*kako bi mogli ostavljati komentare, potrebno je registrirati se valjanom e-mail adresom!
Svi komentari
Trg Ivana Meštrovića 2,
22300 Orlić, Knin
OIB:
43969776257
goran.opcina@gmail.com
022/660-332
Proračun za 2025. godinu
*kako bi mogli ostavljati komentare, potrebno je registrirati se valjanom e-mail adresom!
Vodič za građane za 2025. godinu
Poštovani stanovnici Općine Biskupija,
predstavljam Vam Vodič za građane za 2025. godinu, u kojemu je prikazano na koji način Općina Biskupija prikuplja i investira sredstva. Vođeni našim načelima i misijom u kojoj želimo kroz transparentno i učinkovito upravljanje javnim sredstvima i provođenje razvojnih projekata, osigurati građanima Općine bolje životne uvjete u našoj sredini, odlučili smo i na ovaj način približiti Vam naš rad. Brošura se nalazi na internet stranici www.proracun.hr te na općinskoj službenoj stranici www. biskupija.hr. Kroz istu prikazat ćemo vam koji su općinski projekti planirani u ovoj proračunskoj godini, a od važnosti su za razvoj naše Općine.
Proračunom za 2025. godinu planirali smo niz projekata koji će unaprijediti kvalitetu života u našoj općini, učiniti je ugodnijim i ljepšim mjestom za život te atraktivnijim odredištem za posjetitelje i turiste. Općina dio sredstava usmjerava na održavanje cesta i drugih javnih površina i javne rasvjete. Također, Općina planira ulagati u rekonstrukciju Doma omladine Biskupija – IV. Faza, sanaciju zgrade Omladinskog Doma Vrbnik te izgradnju i rekonstrukciju cesta, tržnice, vodovoda Vrbnik i javne rasvjete.
Želimo našu općinu i zavičaj očuvati zelenom stoga nastojimo ulagati u zaštitu naše prirode i okoliša te deratizacije i dezinsekcije.
Obrazovanje ima važnu ulogu u razvoju općine jer predstavlja temelj za odgoj i obrazovanje mladih generacija, čime se osigurava budući rast zajednice. Zato ćemo podupirati predškolsko, osnovnoškolsko i srednjoškolsko obrazovanje sufinanciranjem prijevoza učenika, provedbu edukativnih aktivnosti, nabavu udžbenika za osnovne i srednje škole, stipendije i školarine te financiranjem dječjeg vrtića.
Radi zdravlja i fizičke kondicije, mentalnog zdravlja i socijalne povezanosti i zajedništva ulažemo sredstva za osnovne sportske djelatnosti sportskih udruga. Također, izdvojili smo sredstva za izgradnju igrališta na području Općine Biskupija i sportske dvorane Zvjerinac.
Civilna zaštita ima ključnu ulogu u očuvanju sigurnosti i zdravlja stanovništva, te u zaštiti imovine i okoliša u slučaju prirodnih i drugih nesreća. Tako zbog zaštite i sigurnosti podržavamo osnovnu djelatnost DVD-a, civilnu zaštitu i HGSS.
Kako bismo pružili pomoć i podršku socijalno ugroženim skupinama unutar zajednice te doprinijeli socijalnoj jednakosti i kvaliteti života stanovnika dodjeljujemo jednokratne naknade, potpore za novorođenu djecu te za humanitarne djelatnosti Crvenog križa i ostalih humanitarnih organizacija.
Zbog naše povijesti, kulture i tradicije nastojimo očuvati kulturna dobra podržavanjem djelatnosti kulturno umjetničkih društava. Iz proračuna smo izdvojili sredstava za akcije i manifestacije u kulturi i za pomoći za funkcioniranje vjerskih ustanova.
Kroz ovaj Vodič želimo Vam prenijeti informacije pomoću kojih možete pratiti raspolaganje proračunskim sredstvima. Vi, drage građanke i građani, možete svojim prijedlozima i komentarima pridonijeti zajedničkom nam cilju da dostupne resurse raspodijelimo na što učinkovitiji način za boljitak i napredak naše zajednice.
