvorima financiranja i ekonomskoj klasifikaciji na razini skupine, raspoređenih u programe koji se sastoje od aktivnosti i projekata |
Obrazloženje proračuna | Obrazloženje općeg dijela proračuna i obrazloženje posebnog dijela proračuna | • obrazloženje općeg dijela proračuna JLP(R)S sadrži obrazloženje prihoda i rashoda, primitaka i izdataka proračuna JLP(R)S i obrazloženje prenesenog manjka odnosno viška proračuna JLP(R)S • obrazloženje posebnog dijela proračuna JLP(R)S temelji se na obrazloženjima financijskih planova proračunskih korisnika, a sastoji se od obrazloženja programa koje se daje kroz obrazloženje aktivnosti i projekata zajedno s ciljevima i pokazateljima uspješnosti iz akata strateškog planiranja. |
Proračunski korisnici:
Proračunski korisnici su ustanove, tijela javne vlasti kojima je JLS osnivač ili suosnivač, a čije je financiranje većim dijelom iz proračuna svog osnivača ili suosnivača. Proračunski korisnici JLS mogu biti dječji vrtići, knjižnice, javne vatrogasne postrojbe, muzeji, kazališta, domovi za starije i nemoćne osobe…
Zakoni i sankcije:
Sukladno Zakonu o Proračunu (»Narodne novine«, broj 144/21) Proračun se donosi za jednu fiskalnu (proračunsku) godinu. Kod nas se fiskalna godina poklapa s kalendarskom i traje od 1. siječnja do 31. prosinca. Jedini ovlašteni predlagatelj Proračuna je općinski načelnik. Općinski načelnik jedinice lokalne samouprave odgovoran je za zakonito i pravilno planiranje i izvršavanje proračuna, za svrhovito, učinkovito i ekonomično raspolaganje proračunskim sredstvima. Proračun donosi (izglasava) općinsko vijeće do kraja godine.
Ako se ne donese proračun prije početka proračunske godine, privremeno se, a najduže za prva tri mjeseca proračunske godine, na osnovi odluke o privremenom financiranju koja mora biti donesena do 31. prosinca, nastavlja financiranje poslova, funkcija i programa tijela jedinica lokalne i područne samouprave i drugih proračunskih i izvanproračunskih korisnika.
U slučaju kada je raspušteno samo općinsko vijeće, a načelnik nije razriješen, do imenovanja povjerenika Vlade Republike Hrvatske, financiranje se obavlja izvršavanjem redovnih i nužnih rashoda i izdataka temeljem odluke o financiranju nužnih rashoda i izdataka koju donosi načelnik.
Po imenovanju povjerenika Vlade Republike Hrvatske, općinski načelnik predlaže povjereniku novu odluku o financiranju nužnih rashoda i izdataka u koju su uključeni ostvareni prihodi i primici te izvršeni rashodi i izdaci u vremenu do dolaska povjerenika. Ako se do 31. ožujka ne donese proračun, povjerenik donosi odluku o financiranju nužnih rashoda i izdataka za razdoblje do donošenja proračuna.
Ako do isteka roka privremenog financiranja nije donesen proračun u jedinici u kojoj je načelnik koji nema zamjenika onemogućen u obavljanju svoje dužnosti, financiranje se obavlja izvršavanjem redovnih i nužnih rashoda i izdataka temeljem odluke o financiranju nužnih rashoda i izdataka koju donosi predstavničko tijelo na prijedlog privremenog zamjenika načelnika iz članka 43.a Zakona o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi (»Narodne novine«, broj 33/01, 60/01, 129/05, 109/07, 125/08, 36/09, 150/11, 144/12, 19/13, 137/15, 123/17, 98/19, 144/20).
