*kako bi mogli ostavljati komentare, potrebno je registrirati se valjanom e-mail adresom!


Svi komentari

Proračun Općine Baška Voda za 2025. godinu


Vodič za građane za 2025. godinu

Poštovani stanovnici Općine Baška Voda,

predstavljamo vam Vodič za građane za 2025. godinu u kojem su objašnjeni planovi i aktivnosti općinske vlasti vezani za korištenje javnih sredstava. Unaprjeđivanjem transparentnosti i komunikacije s građanima nastavljamo s projektom koji se nalazi na našoj službenoj stranici https://opcinabaskavoda.hr/. Kroz ovaj projekt informiramo vas o načinu korištenja proračunskih sredstava koji će u konačnici podignuti transparentnost u našoj Općini. Kroz brošuru Vodič za građane prikazat ćemo koji su projekti u planu u 2025. godini.

Komunalnim projektima želimo unaprijediti kvalitetu života, ekonomski razvoj, održivost i ekološku odgovornost, povećati atraktivnosti naše Općine, zaštiti građane i njihovo zdravlje i povećati prihode i konkurentnost. U 2025. godini nastavljamo s održavanjem i uređenjem komunalne infrastrukture kroz održavanje i uređenje cesta i ulica, plave zastave, javnih zelenih površina, javne rasvjete i javnih površina. Također će se izgrađivati i asfaltirati ceste, nogostupi, trgovi i parkovi, objekti i uređaji odvodnje te prostorije za ispraćaj pokojnika. Uređivat će se i luke nautičkog turizma. 

Osim što brinemo o urednosti, brinemo i o zdravlju i čistoći naše Općine pa smo zato izdvojili sredstva za odvoz i deponiranje otpada, sanacije, deratizacije i EKO otok.

Ulaganje u obrazovne institucije i kvalitetu obrazovanja direktno utiče na budućnost zajednice, a odgojno-obrazovni sustav igra ključnu ulogu u formiranju sposobnih, obrazovanih i društveno odgovornih građana. Zato ulažemo u javne potrebe u školstvu i slobodne aktivnosti učenika.

Kroz razvoj sportskih i rekreacijskih sadržaja, Općina može stvoriti uvjete za aktivniji način života, smanjenje stresa, jačanje socijalnih veza te privlačenje turista i investicija. Sredstva su izdvojena za osnovnu djelatnost športskih klubova i udruga te za opremu za dječji park.

Aktivnosti vatrogasnih službi i civilne zaštite nisu samo važne u kriznim situacijama već i u prevenciji, edukaciji i izgradnji otpornosti zajednice. Zato smo sredstva izdvojili za osnovnu djelatnost DVD-a i civilnu zaštitu. 

Želimo svima omogućiti pristup potrebnoj zdravstvenoj skrbi i osigurati zdravlje zajednice u cjelini pa potičemo na prevenciju u borbi protiv ovisnosti. Fokusirani smo na socijalnu zaštitu kojom bismo obuhvatili  niz usluga koje su usmjerene na smanjenje siromaštva, osiguranje socijalne sigurnosti i osnaživanje zajednice. Dajemo pomoći socijalnim skupinama stanovništva, udrugama, za djelatnost Crvenog križa i rodne naknade.

Važno nam je očuvati tradiciju i kulturu našeg kraja stoga smo omogućili sredstva za održavanje kulturnih i spomeničkih objekata, za djelatnost općinske glazbe, za manifestacije u kulturi i arheološku zbirku – muzej.

Kroz ovaj Vodič želimo Vam prenijeti informacije pomoću kojih možete pratiti raspolaganje proračunskim sredstvima. Vi, dragi stanovnici, možete svojim prijedlozima i komentarima pridonijeti zajedničkom nam cilju da dostupne resurse raspodijelimo na što učinkovitiji način za boljitak i napredak naše zajednice.

Savjetovanje za Proračun Općine Baška Voda za 2025. godinu i projekcije za 2026. i 2027. godinu možete pronaći OVDJE.

 

Načelnik Općine Baška Voda

 


 

Što je proračun?

Proračun je akt kojim se procjenjuju prihodi i primici te utvrđuju rashodi i izdaci za proračunsku godinu, a sadrži i projekciju prihoda i primitaka te rashoda i izdataka za slijedeće dvije godine. Proračun nije statičan akt, već se sukladno Zakonu može mijenjati tijekom proračunske godine, odnosno donose se Izmjene i dopune proračuna.
 