Savjetovanje za Prijedlog Proračuna Općine Biskupija za 2025. s projekcijama za 2026. i 2027. godinu možete pronaći OVDJE.
Načelnik Općine Biskupija
Što je proračun?
Proračun je akt kojim se procjenjuju prihodi i primici te utvrđuju rashodi i izdaci za proračunsku godinu, a sadrži i projekciju prihoda i primitaka te rashoda i izdataka za slijedeće dvije godine. Proračun nije statičan akt, već se sukladno Zakonu može mijenjati tijekom proračunske godine, odnosno donose se Izmjene i dopune proračuna.
Sadržaj proračuna
Proračun JLS sastoji se od plana za proračunsku godinu i projekcija za sljedeće dvije godine. Proračun JLS sastoji se od općeg dijela, posebnog dijela i obrazloženja proračuna.
Sadržaj | Sastavni dio | Opis sastavnog dijela |
---|---|---|
Opći dio proračuna | Sažetak Računa prihoda i rashoda Sažetak Računa financiranja | • ukupni prihodi poslovanja i prihodi od prodaje nefinancijske imovine, ukupni rashodi poslovanja i rashodi za nabavu nefinancijske imovine • ukupni primici od financijske imovine i zaduživanja i izdaci za financijsku imovinu i otplate zajmova |
Račun prihoda i rashoda | • ukupni prihodi i rashodi iskazani prema izvorima financiranja i ekonomskoj klasifikaciji na razini skupine • ukupni rashodi iskazani prema funkcijskoj klasifikaciji |
|
Račun financiranja | • ukupni primici od financijske imovine i zaduživanja i izdaci za financijsku imovinu i otplate instrumenata zaduživanja prema izvorima financiranja i ekonomskoj klasifikaciji na razini skupine | |
Preneseni višak ili preneseni manjak prihoda nad rashodima | • ako ukupni prihodi i primici nisu jednaki ukupnim rashodima i izdacima, opći dio proračuna sadrži i preneseni višak ili preneseni manjak prihoda nad rashodima | |
Višegodišnji plan uravnoteženja | • ako JLP(R)S ne mogu preneseni manjak podmiriti do kraja proračunske godine, obvezni su izraditi višegodišnji plan uravnoteženja za razdoblje za koje se proračun donosi • ako JLP(R)S ne mogu preneseni višak, zbog njegove veličine, u cijelosti iskoristiti u jednoj proračunskoj godini, korištenje viška planira se višegodišnjim planom uravnoteženja za razdoblje za koje se proračun donosi |
|
Posebni dio proračuna | Plan rashoda i izdataka proračuna JLP(R)S i njihovih proračunskih korisnika | • rashodi i izdaci JLP(R)S i njihovih proračunskih korisnika iskazani po organizacijskoj klasifikaciji, izvorima financiranja i ekonomskoj klasifikaciji na razini skupine, raspoređenih u programe koji se sastoje od aktivnosti i projekata |
Obrazloženje proračuna | Obrazloženje općeg dijela proračuna i obrazloženje posebnog dijela proračuna | • obrazloženje općeg dijela proračuna JLP(R)S sadrži obrazloženje prihoda i rashoda, primitaka i izdataka proračuna JLP(R)S i obrazloženje prenesenog manjka odnosno viška proračuna JLP(R)S • obrazloženje posebnog dijela proračuna JLP(R)S temelji se na obrazloženjima financijskih planova proračunskih korisnika, a sastoji se od obrazloženja programa koje se daje kroz obrazloženje aktivnosti i projekata zajedno s ciljevima i pokazateljima uspješnosti iz akata strateškog planiranja. |
Proračunski korisnici:
Proračunski korisnici su ustanove, tijela javne vlasti kojima je JLS osnivač ili suosnivač, a čije je financiranje većim dijelom iz proračuna svog osnivača ili suosnivača. Proračunski korisnici JLS mogu biti dječji vrtići, knjižnice, javne vatrogasne postrojbe, muzeji, kazališta, domovi za starije i nemoćne osobe.
