*kako bi mogli ostavljati komentare, potrebno je registrirati se valjanom e-mail adresom!


Svi komentari

Proračun Općine Martinska Ves za 2025. godinu


Poštovani stanovnici,

predstavljamo Vam „Proračunski vodič za građane“ za 2025. godinu. U njemu je prikazano na koji način Općina Martinska Ves prikuplja i investira sredstva. Kako bismo omogućili uvid u rad naše Općine i učinili je što transparentnijom nastavljamo s projektom koji se nalazi na Internet stranici www.proracun.hr te na našoj službenoj stranici https://martinskaves.hr/.

Ulažemo u komunalnu infrastrukturu kroz održavanje i rekonstrukciju cesta, ulica, kanalizacije i vodovoda, održavanje javnih zelenih površina, groblja i javne rasvjete. 

U planu je izgradnja ceste u Poslovnoj zoni Mahovo koju je iz proračuna izdvojeno 1.371.000,00 eura.

Ulažemo u redovan rad, održavanje skele „Martinska Ves“ koja prometuje na relaciji Desni Dubrovčak-Lijevi Dubrovčak i skele „Tišina“ koja prometuje na relaciji Tišina Kaptolska – Tišina Erdedska.

Mladi obrazovani ljudi ključni su za napredak naše općine. Kako bismo ih podržali tijekom školovanja, osigurali smo jednokratne novčane potpore za učenike i studente. Učenici osnovne škole od 1. do 4. razreda primaju 70 eura, učenici od 5. do 8. razreda 120 eura, dok srednjoškolci dobivaju 170 eura. Studentima je namijenjena naknada u iznosu od 350 eura. Na taj način želimo olakšati obrazovni put i potaknuti razvoj njihovog potencijala.

Podržavamo razvoj poljoprivrede kroz različite subvencije namijenjene poljoprivrednicima. Osigurali smo financijsku i materijalnu pomoć za stanovnike slabijeg imovinskog stanja kako bismo unaprijedili njihovu kvalitetu života.

Roditeljima novorođene djece pružamo jednokratne novčane naknade i sufinanciramo boravak djece u vrtićima, čime dodatno olakšavamo obiteljski život.

Naša Općina ponosi se brojnim kulturnim i sportskim udrugama koje obogaćuju društveni život i pružaju priliku za otkrivanje i razvoj talenata. Prepoznajući njihov značaj, izdvajamo dio sredstava iz proračuna za njihov rad i podršku u organizaciji manifestacija koje održavaju.

U 2025. godini želimo dodatno unaprijediti kvalitetu života naših stanovnika i stvoriti još ugodnije iskustvo za posjetitelje. Cilj nam je da Općina postane još privlačnije i ugodnije mjesto za život, što će doprinijeti većem broju novorođenčadi i privlačenju novih stanovnika.

Ukoliko mislite kako nam je još nešto potrebno kako bismo poboljšali našu Općinu molimo da nam napišete.

 

Vaš Načelnik!

 

OBRAZLOŽENJE PRORAČUNA

Što je proračun?

Proračun je akt kojim se procjenjuju prihodi i primici te utvrđuju rashodi i izdaci Općine Martinska Ves za proračunsku godinu, a sadrži i projekciju prihoda i primitaka te rashoda i izdataka za sljedeće dvije godine.
Proračun nije statičan akt, već se sukladno Zakonu može mijenjati tijekom proračunske godine, odnosno donose se Izmjene i dopune proračuna.

Sadržaj proračuna

Proračun JLS sastoji se od plana za proračunsku godinu i projekcija za sljedeće dvije godine. Proračun JLS sastoji se od općeg dijela, posebnog dijela i obrazloženja proračuna.