Sadržaj proračuna

Proračun JLS sastoji se od plana za proračunsku godinu i projekcija za sljedeće dvije godine. Proračun JLS sastoji se od općeg dijela, posebnog dijela i obrazloženja proračuna.

Tablica sadržaja proračuna
Sadržaj Sastavni dio Opis sastavnog dijela
Opći dio proračuna Sažetak Računa prihoda i rashoda Sažetak Računa financiranja • ukupni prihodi poslovanja i prihodi od prodaje nefinancijske imovine, ukupni rashodi poslovanja i rashodi za nabavu nefinancijske imovine
• ukupni primici od financijske imovine i zaduživanja i izdaci za financijsku imovinu i otplate zajmova
Račun prihoda i rashoda • ukupni prihodi i rashodi iskazani prema izvorima financiranja i ekonomskoj klasifikaciji na razini skupine
• ukupni rashodi iskazani prema funkcijskoj klasifikaciji
Račun financiranja • ukupni primici od financijske imovine i zaduživanja i izdaci za financijsku imovinu i otplate instrumenata zaduživanja prema izvorima financiranja i ekonomskoj klasifikaciji na razini skupine
Preneseni višak ili preneseni manjak prihoda nad rashodima • ako ukupni prihodi i primici nisu jednaki ukupnim rashodima i izdacima, opći dio proračuna sadrži i preneseni višak ili preneseni manjak prihoda nad rashodima
Višegodišnji plan uravnoteženja • ako JLP(R)S ne mogu preneseni manjak podmiriti do kraja proračunske godine, obvezni su izraditi višegodišnji plan uravnoteženja za razdoblje za koje se proračun donosi
• ako JLP(R)S ne mogu preneseni višak, zbog njegove veličine, u cijelosti iskoristiti u jednoj proračunskoj godini, korištenje viška planira se višegodišnjim planom uravnoteženja za razdoblje za koje se proračun donosi
Posebni dio proračuna Plan rashoda i izdataka proračuna JLP(R)S i njihovih proračunskih korisnika • rashodi i izdaci JLP(R)S i njihovih proračunskih korisnika iskazani po organizacijskoj klasifikaciji, izvorima financiranja i ekonomskoj klasifikaciji na razini skupine, raspoređenih u programe koji se sastoje od aktivnosti i projekata
Obrazloženje proračuna Obrazloženje općeg dijela proračuna i obrazloženje posebnog dijela proračuna • obrazloženje općeg dijela proračuna JLP(R)S sadrži obrazloženje prihoda i rashoda, primitaka i izdataka proračuna JLP(R)S i obrazloženje prenesenog manjka odnosno viška proračuna JLP(R)S
• obrazloženje posebnog dijela proračuna JLP(R)S temelji se na obrazloženjima financijskih planova proračunskih korisnika, a sastoji se od obrazloženja programa koje se daje kroz obrazloženje aktivnosti i projekata zajedno s ciljevima i pokazateljima uspješnosti iz akata strateškog planiranja.


 

Proračunski korisnici:

Proračunski korisnici su ustanove, tijela javne vlasti kojima je JLS osnivač ili suosnivač, a čije je financiranje većim dijelom iz proračuna svog osnivača ili suosnivača. Proračunski korisnici JLS mogu biti dječji vrtići, knjižnice, javne vatrogasne postrojbe, muzeji, kazališta, domovi za starije i nemoćne osobe.

 

Zakoni i sankcije:

Sukladno Zakonu o Proračunu (»Narodne novine«, broj 144/21) Proračun se donosi za jednu fiskalnu (proračunsku) godinu. Kod nas se fiskalna godina poklapa s kalendarskom i traje od 01. siječnja do 31. prosinca. Jedini ovlašteni predlagatelj Proračuna je općinski načelnik. Općinski načelnik jedinice lokalne samouprave odgovoran je za zakonito i pravilno planiranje i izvršavanje proračuna, za svrhovito, učinkovito i ekonomično raspolaganje proračunskim sredstvima. Proračun donosi (izglasava) Općinsko vijeće do kraja godine. 

Ako se ne donese proračun prije početka proračunske godine, privremeno se, a najduže za prva tri mjeseca proračunske godine, na osnovi odluke o privremenom financiranju koja mora biti donesena do 31. prosinca, nastavlja financiranje poslova, funkcija i programa tijela jedinica lokalne i područne samouprave i drugih proračunskih i izvanproračunskih korisnika.

U slučaju kada je raspušteno samo Općinsko vijeće, a Općinski načelnik nije razriješen, do imenovanja povjerenika Vlade Republike Hrvatske, financiranje se obavlja izvršavanjem redovnih i nužnih rashoda i izdataka temeljem odluke o financiranju nužnih rashoda i izdataka koju donosi općinski načelnik.