Zakoni i sankcije:
Sukladno Zakonu o Proračunu (»Narodne novine«, broj 144/21) Proračun se donosi za jednu fiskalnu (proračunsku) godinu. Kod nas se fiskalna godina poklapa s kalendarskom i traje od 01. siječnja do 31. prosinca. Jedini ovlašteni predlagatelj Proračuna je općinski načelnik. Općinski načelnik jedinice lokalne samouprave odgovoran je za zakonito i pravilno planiranje i izvršavanje proračuna, za svrhovito, učinkovito i ekonomično raspolaganje proračunskim sredstvima. Proračun donosi (izglasava) Općinsko vijeće do kraja godine.
Ako se ne donese proračun prije početka proračunske godine, privremeno se, a najduže za prva tri mjeseca proračunske godine, na osnovi odluke o privremenom financiranju koja mora biti donesena do 31. prosinca, nastavlja financiranje poslova, funkcija i programa tijela jedinica lokalne i područne samouprave i drugih proračunskih i izvanproračunskih korisnika.
U slučaju kada je raspušteno samo Općinsko vijeće, a Općinski načelnik nije razriješen, do imenovanja povjerenika Vlade Republike Hrvatske, financiranje se obavlja izvršavanjem redovnih i nužnih rashoda i izdataka temeljem odluke o financiranju nužnih rashoda i izdataka koju donosi općinski načelnik.
Po imenovanju povjerenika Vlade Republike Hrvatske, općinski načelnik predlaže povjereniku novu odluku o financiranju nužnih rashoda i izdataka u koju su uključeni ostvareni prihodi i primici te izvršeni rashodi i izdaci u vremenu do dolaska povjerenika. Ako se do 31. ožujka ne donese proračun, povjerenik donosi odluku o financiranju nužnih rashoda i izdataka za razdoblje do donošenja proračuna.
Ako do isteka roka privremenog financiranja nije donesen proračun u jedinici u kojoj je općinski načelnik koji nema zamjenika onemogućen u obavljanju svoje dužnosti, financiranje se obavlja izvršavanjem redovnih i nužnih rashoda i izdataka temeljem odluke o financiranju nužnih rashoda i izdataka koju donosi predstavničko tijelo na prijedlog privremenog zamjenika općinskog načelnik iz članka 43.a Zakona o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi (»Narodne novine«, broj 33/01, 60/01, 129/05, 109/07, 125/08, 36/09, 150/11, 144/12, 19/13, 137/15, 123/17, 98/19, 144/20).
Prihodi i primitci | Iznos |
---|---|
Prihodi poslovanja | 1.488.360,00 |
Prihodi od poreza | 480.960,00 |
Pomoći iz inozemstva i od subjekata unutar općeg proračuna | 500.000,00 |
Prihodi od imovine | 255.200,00 |
Prihodi od upravnih i administrativnih pristojbi, pristojbi po posebnim propisima i naknada | 138.200,00 |
Prihodi od prodaje proizvoda i robe te pruženih usluga i prihodi od donacija | 113.000,00 |
Kazne, upravne mjere i ostali prihodi | 1.000,00 |
Prihodi od prodaje nefinancijske imovine | 1.000,00 |
Prihodi od prodaje proizvedene dugotrajne imovine | 1.000,00 |
Ukupno | 0,00 |
UKUPAN PRORAČUN, ODNOSNO UKUPNI PRIHODI I PRIMICI, KAO I RASHODI I IZDACI, OPĆINE BISKUPIJE ZA 2025. GODINU, PLANIRANI SU U IZNOSU OD 1.489.360,00 EURA.