Prihodi i primitci | Iznos |
---|---|
Prihodi poslovanja | 3.951.110,00 |
Prihodi od poreza | 1.086.000,00 |
Pomoći iz inozemstva i od subjekata unutar općeg proračuna | 2.390.800,00 |
Prihodi od imovine | 15.760,00 |
Prihodi od upravnih i administrativnih pristojbi, pristojbi po posebnim propisima i naknada | 468.350,00 |
Prihodi od prodaje proizvoda i robe te pruženih usluga i prihodi od donacija | 200,00 |
Prihodi od prodaje nefinancijske imovine | 130.590,00 |
Prihodi od prodaje neproizvedene dugotrajne imovine | 130.000,00 |
Prihodi od prodaje proizvedene dugotrajne imovine | 590,00 |
Primici od financijske imovine i zaduživanja | 101.000,00 |
Primici od zaduživanja | 101.000,00 |
Ukupno | 0,00 |
UKUPAN PRORAČUN, ODNOSNO UKUPNI PRIHODI I PRIMICI, KAO I RASHODI I IZDACI, OPĆINE BUDINŠČINA ZA 2025. GODINU PLANIRANI SU U IZNOSU OD 4.182.700,00 EURA.
PRIHODI I PRIMICI
Prihodi poslovanja Općine Budinščina za 2025. godinu planirani su u iznosu od 3.951.110,00 eura, a čine ih prihodi od poreza planirani u iznosu od 1.086.000,00 eura, pomoći iz inozemstva i od subjekata unutar općeg proračuna planirani u iznosu od 2.390.800,00 eura, prihodi od imovine planirani u iznosu od 15.760,00 eura, prihodi od upravnih i administrativnih pristojbi, pristojbi po posebnim propisima i naknada planirani u iznosu od 468.350,00 eura, a prihodi od prodaje proizvoda i robe te pruženih usluga i prihodi od donacija planirani u iznosu od 200,00 eura.
Prihodi od prodaje nefinancijske imovine planirani u iznosu od 130.590,00 eura (130.000,00 eura za prihode od prodaje neproizvedene dugotrajne imovine i 590,00 eura za prihode od prodaje proizvedene dugotrajne imovine).
Primici od financijske imovine i zaduživanja planirani su u iznosu od 101.000,00 eura za primitke od zaduživanja.
Rashodi i izdaci | Iznos |
---|---|
Rashodi poslovanja | 1.744.328,00 |
Rashodi za zaposlene | 581.700,00 |
Materijalni rashodi | 623.898,00 |
Financijski rashodi | 14.190,00 |
Pomoći dane u inozemstvo i unutar općeg proračuna | 30.000,00 |
Naknade građanima i kućanstvima na temelju osiguranja i druge naknade | 85.100,00 |
Rashodi za donacije, kazne, naknade šteta i kapitalne pomoći | 409.440,00 |
Rashodi za nabavu nefinancijske imovine | 2.271.000,00 |
Rashodi za nabavu neproizvedene dugotrajne imovine | 2.231.000,00 |
Rashodi za dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini | 40.000,00 |
Izdaci za financijsku imovinu i otplate zajmova | 167.372,00 |
Izdaci za otplatu glavnice primljenih kredita i zajmova | 167.372,00 |
Ukupno | 0,00 |
Rashodi poslovanja
Rashodi poslovanja Općine Budinščina za 2025. godinu planirani su u iznosu od 1.744.328,00 eura, a čine ih:
1. Rashodi za zaposlene planirani u iznosu od 581.700,00 eura,
2. Materijalni rashodi planirani u iznosu od 623.898,00 eura,
3. Financijski rashodi planirani u iznosu od 14.190,00 eura,
4. Pomoći dane u inozemstvo i unutar općeg proračuna planirane u iznosu od 30.000,00 eura,
5. Naknade građanima i kućanstvima na temelju osiguranja i druge naknade planirane u iznosu od 85.100,00 eura,
6. Rashodi za donacije, kazne, naknade šteta i kapitalne pomoći planirani u iznosu od 409.440,00 eura.
Rashodi za nabavu nefinancijske imovine
Rashodi za nabavu nefinancijske imovine planirani u iznosu od 2.271.000,00 eura za:
1. Rashode za nabavu proizvedene dugotrajne imovine 2.231.000,00 eura,
2. Rashode za dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini 40.000,00 eura.
Izdaci za financijsku imovinu i otplate zajmova
Izdaci za financijsku imovinu i otplate zajmova planirani u iznosu od 167.372,00 eura za izdatke za otplatu glavnice primljenih kredita i zajmova.