Po imenovanju povjerenika Vlade Republike Hrvatske, općinski načelnik predlaže povjereniku novu odluku o financiranju nužnih rashoda i izdataka u koju su uključeni ostvareni prihodi i primici te izvršeni rashodi i izdaci u vremenu do dolaska povjerenika. Ako se do 31. ožujka ne donese proračun, povjerenik donosi odluku o financiranju nužnih rashoda i izdataka za razdoblje do donošenja proračuna.

Ako do isteka roka privremenog financiranja nije donesen proračun u jedinici u kojoj je općinski načelnik koji nema zamjenika onemogućen u obavljanju svoje dužnosti, financiranje se obavlja izvršavanjem redovnih i nužnih rashoda i izdataka temeljem odluke o financiranju nužnih rashoda i izdataka koju donosi predstavničko tijelo na prijedlog privremenog zamjenika općinskog načelnik iz članka 43.a Zakona o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi (»Narodne novine«, broj 33/01, 60/01, 129/05, 109/07, 125/08, 36/09, 150/11, 144/12, 19/13, 137/15, 123/17, 98/19, 144/20).


Tablica prihoda i primitaka proračuna
Prihodi i primitci Iznos
Prihodi poslovanja 6.162.910,00
Prihodi od poreza 1.762.400,00
Pomoći iz inozemstva i od subjekata unutar općeg proračuna 1.585.800,00
Prihodi od imovine 754.500,00
Prihodi od upravnih i administrativnih pristojbi, pristojbi po posebnim propisima i naknada 2.034.210,00
Prihodi od prodaje proizvoda i robe te pruženih usluga i prihodi od donacija 1.000,00
Kazne, upravne mjere i ostali prihodi 25.000,00
Prihodi od prodaje nefinancijske imovine 10.000,00
Prihodi od prodaje neproizvedene dugotrajne imovine 10.000,00
Ukupno 0,00

UKUPAN PRORAČUN, ODNOSNO UKUPNI PRIHODI I PRIMICI, KAO I RASHODI I IZDACI, OPĆINE BAŠKA VODA ZA 2025. GODINU, PLANIRANI SU U IZNOSU OD 6.172.910,00 EURA. 

 

PRIHODI I PRIMICI

 

Prihodi poslovanja Općine Baška Voda za 2025. godinu planirani su u iznosu od 6.162.910,00 eura, a čine ih prihodi od poreza planirani u iznosu od 1.762.400,00 eura, pomoći iz inozemstva i od subjekata unutar općeg proračuna planirani su u iznosu od 1.585.800,00 eura, prihodi od imovine u iznosu od 754.500,00 eura, prihodi od upravnih i administrativnih pristojbi, pristojbi po posebnim propisima i naknada planirani u iznosu od 2.034.210,00 eura, prihodi od prodaje proizvoda i robe te pruženih usluga i prihodi od donacija planirani u iznosu od 1.000,00 eura, kazne, upravne mjere i ostali prihodi planirani u iznosu od 25.000,00 eura, dok su prihodi od prodaje nefinancijske imovine planirani u iznosu od 10.000,00 eura (za prihode od prodaje neproizvedene dugotrajne imovine). 


Tablica rashoda i izdataka proračuna
Rashodi i izdaci Iznos
Rashodi poslovanja 3.097.160,00
Rashodi za zaposlene 698.500,00
Materijalni rashodi 1.230.450,00
Financijski rashodi 14.000,00
Naknade građanima i kućanstvima na temelju osiguranja i druge naknade 206.500,00
Ostali rashodi 947.710,00
Rashodi za nabavu nefinancijske imovine 3.075.750,00
Rashodi za nabavu neproizvedene dugotrajne imovine 217.500,00
Rashodi za nabavu proizvedene dugotrajne imovine 2.858.250,00
Ukupno 0,00

Rashodi poslovanja

Rashodi poslovanja Općine Baška Voda za 2025. godinu planirani su u iznosu od 3.097.160,00 eura, a čine ih:

1. Rashodi za zaposlene planirani u iznosu od 698.500,00 eura, 

2. Materijalni rashodi planirani u iznosu od 1.230.450,00 eura, 

3. Financijski rashodi planirani u iznosu od 14.000,00 eura, 

4. Naknade građanima i kućanstvima na temelju osiguranja i druge naknade planirane u iznosu od 206.500,00 eura,

5. Ostali rashodi planirani u iznosu od 947.710,00 eura. 

 

