*kako bi mogli ostavljati komentare, potrebno je registrirati se valjanom e-mail adresom!
Svi komentari
Orle 5,
10411 Orle
OIB:
75359843194
info@opcina-orle.hr
01 6239 609
Proračun za 2025. godinu
*kako bi mogli ostavljati komentare, potrebno je registrirati se valjanom e-mail adresom!
Poštovani stanovnici Općine Orle,
predstavljam vam Vodič za građane za 2025. godinu. U njemu je prikazano na koji način Općina Orle prikuplja i investira sredstva. Kako bismo Vam omogućili uvid u rad naše Općine i učinili je što transparentnijom, nastavljamo s projektom koji možete naći na internet stranici www.proracun.hr, te na našoj službenoj stranici www.opcina-orle.hr.
I dalje veliki dio sredstava ulažemo u održavanje i izgradnju komunalne infrastrukture, održavanje javnih zelenih površina, nerazvrstanih cesta, javne rasvjete, groblja i mrtvačnica, poljskih putova te uređenje sustava vodoopskrbe.
I dalje nastavljamo s realizacijom projekata kao što su:
- izgradnja nogometnog igrališta kao i Centra za edukaciju, sport i zdrav život Bukevje kroz koji želimo utjecati na razvoj sporta, te proširenje sportskih sadržaja za djecu i stanovnike općine Orle kao i sportske klubove. Sportsko-rekreacijski centar uz nogometno igralište imat će modernu zgradu, koja je smještena uz igralište, te se na njoj nalazi i natkrivena tribina. Sama zgrada, uz svlačionice u prizemlju, imat će i prostor za razna društvena događanja udruga s područja općine.
- Izgradnjom dječjeg vrtića, za koji su osigurana sredstva u proračunu. Izgradnjom dječjeg vrtića u općini Orle osigurati će se kapaciteti za 84 djece jasličke i vrtićke dobi. Vrtić bi trebao biti završen do jeseni 2025. godine.
- Nastavljamo s projektima koji su važni za razvoj naše općine kao što je rekonstrukcija ambulante Orle, izgradnja gospodarske zone Čret, izgradnja sunčane elektrane u gospodarskoj zoni, izgradnja Vidikovca -Promatračnica ptica Veleševec, izgradnja vodoopskrbnih cjevovoda, izgradnja Dječjeg igrališta Veleševec i drugi.
- projekt „ZAŽELI za Općinu Orle”. Kroz ovaj projekt želimo pomoći nezaposlenim ženama koje se nalaze u nepovoljnom položaju na tržištu rada, ali i osobama starije životne dobi na način da nezaposlene žene na projektu budu zaposlene kao radnice za pomoć u kući starijim osobama i da kao takve brinu o starijim/nemoćnim korisnicima te da nakon završetka predviđenog radnog odnosa budu osposobljene za neko traženo zanimanje na tržištu rada.
Mladi i obrazovani ljudi temelj našeg društva, želimo im pomoći u njihovom školovanju, te ih potaknuti na još veći trud i zalaganje. S toga smo dio sredstva izdvojili za stipendije studentima i učenicima, sufinanciranjem javnog prijevoza za učenike i studente, sufinanciranje kupnje radnih bilježnica i opreme za školu, kao i izlet za učenike osnovnih škola i škola u prirodi.
Roditeljima novorođenčadi dodjeljujemo jednokratne novčane naknade u iznosu od 270,00 eura za prvo dijete, 400,00 eura za drugo dijete te 670,00 eura za treće i svako sljedeće dijete u obitelji.
Obiteljima i pojedincima slabijeg imovinskog stanja na području Općine pružamo podršku kroz jednokratne novčane pomoći, pomoć u podmirenju troškova stanovanja te druge socijalne potrebe. Za umirovljenike smo osigurali isplatu Božićnica i Uskrsnica, kao i sufinanciranje javnog prijevoza za osobe s invaliditetom.