PRORAČUNSKE KLASIFIKACIJE
Prihodi, primici, rashodi i izdaci proračuna i financijskog plana iskazuju se prema proračunskim klasifikacijama. Sukladno Pravilniku o proračunskim klasifikacijama (»Narodne novine«, broj 04/24) proračunske klasifikacije jesu:
• Organizacijska klasifikacija sadrži povezane i međusobno usklađene (hijerarhijski i s obzirom na odnose prava i odgovornosti) cjeline proračuna i proračunskih korisnika koje odgovarajućim materijalnim sredstvima ostvaruju postavljene ciljeve,
• Programska klasifikacija je prikaz programa i njihovih sastavnih dijelova: aktivnosti i projekata, definiranih u skladu s aktima strateškog planiranja te ciljevima i zadaćama proračuna te proračunskih i izvanproračunskih korisnika,
• Funkcijska klasifikacija je prikaz rashoda proračuna te proračunskih i izvanproračunskih korisnika razvrstanih prema njihovoj namjeni,
• Ekonomska klasifikacija sadrži prihode i primitke razvrstane po prirodnim vrstama te rashode i izdatke razvrstane prema njihovoj ekonomskoj namjeni kojoj služe,
• Lokacijska klasifikacija je prikaz rashoda i izdataka prema teritorijalno definiranim cjelinama u skladu s ustrojem Republike Hrvatske, drugih država članica Europske unije te ostalih država,
• Izvori financiranja, a koje čine skupine prihoda i primitaka iz kojih se podmiruju rashodi i izdaci određene vrste i utvrđene namjene.
Proračun Općine Budinščina sastoji se od razdjela, glava i programa. Programi se sastoje od aktivnosti i projekata (kapitalni i tekući projekti).
RAZDJEL 001 OPĆINSKO VIJEĆE, OPĆINSKI NAČELNIK I ZAMJENIK OPĆINSKOG NAČELNIKA |
00101 OPĆINSKO VIJEĆE I OPĆINSKI NAČELNIK |
Program 1001 Javna uprava i administracija |
Program 1002 Program političkih stranaka |
RAZDJEL 002 JEDINSTVENI UPRAVNI ODJEL |
00201 JEDINSTVENI UPRAVNI ODJEL |
Program 1003 Izvršna uprava i administracija |
00202 VATROGASTVO I CIVILNA ZAŠTITA |
Program 1004 Zaštita od požara i civilna zaštita |
00203 GOSPODARSTVO |
Program 1005 Poticanje razvoja gospodarstva |
00204 KOMUNALNA INFRASTRUKTURA |
Program 1006 Održavanje objekata i uređaja komunalne infrastrukture |
Program 1007 Izgradnja objekata i uređaja komunalne infrastrukture |
Program 1008 Program zaštite okoliša |
00205 DJEČJI VRTIĆ BUDINIŠČINA |
Program 1009 Program predškolskog odgoja |
Program 1010 Javne potrebe iznad standarda u školstvu |
00206 PROGRAMSKA DJELATNOST KULTURE |
Program 1012 Program javnih potreba |
Program 1013 Program obnove sakralnih objekata |
00207 PROGRAMSKA DJELATNOST ŠPORTA I REKREACIJE |
Program 1014 Program javnih potreba u športu |
00208 PROGRAMSKA DJELATNOST SOCIJALNE SKRBI I ZDRAVSTVA |
Program 1015 Program socijalne skrbi i novčane pomoći |
Program 1016 Humanitarna skrb kroz udruge građana |
OPIS POSEBNOG DIJELA PRORAČUNA
RAZDJEL 001 OPĆINSKO VIJEĆE, OPĆINSKI NAČELNIK I ZAMJENIK OPĆINSKOG NAČELNIKA
00101 OPĆINSKO VIJEĆE I OPĆINSKI NAČELNIK
Program 1001 Javna uprava i administracija – 352.750,00 eura
Za predstavničko i izvršno tijelo je u 2025. godini planiran iznos od 253.250,00 eura, od toga za materijalne rashode 152.250,00 eura (usluge telefona, pošte, prijevoza, usluge promidžbe i informiranja, zakupnine, najamnine, intelektualne i osobne usluge te sve ostale usluge), za financijske rashode 1.000,00 eura i 101.000,00 eura za izdatke za otplatu glavnice primljenih kredita i zajmova.
