*kako bi mogli ostavljati komentare, potrebno je registrirati se valjanom e-mail adresom!


Svi komentari

Proračun Općine Biskupija za 2025. godinu


Vodič za građane za 2025. godinu

 

Poštovani stanovnici Općine Biskupija, 

predstavljam Vam Vodič za građane za 2025. godinu, u kojemu je prikazano na koji način Općina Biskupija prikuplja i investira sredstva. Vođeni našim načelima i misijom u kojoj želimo kroz transparentno i učinkovito upravljanje javnim sredstvima i provođenje razvojnih projekata, osigurati građanima Općine bolje životne uvjete u našoj sredini, odlučili smo i na ovaj način približiti Vam naš rad. Brošura se nalazi na internet stranici www.proracun.hr te na općinskoj službenoj stranici www. biskupija.hr. Kroz istu prikazat ćemo vam koji su općinski projekti planirani u ovoj proračunskoj godini, a od važnosti su za razvoj naše Općine.

Proračunom za 2025. godinu planirali smo niz projekata koji će unaprijediti kvalitetu života u našoj općini, učiniti je ugodnijim i ljepšim mjestom za život te atraktivnijim odredištem za posjetitelje i turiste. Općina dio sredstava usmjerava na održavanje cesta i drugih javnih površina i javne rasvjete. Također, Općina planira ulagati u rekonstrukciju Doma omladine Biskupija – IV. Faza, sanaciju zgrade Omladinskog Doma Vrbnik te izgradnju i rekonstrukciju cesta, tržnice, vodovoda Vrbnik i javne rasvjete.

Želimo našu općinu i zavičaj očuvati zelenom stoga nastojimo ulagati u zaštitu naše prirode i okoliša te deratizacije i dezinsekcije.

Obrazovanje ima važnu ulogu u razvoju općine jer predstavlja temelj za odgoj i obrazovanje mladih generacija, čime se osigurava budući rast zajednice. Zato ćemo podupirati predškolsko, osnovnoškolsko i srednjoškolsko obrazovanje sufinanciranjem prijevoza učenika, provedbu edukativnih aktivnosti, nabavu udžbenika za osnovne i srednje škole, stipendije i školarine te financiranjem dječjeg vrtića.

Radi zdravlja i fizičke kondicije, mentalnog zdravlja i socijalne povezanosti i zajedništva ulažemo sredstva za osnovne sportske djelatnosti sportskih udruga. Također, izdvojili smo sredstva za izgradnju igrališta na području Općine Biskupija i sportske dvorane Zvjerinac.

Civilna zaštita ima ključnu ulogu u očuvanju sigurnosti i zdravlja stanovništva, te u zaštiti imovine i okoliša u slučaju prirodnih i drugih nesreća. Tako zbog zaštite i sigurnosti podržavamo osnovnu djelatnost DVD-a, civilnu zaštitu i HGSS.

Kako bismo pružili pomoć i podršku socijalno ugroženim skupinama unutar zajednice te doprinijeli socijalnoj jednakosti i kvaliteti života stanovnika dodjeljujemo jednokratne naknade, potpore za novorođenu djecu te za humanitarne djelatnosti Crvenog križa i ostalih humanitarnih organizacija.

Zbog naše povijesti, kulture i tradicije nastojimo očuvati kulturna dobra podržavanjem djelatnosti kulturno umjetničkih društava. Iz proračuna smo izdvojili sredstava za akcije i manifestacije u kulturi i za pomoći za funkcioniranje vjerskih ustanova.

Kroz ovaj Vodič želimo Vam prenijeti informacije pomoću kojih možete pratiti raspolaganje proračunskim sredstvima. Vi, drage građanke i građani, možete svojim prijedlozima i komentarima pridonijeti zajedničkom nam cilju da dostupne resurse raspodijelimo na što učinkovitiji način za boljitak i napredak naše zajednice. 