PRIHODI I PRIMICI
Prihodi poslovanja Općine Biskupija za 2025. godinu planirani su u iznosu od 1.488.360,00 eura, a čine ih prihodi od poreza planirani u iznosu od 480.960,00 eura, pomoći iz inozemstva i od subjekata unutar općeg proračuna planirani su u iznosu od 500.000,00 eura, prihodi od imovine u iznosu od 255.200,00 eura, prihodi od upravnih i administrativnih pristojbi, pristojbi po posebnim propisima i naknada planirani u iznosu od 138.200,00 eura, prihodi od prodaje proizvoda i robe te pruženih usluga i prihodi od donacija planirani u iznosu od 113.000,00 eura, kazne, upravne mjere i ostali prihodi planirani u iznosu od 1.000,00 eura, dok su prihodi od prodaje nefinancijske imovine planirani u iznosu od 1.000,00 eura (za prihode od prodaje proizvedene dugotrajne imovine).
Rashodi i izdaci | Iznos |
---|---|
Rashodi poslovanja | 827.710,00 |
Rashodi za zaposlene | 158.750,00 |
Materijalni rashodi | 445.560,00 |
Financijski rashodi | 1.300,00 |
Subvencije | 5.000,00 |
Naknade građanima i kućanstvima na temelju osiguranja i druge naknade | 115.000,00 |
Ostali rashodi | 102.100,00 |
Rashodi za nabavu nefinancijske imovine | 661.650,00 |
Rashodi za nabavu proizvedene dugotrajne imovine | 661.650,00 |
Ukupno | 0,00 |
Rashodi poslovanja
Rashodi poslovanja Općine Biskupija za 2025. godinu planirani su u iznosu od 827.710,00 eura, a čine ih:
1. Rashodi za zaposlene planirani u iznosu od 158.750,00 eura,
2. Materijalni rashodi planirani u iznosu od 445.560,00 eura,
3. Financijski rashodi planirani u iznosu od 1.300,00 eura,
4. Subvencije planirane u iznosu od 5.000,00 eura,
5. Naknade građanima i kućanstvima na temelju osiguranja i druge naknade planirane u iznosu od 115.000,00 eura,
6. Ostali rashodi planirani u iznosu od 102.100,00 eura.
Rashodi za nabavu nefinancijske imovine
Rashodi za nabavu nefinancijske imovine planirani u iznosu od 661.650,00 eura, a čine ih:
1. Rashodi za nabavu proizvedene dugotrajne imovine planirani u iznosu od 661.650,00 eura.
PRORAČUNSKE KLASIFIKACIJE
Prihodi, primici, rashodi i izdaci proračuna i financijskog plana iskazuju se prema proračunskim klasifikacijama. Sukladno Pravilniku o proračunskim klasifikacijama (»Narodne novine«, broj 4/24) proračunske klasifikacije jesu:
· Organizacijska klasifikacija sadrži povezane i međusobno usklađene (hijerarhijski i s obzirom na odnose prava i odgovornosti) cjeline proračuna i proračunskih korisnika koje odgovarajućim materijalnim sredstvima ostvaruju postavljene ciljeve,
· Programska klasifikacija je prikaz programa i njihovih sastavnih dijelova: aktivnosti i projekata, definiranih u skladu s aktima strateškog planiranja te ciljevima i zadaćama proračuna te proračunskih i izvanproračunskih korisnika,
· Funkcijska klasifikacija je prikaz rashoda proračuna te proračunskih i izvanproračunskih korisnika razvrstanih prema njihovoj namjeni,
· Ekonomska klasifikacija sadrži prihode i primitke razvrstane po prirodnim vrstama te rashode i izdatke razvrstane prema njihovoj ekonomskoj namjeni kojoj služe,
· Lokacijska klasifikacija je prikaz rashoda i izdataka prema teritorijalno definiranim cjelinama u skladu s ustrojem Republike Hrvatske, drugih država članica Europske unije te ostalih država,
· Izvori financiranja, a koje čine skupine prihoda i primitaka iz kojih se podmiruju rashodi i izdaci određene vrste i utvrđene namjene.
