*kako bi mogli ostavljati komentare, potrebno je registrirati se valjanom e-mail adresom!


Svi komentari

Proračun Općine Gradište za 2025. godinu


Vodič za građane za 2025. godinu

Poštovani mještani,

predstavljamo Vam „Vodič za građane“ za 2025 godinu. U njemu je prikazano na koji način Općina Gradište prikuplja i investira sredstva. Kako bismo Vam omogućili uvid u rad naše Općine i učinili je što transparentnijom nastavljamo s projektom koji se nalazi na Internet stranici www.proracun.hr te na našoj službenoj stranici www.gradiste.hr.

Kako bismo unaprijedili životni standard naših mještana i potaknuli daljnji razvoj Općine, sustavno ulažemo u projekte komunalne infrastrukture. Proračunska sredstva namijenjena su održavanju i unapređenju cesta, prometnica, pješačkih staza, zelenih površina, groblja, dječjih i sportskih igrališta te modernizaciji sustava javne rasvjete. Uz nastavak ključnih projekata poput izgradnje biciklističke staze te kanalizacijske i vodovodne mreže, planiramo i nove inicijative. Među njima su uređenje i opremanje parka, izgradnja nogostupa unutar parka, kao i postavljanje tribina i izgradnja parkirališta na prostoru rukometnog igrališta. Ovim ulaganjima nastojimo stvoriti funkcionalniju i ljepšu zajednicu za sve naše mještane.

U cilju zaštite okoliša i podizanja kvalitete života naših mještana, osigurali smo sredstva za niz ekoloških mjera. Među prioritetima su odvoz klaoničkog otpada, kontrola štetnika putem deratizacije i dezinsekcije te skrb o napuštenim životinjama, a sve kako bismo unaprijedili sustav gospodarenja otpadom i očuvali čistoću naše zajednice.

Djeca i mladi su naš prioritet, pa smo zato osigurali dio novca za sufinanciranje boravka djece u vrtiću, za školsko osiguranje, za školu plivanja, nabavu knjiga, prehranu te za prijevoz učenika. Nastavljamo i s isplatom stipendija za marljive i darovite studente koji ispunjavaju uvjete, pružajući im podršku u njihovom obrazovanju i osobnom razvoju.

Ravnopravnu pažnju posvećujemo i ranjivijim skupinama te zato nastavljamo s dodjelom različitih oblika pomoći obiteljima, božićnica i uskrsnica za umirovljenike, a pružamo i potporu mladima pri kupovini prve nekretnine. Ovim mjerama nastojimo olakšati život našim sugrađanima i pružiti im podršku u važnim životnim trenucima.

Ulaganje u kulturni, sportski i društveni život naših mještana za nas je jednako važno kao i ostali razvojni ciljevi. Zbog toga smo osigurali sredstva za organizaciju brojnih događanja i manifestacija koje obogaćuju svakodnevni život u zajednici. Također, aktivno podržavamo rad udruga i lokalnih zajednica jer njihov doprinos oblikuje jedinstven identitet naše Općine, stvarajući prostor za zajedništvo, kreativnost i ponos.

Dragi mještani, predstavili smo vam dio važnijih projekata koje želimo realizirati u 2025. godini. Ako mislite kako nam je još nešto potrebno da bismo poboljšali našu Općinu molimo da nam napišete.


Vaš načelnik!

Savjetovanje za Prijedlog Proračuna Općine Gradište za 2025. godinu i projekcije za 2026. i 2027. godinu bilo je provedeno od 12.11.2024. do 12.12.2024., više o tome moguće pogledati OVDJE.

 

Što je proračun?

Proračun je akt kojim se procjenjuju prihodi i primici te utvrđuju rashodi i izdaci za proračunsku godinu, a sadrži i projekciju prihoda i primitaka te rashoda i izdataka za sljedeće dvije godine. Proračun nije statičan akt, već se sukladno Zakonu može mijenjati tijekom proračunske godine, odnosno donose se Izmjene i dopune proračuna.

Sadržaj proračuna

Proračun JLS sastoji se od plana za proračunsku godinu i projekcija za sljedeće dvije godine. Proračun JLS sastoji se od općeg dijela, posebnog dijela i obrazloženja proračuna.