Savjetovanje za Prijedlog Proračuna Općine Biskupija za 2025. s projekcijama za 2026. i 2027. godinu možete pronaći OVDJE.

 

Načelnik Općine Biskupija


 

 

Što je proračun?

                    
Proračun je akt kojim se procjenjuju prihodi i primici te utvrđuju rashodi i izdaci za proračunsku godinu, a sadrži i projekciju prihoda i primitaka te rashoda i izdataka za slijedeće dvije godine. Proračun nije statičan akt, već se sukladno Zakonu može mijenjati tijekom proračunske godine, odnosno donose se Izmjene i dopune proračuna.

 

Sadržaj proračuna

Proračun JLS sastoji se od plana za proračunsku godinu i projekcija za sljedeće dvije godine. Proračun JLS sastoji se od općeg dijela, posebnog dijela i obrazloženja proračuna.

Tablica sadržaja proračuna
Sadržaj Sastavni dio Opis sastavnog dijela
Opći dio proračuna Sažetak Računa prihoda i rashoda Sažetak Računa financiranja • ukupni prihodi poslovanja i prihodi od prodaje nefinancijske imovine, ukupni rashodi poslovanja i rashodi za nabavu nefinancijske imovine
• ukupni primici od financijske imovine i zaduživanja i izdaci za financijsku imovinu i otplate zajmova
Račun prihoda i rashoda • ukupni prihodi i rashodi iskazani prema izvorima financiranja i ekonomskoj klasifikaciji na razini skupine
• ukupni rashodi iskazani prema funkcijskoj klasifikaciji
Račun financiranja • ukupni primici od financijske imovine i zaduživanja i izdaci za financijsku imovinu i otplate instrumenata zaduživanja prema izvorima financiranja i ekonomskoj klasifikaciji na razini skupine
Preneseni višak ili preneseni manjak prihoda nad rashodima • ako ukupni prihodi i primici nisu jednaki ukupnim rashodima i izdacima, opći dio proračuna sadrži i preneseni višak ili preneseni manjak prihoda nad rashodima
Višegodišnji plan uravnoteženja • ako JLP(R)S ne mogu preneseni manjak podmiriti do kraja proračunske godine, obvezni su izraditi višegodišnji plan uravnoteženja za razdoblje za koje se proračun donosi
• ako JLP(R)S ne mogu preneseni višak, zbog njegove veličine, u cijelosti iskoristiti u jednoj proračunskoj godini, korištenje viška planira se višegodišnjim planom uravnoteženja za razdoblje za koje se proračun donosi
Posebni dio proračuna Plan rashoda i izdataka proračuna JLP(R)S i njihovih proračunskih korisnika • rashodi i izdaci JLP(R)S i njihovih proračunskih korisnika iskazani po organizacijskoj klasifikaciji, izvorima financiranja i ekonomskoj klasifikaciji na razini skupine, raspoređenih u programe koji se sastoje od aktivnosti i projekata
Obrazloženje proračuna Obrazloženje općeg dijela proračuna i obrazloženje posebnog dijela proračuna • obrazloženje općeg dijela proračuna JLP(R)S sadrži obrazloženje prihoda i rashoda, primitaka i izdataka proračuna JLP(R)S i obrazloženje prenesenog manjka odnosno viška proračuna JLP(R)S
• obrazloženje posebnog dijela proračuna JLP(R)S temelji se na obrazloženjima financijskih planova proračunskih korisnika, a sastoji se od obrazloženja programa koje se daje kroz obrazloženje aktivnosti i projekata zajedno s ciljevima i pokazateljima uspješnosti iz akata strateškog planiranja.


 

Proračunski korisnici:

Proračunski korisnici su ustanove, tijela javne vlasti kojima je JLS osnivač ili suosnivač, a čije je financiranje većim dijelom iz proračuna svog osnivača ili suosnivača. Proračunski korisnici JLS mogu biti dječji vrtići, knjižnice, javne vatrogasne postrojbe, muzeji, kazališta, domovi za starije i nemoćne osobe.

