*kako bi mogli ostavljati komentare, potrebno je registrirati se valjanom e-mail adresom!
Svi komentari
Faličevci 7,
32251 Privlaka
OIB:
73133958808
opcina.privlaka@vu.t-com.hr
032 398 822
Proračun za 2024. godinu
*kako bi mogli ostavljati komentare, potrebno je registrirati se valjanom e-mail adresom!
Vodič za građane za 2024. godinu
Poštovani građani,
predstavljam Vam Vodič za građane za 2024. godinu, u kojemu je prikazano na koji način Općina Privlaka prikuplja i investira sredstva. Vođeni našim načelima i misijom u kojoj želimo kroz transparentno i učinkovito upravljanje javnim sredstvima i provođenje razvojnih projekata, osigurati građanima Općine Privlaka bolje životne uvjete u našoj sredini, odlučili smo i na ovaj način približiti Vam naš rad. Brošura se nalazi na internet stranici www.proracun.hr te na općinskoj službenoj stranici https://www.opcina-privlaka.hr/. Kroz istu prikazat ćemo vam koji su općinski projekti planirani u ovoj proračunskoj godini, a od važnosti su za razvoj naše Općine.
Proračun za 2024. godinu temelji se na poticanju održivog razvoja, poboljšanju infrastrukture i povećanju dostupnosti ključnih usluga. Njegova provedba omogućit će kvalitetnije uvjete života, podršku lokalnom gospodarstvu i jačanje zajednice, stoga i ove godine nastavljamo s ulaganjem u održavanje nerazvrstanih cesta, javnih zelenih površina, izgradnju lokalnih nerazvrstanih cesta.
Temeljni segment našeg društva je obrazovanje mladih stoga i ove godine planiramo izdvojiti sredstva kojima ćemo pomoći i potakli naše studente na ustrajnost isplaćivanjem stipendija, a učenicima srednjih škola sufinanciramo autobusne karte, za predškolsko obrazovanje osigurali smo sredstva za sufinanciranje boravka djece u vrtiću i održavanje predškole.
Kako bismo potaknuli ostanak mladih obitelji u našoj općini, kroz Program demografske obnove osigurali smo financijska sredstva za ključne aktivnosti. Roditeljima novorođenčadi dodijelit ćemo jednokratne novčane potpore, a planiramo i ulaganja u stambeno zbrinjavanje, čime želimo stvoriti povoljnije uvjete za život i razvoj obitelji.
Kroz program „Zaželi“ zapošljavamo žene iz naše općine koje pomažu starijim i nemoćnim osobama u svakodnevnim aktivnostima. Time smanjujemo nezaposlenost i rizik od siromaštva, dok istovremeno jačamo socijalnu uključenost. Program doprinosi kvalitetnijem i dostojanstvenijem životu korisnika, a naše društvo čini solidarnijim i povezanijim.
Socijalno ugroženim obiteljima i pojedincima želimo poboljšati uvjete života i stanovanja kroz isplatu pomoći u novcu pojedincima i obiteljima.
Povijest i kultura našeg kraja od neprocjenjive su važnosti, jer čine naš identitet i posebnost. S toga ih marljivo čuvamo i promičemo. U cilju podrške udrugama koje djeluju na području Općine Privlaka, kroz javne natječaje dodjeljujemo sredstva za projekte i programe u području kulture, sporta i civilnog društva, tako želimo omogućiti udrugama isticanje najbolje iz našeg kraja i doprinesu njegovom daljnjem razvoju i afirmaciji.
Svim navedenim aktivnostima želimo osigurati kvalitetan život na području Općine te nam je cilj transparentno raspolagati proračunskim sredstvima.
Dragi naši stanovnici, predstavili smo dio projekata koje želimo realizirati u 2024. godini.
Općinski Načelnik
OBRAZLOŽENJE PRORAČUNA
Što je proračun?
Proračun je akt kojim se procjenjuju prihodi i primici te utvrđuju rashodi i izdaci Općine Privlaka za proračunsku godinu, a sadrži i projekciju prihoda i primitaka te rashoda i izdataka za sljedeće dvije godine.
Proračun nije statičan akt, već se sukladno Zakonu može mijenjati tijekom proračunske godine, odnosno donose se Izmjene i dopune proračuna.