Tablica sadržaja proračuna
Sadržaj Sastavni dio Opis sastavnog dijela
Opći dio proračuna Sažetak Računa prihoda i rashoda Sažetak Računa financiranja • ukupni prihodi poslovanja i prihodi od prodaje nefinancijske imovine, ukupni rashodi poslovanja i rashodi za nabavu nefinancijske imovine
• ukupni primici od financijske imovine i zaduživanja i izdaci za financijsku imovinu i otplate zajmova
Račun prihoda i rashoda • ukupni prihodi i rashodi iskazani prema izvorima financiranja i ekonomskoj klasifikaciji na razini skupine
• ukupni rashodi iskazani prema funkcijskoj klasifikaciji
Račun financiranja • ukupni primici od financijske imovine i zaduživanja i izdaci za financijsku imovinu i otplate instrumenata zaduživanja prema izvorima financiranja i ekonomskoj klasifikaciji na razini skupine
Preneseni višak ili preneseni manjak prihoda nad rashodima • ako ukupni prihodi i primici nisu jednaki ukupnim rashodima i izdacima, opći dio proračuna sadrži i preneseni višak ili preneseni manjak prihoda nad rashodima
Višegodišnji plan uravnoteženja • ako JLP(R)S ne mogu preneseni manjak podmiriti do kraja proračunske godine, obvezni su izraditi višegodišnji plan uravnoteženja za razdoblje za koje se proračun donosi
• ako JLP(R)S ne mogu preneseni višak, zbog njegove veličine, u cijelosti iskoristiti u jednoj proračunskoj godini, korištenje viška planira se višegodišnjim planom uravnoteženja za razdoblje za koje se proračun donosi
Posebni dio proračuna Plan rashoda i izdataka proračuna JLP(R)S i njihovih proračunskih korisnika • rashodi i izdaci JLP(R)S i njihovih proračunskih korisnika iskazani po organizacijskoj klasifikaciji, izvorima financiranja i ekonomskoj klasifikaciji na razini skupine, raspoređenih u programe koji se sastoje od aktivnosti i projekata
Obrazloženje proračuna Obrazloženje općeg dijela proračuna i obrazloženje posebnog dijela proračuna • obrazloženje općeg dijela proračuna JLP(R)S sadrži obrazloženje prihoda i rashoda, primitaka i izdataka proračuna JLP(R)S i obrazloženje prenesenog manjka odnosno viška proračuna JLP(R)S
• obrazloženje posebnog dijela proračuna JLP(R)S temelji se na obrazloženjima financijskih planova proračunskih korisnika, a sastoji se od obrazloženja programa koje se daje kroz obrazloženje aktivnosti i projekata zajedno s ciljevima i pokazateljima uspješnosti iz akata strateškog planiranja.

Proračunski korisnici:

Proračunski korisnici su ustanove, tijela javne vlasti kojima je JLS osnivač ili suosnivač, a čije je financiranje većim dijelom iz proračuna svog osnivača ili suosnivača. Proračunski korisnici JLS mogu biti dječji vrtići, knjižnice, javne vatrogasne postrojbe, muzeji, kazališta, domovi za starije i nemoćne osobe… 

Zakoni i sankcije:

Sukladno Zakonu o Proračunu (»Narodne novine«, broj 144/21) Proračun se donosi za jednu fiskalnu (proračunsku) godinu. Kod nas se fiskalna godina poklapa s kalendarskom i traje od  01. siječnja do 31. prosinca. Jedini ovlašteni predlagatelj Proračuna je Općinski načelnik. Općinski načelnik odgovoran je za zakonito i pravilno planiranje i izvršavanje proračuna, za svrhovito, učinkovito i ekonomično raspolaganje proračunskim sredstvima. Proračun donosi (izglasava) Općinsko vijeće do kraja godine. 


Ako se ne donese proračun prije početka proračunske godine, privremeno se, a najduže za prva tri mjeseca proračunske godine, na osnovi odluke o privremenom financiranju koja mora biti donesena do 31. prosinca, nastavlja financiranje poslova, funkcija i programa tijela jedinica lokalne i područne samouprave i drugih proračunskih i izvanproračunskih korisnika.


U slučaju kada je raspušteno samo Općinsko vijeće, a Općinski načelnik nije razriješen, do imenovanja povjerenika Vlade Republike Hrvatske, financiranje se obavlja izvršavanjem redovnih i nužnih rashoda i izdataka temeljem odluke o financiranju nužnih rashoda i izdataka koju donosi Općinski načelnik.
Po imenovanju povjerenika Vlade Republike Hrvatske, Općinski načelnik predlaže povjereniku novu odluku o financiranju nužnih rashoda i izdataka u koju su uključeni ostvareni prihodi i primici te izvršeni rashodi i izdaci u vremenu do dolaska povjerenika. Ako se do 31. ožujka ne donese proračun, povjerenik donosi odluku o financiranju nužnih rashoda i izdataka za razdoblje do donošenja proračuna.