Proračun Općine Biskupija sastoji se od razdjela, glava i programa. Programi se sastoje od aktivnosti i projekata (kapitalni i tekući projekti).
RAZDJEL 100 OPĆINSKO VIJEĆE |
GLAVA 10001 OPĆINSKO VIJEĆE |
Program 01: Donošenje akata i mjera iz djelokruga predstavničkog i izvršnog tijela i mjesne samouprave |
Program 02: Program političkih stranaka |
Program 03: Zaštita prava nacionalnih manjina |
Program 04: Razvoj civilnog društva |
RAZDJEL 200 JEDINSTVENI UPRAVNI ODJEL I IZVRŠNO TIJELO |
GLAVA 20001 UPRAVNI ODJEL I IZVRŠNO TIJELO |
Program 01: Javna uprava i administracija |
GLAVA 20002: VATROGASTVO I CIVILNA ZAŠTITA |
Program 01: Organiziranje i provođenje civilne zaštite |
GLAVA 20003: KOMUNALNA INFRASTRUKTURA |
Program 01: Održavanje objekata i uređaja komunalne infrastrukture |
Program 02: Izgradnja objekata i uređaja komunalne infrastrukture |
Program 03: Zaštita okoliša |
GLAVA 20004 DRUŠTVENE DJELATNOSTI |
Program 01: Predškolsko, osnovnoškolsko i srednjoškolsko obrazovanje |
Program 02: Javne potrebe u školstvu |
Program 03: Javne potrebe u zdravstvu i preventiva |
GLAVA 20005: PROGRAM DJELATNOSTI KULTURE |
Program 01: Promicanje kulture |
GLAVA 20006: PROGRAMSKA DJELATNOST SPORTA |
Program 01: Organizacija, rekreacija i sportske aktivnosti |
GLAVA 20007: PROGRAMSKA DJELATNOST SOCIJALNE SKRBI |
Program 01: Socijalna skrb |
Program 02: Poticajne mjere demografske obnove |
Program 03: Humanitarna skrb kroz udruge građana |
OPIS POSEBNOG DIJELA PRORAČUNA
RAZDJEL 100 OPĆINSKO VIJEĆE – 65.460,00 EURA
GLAVA 10001 OPĆINSKO VIJEĆE – 65.460,00 EURA
Program 01 Donošenje akata i mjera iz djelokruga – 44.300,00 eura, od toga:
Za predstavničko i izvršno tijelo izdvaja se 39.300,00 eura, a za djelokrug mjesne samouprave 5.000,00 eura.
Program 02 Program političkih stranaka – 2.000,00 eura, od toga:
Za financiranje rada političkih stranaka izdvaja se 2.000,00 eura.
Program 03 Zaštita prava nacionalnih manjina – 9.160,00 eura, od toga:
Za osnovne funkcije VSNM izdvaja se 9.160,00 eura.
Program 04 Razvoj civilnog društva – 10.000,00 eura, od toga:
Za osnovne funkcije udruga izdvaja se 10.000,00 eura.
RAZDJEL 200 JEDINSTVENI UPRAVNI ODJEL I IZVRŠNO TIJELO – 1.423.900,00 EURA
GLAVA 20001 UPRAVNI ODJEL I IZVRŠNO TIJELO – 321.750,00 EURA
Program 01 Javna uprava i administracija – 321.750,00 eura, od toga:
Za rashode za administrativno, tehničko i stručno osoblja planirano je 287.750,00 eura, za održavanje zgrada za redovito korištenje izdvaja se 5.000,00 eura, za nabavu uredske opreme 3.000,00, za izradu izmjena i dopuna Prostornog plana 10.000,00 eura, za izradu projektne dokumentacije Škola Biskupija 15.000,00 eura i za kapitalne pomoći trgovačkim društvima u javnom sektoru 1.000,00 eura.