Za tekuće i investicijsko održavanje zgrada – društveni domovi i ostali objekti izdvaja se 22.000,00 eura, za uređenje i opremanje objekta upravne zgrade i društvenih domova 40.000,00 eura, za prostorno planiranje 30.000,00 eura, a za rekonstrukciju objekata društvene namjene - društveni domovi 7.500,00 eura.
Program 1002 Program političkih stranaka - 2.500,00 eura
Za osnovne funkcije stranaka izdvajamo 2.500,00 eura za tekuće donacije političkim strankama.
RAZDJEL 002 JEDINSTVENI UPRAVNI ODJEL
00201 JEDINSTVENI UPRAVNI ODJEL
Program 1003 Izvršna uprava i administracija - 243.040,00 eura
Za Jedinstveni upravni odjel izdvaja se 230.490,00 eura, od toga za rashode za zaposlene 189.800,00 eura (bruto plaće, doprinosi na plaće i ostali rashodi za zaposlene), za materijalne rashode 38.400,00 eura (naknade, seminari, tečajevi, uredski materijal, sitni inventar, usluge telefona, poštarina, literatura i sve ostale usluge), a za financijske rashode 2.290,00 eura.
Održavanje zgrada za redovno korištenje planirano je u iznosu od 8.750,00 eura, a za nabavu dugotrajne imovine 3.800,00 eura.
00202 VATROGAVSTVO I CIVILNA ZAŠTITA
Program 1004 Zaštita od požara i civilna zaštita - 2.107.000,00 eura
Za vatrogastvo se u novoj 2025. godini izdvaja 100.000,00 eura, za civilnu zaštitu i spašavanje planirano je 7.000,00 eura, dok se za rekonstrukciju i dogradnju zgrade javne i društvene namjene - Vatrogasni dom DVD Budinščina predviđa iznos od 2.000.000,00 eura.
00203 GOSPODARSTVO
Program 1005 Poticanje razvoja gospodarstva – 31.000,00 eura
Za potporu udrugama građana vezanih uz gospodarstvo izdvaja se 1.000,00 eura, a za uređenje prilaznog puta i ograde kod sajmišne zgrade u Budinščini 30.000,00 eura.
00204 KOMUNALNA INFRASTRUKTURA
Program 1006 Održavanje objekata i uređaja komunalne infrastrukture - 243.428,00 eura
Za cjelogodišnja održavanja objekata i uređaja komunalne infrastrukture sa područja Općine se iz proračuna izdvaja 243.428,00 eura, od toga za:
· Održavanje nerazvrstanih cesta 106.700,00 eura,
· Održavanje i uređenje javnih površina 29.000,00 eura,
· Rashode za uređenje i javnu rasvjetu 52.900,00 eura,
· Održavanje građevina i uređaja javne namjene 6.500,00 eura,
· Održavanje groblja, ograde i mrtvačnice 46.328,00 eura,
· Infrastrukturu širokopojasnog pristupa planirano je 2.000,00 eura.