Ako do isteka roka privremenog financiranja nije donesen proračun u jedinici u kojoj je općinski načelnik koji nema zamjenika onemogućen u obavljanju svoje dužnosti, financiranje se obavlja izvršavanjem redovnih i nužnih rashoda i izdataka temeljem odluke o financiranju nužnih rashoda i izdataka koju donosi predstavničko tijelo na prijedlog privremenog zamjenika općinskog načelnika iz članka 43.a Zakona o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi (»Narodne novine«, broj 33/01, 60/01, 129/05, 109/07, 125/08, 36/09, 150/11, 144/12, 19/13, 137/15, 123/17, 98/19, 144/20).

 


Tablica prihoda i primitaka proračuna
Prihodi i primitci Iznos
Prihodi poslovanja 3.414.880,00
Prihodi od poreza 892.050,00
Pomoći iz inozemstva i od subjekata unutar općeg proračuna 2.173.030,00
Prihodi od imovine 216.500,00
Prihodi od upravnih i administrativnih pristojbi, pristojbi po posebnim propisima i naknada 101.300,00
Prihodi od prodaje proizvoda i robe te pruženih usluga i prihodi od donacija 30.000,00
Kazne, upravne mjere i ostali prihodi 2.000,00
Prihodi od prodaje nefinancijske imovine 10.000,00
Prihodi od prodaje neproizvedene dugotrajne imovine 10.000,00
Višak prihoda prenesen iz prethodnih godina 126.627,00
Ukupno 0,00

Ukupni prihodi i primici Općine Martinska Ves za 2025. godinu planirani su u iznosu od 3.551.507,00 eura

PRIHODI I PRIMICI 

Prihodi poslovanja Općine Martinska Ves za 2025. godinu planirani su u iznosu od 3.414.880,00 eura, a čine ih prihodi od poreza planirani u iznosu od 892.050,00 eura, pomoći iz inozemstva i od subjekata unutar općeg proračuna planirane u iznosu od 2.173.030,00 eura, prihodi od imovine planirani u iznosu od 216.500,00 eura, prihodi od upravnih i administrativnih pristojbi, pristojbi po posebnim propisima i naknada planirani u iznosu od 101.300,00 eura, prihodi od prodaje proizvoda i robe te pruženih usluga, prihodi od donacija te povrati po protestiranim  jamstvima planirani u iznosu od 30.000,00 eura, te kazne, upravne mjere i ostali prihodi planirani u iznosu od 2.000,00 eura. 

Prihodi od prodaje nefinancijske imovine panirani su u iznosu od 10.000,00 eura

Višak prihoda prenesen iz prethodnih godina planiran je u iznosu od 126.627,00 eura


Tablica rashoda i izdataka proračuna
Rashodi i izdaci Iznos
Rashodi poslovanja 1.792.171,00
Rashodi za zaposlene 259.187,00
Materijalni rashodi 621.164,00
Financijski rashodi 3.616,00
Subvencije 0,00
Pomoći dane u inozemstvo i unutar općeg proračuna 363.493,00
Naknade građanima i kućanstvima na temelju osiguranja i druge naknade 194.500,00
rashodi za donacije, kazne, naknade štete i kapitalne pomoći  350.211,00
Rashodi za nabavu nefinancijske imovine 1.919.336,00
Rashodi za nabavu proizvedene dugotrajne imovine 1.829.336,00
Rashodi za dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini 90.000,00
Ukupno 0,00

UKUPNI RASHODI I IZDACI OPĆINE MARTINSKA VES ZA 2024. GODINU PLANIRANI SU U IZNOSU OD 3.711.507,00 EURA

Rashodi poslovanja

Rashodi poslovanja Općine Martinska Ves za 2025. godinu planirani su u iznosu od 1.792.171,00 eura, a čine ih: rashodi za zaposlene planirani u iznosu od 259.187,00 eura, materijalni rashodi planirani u iznosu od 621.164,00 eura, financijski rashodi planirani u iznosu od 3.616,00 eura, pomoći dane u inozemstvo i unutar općeg proračunana planirane u iznosu od 363.493,00 eura, naknade građanima i kućanstvima i druge naknade planirane u iznosu od 194.500,00 eura i rashodi za donacije, kazne, naknade štete i kapitalne pomoći planirane u iznosu od 350.211,00

 

Rashodi za nabavu nefinancijske imovine

Rashodi za nabavu nefinancijske imovine planirani u iznosu od 1.919.336,00 eura, a čine ih: rashodi za nabavu proizvedene dugotrajne imovine planirani u iznosu od 1.829.336,00 eura i rashodi za dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini planirani u iznosu od 90.000,00 eura.