Dio proračunskih sredstava namijenili smo poticanju naših poljoprivrednika, obrtnika i poduzetnika kako bismo im pomogli u daljnjem razvoju njihovih djelatnosti.
Na području naše općine djeluju brojne udruge koje obogaćuju društveni život i pružaju priliku pojedincima da razvijaju svoje talente. Njihov rad podržavamo financijskom pomoći, kao i podrškom u organizaciji manifestacija.
Dragi stanovnici izdvojili smo dio projekata u koje želimo ulagati u 2025. godini.
Ukoliko smatrate kako je još nešto potrebno kako bismo poboljšali život na području naše Općine molim da nam napišete.
Vaš Načelnik!
OBRAZLOŽENJE PRORAČUNA
Što je proračun?
Proračun je akt kojim se procjenjuju prihodi i primici te utvrđuju rashodi i izdaci Općine Orle za proračunsku godinu, a sadrži i projekciju prihoda i primitaka te rashoda i izdataka za sljedeće dvije godine.
Proračun nije statičan akt, već se sukladno Zakonu može mijenjati tijekom proračunske godine, odnosno donose se Izmjene i dopune proračuna.
Sadržaj proračuna
Proračun JLS sastoji se od plana za proračunsku godinu i projekcija za sljedeće dvije godine. Proračun JLS sastoji se od općeg dijela, posebnog dijela i obrazloženja proračuna.
Sadržaj | Sastavni dio | Opis sastavnog dijela |
---|---|---|
Opći dio proračuna | Sažetak Računa prihoda i rashoda Sažetak Računa financiranja | • ukupni prihodi poslovanja i prihodi od prodaje nefinancijske imovine, ukupni rashodi poslovanja i rashodi za nabavu nefinancijske imovine • ukupni primici od financijske imovine i zaduživanja i izdaci za financijsku imovinu i otplate zajmova |
Račun prihoda i rashoda | • ukupni prihodi i rashodi iskazani prema izvorima financiranja i ekonomskoj klasifikaciji na razini skupine • ukupni rashodi iskazani prema funkcijskoj klasifikaciji |
|
Račun financiranja | • ukupni primici od financijske imovine i zaduživanja i izdaci za financijsku imovinu i otplate instrumenata zaduživanja prema izvorima financiranja i ekonomskoj klasifikaciji na razini skupine | |
Preneseni višak ili preneseni manjak prihoda nad rashodima | • ako ukupni prihodi i primici nisu jednaki ukupnim rashodima i izdacima, opći dio proračuna sadrži i preneseni višak ili preneseni manjak prihoda nad rashodima | |
Višegodišnji plan uravnoteženja | • ako JLP(R)S ne mogu preneseni manjak podmiriti do kraja proračunske godine, obvezni su izraditi višegodišnji plan uravnoteženja za razdoblje za koje se proračun donosi • ako JLP(R)S ne mogu preneseni višak, zbog njegove veličine, u cijelosti iskoristiti u jednoj proračunskoj godini, korištenje viška planira se višegodišnjim planom uravnoteženja za razdoblje za koje se proračun donosi |
|
Posebni dio proračuna | Plan rashoda i izdataka proračuna JLP(R)S i njihovih proračunskih korisnika | • rashodi i izdaci JLP(R)S i njihovih proračunskih korisnika iskazani po organizacijskoj klasifikaciji, izvorima financiranja i ekonomskoj klasifikaciji na razini skupine, raspoređenih u programe koji se sastoje od aktivnosti i projekata |
Obrazloženje proračuna | Obrazloženje općeg dijela proračuna i obrazloženje posebnog dijela proračuna | • obrazloženje općeg dijela proračuna JLP(R)S sadrži obrazloženje prihoda i rashoda, primitaka i izdataka proračuna JLP(R)S i obrazloženje prenesenog manjka odnosno viška proračuna JLP(R)S • obrazloženje posebnog dijela proračuna JLP(R)S temelji se na obrazloženjima financijskih planova proračunskih korisnika, a sastoji se od obrazloženja programa koje se daje kroz obrazloženje aktivnosti i projekata zajedno s ciljevima i pokazateljima uspješnosti iz akata strateškog planiranja. |
Proračunski korisnici:
Proračunski korisnici su ustanove, tijela javne vlasti kojima je JLS osnivač ili suosnivač, a čije je financiranje većim dijelom iz proračuna svog osnivača ili suosnivača. Proračunski korisnici JLS mogu biti dječji vrtići, knjižnice, javne vatrogasne postrojbe, muzeji, kazališta, domovi za starije i nemoćne osobe…
Zakoni i sankcije:
Sukladno Zakonu o Proračunu (»Narodne novine«, broj 144/21) Proračun se donosi za jednu fiskalnu (proračunsku) godinu. Kod nas se fiskalna godina poklapa s kalendarskom i traje od 01. siječnja do 31. prosinca. Jedini ovlašteni predlagatelj Proračuna je Općinski načelnik. Općinski načelnik odgovoran je za zakonito i pravilno planiranje i izvršavanje proračuna, za svrhovito, učinkovito i ekonomično raspolaganje proračunskim sredstvima. Proračun donosi (izglasava) Općinsko vijeće do kraja godine.
Ako se ne donese proračun prije početka proračunske godine, privremeno se, a najduže za prva tri mjeseca proračunske godine, na osnovi odluke o privremenom financiranju koja mora biti donesena do 31. prosinca, nastavlja financiranje poslova, funkcija i programa tijela jedinica lokalne i područne samouprave i drugih proračunskih i izvanproračunskih korisnika.
U slučaju kada je raspušteno samo Općinsko vijeće, a Općinski načelnik nije razriješen, do imenovanja povjerenika Vlade Republike Hrvatske, financiranje se obavlja izvršavanjem redovnih i nužnih rashoda i izdataka temeljem odluke o financiranju nužnih rashoda i izdataka koju donosi Općinski načelnik.
Po imenovanju povjerenika Vlade Republike Hrvatske, Općinski načelnik predlaže povjereniku novu odluku o financiranju nužnih rashoda i izdataka u koju su uključeni ostvareni prihodi i primici te izvršeni rashodi i izdaci u vremenu do dolaska povjerenika. Ako se do 31. ožujka ne donese proračun, povjerenik donosi odluku o financiranju nužnih rashoda i izdataka za razdoblje do donošenja proračuna.
Ako do isteka roka privremenog financiranja nije donesen proračun u jedinici u kojoj je općinski načelnik koji nema zamjenika onemogućen u obavljanju svoje dužnosti, financiranje se obavlja izvršavanjem redovnih i nužnih rashoda i izdataka temeljem odluke o financiranju nužnih rashoda i izdataka koju donosi predstavničko tijelo na prijedlog privremenog zamjenika općinskog načelnika iz članka 43.a Zakona o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi (»Narodne novine«, broj 33/01, 60/01, 129/05, 109/07, 125/08, 36/09, 150/11, 144/12, 19/13, 137/15, 123/17, 98/19, 144/20).
Prihodi i primitci | Iznos |
---|---|
Prihodi poslovanja | 4.464.000,00 |
Prihodi od poreza | 540.000,00 |
Pomoći iz inozemstva i od subjekata unutar općeg proračuna | 03.709.000,00 |
Prihodi od imovine | 85.000,00 |
Prihodi od upravnih i administrativnih pristojbi, pristojbi po posebnim propisima i naknada | 115.000,00 |
Prihodi od prodaje proizvoda i robe te pruženih usluga i prihodi od donacija | 15.000,00 |
Prihodi od prodaje nefinancijske imovine | 40.000,00 |
Prihodi od prodaje neproizvedene dugotrajne imovine | 40.000,00 |
Primici od financijske imovine i zaduživanja | 1.930.000,00 |
Primici od financijske imovine i zaduživanja | 1.930.000,00 |
Ukupno | 0,00 |
Ukupni prihodi i primici Općine Orle za 2025. godinu planirani su u iznosu od 6.434.000,00 eura
PRIHODI I PRIMICI
Prihodi poslovanja Općine Orle za 2025. godinu planirani su u iznosu od 4.464.000,00 eura, a čine ih prihodi od poreza planirani u iznosu od 540.000,00 eura, pomoći iz inozemstva i od subjekata unutar općeg proračuna planirane u iznosu od 3.709.000,00 eura, prihodi od imovine planirani u iznosu od 85.000,00 eura, prihodi od upravnih i administrativnih pristojbi, pristojbi po posebnim propisima planirani u iznosu od 115.000,00 eura, te prihodi od prodaje proizvoda i robe te pruženih usluga i prihodi od donacija planirani u iznosu od 15.000,00 eura.