 

Zakoni i sankcije:

Sukladno Zakonu o Proračunu (»Narodne novine«, broj 144/21) Proračun se donosi za jednu fiskalnu (proračunsku) godinu. Kod nas se fiskalna godina poklapa s kalendarskom i traje od 01. siječnja do 31. prosinca. Jedini ovlašteni predlagatelj Proračuna je općinski načelnik. Općinski načelnik jedinice lokalne samouprave odgovoran je za zakonito i pravilno planiranje i izvršavanje proračuna, za svrhovito, učinkovito i ekonomično raspolaganje proračunskim sredstvima. Proračun donosi (izglasava) Općinsko vijeće do kraja godine. 

Ako se ne donese proračun prije početka proračunske godine, privremeno se, a najduže za prva tri mjeseca proračunske godine, na osnovi odluke o privremenom financiranju koja mora biti donesena do 31. prosinca, nastavlja financiranje poslova, funkcija i programa tijela jedinica lokalne i područne samouprave i drugih proračunskih i izvanproračunskih korisnika.

U slučaju kada je raspušteno samo Općinsko vijeće, a Općinski načelnik nije razriješen, do imenovanja povjerenika Vlade Republike Hrvatske, financiranje se obavlja izvršavanjem redovnih i nužnih rashoda i izdataka temeljem odluke o financiranju nužnih rashoda i izdataka koju donosi općinski načelnik.

Po imenovanju povjerenika Vlade Republike Hrvatske, općinski načelnik predlaže povjereniku novu odluku o financiranju nužnih rashoda i izdataka u koju su uključeni ostvareni prihodi i primici te izvršeni rashodi i izdaci u vremenu do dolaska povjerenika. Ako se do 31. ožujka ne donese proračun, povjerenik donosi odluku o financiranju nužnih rashoda i izdataka za razdoblje do donošenja proračuna.

Ako do isteka roka privremenog financiranja nije donesen proračun u jedinici u kojoj je općinski načelnik koji nema zamjenika onemogućen u obavljanju svoje dužnosti, financiranje se obavlja izvršavanjem redovnih i nužnih rashoda i izdataka temeljem odluke o financiranju nužnih rashoda i izdataka koju donosi predstavničko tijelo na prijedlog privremenog zamjenika općinskog načelnik iz članka 43.a Zakona o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi (»Narodne novine«, broj 33/01, 60/01, 129/05, 109/07, 125/08, 36/09, 150/11, 144/12, 19/13, 137/15, 123/17, 98/19, 144/20).


Tablica prihoda i primitaka proračuna
Prihodi i primitci Iznos
Prihodi poslovanja 1.488.360,00
Prihodi od poreza 480.960,00
Pomoći iz inozemstva i od subjekata unutar općeg proračuna 500.000,00
Prihodi od imovine 255.200,00
Prihodi od upravnih i administrativnih pristojbi, pristojbi po posebnim propisima i naknada 138.200,00
Prihodi od prodaje proizvoda i robe te pruženih usluga i prihodi od donacija 113.000,00
Kazne, upravne mjere i ostali prihodi 1.000,00
Prihodi od prodaje nefinancijske imovine 1.000,00
Prihodi od prodaje proizvedene dugotrajne imovine 1.000,00
Ukupno 0,00

UKUPAN PRORAČUN, ODNOSNO UKUPNI PRIHODI I PRIMICI, KAO I RASHODI I IZDACI, OPĆINE BISKUPIJE ZA 2025. GODINU, PLANIRANI SU U IZNOSU OD 1.489.360,00 EURA. 