 

PRORAČUNSKE KLASIFIKACIJE

Prihodi, primici, rashodi i izdaci proračuna i financijskog plana iskazuju se prema proračunskim klasifikacijama. Sukladno Pravilniku o proračunskim klasifikacijama (»Narodne novine«, broj 04/24) proračunske klasifikacije jesu: 
• Organizacijska klasifikacija sadrži povezane i međusobno usklađene (hijerarhijski i s obzirom na odnose prava i odgovornosti) cjeline proračuna i proračunskih korisnika koje odgovarajućim materijalnim sredstvima ostvaruju postavljene ciljeve,
• Programska klasifikacija je prikaz programa i njihovih sastavnih dijelova: aktivnosti i projekata, definiranih u skladu s aktima strateškog planiranja te ciljevima i zadaćama proračuna te proračunskih i izvanproračunskih korisnika,
• Funkcijska klasifikacija je prikaz rashoda proračuna te proračunskih i izvanproračunskih korisnika razvrstanih prema njihovoj namjeni,
• Ekonomska klasifikacija sadrži prihode i primitke razvrstane po prirodnim vrstama te rashode i izdatke razvrstane prema njihovoj ekonomskoj namjeni kojoj služe,
• Lokacijska klasifikacija je prikaz rashoda i izdataka prema teritorijalno definiranim cjelinama u skladu s ustrojem Republike Hrvatske, drugih država članica Europske unije te ostalih država,
• Izvori financiranja, a koje čine skupine prihoda i primitaka iz kojih se podmiruju rashodi i izdaci određene vrste i utvrđene namjene.

Proračun Općine Martinska Ves sastoji se od razdjela, glava i programa. Programi se sastoje od aktivnosti i projekata (kapitalni i tekući projekti). 

RAZDJEL 001 OPĆINSKA TIJELA
GLAVA 00101 OPĆINSKA TIJELA
Program 1001 Opće javne usluge
RAZDJEL 002 JEDINSTVENI UPRAVNI ODJEL
GLAVA 00201 SLUŽBA ZA JAVNU UPRAVU
Program 1002 Javna uprava i administracija
GLAVA 00202 SLUŽBA - VLASTITI POGON
Program 1003 Vlastiti pogon
GLAVA 00203 SLUŽBA ZA GOSPODARSTVO
Program 1004 Javni red i sigurnost
Program 1005 Ekonomski poslovi
Program 1006 Unapređenje zajednice
GLAVA 00204 SLUŽBA ZA DRUŠTVENE DJELATNOSTI
Program 1007 Program socijalne zaštite
Program 1008 Program potreba u kulturi
Program 1009 Program sportskih  aktivnosti
Program 1010 Program odgoja i obrazovanja

 

OPIS POSEBNOG DIJELA PRORAČUNA

RAZDJEL 001 OPĆINSKA TIJELA PLANIRANO U IZNOSU OD 285.766,00 EURA

GLAVA 00101 OPĆINASKA TIJELA PLANIRANO U IZNOSU OD 285.766,00 EURA

Program 1001 Opće i javne usluge planirano u iznosu od 285.766,00 eura
Kroz ovaj program financira se rad općinskog vijeća, poslovi organizacije rada općinskog načelnika, poslovi protokola i odnosa s javnošću, organiziranje tiskovnih konferencija, priopćenja i prezentacija aktivnosti upravnog odjela Općine Martinska Ves, te poslove vezane uz obilježavanje prigodnih datuma.

RAZDJEL 002 JEDINSTVENI UPRAVNI ODJEL PLANRANO U IZNOSU OD 3.425.741,00 EURA

GLAVA 00201 SLUŽBA ZA JAVNU UPRAVU PLANIRANO U IZNOSU OD 247.534,00 EURA

Program 1002 Javna uprava i administracija planirano u iznosu od 247.534,00 eura.
Sredstva u ovom programu planirana su za obavljanje poslova iz djelokruga rada jedinice lokalne i područne samouprave, upravno-pravne, opće poslove, rukovanje inventarom  i opremom te vođenje o tome odgovarajućih očevidnika; stručno-tehnički poslovi, administrativni poslovi i poslovi računovodstveno financijskog poslovanja Općine. Po potrebi obavljaju se i druge poslove koji mu se stave u zadaću za navedena tijela uprave, a koji po svojoj prirodi spadaju u djelokrug njegovih poslova

GLAVA 00202 SLUŽBA – VLASTITI POGON PLANIRANO U IZNOSU OD 224.814,00 EURA

Program 1003 Vlastiti pogon planirano u iznosu od 224.814,00 eura
Za opće poslove i redovan rad pogona planirano je 60.243,00 eura, za komunalnu higijenu panirano je 44.327,00 eura, dok je za promet vodenim putovima – skele planirano 120.244,00 eura.