Sadržaj proračuna
Proračun JLS sastoji se od plana za proračunsku godinu i projekcija za sljedeće dvije godine. Proračun JLS sastoji se od općeg dijela, posebnog dijela i obrazloženja proračuna.
Sadržaj | Sastavni dio | Opis sastavnog dijela |
---|---|---|
Opći dio proračuna | Sažetak Računa prihoda i rashoda Sažetak Računa financiranja | • ukupni prihodi poslovanja i prihodi od prodaje nefinancijske imovine, ukupni rashodi poslovanja i rashodi za nabavu nefinancijske imovine • ukupni primici od financijske imovine i zaduživanja i izdaci za financijsku imovinu i otplate zajmova |
Račun prihoda i rashoda | • ukupni prihodi i rashodi iskazani prema izvorima financiranja i ekonomskoj klasifikaciji na razini skupine • ukupni rashodi iskazani prema funkcijskoj klasifikaciji |
|
Račun financiranja | • ukupni primici od financijske imovine i zaduživanja i izdaci za financijsku imovinu i otplate instrumenata zaduživanja prema izvorima financiranja i ekonomskoj klasifikaciji na razini skupine | |
Preneseni višak ili preneseni manjak prihoda nad rashodima | • ako ukupni prihodi i primici nisu jednaki ukupnim rashodima i izdacima, opći dio proračuna sadrži i preneseni višak ili preneseni manjak prihoda nad rashodima | |
Višegodišnji plan uravnoteženja | • ako JLP(R)S ne mogu preneseni manjak podmiriti do kraja proračunske godine, obvezni su izraditi višegodišnji plan uravnoteženja za razdoblje za koje se proračun donosi • ako JLP(R)S ne mogu preneseni višak, zbog njegove veličine, u cijelosti iskoristiti u jednoj proračunskoj godini, korištenje viška planira se višegodišnjim planom uravnoteženja za razdoblje za koje se proračun donosi |
|
Posebni dio proračuna | Plan rashoda i izdataka proračuna JLP(R)S i njihovih proračunskih korisnika | • rashodi i izdaci JLP(R)S i njihovih proračunskih korisnika iskazani po organizacijskoj klasifikaciji, izvorima financiranja i ekonomskoj klasifikaciji na razini skupine, raspoređenih u programe koji se sastoje od aktivnosti i projekata |
Obrazloženje proračuna | Obrazloženje općeg dijela proračuna i obrazloženje posebnog dijela proračuna | • obrazloženje općeg dijela proračuna JLP(R)S sadrži obrazloženje prihoda i rashoda, primitaka i izdataka proračuna JLP(R)S i obrazloženje prenesenog manjka odnosno viška proračuna JLP(R)S • obrazloženje posebnog dijela proračuna JLP(R)S temelji se na obrazloženjima financijskih planova proračunskih korisnika, a sastoji se od obrazloženja programa koje se daje kroz obrazloženje aktivnosti i projekata zajedno s ciljevima i pokazateljima uspješnosti iz akata strateškog planiranja. |
Proračunski korisnici:
Proračunski korisnici su ustanove, tijela javne vlasti kojima je JLS osnivač ili suosnivač, a čije je financiranje većim dijelom iz proračuna svog osnivača ili suosnivača. Proračunski korisnici JLS mogu biti dječji vrtići, knjižnice, javne vatrogasne postrojbe, muzeji, kazališta, domovi za starije i nemoćne osobe.
Zakoni i sankcije:
Sukladno Zakonu o Proračunu (»Narodne novine«, broj 144/21) Proračun se donosi za jednu fiskalnu (proračunsku) godinu. Kod nas se fiskalna godina poklapa s kalendarskom i traje od 01. siječnja do 31. prosinca. Jedini ovlašteni predlagatelj Proračuna je Općinski načelnik. Općinski načelnik odgovoran je za zakonito i pravilno planiranje i izvršavanje proračuna, za svrhovito, učinkovito i ekonomično raspolaganje proračunskim sredstvima. Proračun donosi (izglasava) Općinsko vijeće do kraja godine.