 

PRIHODI I PRIMICI

Prihodi poslovanja Općine Biskupija za 2025. godinu planirani su u iznosu od 1.488.360,00 eura, a čine ih prihodi od poreza planirani u iznosu od 480.960,00 eura, pomoći iz inozemstva i od subjekata unutar općeg proračuna planirani su u iznosu od 500.000,00 eura, prihodi od imovine u iznosu od 255.200,00 eura, prihodi od upravnih i administrativnih pristojbi, pristojbi po posebnim propisima i naknada planirani u iznosu od 138.200,00 eura, prihodi od prodaje proizvoda i robe te pruženih usluga i prihodi od donacija planirani u iznosu od 113.000,00 eura, kazne, upravne mjere i ostali prihodi planirani u iznosu od 1.000,00 eura, dok su prihodi od prodaje nefinancijske imovine planirani u iznosu od 1.000,00 eura (za prihode od prodaje proizvedene dugotrajne imovine). 


Tablica rashoda i izdataka proračuna
Rashodi i izdaci Iznos
Rashodi poslovanja 827.710,00
Rashodi za zaposlene 158.750,00
Materijalni rashodi 445.560,00
Financijski rashodi 1.300,00
Subvencije 5.000,00
Naknade građanima i kućanstvima na temelju osiguranja i druge naknade 115.000,00
Ostali rashodi 102.100,00
Rashodi za nabavu nefinancijske imovine 661.650,00
Rashodi za nabavu proizvedene dugotrajne imovine 661.650,00
Ukupno 0,00

Rashodi poslovanja

Rashodi poslovanja Općine Biskupija za 2025. godinu planirani su u iznosu od 827.710,00 eura, a čine ih:

1. Rashodi za zaposlene planirani u iznosu od 158.750,00 eura, 

2. Materijalni rashodi planirani u iznosu od 445.560,00 eura, 

3. Financijski rashodi planirani u iznosu od 1.300,00 eura, 

4. Subvencije planirane u iznosu od 5.000,00 eura, 

5. Naknade građanima i kućanstvima na temelju osiguranja i druge naknade planirane u iznosu od 115.000,00 eura,

6. Ostali rashodi planirani u iznosu od 102.100,00 eura. 

 

Rashodi za nabavu nefinancijske imovine

Rashodi za nabavu nefinancijske imovine planirani u iznosu od 661.650,00 eura, a čine ih:

1. Rashodi za nabavu proizvedene dugotrajne imovine planirani u iznosu od 661.650,00 eura.

                     

PRORAČUNSKE KLASIFIKACIJE

Prihodi, primici, rashodi i izdaci proračuna i financijskog plana iskazuju se prema proračunskim klasifikacijama. Sukladno Pravilniku o proračunskim klasifikacijama (»Narodne novine«, broj 4/24) proračunske klasifikacije jesu: 

· Organizacijska klasifikacija sadrži povezane i međusobno usklađene (hijerarhijski i s obzirom na odnose prava i odgovornosti) cjeline proračuna i proračunskih korisnika koje odgovarajućim materijalnim sredstvima ostvaruju postavljene ciljeve,

· Programska klasifikacija je prikaz programa i njihovih sastavnih dijelova: aktivnosti i projekata, definiranih u skladu s aktima strateškog planiranja te ciljevima i zadaćama proračuna te proračunskih i izvanproračunskih korisnika,

· Funkcijska klasifikacija je prikaz rashoda proračuna te proračunskih i izvanproračunskih korisnika razvrstanih prema njihovoj namjeni,

· Ekonomska klasifikacija sadrži prihode i primitke razvrstane po prirodnim vrstama te rashode i izdatke razvrstane prema njihovoj ekonomskoj namjeni kojoj služe,

· Lokacijska klasifikacija je prikaz rashoda i izdataka prema teritorijalno definiranim cjelinama u skladu s ustrojem Republike Hrvatske, drugih država članica Europske unije te ostalih država,

· Izvori financiranja, a koje čine skupine prihoda i primitaka iz kojih se podmiruju rashodi i izdaci određene vrste i utvrđene namjene.