GLAVA 00203 SLUŽBA GOSPODARSTVO PLANIRANO U IZNOSU OD 2.513.016,00 EURA

Program 1004 Javni red i sigurnost planirano u iznosu od 183.882,00 eura
Za protupožarnu i civilnu zaštitu planirano je 183.882,00 eura. Osiguravaju se sredstva za spašavanje ljudi i imovine ugrožene požarom ili nekom drugom katastrofom, provođenje programa protupožarne i civilne zaštite.
 
Program 1005 Ekonomski poslovi planirano u iznosu od 125.000,00 eura
Za poljoprivredu i ruralni razvoj planirano je 125.000,00 eura za subvencioniranja poljoprivredne proizvodnje, poticanju rada udruga iz djelokruga poljoprivrede kao i posla vezanih za provođenje natječaja za poljoprivredno zemljište.
Za odvodnju atmosferskih voda planirano je 2.000,00 eura za ulaganje u radove na tekućem i investicijskom održavanju poljskih puteva.
    
Program 1006 Unapređenje zajednice planirano u iznosu od 2.204.134,00 eura
Za uličnu rasvjetu planirano je 78.526,00 eura za proširenje i redovno održavanje javne rasvjete.
Za gospodarenje grobljima planirano je 23.000,00 eura, kroz ovu aktivnost ulaže se u redovno održavanje groblja.
Za cestovni promet planirano je 1.907.700,00 eura, u planu je redovno održavanje nerazvrstanih cesta na području općine kao i izgradnja i rekonstrukcija cesta.
Za prostorno uređenje i zaštitu okoliša planirano je 95.000,00 eura, kroz ovu aktivnost planirana je nabava mobilnog reciklažnog dvorišta, kanti i kontejnera.
Za održavanje objekata u općinskom vlasništvu planirano je 19.908,00 eura, za obnova kapitalnih objekata u vlasništvu općina planirano je 80.000,00 eura (zgrada općinske uprave, vatrogasni i ostali domovi).

GLAVA 00204 SLUŽBA ZA DRUŠTVENE DJELATNOSTI PLANIRANO U IZNOSU OD 440.377,00 EURA

Program 1007 Program socijalne zaštite planirano u iznosu od 245.472,00 eura
Za pomoć obiteljima planirano je 185.500,00 eura za pružanje materijalne i financijske pomoći socijalno ugroženim građanima Općine Martinska Ves, stipendije i školarine, naknade za novorođenčad, naknade za maturalno putovanje itd.
Za pomoć udrugama planirano je 7.300,00 eura, dok je za sigurnu kuću planirano 930,00 eura. Za Crveni križ planirano je 7.749,00 eura, a HGSS-a 1.327,00 eura.
Za sufinanciranje nerentabilnog autobusnog prijevoza planirano je 32.666,00 eura, dok je za stambeno zbrinjavanje mladih obitelji planirano 10.000,00 eura.
    
Program 1008 Program potreba u kulturi planirano u iznosu od 99.578,00 eura
Za knjižnicu i čitaonicu planirano je 56.578,00 eura, za udruge u kulturi planirano je 9.000,00 eura, vjerske ustanove 7.000,00 eura, za sufinanciranje izdavanja knjiga planirano je 2.000,00 eura, dok je za sufinanciranje manifestacija planirano 25.000,0 eura.

Program 1009 Program sportskih aktivnosti planirano u iznosu od 25.000,00 eura
Za sufinanciranje sportskih udruga temeljem prihvaćenih programa, kao i osiguranje sredstava za nabavu sportske opreme planirano je 25.000,00 eura.
 
Program 1010 Program odgoja i obrazovanja planirano u iznosu od 70.327,00 eura
Za malu školu planirano je 6.327,00 eura, za osnovno školstvo planirano je 10.000,00 eura.
Za opremanje novo izgrađenog dječjeg vrtića planirano je 54.000,00 eura (sitni inventar, igračke i ostala oprema)

Komentari (0)


Nema komentara za ovaj proračun.