Rashodi za nabavu nefinancijske imovine

Rashodi za nabavu nefinancijske imovine planirani u iznosu od 3.075.750,00 eura, a čine ih:

1. Rashodi za nabavu neproizvedene dugotrajne imovine planirani u iznosu od 217.500,00 eura, 

2. Rashodi za nabavu proizvedene dugotrajne imovine planirani u iznosu od 2.858.250,00 eura.

                     

 

PRORAČUNSKE KLASIFIKACIJE

Prihodi, primici, rashodi i izdaci proračuna i financijskog plana iskazuju se prema proračunskim klasifikacijama. Sukladno Pravilniku o proračunskim klasifikacijama (»Narodne novine«, broj 04/24) proračunske klasifikacije jesu: 

 

· Organizacijska klasifikacija sadrži povezane i međusobno usklađene (hijerarhijski i s obzirom na odnose prava i odgovornosti) cjeline proračuna i proračunskih korisnika koje odgovarajućim materijalnim sredstvima ostvaruju postavljene ciljeve,

· Programska klasifikacija je prikaz programa i njihovih sastavnih dijelova: aktivnosti i projekata, definiranih u skladu s aktima strateškog planiranja te ciljevima i zadaćama proračuna te proračunskih i izvanproračunskih korisnika,

· Funkcijska klasifikacija je prikaz rashoda proračuna te proračunskih i izvanproračunskih korisnika razvrstanih prema njihovoj namjeni,

· Ekonomska klasifikacija sadrži prihode i primitke razvrstane po prirodnim vrstama te rashode i izdatke razvrstane prema njihovoj ekonomskoj namjeni kojoj služe,

· Lokacijska klasifikacija je prikaz rashoda i izdataka prema teritorijalno definiranim cjelinama u skladu s ustrojem Republike Hrvatske, drugih država članica Europske unije te ostalih država,

· Izvori financiranja, a koje čine skupine prihoda i primitaka iz kojih se podmiruju rashodi i izdaci određene vrste i utvrđene namjene.

 

Proračun Općine Baška Voda sastoji se od razdjela, glava i programa. Programi se sastoje od aktivnosti i projekata (kapitalni i tekući projekti). 

 

GLAVNI PROGRAM A01 REDOVNA DJELATNOST OPĆINSKO VIJEĆE
Program 0100 Redovna djelatnost
GLAVNI PROGRAM A02 REDOVNA DJELATNOST - OPĆINA BAŠKA VODA - UPRAVA
Program 0100 Redovna djelatnost
GLAVNI PROGRAM A03 VATROGASCI I CIVILNA ZAŠTITA
Program 0100 Zaštita od požara i civilna zaštita
GLAVNI PROGRAM A04 KOMUNALNA DJELATNOST
Program 0100 Održavanje i uređenje komunalne infrastrukture
Program 0101 Izgradnja objekata i uređaja komunalne infrastrukture
Program 0102 Zaštite okoliša i poljoprivrede
GLAVNI PROGRAM A05 ODGOJ I OBRAZOVANJE
Program 0101 Javne potrebe u školstvu
GLAVNI PROGRAM A06 JAVNE POTRBE I USLUGE U ZDRAVSTVU
Program 0100 Borba protiv ovisnosti
GLAVNI PROGRAM A07 KULTURA
Program 0100 Javnih potreba kulture
Program 0101 Djelatnost vjerske zajednice
GLAVNI PROGRAM A08 ŠPORTSKE AKTIVNOSTI
Program 0100 Organizacija rekreacije i športskih aktivnosti
GLAVNI PROGRAM A09 SOCIJALNA ZAŠTITA
Program 0100 Općinski program socijalne skrbi
Program 0101 Humanitarna skrb kroz udruge građana

 

OPIS POSEBNOG DIJELA PRORAČUNA

GLAVNI PROGRAM A01 REDOVNA DJELATNOST – OPĆINSKO VIJEĆE – 49.950,00 EURA

Program 0100 Redovna djelatnost – 49.950,00 eura, od toga:

Za rashode Općinskog vijeća izdvojeno je 46.600,00 eura i za političke stranke 3.350,00 eura.

