*kako bi mogli ostavljati komentare, potrebno je registrirati se valjanom e-mail adresom!
Svi komentari
Trg Stjepana Radića 56,
43270 Veliki Grđavac
OIB:
63151588084
juo@nova-raca.hr
043 886 036
Proračun za 2024. godinu
*kako bi mogli ostavljati komentare, potrebno je registrirati se valjanom e-mail adresom!
Vodič za građane za 2024. godinu
Poštovani stanovnici,
predstavljamo Proračunski vodič za građane za 2024. godinu. U njemu je prikazano na koji način Općina Nova Rača prikuplja i investira sredstva. Kako bismo Vam omogućili uvid u rad naše Općine i učinili je što transparentnijom nastavljamo s projektom koji se nalazi na Internet stranici www.proracun.hr, te na našoj službenoj stranici www.nova-raca.hr.
U cilju poboljšanja kvalitete života stanovnika naše općine kao i do sada dio novca iz proračuna ulažemo u komunalnu infrastrukturu kroz izgradnju i održavanje nerazvrstanih cesta i poljskih puteva, groblja, javnih površina i javne rasvjete. U planu je rekonstrukciju ceste Međurača - Kozarevac Račanski, rekonstrukcija ceste prilaz groblju Orlovac i rekonstrukcija ulice kod ambulante u Novoj Rači. Nastavljamo s izgradnjom vodovodne mreže i uređenjem odlagališta otpada Kozarevac.
Ulažemo u obnovu i opremanje društvenih domova kao i u poduzetničku zonu koja je otvorena 2022. godine. I dalje planiramo ulaganja u poduzetničku zonu kako bi se proširila, uredila i kako bismo doveli nove poduzetnike.
Jako nam je bitno ulagati u obrazovanje mladih stoga smo osigurali sredstva za pomoć studentima te za financiranje radnih bilježnica za osnovnu školu. Kako bismo pomogli mladim obiteljima na području Općine sufinanciramo cijenu vrtića i isplaćujemo naknade za novorođenčad kao i naknade za rješavanje stambenog pitanja.
Nastavljamo s projektom „Zaželi“ kojim želimo pomoći ženama u nepovoljnom položaju na tržištu rada koje bi se skrbili o starijim i nemoćnim osobama kojima je pomoć potrebna. U planu je zapošljavanje stanovnika u javnim radovima kako bi se smanjila nezaposlenost.
Stanovnicima slabijeg imovinskog stanja dodjeljujemo jednokratne novčane pomoći, dok umirovljenicima isplaćujemo božićnice i uskrsnice.
Očuvanje tradicije i kulture naše Općine od velike nam je važnosti, pa smo i ove godine značajna sredstva izdvojili za različita kulturna i sportska događanja te rad civilnih udruga koje svojim programima zadovoljavaju javne potrebe od interesa za našu Općinu.
Cilj nam je transparentno raspolagati i pokazati gdje i kako se troši Općinski novac. Pozivam sve stanovnike Općine Nova Rača da zajedno s nama radite na boljitku naše Općine kako bi ona postala što transparentnija, uspješnija i otvorenija.
Dragi stanovnici predstavili sam dio projekata koje želimo realizirati u 2024. godini. Ukoliko mislite kako nam je još nešto potrebno kako bismo poboljšali našu Općinu molimo da nam napišete.
Općinski Načelnik!
Što je proračun?
Proračun je akt kojim se procjenjuju prihodi i primici te utvrđuju rashodi i izdaci Općine Nova Rača za proračunsku godinu, a sadrži i projekciju prihoda i primitaka te rashoda i izdataka za sljedeće dvije godine.
Proračun nije statičan akt, već se sukladno Zakonu može mijenjati tijekom proračunske godine, odnosno donose se Izmjene i dopune proračuna.
Jedno od najvažnijih načela proračuna je da isti mora biti uravnotežen ,odnosno ukupna visina planiranih prihoda mora biti istovjetna ukupnoj visini planiranih rashoda!
Sadržaj proračuna
Proračun JLS sastoji se od plana za proračunsku godinu i projekcija za sljedeće dvije godine. Proračun JLS sastoji se od općeg dijela, posebnog dijela i obrazloženja proračuna.