Ako se ne donese proračun prije početka proračunske godine, privremeno se, a najduže za prva tri mjeseca proračunske godine, na osnovi odluke o privremenom financiranju koja mora biti donesena do 31. prosinca, nastavlja financiranje poslova, funkcija i programa tijela jedinica lokalne i područne samouprave i drugih proračunskih i izvanproračunskih korisnika.
U slučaju kada je raspušteno samo Općinsko vijeće, a Općinski načelnik nije razriješen, do imenovanja povjerenika Vlade Republike Hrvatske, financiranje se obavlja izvršavanjem redovnih i nužnih rashoda i izdataka temeljem odluke o financiranju nužnih rashoda i izdataka koju donosi Općinski načelnik.
Po imenovanju povjerenika Vlade Republike Hrvatske, Općinski načelnik predlaže povjereniku novu odluku o financiranju nužnih rashoda i izdataka u koju su uključeni ostvareni prihodi i primici te izvršeni rashodi i izdaci u vremenu do dolaska povjerenika. Ako se do 31. ožujka ne donese proračun, povjerenik donosi odluku o financiranju nužnih rashoda i izdataka za razdoblje do donošenja proračuna.
Ako do isteka roka privremenog financiranja nije donesen proračun u jedinici u kojoj je općinski načelnik koji nema zamjenika onemogućen u obavljanju svoje dužnosti, financiranje se obavlja izvršavanjem redovnih i nužnih rashoda i izdataka temeljem odluke o financiranju nužnih rashoda i izdataka koju donosi predstavničko tijelo na prijedlog privremenog zamjenika općinskog načelnika iz članka 43. a Zakona o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi (»Narodne novine«, broj 33/01, 60/01, 129/05, 109/07, 125/08, 36/09, 150/11, 144/12, 19/13, 137/15, 123/17, 98/19, 144/20).
Prihodi i primitci | Iznos |
---|---|
Prihodi poslovanja | 3.939.468,34 |
Prihodi od poreza | 586.507,24 |
Pomoći iz inozemstva i od subjekata unutar općeg proračuna | 2.842.864,34 |
Prihodi od imovine | 164.834,00 |
Prihodi od upravnih i administrativnih pristojbi, pristojbi po posebnim propisima i naknada | 338.361,17 |
Prihodi od prodaje proizvoda i robe te pruženih usluga i prihodi od donacija | 6.636,14 |
Kazne, upravne mjere i ostali prihodi | 265,45 |
Prihodi od prodaje nefinancijske imovine | 59.700,00 |
Prihodi od prodaje neproizvedene dugotrajne imovine | 59.700,00 |
Primici od financijske imovine i zaduživanja | 166.000,00 |
Primici od financijske imovine i zaduživanja | 166.000,00 |
Vlastiti izvori | 51.000,00 |
Rezultat poslovanja | 51.000,00 |
Ukupno | 0,00 |
UKUPAN PRORAČUN, ODNOSNO UKUPNI PRIHODI I PRIMICI, KAO I RASHODI I IZDACI, OPĆINE PRIVLAKA ZA 2024. GODINU, PLANIRANI SU U IZNOSU OD 4.216.168,34 EURA.
PRIHODI I PRIMICI
Prihodi poslovanja Općine Privlaka za 2024. godinu planirani su u iznosu od 3.939.468,34 eura, a čine ih prihodi od poreza planirani u iznosu od 586.507,24 eura, pomoći iz inozemstva i od subjekata unutar općeg proračuna planirane u iznosu od 2.842.864,34 eura, prihodi od imovine planirani u iznosu od 164.834,00 eura, prihodi od upravnih i administrativnih pristojbi, pristojbi po posebnim propisima i naknada planirani u iznosu od 338.361,17 eura, prihodi od prodaje proizvedene robe i usluga, donacija planirani u iznosu od 6.636,14 eura i kazne, upravne mjere i ostali prihodi planirane u iznosu od 265,4 eura.
Prihodi od prodaje nefinancijske imovine planirani su u iznosu od 59.700,00 eura za prihode od prodaje neproizvodne dugotrajne imovine.
Primici od financijske imovine i zaduživanja planirani su u iznosu od 166.000,00.
Vlastiti izvori planirani u iznosu od 51.000,00 eura.