Prihodi od prodaje nefinancijske imovine planirani su u iznosu od 40.000,00 eura
Primici od financijske imovine i zaduživanja planirani su u iznosu od 1.930.000,00 eura
Rashodi i izdaci | Iznos |
---|---|
Rashodi poslovanja | 1.919.300,00 |
Rashodi za zaposlene | 398.300,00 |
Materijalni rashodi | 988.900,00 |
Financijski rashodi | 8.500,00 |
Naknade građanima i kućanstvima na temelju osiguranja i druge naknade | 244.300,00 |
Rashodi za nabavu nefinancijske imovine | 4.514.700,00 |
Rashodi za nabavu proizvedene dugotrajne imovine | 4.454.700,00 |
Rashodi za dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini | 10.000,00 |
Izdaci za financijsku imovinu i otplate zajmova | 0,00 |
Izdaci za dionice i udjele u glavnici | 0,00 |
Izdaci za otplatu glavnice primljenih kredita i zajmova | 0 |
Ukupno | 0,00 |
Ukupni rashodi i izdaci Općine Orle za 2025. godinu planirani su u iznosu od 6.434.000,00 eura
Rashodi poslovanja
Rashodi poslovanja Općine Orle za 2025. godinu planirani su u iznosu od 1.919.300,00 eura, a čine ih: rashodi za zaposlene planirani u iznosu od 398.300,00 eura, materijalni rashodi planirani u iznosu od 988.900,00 eura, financijski rashodi planirani u iznosu od 8.500,00 eura, naknade građanima i kućanstvima na temelju osiguranja i druge naknade planirane u iznosu od 289.500,00 eura, te ostali rashodi 244.300,00 eura.
Rashodi za nabavu nefinancijske imovine
Rashodi za nabavu nefinancijske imovine planirani u iznosu od 4.514.700,00 eura, a čine ih: rashodi za nabavu proizvedene dugotrajne imovine planirani u iznosu od 4.454.700,00 eura i rashodi za dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini planirani u iznosu od 10.000,00 eura.