Sadržaj | Sastavni dio | Opis sastavnog dijela |
---|---|---|
Opći dio proračuna | Sažetak Računa prihoda i rashoda Sažetak Računa financiranja | • ukupni prihodi poslovanja i prihodi od prodaje nefinancijske imovine, ukupni rashodi poslovanja i rashodi za nabavu nefinancijske imovine • ukupni primici od financijske imovine i zaduživanja i izdaci za financijsku imovinu i otplate zajmova |
Račun prihoda i rashoda | • ukupni prihodi i rashodi iskazani prema izvorima financiranja i ekonomskoj klasifikaciji na razini skupine • ukupni rashodi iskazani prema funkcijskoj klasifikaciji |
|
Račun financiranja | • ukupni primici od financijske imovine i zaduživanja i izdaci za financijsku imovinu i otplate instrumenata zaduživanja prema izvorima financiranja i ekonomskoj klasifikaciji na razini skupine | |
Preneseni višak ili preneseni manjak prihoda nad rashodima | • ako ukupni prihodi i primici nisu jednaki ukupnim rashodima i izdacima, opći dio proračuna sadrži i preneseni višak ili preneseni manjak prihoda nad rashodima | |
Višegodišnji plan uravnoteženja | • ako JLP(R)S ne mogu preneseni manjak podmiriti do kraja proračunske godine, obvezni su izraditi višegodišnji plan uravnoteženja za razdoblje za koje se proračun donosi • ako JLP(R)S ne mogu preneseni višak, zbog njegove veličine, u cijelosti iskoristiti u jednoj proračunskoj godini, korištenje viška planira se višegodišnjim planom uravnoteženja za razdoblje za koje se proračun donosi |
|
Posebni dio proračuna | Plan rashoda i izdataka proračuna JLP(R)S i njihovih proračunskih korisnika | • rashodi i izdaci JLP(R)S i njihovih proračunskih korisnika iskazani po organizacijskoj klasifikaciji, izvorima financiranja i ekonomskoj klasifikaciji na razini skupine, raspoređenih u programe koji se sastoje od aktivnosti i projekata |
Obrazloženje proračuna | Obrazloženje općeg dijela proračuna i obrazloženje posebnog dijela proračuna | • obrazloženje općeg dijela proračuna JLP(R)S sadrži obrazloženje prihoda i rashoda, primitaka i izdataka proračuna JLP(R)S i obrazloženje prenesenog manjka odnosno viška proračuna JLP(R)S • obrazloženje posebnog dijela proračuna JLP(R)S temelji se na obrazloženjima financijskih planova proračunskih korisnika, a sastoji se od obrazloženja programa koje se daje kroz obrazloženje aktivnosti i projekata zajedno s ciljevima i pokazateljima uspješnosti iz akata strateškog planiranja. |
Proračunski korisnici:
Proračunski korisnici su ustanove, tijela javne vlasti kojima je JLS osnivač ili suosnivač, a čije je financiranje većim dijelom iz proračuna svog osnivača ili suosnivača. Proračunski korisnici JLS mogu biti dječji vrtići, knjižnice, javne vatrogasne postrojbe, muzeji, kazališta, domovi za starije i nemoćne osobe…
Proračunski korisnik Općine Nova Rača je DV Račići.
Zakoni i sankcije:
Sukladno Zakonu o Proračunu (»Narodne novine«, broj 144/21) Proračun se donosi za jednu fiskalnu (proračunsku) godinu. Kod nas se fiskalna godina poklapa s kalendarskom i traje od 01. siječnja do 31. prosinca. Jedini ovlašteni predlagatelj Proračuna je Općinski načelnik. Općinski načelnik odgovoran je za zakonito i pravilno planiranje i izvršavanje proračuna, za svrhovito, učinkovito i ekonomično raspolaganje proračunskim sredstvima. Proračun donosi (izglasava) Općinsko vijeće do kraja godine.
Ako se ne donese proračun prije početka proračunske godine, privremeno se, a najduže za prva tri mjeseca proračunske godine, na osnovi odluke o privremenom financiranju koja mora biti donesena do 31. prosinca, nastavlja financiranje poslova, funkcija i programa tijela jedinica lokalne i područne samouprave i drugih proračunskih i izvanproračunskih korisnika.
U slučaju kada je raspušteno samo Općinsko vijeće, a Općinski načelnik nije razriješen, do imenovanja povjerenika Vlade Republike Hrvatske, financiranje se obavlja izvršavanjem redovnih i nužnih rashoda i izdataka temeljem odluke o financiranju nužnih rashoda i izdataka koju donosi Općinski načelnik.