 

GLAVNI PROGRAM A02 REDOVNA DJELATNOST – OPĆINA BAŠKA VODA - UPRAVA – 3.404.250,00 EURA

Program 0100 Redovna djelatnost – 3.404.250,00 eura, od toga:

Za rashode za zaposlene izdvaja se 701.200,00 eura (plaće), za materijalne rashode 48.650,00 eura (naknade troškova zaposlenima, uredski materijal i ostali materijalni rashodi, službena i zaštitna odjeća i obuća), za financijske rashode 39.000,00 eura, za ostale rashode 321.500,00 eura (rashodi za materijal i energiju, usluge telefona, pošte i prijevoza, komunalne usluge, intelektualne i osobne usluge, troškovi sudskih postupaka, kazne, penali i naknade štete), za ostale naknade 4.650,00 eura, za nabavu opreme 492.750,00 eura, za ulaganje u građevinske objekte 1.660.500,00 eura i za ulaganja u sportske i rekreacijske objekte 136.000,00 eura.

 

GLAVNI PROGRAM A03 VATROGASCI I CIVILNA ZAŠTITA – 647.350,00 EURA

Program 0100 Zaštita od požara i civilna zaštita – 647.350,00 eura, od toga:

Za osnovnu djelatnost DVD-a izdvaja se 646.000,00 eura i za civilnu zaštitu 1.350,00 eura.

 

GLAVNI PROGRAM A04 KOMUNALNA DJELATNOST – 1.490.730,00 EURA

Program 0100 Održavanje i uređenje komunalne infrastrukture – 610.000,00 eura

Za održavanje i uređenje ceste, ulica i dr. izdvaja se 47.000,00 eura, za plavu zastavu 33.200,00 eura, za održavanje i uređenje javnih zelenih površina 46.500,00 eura, za održavanje javne rasvjete 120.000,00 eura i za održavanje i uređenje komunalne infrastrukture – javnih površina  i ostalog 363.300,00 eura.

 

Program 0101 Izgradnja objekata i uređaja komunalne infrastrukture – 770.500,00 eura

Za izgradnju i asfaltiranje cesta, nogostupa, trgova, parkova i ostalo izdvaja se 528.000,00 eura, za izgradnju objekata i uređaja odvodnje 16.500,00 eura, za prostorno planiranje 115.000,00 eura, za otkup zemljišta 100.000,00 eura, za uređenje luka nautičkog turizma (BV Promajna) 10.000,00 eura i za izgradnju prostorija za ispraćaj pokojnika – BAST groblje 1.000,00 eura.

 

Program 0102 Zaštite okoliša i poljoprivrede – 110.230,00 eura

Za odvoz i deponiranje otpada, sanacija, deratizacija, maslinarstvo izdvaja se 100.230,00 eura i za EKO otok 10.000,00 eura.

 

GLAVNI PROGRAM A05 ODGOJ I OBRAZOVANJE – 26.600,00 EURA

Program 0101 Javne potrebe u školstvu – 26.600,00 eura

Za slobodne aktivnosti učenika izdvaja se 26.600,00 eura.

 

GLAVNI PROGRAM A06 JAVNE POTREBE I USLUGE U ZDRAVSTVU – 660,00 EURA

Program 0100 Borba protiv ovisnosti – 660,00 eura

Za prevenciju u borbi protiv ovisnosti izdvaja se 660,00 eura.

 

GLAVNI PROGRAM A07 KULTURA – 117.700,00 EURA

Program 0100 Javnih potreba u kulturi – 113.350,00 eura

Za održavanje kulturnih i spomeničkih objekata izdvaja se 66.000,00 eura, za djelatnost općinske glazbe 39.850,00 eura, za manifestacije u kulturi 6.500,00 eura i za arheološku zbirku – muzej 1.000,00 eura.

 

Program 0101 Djelatnost vjerske zajednice – 4.350,00 eura

Za pomoć za funkcioniranje vjerske zajednice izdvaja se 3.350,00 eura i za izgradnju vjerski objekata 1.000,00 eura.

 

GLAVNI PROGRAM A08 ŠPORTSKE AKTIVNOSTI – 198.170,00 EURA

Program 0100 Organizacija rekreacije i športskih aktivnosti – 198.170,00 eura

Za osnovnu djelatnost športskih klubova i udruga izdvaja se 194.170,00 eura i za opremu za dječji park 4.000,00 eura.

 

GLAVNI PROGRAM A09 SOCIJALNA ZAŠTITA– 237.500,00 EURA

Program 0100 Općinski program socijalne skrbi – 206.500,00 eura

Za pomoć socijalno ugroženim skupinama stanovništva izdvaja se 160.000,00 eura i za rodne naknade 46.500,00 eura.

 

Program 0101 Humanitarna skrb kroz udruge građana – 31.000,00 eura

Za pomoć udrugama izdvaja se 15.000,00 eura i za djelatnost Crvenog križa 16.000,00 eura.

Komentari (0)


Nema komentara za ovaj proračun.