Rashodi i izdaci | Iznos |
---|---|
Rashodi poslovanja | 2.094.367,20 |
Rashodi za zaposlene | 552.473,22 |
Materijalni rashodi | 1.146.599,55 |
Financijski rashodi | 3.750,00 |
Subvencije | 73.451,30 |
Pomoći dane u inozemstvo i unutar općeg proračuna | 6.772,53 |
Naknade građanima i kućanstvima na temelju osiguranja i druge naknade | 148.123,79 |
Ostali rashodi | 163.196,81 |
Rashodi za nabavu nefinancijske imovine | 2.121.801,14 |
Rashodi za nabavu neproizvedene dugotrajne imovine | 55.500,00 |
Rashodi za nabavu proizvedene dugotrajne imovine | 2.066.301,14 |
Ukupno | 0,00 |
Ukupni rashodi i izdaci Općine Privlaka za 2024. godinu planirani su u iznosu od 4.216.168,34 eura.
RASHODI I IZDACI
Rashodi poslovanja planirani su u iznosu od 2.094.367,20 eura, a čine ih rashodi za zaposlene planirani u iznosu od 552.473,22 eura, materijalni rashodi planirani u iznosu od 1.146.599,55 eura, financijski rashodi planirani u iznosu od 3.750,00 eura, subvencije planirane u iznosu od 73.451,30 eura, pomoći dane u inozemstvo i unutar općeg proračuna planirane u iznosu od 6.772,53 eura, naknade građanima i kućanstvima na temelju osiguranja i druge naknade planirane u iznosu od 148.123,79 eura i ostali rashodi planirani u iznosu od 163.196,81 eura.
Rashodi za nabavu nefinancijske imovine planirani u iznosi od 2.121.801,14 eura, od toga rashodi za nabavu neproizvedene dugotrajne imovine planirani u iznosu od 55.500,00 eura i rashodi za nabavu proizvedene dugotrajne imovine planirani u iznosu od 2.066.301,14 eura.
PRORAČUNSKE KLASIFIKACIJE
Prihodi, primici, rashodi i izdaci proračuna i financijskog plana iskazuju se prema proračunskim klasifikacijama. Sukladno Pravilniku o proračunskim klasifikacijama (»Narodne novine« broj 26/10, 120/13 i 01/20) proračunske klasifikacije jesu:
· Organizacijska klasifikacija sadrži povezane i međusobno usklađene (hijerarhijski i s obzirom na odnose prava i odgovornosti) cjeline proračuna i proračunskih korisnika koje odgovarajućim materijalnim sredstvima ostvaruju postavljene ciljeve,
· Programska klasifikacija sadrži rashode i izdatke iskazane kroz aktivnosti i projekte, koji su povezani u programe temeljem zajedničkih ciljeva,
· Funkcijska klasifikacija sadrži rashode razvrstane prema njihovoj namjeni,
· Ekonomska klasifikacija sadrži prihode i primitke po prirodnim vrstama te rashode i izdatke prema njihovoj ekonomskoj namjeni,
· Lokacijska klasifikacija sadrži rashode i izdatke razvrstane za Republiku Hrvatsku i za inozemstvo,
· Izvori financiranja sadrže prihode i primitke iz kojih se podmiruju rashodi i izdaci određene vrste i namjene.
Proračun Općine Privlaka sastoji se od razdjela, glava i programa. Programi se sastoje od aktivnosti i projekata (kapitalni i tekući projekti).