Po imenovanju povjerenika Vlade Republike Hrvatske, Općinski načelnik predlaže povjereniku novu odluku o financiranju nužnih rashoda i izdataka u koju su uključeni ostvareni prihodi i primici te izvršeni rashodi i izdaci u vremenu do dolaska povjerenika. Ako se do 31. ožujka ne donese proračun, povjerenik donosi odluku o financiranju nužnih rashoda i izdataka za razdoblje do donošenja proračuna.
Ako do isteka roka privremenog financiranja nije donesen proračun u jedinici u kojoj je općinski načelnik koji nema zamjenika onemogućen u obavljanju svoje dužnosti, financiranje se obavlja izvršavanjem redovnih i nužnih rashoda i izdataka temeljem odluke o financiranju nužnih rashoda i izdataka koju donosi predstavničko tijelo na prijedlog privremenog zamjenika općinskog načelnika iz članka 43.a Zakona o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi (»Narodne novine«, broj 33/01, 60/01, 129/05, 109/07, 125/08, 36/09, 150/11, 144/12, 19/13, 137/15, 123/17, 98/19, 144/20).
Prihodi i primitci | Iznos |
---|---|
Prihodi poslovanja | 2.031.244,00 |
Prihodi od poreza | 371.033,00 |
Pomoći iz inozemstva i od subjekata unutar općeg proračuna | 1.441.943,00 |
Prihodi od imovine | 100.938,00 |
Prihodi od upravnih i administrativnih pristojbi, pristojbi po posebnim propisima i naknada | 111.630,00 |
Prihodi od prodaje proizvoda i robe te pruženih usluga i prihodi od donacija | 5.700,00 |
Prihodi od prodaje nefinancijske imovine | 93.700,00 |
Prihodi od prodaje neproizvedene dugotrajne imovine | 92.200,00 |
Prihodi od prodaje proizvedene dugotrajne imovine | 1.500,00 |
Primici od financijske imovine i zaduživanja | 235.000,00 |
Primici od financijske imovine i zaduživanja | 235.000,00 |
Vlastiti izvori | 9.433,00 |
Rezultat poslovanja | 9.433,00 |
Ukupno | 0,00 |
Ukupni prihodi i primici Općine Nova Rača za 2024. godinu planirani su u iznosu od 2.369.377,00 eura
Prihodi poslovanja
Prihodi poslovanja Općine Nova Rača za 2024. godinu planirani su u iznosu od 2.031.244,00 eura, a čine ih prihodi od poreza planirani u iznosu od 371.033,00 eura, pomoći iz inozemstva i od subjekata unutar općeg proračuna planirane u iznosu od 1.441.943,00 eura, prihodi od imovine planirani u iznosu od 100.938,00 eura, prihodi od upravnih i administrativnih pristojbi, pristojbi po posebnim propisima i naknade planirani u iznosu od 111.630,00 eura, prihodi od prodaje proizvoda i robe te pruženih usluga i prihodi od donacija planirani u iznosu od 5.700,00 eura.
Prihodi od prodaje nefinancijske imovine
Prihodi od prodaje nefinancijske imovine planirani su u iznosu od 93.700,00 eura, od toga prihodi od prodaje neproizvedene dugotrajne imovine planirani u iznosu od 92.200,00 eura, te prihodi od prodaje proizvedene dugotrajne imovine planirani u iznosu od 1.500,00 eura.
Primici od financijske imovine i zaduživanja planirani su u iznosu od 235.000,00 eura.
Vlastiti izvori – rezultat poslovanja planirano u iznosu od 9.433,00 eura.
Rashodi i izdaci | Iznos |
---|---|
Rashodi poslovanja | 1.628.689,00 |
Rashodi za zaposlene | 461.799,00 |
Materijalni rashodi | 776.499,00 |
Financijski rashodi | 12.232,00 |
Naknade građanima i kućanstvima na temelju osiguranja i druge naknade | 184.417,00 |
Ostali rashodi | 193.742,00 |
Rashodi za nabavu nefinancijske imovine | 537.608,00 |
Rashodi za nabavu proizvedene dugotrajne imovine | 477.608,00 |
Rashodi za dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini | 60.000,00 |
Izdaci za financijsku imovinu i otplate zajmova | 203.080,00 |
Izdaci za otplatu glavnice primljenih kredita i zajmova | 203.080,00 |
Ukupno | 0,00 |
Ukupni rashodi i izdaci Općine Nova Rača za 2024. godinu planirani su u iznosu od 2.369.377,00 eura
Rashodi poslovanja
Rashodi poslovanja Općine Nova Rača za 2024. godinu planirani su u iznosu od 1.628.689,00 eura, a čine ih: rashodi za zaposlene planirani u iznosu od 461.799,00 eura, materijalni rashodi planirani u iznosu od 776.499,00 eura, financijski rashodi planirani u iznosu od 12.232,00 eura, naknade građanima i kućanstvima na temelju osiguranja i druge naknade planirane u iznosu od 184.417,00 eura, te ostali rashodi 193.742,00 eura.