Program 1007 Izgradnja objekata i uređaja komunalne infrastrukture - 97.000,00 eura
Za nerazvrstane ceste planiran je iznos od 65.000,00 eura, a za izgradnju javne rasvjete 32.000,00 eura.
Program 1008 Program zaštite i okoliša - 22.500,00 eura
Za gospodarenje otpadom i sanaciju nelegalnih odlagališta smeća izdvojen je iznos od 8.600,00 eura, a za zaštitu životinja i higijeničarska službu 13.900,00 eura.
00205 DJEČJI VRTIĆ BUDINŠČINA
Program 1009 Program predškolskog odgoja - 596.722,00 eura
Za redovnu djelatnost Dječjeg vrtića Budinščina planirano je 561.722,00 eura, od toga za rashode za zaposlene 391.900,00 eura (bruto plaće, doprinosi na plaće, nagrade, darovi i regresi), za materijalne rashode 89.550,00 eura (dnevnice, seminari, savjetovanja, simpoziji, uredski materijal, literatura, materijal za čišćenje i održavanje, materijal za higijenske potrebe i njegu, namirnice, lijekovi, električna energija, plin, voda, sitni inventar i sve drugo nespomenuto), za financijske rashode 10.900,00 eura, za rashode za nabavu proizvedene dugotrajne imovine 3.000,00 eura (uredska oprema, namještaj, instrumenti, strojevi i uređaji) te za izdatke za otplatu glavnice primljenih kredita i zajmova 66.372,00 eura.
Za uređenje pročelja i ugradnja nadstrešnica na ulazna vrata odvojenih prostora objekta Dječjeg vrtića izdvaja se 35.000,00 eura.
Program 1010 Javne potrebe iznad standarda u školstvu - 8.000,00 eura.
Za proslavu Dana škole u Budinščini planirano je 3.000,00 eura, a za sufinanciranje školskih natjecanja, priredbi, nagrada uspješnim učenicima 5.000,00 eura.
00206 PROGRAMSKA DJELATNOST KULTURE
Program 1012 Program javnih potreba - 8.220,00 eura
Djelatnost kulturno umjetničkih društava planirana je u iznosu od 7.000,00 eura, za sufinanciranje čuvanja arhivske građe izdvaja se 220,00 eura, a za uređenje i zaštitu spomenika kulture i sakralnih objekata 1.000,00 eura.
Program 1013 Program obnove sakralnih objekata - 1.500,00 eura
Pomoć za sakralne objekte planirana je u iznosu od 1.500,00 eura.
00207 PROGRAMSKA DJELATNOST ŠPORTA I REKREACIJE
Program 1014 Program javnih potreba u športu - 57.000,00 eura
Za djelatnost udruga u športu i rekreaciji izdvaja se 27.000,00 eura, a za uređenje i opremanje sportskih građevina u Budinščini 30.000,00 eura.
00208 PROGRAMSKA DJELATNOST SOCIJALNE SKRBI I ZDRAVSTVA
Program 1015 Program socijalne skrbi i novčane pomoći - 403.100,00 eura
Za pomoć u novcu pojedincima i obiteljima planiran je iznos od 63.600,00 eura, za pomoć obiteljima i kućanstvima u naravi izdvaja se 21.500,00 eura, a za Gerontološki centar Zajezda 318.000,00 eura.
Program 1016 Humanitarna skrb kroz udruge građana - 8.940,00 eura
Za poticaj djelovanju udruga izdvaja se 3.500,00 eura, a za humanitarnu djelatnost 5.440,00 eura.
Nema komentara za ovaj proračun.
25.11.2024 72.25 KB
25.11.2024 92.27 KB
05.12.2024 988.59 KB
11.12.2024 101.61 KB
11.12.2024 53.71 KB
11.12.2024 250.00 KB
11.12.2024 988.67 KB