PRORAČUNSKE KLASIFIKACIJE
Prihodi, primici, rashodi i izdaci proračuna i financijskog plana iskazuju se prema proračunskim klasifikacijama. Sukladno Pravilniku o proračunskim klasifikacijama (»Narodne novine«, broj 04/24) proračunske klasifikacije jesu:
RAZDJEL 001 OPĆINA ORLE |
GLAVNI PROGRAM P01 JEDINSTVENI UPRAVNI ODJEL |
Program 1001 Služba za javnu upravu |
Program 1002 Zaštita životinja |
GLAVNI PROGRAM P02 OPĆINSKA TIJELA |
Program 1001 Općinsko vijeće |
Program 1002 Općinski načelnik |
Program 1003 Provođenje izbora |
GLAVNI PROGRAM P03 PROGRAM „ZAŽELI ZA OPĆINU ORLE“ |
Program 1001 Provođenje projekta Zaželi za Općinu Orle |
GLAVNI PROGRAM P04 JAVNI RED I SIGURNOST |
Program 1000 Civilna zaštita |
Program 1001 Vatrogasna zajednica |
Program 1002 vatrogasni domovi |
GLAVNI PROGRAM P05 KULTURA |
Program 1000 Javne potrebe u kulturi |
GLAVNI PROGRAM P06 DONACIJE OSTALIM UDRUGAMA |
Program 1001 Donacije ostalim udrugama |
GLAVNI PROGRAM P07 VJERSKE ZAJEDNICE NA PODRUČJU OPĆINE ORLE |
Program 1001 Tekuće donacije župama |
GLAVNI PROGRAM P08 JAVNE POTREBE U SPORTU |
Program 1001 Sport |
GLAVNI PROGRAM P09 JAVNE POTREBE U SOCIJALNOJ SKRBI |
Program 1001 Isplata socijalnih naknada |
GLAVNI PROGRAM P10 JAVNE POTREBE U ŠKOLSTVU |
Program 1001 Školstvo |
GLAVNI PROGRAM P11 JAVNE POTREBE U PREDŠKOLSKOM OBRAZOVANJU |
Program 1001 Predškolsko obrazovanje |
GLAVNI PROGRAM P12 ODRŽAVANJE KOMUNALNE INFRASTRUKTURE |
Program 1001 Održavanje komunalne infrastrukture |
GLAVNI PROGRAM P13 GRAĐENJE OBJEKATA I UREĐAJA KOMUNALNE INFRASTRUKTURE |
Program 1000 Izgradnja komunalne infrastrukture |
GLAVNI PROGRAM P14 RAZVOJ GOSPODARSTVA |
Program 1000 Geodetski poslovi |
Program 1001 Gospodarstvo |
Program 1002 Turizam |
Program 1003 Zelena strategija |
GLAVNI PROGRAM P15 ELEMENTARNE NEPOGODE |
Program 1001 Naknada šteta pravnim i fizičkim osobama |
GLAVNI PROGRAM P16 A-AAGORA |
Program 1001 A-AAGORA |
OPIS POSEBNOG DIJELA PRORAČUNA
GLAVNI PROGRAM P01 JEDINSTVENI UPRAVNI ODJEL PLANIRANO U IZNOSU 446.800,00 eura
Program 1001 Služba za javnu upravu planirano u iznosu od 439.800,00 eura
Za izvršnu upravu i administraciju planirano je 439.800,00 eura, od toga:
Program 0112 Zaštita životinja planirano u iznosu od 7.000,00 eura
GLAVNI PROGRAM P02 OPĆINSKA TIJELA PLANIRANO U IZNOSU OD 147.800,00 EURA
Program 1001 Općinsko vijeće planirano u iznosu od 17.000,00 eura
Program 1002 Općinski načelnik planirano u iznosu od 90.300,00 eura
Za ured načelnika planira se 90.300,00 eura.
Program 1003 Provođenje izbora planirano u iznosu od 40.500,00 eura
GLAVNI PROGRAM P03 PROGRAM "ZAŽELI ZA OPĆINU ORLE" PLANIRANO U IZNOSU OD 196.500,00 EURA
Program 1001 Zaželi za Općinu Orle planirano u iznosu od 196.500,00 eura
Za provođenje projekta Zaželi za općinu Orle planirano je 196.500,00 eura, od toga;
GLAVNI PROGRAM P04 JAVNI RED I SIGURNOST PLANIRANO U IZNOSU OD 140.000,00 EURA
Program 1000 Civilna zaštita planirano u iznosu od 10.000,00 eura
Program 1001 Vatrogasna zajednica planirano u iznosu od 60.000,00 eura
Za tekuće donacije vatrogasnoj zajednici planirano je 60.000,00 eura.