 

Proračun Općine Biskupija sastoji se od razdjela, glava i programa. Programi se sastoje od aktivnosti i projekata (kapitalni i tekući projekti). 

RAZDJEL 100 OPĆINSKO VIJEĆE
GLAVA 10001 OPĆINSKO VIJEĆE
Program 01: Donošenje akata i mjera iz djelokruga predstavničkog i izvršnog tijela i mjesne samouprave           
Program 02: Program političkih stranaka
Program 03: Zaštita prava nacionalnih manjina
Program 04: Razvoj civilnog društva
RAZDJEL 200 JEDINSTVENI UPRAVNI ODJEL I IZVRŠNO TIJELO
GLAVA 20001 UPRAVNI ODJEL I IZVRŠNO TIJELO
Program 01: Javna uprava i administracija
GLAVA 20002: VATROGASTVO I CIVILNA ZAŠTITA
Program 01: Organiziranje i provođenje civilne zaštite
GLAVA 20003: KOMUNALNA INFRASTRUKTURA
Program 01: Održavanje objekata i uređaja komunalne infrastrukture
Program 02: Izgradnja objekata i uređaja komunalne infrastrukture
Program 03: Zaštita okoliša
GLAVA 20004 DRUŠTVENE DJELATNOSTI
Program 01: Predškolsko, osnovnoškolsko i srednjoškolsko obrazovanje
Program 02: Javne potrebe u školstvu
Program 03: Javne potrebe u zdravstvu i preventiva
GLAVA 20005: PROGRAM DJELATNOSTI KULTURE
Program 01: Promicanje kulture
GLAVA 20006: PROGRAMSKA DJELATNOST SPORTA
Program 01: Organizacija, rekreacija i sportske aktivnosti
GLAVA 20007: PROGRAMSKA DJELATNOST SOCIJALNE SKRBI
Program 01: Socijalna skrb
Program 02: Poticajne mjere demografske obnove
Program 03: Humanitarna skrb kroz udruge građana

 

OPIS POSEBNOG DIJELA PRORAČUNA

 

RAZDJEL 100 OPĆINSKO VIJEĆE – 65.460,00 EURA

GLAVA 10001 OPĆINSKO VIJEĆE – 65.460,00 EURA

Program 01 Donošenje akata i mjera iz djelokruga – 44.300,00 eura, od toga:

Za predstavničko i izvršno tijelo izdvaja se 39.300,00 eura, a za djelokrug mjesne samouprave 5.000,00 eura. 

 

Program 02 Program političkih stranaka – 2.000,00 eura, od toga:

Za financiranje rada političkih stranaka izdvaja se 2.000,00 eura.

 

Program 03 Zaštita prava nacionalnih manjina – 9.160,00 eura, od toga:

Za osnovne funkcije VSNM izdvaja se 9.160,00 eura.

 

Program 04 Razvoj civilnog društva – 10.000,00 eura, od toga:

Za osnovne funkcije udruga izdvaja se 10.000,00 eura.

 

RAZDJEL 200 JEDINSTVENI UPRAVNI ODJEL I IZVRŠNO TIJELO – 1.423.900,00 EURA

GLAVA 20001 UPRAVNI ODJEL I IZVRŠNO TIJELO – 321.750,00 EURA

Program 01 Javna uprava i administracija – 321.750,00 eura, od toga:

Za rashode za administrativno, tehničko i stručno osoblja planirano je 287.750,00 eura, za održavanje zgrada za redovito korištenje izdvaja se 5.000,00 eura, za nabavu uredske opreme 3.000,00, za izradu izmjena i dopuna Prostornog plana 10.000,00 eura, za izradu projektne dokumentacije Škola Biskupija 15.000,00 eura i za kapitalne pomoći trgovačkim društvima u javnom sektoru 1.000,00 eura.