Rashodi za nabavu nefinancijske imovine
Rashodi za nabavu nefinancijske imovine planirani u iznosu 537.608,00 eura, a čine ih: rashodi za nabavu neproizvedene dugotrajne imovine planirani u iznosu od 477.608,00 eura i rashodi za dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini planirani u iznosu od 60.000,00 eura.
Izdaci za imovinu i otplate zajmova planirani u iznosu od 203.080,00 eura za otplatu glavnice primljenih kredita i zajmova.
PRORAČUNSKE KLASIFIKACIJE
Prihodi, primici, rashodi i izdaci proračuna i financijskog plana iskazuju se prema proračunskim klasifikacijama. Sukladno Pravilniku o proračunskim klasifikacijama (»Narodne novine« broj 26/10, 120/13 i 01/20) proračunske klasifikacije jesu:
Proračun Općine Nova Rača sastoji se od razdjela, glava i programa. Programi se sastoje od aktivnosti i projekata (kapitalni i tekući projekti).
RAZDJEL 001 OPĆINSKO VIJEĆE |
GLAVA 00110 OPĆINSKO VIJEĆE |
Program 1000 Predstavnička tijela |
RAZDJEL 002 OPĆINSKI NAČELNIK |
GLAVA 00210 OPĆINSKI NAČELNIK |
Program 1001 Djelokrug izvršnog tijela |
RAZDJEL 003 JEDINSTVENI UPRAVNI ODJEL |
GLAVA 00310 JEDINSTVENI UPRAVNI ODJEL |
Program 1002 Javna uprava i administracija |
Program 1003 Pomoć u kući |
Program 1004 Upravljanje javnim financijama |
Program 1005 Program održavanja općinskih prostora |
Program 1006 Program zaštite i spašavanja |
Program 1007 Socijalna skrb |
Program 1008 Javne potrebe u kulturi |
Program 1009 Razvoj sporta i rekreacije |
Program 1010 Javne potrebe u školstvu |
Program 1011 Razvoj civilnog društva |
Program 1013 Demografija, obitelj, mladi |
Program 1014 Raspolaganje poljoprivrednim zemljištem |
Program 2004 Izgradnja objekata komunalne infrastrukture |
Program 2005 Izgradnja sakralnih objekata |
Program 2006 Dodatna ulaganja |
Program 2007 Poduzetništvo |
Program 2008 Izgradnja ostalih objekata |
GLAVA 00320 KOMUNALNE DJELATNOSTI |
Program 2001 Održavanje komunalne infrastrukture |
Program 2002 Zaštita okoliša |
Program 2004 Izgradnja objekata komunalne infrastrukture |
GLAVA 00330 DJEČJI VRTIĆ |
Program 4001 Financiranje Dječjeg vrtića Račići Nova Rača |
OPIS POSEBNOG DIJELA PRORAČUNA
GLAVA 00110 OPĆINSKO VIJEĆE PLANIRANO U IZNOSU OD 53.401,00 EURA
Program 1000 Predstavnička tijela planirana u iznosu od 53.401,00 eura
1. Za redovan rad Općinskog vijeća planirano je 7.500,00 eura,
2. Za donacije nacionalnim zajednicama i manjinama planirano je 664,00 eura,
3. Za članstvo u udrugama i organizacijama planirano je 1.680,00 eura,
4. Za osnovne funkcije političkih stranaka planirano je 43,557,00 eura.
GLAVA 00210 OPĆINSKI NAČELNIK PLANIRANO U IZNOSU OD 6.813,00 EURA
Program 1001 Djelokrug izvršnog tijela planirano u iznosu od 6.813,00 eura
Za nabavu i održavanje prijevoznih sredstava planirano je 6.813,00 eura.