• RAZDJEL 001 - OPĆINSKO VIJEĆE I OPĆINSKI NAČELNIK I TIJELA SAMOUPRAVE |
• GLAVA 00101 OPĆINSKO VIJEĆE |
• Program 1001 Donošenje akata i mjera iz djelokruga predstavničkog, izvršnog tijela |
• GLAVA 00102 NAČELNIK OPĆINE |
• Program 1002 Donošenje i provedba akata i mjera iz djelokruga |
• GLAVA 00103 JEDINSTVENI UPRAVNI ODJEL |
• Program 1003 Donošenje i provedba akata i mjera iz djelokruga |
• Program 1004 Program javni radovi |
• Program 1005 Protupožarna i civilna zaštita |
• Program 1006 Javne potrebe u obrazovanju općine Privlaka |
• Program 1007 Izgradnja objekata i uređaja komunalne infrastrukture |
• Program 1008 Program javnih potreba u socijalnoj skrbi Općine Privlaka |
• Program 1009 Program javnih potreba u kulturi i religiji |
• Program 1010 Javne potrebe u sportu |
• Program 1011 Program javnih potreba u zdravstvu |
• Program 1017 Demografska obnova |
• Program 1021 Program "Energija i klimatske promjene" |
• Program 1022 Program "Zaželi" - faza IV |
• Program 1001 Program poticanja gospodarstva |
• GLAVA 00104 VLASTITI POGON |
• Program 1013 Donošenje i provedba akata i mjera iz djelokruga |
• Program 1014 Održavanje objekata i uređaja komunalne Infrastrukture |
• Program 1015 Program zaštite životinja |
• GLAVA 00105 PREDŠKOLSKI ODGOJ |
• Program 1019 Redovna djelatnost u predškolskom odgoju |
OPIS POSEBNOG DIJELA PRORAČUNA
RAZDJEL 001 OPĆINSKO VIJEĆE I OPĆINSKI NAČELNIK I TIJELA SAMOUPRAVE
GLAVA 00101 OPĆINSKO VIJEĆE PLANIRANO U IZNOSU OD 20.837,48 EURA
Program 1001 Donošenje akata i mjera iz djelokruga predstavničkog, izvršnog tijela planirano u iznosu od 20.837,48 eura.
Za redovan rad Općinskog vijeća i općinskog načelnika planirano je 19.244,81 eura, za potpore radu političkih stranaka planirano je 1.592,67 eura.
GLAVA 00102 NAČELNIK OPĆINE PLANIRANO U IZNOSU OD 52.221,78 EURA
Program 1002 Donošenje akata i mjera iz djelokruga planirano u iznosu od 52.221,78 eura.
Za redovan rad ureda načelnika planirano je 46.961,78 eura, za reprezentaciju planirano je 5.260,00 eura.
GLAVA 00103 JEDINSTVENI UPRAVNI ODJEL PLANIRANO U IZNOSU OD 3.234.586,11 EURA
Program 1003 Donošenje i provedba akata i mjera iz djelokruga planirano u iznosu od 509.682,26 eura.
Programom donošenje i provedba akata i mjera iz djelokruga jedinstvenog upravnog odjela financiraju se aktivnosti administrativno, tehničko i stručno osoblje za što je planirano 410.442,95 eura, za bankarske usluge i usluge platnog prometa planirano je 2.800,00 eura, za prirodnu nepogodu planirano je 78.000,00 eura i za nabavu dugotrajne imovine planirano je 18.439,31 euro.
Program 1004 Program javni radovi planirano u iznosu 10.546,00eura
Programom se financiraju aktivnosti javnih radova u iznosu od 10.546,00eura za rashode za zaposlene i materijalne rashode.
Program 1005 Protupožarna i civilna zaštita planirano u iznosu od 48.501,66 eura
Za protupožarnu i civilnu zaštitu planirano je 48.501,66 eura, od toga za DVD Privlaka planirano je 33.180,70 eura, za civilnu zaštitu planirao je 15.320,96 eura.
Program 1006 Javne potrebe u obrazovanju općine Privlaka planirano u iznosu od 78.386,56 eura
Za Dječji vrtić planirano je 4.194,51 eura, za osnovnu školu planirano je 29.729,91 eura, za srednju školu planirano je 17.917,58 eura, za studentske stipendije planirano je 26.544,56 eura.