Program 1002 Vatrogasne domove planirano u iznosu od 70.000,00 eura
GLAVNI PROGRAM P05 KULTURA PLANIRANO U IZNOSU OD 31.500,00 EURA
GLAVNI PROGRAM P06 DONACIJE OSTALIM UDRUGAMA PLANIRANO U IZNOSU OD 11.600,00 EURA
Program 1001 Donacije ostalim udrugama planirano u iznosu od 11.600,00 eura
GLAVNI PROGRAM P07 VJERSKE ZAJEDNICE NA PODRUČJU OPĆINE ORLE PLANIRANO U IZNOSU OD 58.000,00 EURA
Program 1001 Tekuće donacije župama planirano u iznosu od 58.000,00 eura
GLAVNI PROGRAM P08 JAVNE POTREBE U SPORTU PLANIRANO U IZNOSU OD 47.000,00 EURA
Program 1001 Sport planirano u iznosu od 47.000,00 eura
GLAVNI PROGRAM P09 JAVNE POTREBE U SOCIJALNOJ SKRBI PLANIRANO U IZNOSU OD 42.500,00 EURA
Program 1001 Isplata socijalnih naknada planirano u iznosu od 42.500,00 eura
GLAVNI PROGRAM P10 JAVNE POTREBE U ŠKOLSTVU PLANIRANO U IZNOSU OD 71.000,00 EURA
Program 1001 Školstvo planirano u iznosu od 71.000,00 eura
GLAVNI PROGRAM P11 JAVNE POTREBE U PREDŠKOLSKOM OBRAZOVANJU PLANIRANO U IZNOSU OD 134.000,00 EURA
Program 1001 Predškolsko obrazovanje planirano u iznosu od 134.000,00 eura
GLAVNI PROGRAM P12 ODRŽAVANJE KOMUNALNE INFRASTRUKTURE PLANIRANO JE U IZNOSU OD 450.100,00 EURA
Program 1001 Održavane komunalne infrastrukture planirano u iznosu od 450.100,00 eura
GLAVNI PROGRAM P13 GRAĐENJE OBJEKATA I UREĐAJA KOMUNALNE INFRASTRUKTURE PLANIRANO JE U IZNOSU OD 4.452.700,00 EURA
Program 1000 Izgradnja komunalne infrastrukture planirano u iznosu od 4.452.700,00 eura
GLAVNI PROGRAM P14 RAZVOJ GOSPODARSTVA PLANIRANO U IZNOSU OD 126.500,00 EURA
Program 1000 Geodetska izmjera planirano u iznosu od 30.000,00 eura
Program 1001 Gospodarstvo planirano u iznosu od 66.500,00 eura
GLAVNI PROGRAM P15 ELEMENTARNE NEPOGODE PLANIRANO U IZNOSU OD 50.000,00 EURA
Program 1001 Naknade šteta pravnim i fizičkim osobama planirano u iznosu od 50.000,00 eura
Za naknade šteta fizičkim i pravnim osobama planirano je 50.000,00 eura
GLAVNI PROGRAM P16 A-AAGORA PLANIRANO U IZNOSU OD 28.000,00 EURA
Program 1001 A-AAGORA planirano u iznosu od 28.000,00 eura
Za projekt A-AAGORA planirano u iznosu od 28.000,00 eura. Projekt “Horizon Europe Atlantic-Arctic Agora” (A-AAGORA) razvijen je kako bi podržao Misiju Europske komisije pod nazivom “Obnova naših oceana i voda do 2030.” unutar okvira “Atlantsko-arktičkog svjetionika”. Glavni ciljevi projekta A-AAGORA uključuju očuvanje i obnovu morskih i slatkovodnih ekosustava te biološke raznolikosti, zaštitu ekosustava obalnih zajednica osjetljivih na klimatske promjene te doprinos smanjenju učinaka klimatskih promjena uz istodobno poticanje društvenog blagostanja. Zahvaljujući svojoj poziciji između rijeka Save i Odre, Orle pripada Dunavskom porječju, što ga čini adekvatnim kandidatom za sudjelovanje u A-AAGORA projektu. Dodatnu važnost našem angažmanu daje i mjesto Veleševec, koje je prepoznato kao važno stanište za zaštitu biološke raznolikosti močvarnih ptica.
Nema komentara za ovaj proračun.