 

GLAVA 20002 VATROGASTVO I CIVILNA ZAŠTITA – 73.500,00 EURA

Program 01 Organiziranje i provođenje civilne zaštite – 73.500,00 eura, od toga:

Za osnovnu djelatnost DVD-a izdvaja se 70.000,00 eura, za civilnu zaštitu 500,00 eura i za HGSS 3.000,00 eura.

 

GLAVA 20003 KOMUNALNA INFRASTRUKTURA – 869.650,00 EURA

Program 01 Održavanje objekata i uređaja komunalne infrastrukture – 250.000,00 eura, od toga:

Za održavanje cesta i drugih javnih površina izdvaja se 200.000,00 eura i za rashode za uređaje i javnu rasvjetu 50.000,00 eura.

 

Program 02 Izgradnja objekata i uređaja komunalne infrastrukture – 617.000,00 eura, od toga:

Za izgradnju i rekonstrukciju cesta izdvaja se 170.000,00 eura, za izgradnju tržnice 420.000,00 eura, za izgradnju vodovoda Vrbnik 25.000,00 eura i za izgradnju javne rasvjete 2.000,00 eura.

 

Program 03 Zaštita okoliša – 2.650,00 eura, od toga:

Za zaštitu okoliša izdvaja se 2.650,00 eura.

 

GLAVA 20004 DRUŠTVENE DJELATNOSTI – 116.500,00 EURA

Program 01 Predškolsko, osnovnoškolsko i srednjoškolsko obrazovanje – 88.000,00 eura, od toga:

Za sufinanciranje prijevoza učenika izdvaja se 8.000,00 eura, za financiranje dječjeg vrtića 65.000,00 eura i za sufinanciranje provedbe edukativnih aktivnosti 15.000,00 eura.

 

Program 02 Javne potrebe u školstvu – 24.500,00 eura, od toga:

Za sufinanciranje nabave udžbenika za osnovne i srednje škole izdvaja se 10.500,00 eura i za stipendije i školarine 14.000,00 eura.

 

Program 03 Javne potrebe u zdravstvu i preventiva – 4.000,00 eura, od toga:

Za poslove deratizacije i dezinsekcije izdvaja se 4.000,00 eura.

 

GLAVA 20005 PROGRAM DJELATNOSTI KULTURE – 16.000,00 EURA

Program 01 Promicanje kulture – 16.000,00 euru, od toga: 

Za djelatnost kulturno umjetničkih društava izdvaja se 1.000,00 eura, za zaštitu i očuvanje kulturnih dobara 3.000,00 eura, za akcije i manifestacije u kulturi 1.000,00 eura, za rekonstrukciju Doma omladine Biskupija – IV. Faza 5.000,00 eura, za sanaciju zgrade Omladinskog Doma Vrbnik 2.000,00 eura i za pomoć za funkcioniranje vjerskih ustanova 4.000,00 eura.

 

GLAVA 20006 PROGRAMSKA DJELATNOST SPORTA – 8.000,00 EURA

Program 01 Organizacija, rekreacija i sportske aktivnosti – 8.000,00 eura, od toga: 

Za osnovnu djelatnost sportskih udruga izdvaja se 1.000,00 eura, za izgradnju igrališta na području Općine Biskupija 2.000,00 eura i za izgradnju sportske dvorane Zvjerinac 5.000,00 eura. 

 

GLAVA 20007 PROGRAMSKA DJELATNOST SOCIJALNE SKRBI – 18.500,00 EURA

Program 01 Socijalna skrb – 13.500,00 eura, od toga: 

Za jednokratnu naknadu izdvaja se 13.500,00 eura. 

 

Program 02 Poticajne mjere demografske obnove – 4.000,00 eura, od toga:

Za potpore za novorođeno dijete izdvaja se 4.000,00 eura.

 

Program 03 Humanitarna skrb kroz udruge građana – 1.000,00 eura, od toga:

Za humanitarnu djelatnost Crvenog križa i ostalih humanitarnih organizacija izdvaja se 1.000,00 eura.

Komentari (0)


Nema komentara za ovaj proračun.