RAZDJEL 003 JEDINSTVENI UPRAVNI ODJEL PLANIRANO U IZNOSU OD 2.309.163,00 EURA
GLAVA JEDINSTVENI UPRAVNI ODJEL PLANIRANO U IZNOSU OD 1.552.667,00 EURA
Program 1002 Javna uprava i administracija planirana je u iznosu 413.267,00 eura
1. Za Jedinstveni upravni odjel planirano je 213.044,00 eura,
2. Za pripremu i donošenje akata planirano je 170.000,00 eura,
3. Za javne radove planirano je 12.223,00 eura.
Program 1003 Pomoć u kući planirana je u iznosu od 273.000,00 eura
1. Za zapošljavanje žena planirano je 272.509,00 eura,
2. Za upravljanje projektom i administracija planirano je 90.411,00 eura.
Program 1004 Upravljanje javnim financijama planirano je u iznosu od 211.762,00 eura
1. Za otplatu zajma poslovnim bankama planirano je 176.762 eura,
2. Za otplatu zajmova od državnog proračuna planirano je 35.000,00 eura.
Program 1005 Program održavanja općinskih prostora planiran je u iznosu od 22.700,00 eura
Za tekuće održavanje objekata po Mjesnim odborima planirano je 22.700,00 eura.
Program 1006 Program zaštite i spašavanja planiran je u iznosu od 44.000,00 eura
1. Za osnovnu djelatnost VZO planirano je 38.000,00 eura,
2. Za civilnu zaštitu planirano je 6.000,00 eura.
Program 1007 Socijalna skrb planirana je u iznosu od 135.603,00 eura
1. Za pomoć u novcu i naravi pojedincima i obiteljima planirano je 128.872,00 eura,
2. Za pomoć udrugama socijalne skrbi planirano je 6.731,00 eura.
Program 1008 Javne potrebe u kulturi planirane su u iznosu od 35.927,00 eura
Za poticanje kulturnih aktivnosti planirano je 35.927,00 eura.
Program 1009 Razvoj sporta i rekreacije planirano je u iznosu od 70.000,00 eura
Za poticanje sportskih aktivnosti planirano je 70.000,00 eura.
Program 1010 Javne potrebe u školstvu planirane su u iznosu od 35.000,00 eura
1. Za predškolski odgoj planirano je 11.000,00 eura,
2. Za osnovno školsko obrazovanje planirano je 18.000,00 eura,
3. Za srednjoškolski odgoj planirano je 6.000,00 eura.
Program 1011 Razvoj civilnog društva planiran je u iznosu od 26.863,00 eura
1. Za religiju planirano je 664,00 eura,
2. Za udruge građana planirano je 26.199,00 eura.
Program 1013 Demografija, obitelj, mladi planirani u iznosu od 26.545,00 eura
Za naknade mladim obiteljima za rješavanje stambenog pitanja planirano je 26.545,00 eura.
Program 1014 Raspolaganje poljoprivrednim zemljištem planirano je u iznosu od 28.000,00 eura
Za raspolaganje poljoprivrednim zemljištem planirano je 28.000,00 eura.
Program 2005 Izgradnja sakralnih objekata planirano je u iznosu od 20.000,00 eura
Za Svetište Nova Rača planirano je 20.000,00 eura
Program 2006 Dodatna ulaganja planirana su u iznosu od 60.000,00 eura
Program 2007 Poduzetništvo planirano je u iznosu od 10.000,00 eura
Za poduzetničku zonu Nova Rača planirano je 10.000,00 eura.
Program 2008 Izgradnja ostalih objekta planirano u iznosu od 140.000,00 eura
Za Dom Sasovac planirano je 140.000,00 eura.
GLAVA 00320 KOMUNALNE DJELATNOSTI PLANIRANE U IZNOSU OD 574.041,00 EURA
Program 2001 Održavanje komunalne infrastrukture planirano u iznosu od 244.000,00 eura
Program 2002 Zaštita okoliša planirana je u iznosu u 21.133,00 eura
Program 2003 Zaštita životinja planirana je u iznosu od 19.000,00 eura
Za zbrinjavanje životinja planirano je 19.000,00 eura.
Program 2004 Izgradnja objekata komunalne infrastrukture planirana je u iznosu od 289.908,00 eura
GLAVA 00330 DJEČJI VRTIĆ PLANIRAN JE U IZNOSU OD 182.455,00 EURA
Program 4001 Financiranje Dječjeg vrtića Račići Nova Rača planirano u iznosu od 182.455,00 eura
Nema komentara za ovaj proračun.