Program 1007 Izgradnja objekata i uređaja komunalne infrastrukture planirano u iznosu od 2.089.161,83 eura
Programom izgradnje i uređenja komunalne infrastrukture planirana su sredstva za sljedeće kapitalne projekte:
· za izgradnju i dodatna ulaganja na zgradama planirano je 24.000,00 eura,
· za izgradnju vodovodne mreže planirano je 31.500,00 eura,
· za izgradnju lokalnih i nerazvrstanih cesta, nogostupa i ostalih objekata kom. Infrastrukture planirano je 174.038,87 eura,
· za izgradnju centra Općine planirano je 16.500,00 eura,
· za izgradnju projektne dokumentacije planirano je 54.326,74 eura,
· za izgradnju Narodne knjižnice i čitaonice planirano je 168.458,48 eura,
· za gospodarsku zonu planirano je 545.000,00 eura,
· za javnu rasvjetu planirano je 7.900,00 eura,
· za izgradnju dječjeg vrtića planirano je 468.856,55 eura,
· za izgradnju nerazvrstanih cesta unutar naselja planirano je 8.000,00 eura,
· za biciklističke staze planirano je 562.000,00 eura,
· za energetsku učinkovitost planirano je 3.318,07 eura,
· za Centralni križ na groblju planirano je 21.263,12 eura,
· za sportske teretne planirano je 4.000,00 eura
Program 1008 Program javnih potreba u socijalnoj skrbi Općine Privlaka planirano u iznosu od 29.699,41 eura
Za Pomoć u novcu pojedincima i obiteljima planirano je 24.917,73 eura i za socijalne udruge - prema programu rada planirano je 4.781,68 eura.
Program 1009 Program javnih potreba u kulturi planirano u iznosu od 79.711,59 eura
Za Dan općine planirano je 14.930,91 eura, za Vjerske zajednice - pomoć u radu planirano je 23.890,11 eura, za djelatnost kulturno-umjetničkih društava planirano je 7.990,84 eura za kulturne manifestacije planirano je 17.830,64 eura.
Program 1010 Javne potrebe u sportu planirano u iznosu od 74.000,00 eura
Za sportske djelatnosti planirano je 62.089,12 eura.
Program 1011 Program javnih potreba u zdravstvu planirano u iznosu od 2.500,00 eura
Za zdravstvene ustanove planirano je 2.500,00 eura.
Program 1017 Demografska obnova planirano u iznosu od 60.816,84 eura
Za stambeno zbrinjavanje planirano je 39.816,84 eura i za jednokratnu novčanu pomoć za novorođeno dijete planirano je 21.000,00 eura.
Program 1021 Program "Energija i klimatske promjene" planirano u iznosu od 12.869,54 eura
Za provedbu programa "Energija i klimatske promjene" planirano je 12.869,54 eura.
Program 1022 Program "Zaželi" - faza IV planirano u iznosu od 183.150,00 eura
Za Projekt "Ojačaj svoj radni potencijal" - faza IV planirano je 183.150,00 eura.
Program 1001 Program poticanja gospodarstva planirano u iznosu od 67.471,30 eura
Za Program poticanja gospodarstva planirano je 67.471,30 eura, od toga za poticanje zapošljavanja u trgovačkim društvima i obrtima planirano je 13.272,28 eura, za program potpore u poljoprivredi planirano je 54.199,02 eura.
GLAVA 00104 PREDŠKOLSKI ODGOJ PLANIRANO U IZNOSU OD 684.922,97 EURA
Program 1013 Donošenje i provedba akata i mjera iz djelokruga planirano u iznosu od 128.742,52 eura.
Za rad Vlastitog pogona planirano je 128.742,52 eura za rashode za zaposlene i materijalne rashode.
Program 1014 Održavanje objekata i uređaja komunalne Infrastrukture planirano u iznosu od 554.515,00 eura.
Za održavanje zelenih površina planirano je 107.500,00 eura, za usluge i dijelovi za održavanje javne rasvjete planirano je 43.000,00 eura, za uređenje prostora – sanacija odlagališta planirano je 38.000,00 eura, za održavanje zgrade mrtvačnice planirano je 1.000,00 eura, za popravak dječjeg igrališta planirano je 10.000,00 eura, za program održivog gospodarenja planirano je 3.500,00 eura, za prilagodbu klimatskim promjenama- sadnice planirano je 351.515,00 eura.
Program 1015 Program zaštite životinja planirano u iznosu od 1.665,45 eura.
Za zaštitu životinja planirano je 1.665,45 eura.
GLAVA 00105 PREDŠKOLSKI ODGOJ PLANIRANO U IZNOSU OD 223.600,00 EURA
Program 1019 Redovna djelatnost u predškolskom odgoju planirano u iznosu od 223.600,00 eura.
Za redovnu djelatnosti u predškolskom odgoju planirano je 223.600,00 eura za redovnu djelatnost dječjeg vrtića.
Nema komentara za ovaj proračun.