GLAVA 20002 VATROGASTVO I CIVILNA ZAŠTITA – 73.500,00 EURA
Program 01 Organiziranje i provođenje civilne zaštite – 73.500,00 eura, od toga:
Za osnovnu djelatnost DVD-a izdvaja se 70.000,00 eura, za civilnu zaštitu 500,00 eura i za HGSS 3.000,00 eura.
GLAVA 20003 KOMUNALNA INFRASTRUKTURA – 869.650,00 EURA
Program 01 Održavanje objekata i uređaja komunalne infrastrukture – 250.000,00 eura, od toga:
Za održavanje cesta i drugih javnih površina izdvaja se 200.000,00 eura i za rashode za uređaje i javnu rasvjetu 50.000,00 eura.
Program 02 Izgradnja objekata i uređaja komunalne infrastrukture – 617.000,00 eura, od toga:
Za izgradnju i rekonstrukciju cesta izdvaja se 170.000,00 eura, za izgradnju tržnice 420.000,00 eura, za izgradnju vodovoda Vrbnik 25.000,00 eura i za izgradnju javne rasvjete 2.000,00 eura.
Program 03 Zaštita okoliša – 2.650,00 eura, od toga:
Za zaštitu okoliša izdvaja se 2.650,00 eura.
GLAVA 20004 DRUŠTVENE DJELATNOSTI – 116.500,00 EURA
Program 01 Predškolsko, osnovnoškolsko i srednjoškolsko obrazovanje – 88.000,00 eura, od toga:
Za sufinanciranje prijevoza učenika izdvaja se 8.000,00 eura, za financiranje dječjeg vrtića 65.000,00 eura i za sufinanciranje provedbe edukativnih aktivnosti 15.000,00 eura.
Program 02 Javne potrebe u školstvu – 24.500,00 eura, od toga:
Za sufinanciranje nabave udžbenika za osnovne i srednje škole izdvaja se 10.500,00 eura i za stipendije i školarine 14.000,00 eura.
Program 03 Javne potrebe u zdravstvu i preventiva – 4.000,00 eura, od toga:
Za poslove deratizacije i dezinsekcije izdvaja se 4.000,00 eura.
GLAVA 20005 PROGRAM DJELATNOSTI KULTURE – 16.000,00 EURA
Program 01 Promicanje kulture – 16.000,00 euru, od toga:
Za djelatnost kulturno umjetničkih društava izdvaja se 1.000,00 eura, za zaštitu i očuvanje kulturnih dobara 3.000,00 eura, za akcije i manifestacije u kulturi 1.000,00 eura, za rekonstrukciju Doma omladine Biskupija – IV. Faza 5.000,00 eura, za sanaciju zgrade Omladinskog Doma Vrbnik 2.000,00 eura i za pomoć za funkcioniranje vjerskih ustanova 4.000,00 eura.
GLAVA 20006 PROGRAMSKA DJELATNOST SPORTA – 8.000,00 EURA
Program 01 Organizacija, rekreacija i sportske aktivnosti – 8.000,00 eura, od toga:
Za osnovnu djelatnost sportskih udruga izdvaja se 1.000,00 eura, za izgradnju igrališta na području Općine Biskupija 2.000,00 eura i za izgradnju sportske dvorane Zvjerinac 5.000,00 eura.
GLAVA 20007 PROGRAMSKA DJELATNOST SOCIJALNE SKRBI – 18.500,00 EURA
Program 01 Socijalna skrb – 13.500,00 eura, od toga:
Za jednokratnu naknadu izdvaja se 13.500,00 eura.
Program 02 Poticajne mjere demografske obnove – 4.000,00 eura, od toga:
Za potpore za novorođeno dijete izdvaja se 4.000,00 eura.
Program 03 Humanitarna skrb kroz udruge građana – 1.000,00 eura, od toga:
Za humanitarnu djelatnost Crvenog križa i ostalih humanitarnih organizacija izdvaja se 1.000,00 eura.
Nema komentara za ovaj proračun.