Tablica sadržaja proračuna
Sadržaj Sastavni dio Opis sastavnog dijela
Opći dio proračuna Sažetak Računa prihoda i rashoda Sažetak Računa financiranja • ukupni prihodi poslovanja i prihodi od prodaje nefinancijske imovine, ukupni rashodi poslovanja i rashodi za nabavu nefinancijske imovine
• ukupni primici od financijske imovine i zaduživanja i izdaci za financijsku imovinu i otplate zajmova
Račun prihoda i rashoda • ukupni prihodi i rashodi iskazani prema izvorima financiranja i ekonomskoj klasifikaciji na razini skupine
• ukupni rashodi iskazani prema funkcijskoj klasifikaciji
Račun financiranja • ukupni primici od financijske imovine i zaduživanja i izdaci za financijsku imovinu i otplate instrumenata zaduživanja prema izvorima financiranja i ekonomskoj klasifikaciji na razini skupine
Preneseni višak ili preneseni manjak prihoda nad rashodima • ako ukupni prihodi i primici nisu jednaki ukupnim rashodima i izdacima, opći dio proračuna sadrži i preneseni višak ili preneseni manjak prihoda nad rashodima
Višegodišnji plan uravnoteženja • ako JLP(R)S ne mogu preneseni manjak podmiriti do kraja proračunske godine, obvezni su izraditi višegodišnji plan uravnoteženja za razdoblje za koje se proračun donosi
• ako JLP(R)S ne mogu preneseni višak, zbog njegove veličine, u cijelosti iskoristiti u jednoj proračunskoj godini, korištenje viška planira se višegodišnjim planom uravnoteženja za razdoblje za koje se proračun donosi
Posebni dio proračuna Plan rashoda i izdataka proračuna JLP(R)S i njihovih proračunskih korisnika • rashodi i izdaci JLP(R)S i njihovih proračunskih korisnika iskazani po organizacijskoj klasifikaciji, izvorima financiranja i ekonomskoj klasifikaciji na razini skupine, raspoređenih u programe koji se sastoje od aktivnosti i projekata
Obrazloženje proračuna Obrazloženje općeg dijela proračuna i obrazloženje posebnog dijela proračuna • obrazloženje općeg dijela proračuna JLP(R)S sadrži obrazloženje prihoda i rashoda, primitaka i izdataka proračuna JLP(R)S i obrazloženje prenesenog manjka odnosno viška proračuna JLP(R)S
• obrazloženje posebnog dijela proračuna JLP(R)S temelji se na obrazloženjima financijskih planova proračunskih korisnika, a sastoji se od obrazloženja programa koje se daje kroz obrazloženje aktivnosti i projekata zajedno s ciljevima i pokazateljima uspješnosti iz akata strateškog planiranja.

 

Proračunski korisnici:

Proračunski korisnici su ustanove, tijela javne vlasti kojima je JLS osnivač ili suosnivač, a čije je financiranje većim dijelom iz proračuna svog osnivača ili suosnivača. Proračunski korisnici JLS mogu biti dječji vrtići, knjižnice, javne vatrogasne postrojbe, muzeji, kazališta, domovi za starije i nemoćne osobe…

Zakoni i sankcije:

Sukladno Zakonu o Proračunu (»Narodne novine«, broj 144/21) Proračun se donosi za jednu fiskalnu (proračunsku) godinu. Kod nas se fiskalna godina poklapa s kalendarskom i traje od 1. siječnja do 31. prosinca. Jedini ovlašteni predlagatelj Proračuna je općinski načelnik. Općinski načelnik jedinice lokalne samouprave odgovoran je za zakonito i pravilno planiranje i izvršavanje proračuna, za svrhovito, učinkovito i ekonomično raspolaganje proračunskim sredstvima. Proračun donosi (izglasava) općinsko vijeće do kraja godine.

Ako se ne donese proračun prije početka proračunske godine, privremeno se, a najduže za prva tri mjeseca proračunske godine, na osnovi odluke o privremenom financiranju koja mora biti donesena do 31. prosinca, nastavlja financiranje poslova, funkcija i programa tijela jedinica lokalne i područne samouprave i drugih proračunskih i izvanproračunskih korisnika.

U slučaju kada je raspušteno samo općinsko vijeće, a načelnik nije razriješen, do imenovanja povjerenika Vlade Republike Hrvatske, financiranje se obavlja izvršavanjem redovnih i nužnih rashoda i izdataka temeljem odluke o financiranju nužnih rashoda i izdataka koju donosi načelnik.

Po imenovanju povjerenika Vlade Republike Hrvatske, općinski načelnik predlaže povjereniku novu odluku o financiranju nužnih rashoda i izdataka u koju su uključeni ostvareni prihodi i primici te izvršeni rashodi i izdaci u vremenu do dolaska povjerenika. Ako se do 31. ožujka ne donese proračun, povjerenik donosi odluku o financiranju nužnih rashoda i izdataka za razdoblje do donošenja proračuna.

Ako do isteka roka privremenog financiranja nije donesen proračun u jedinici u kojoj je načelnik koji nema zamjenika onemogućen u obavljanju svoje dužnosti, financiranje se obavlja izvršavanjem redovnih i nužnih rashoda i izdataka temeljem odluke o financiranju nužnih rashoda i izdataka koju donosi predstavničko tijelo na prijedlog privremenog zamjenika načelnika iz članka 43.a Zakona o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi (»Narodne novine«, broj 33/01, 60/01, 129/05, 109/07, 125/08, 36/09, 150/11, 144/12, 19/13, 137/15, 123/17, 98/19, 144/20).


Tablica prihoda i primitaka proračuna
Prihodi i primitci Iznos
Prihodi poslovanja 2.208.500,00 
Prihodi od poreza 572.000,00 
Pomoći iz inozemstva i od subjekata unutar općeg proračuna 682.400,00 
Prihodi od imovine 40.100,00 
Prihodi od upravnih i administrativnih pristojbi, pristojbi po posebnim propisima i naknada 910.000,00 
Prihodi od prodaje proizvoda i robe te pruženih usluga i prihodi od donacija 4.000,00 
Prihodi od prodaje nefinancijske imovine 10.600,00 
Prihodi od prodaje neproizvedene dugotrajne imovine 10.000,00 
Prihodi od prodaje proizvedene dugotrajne imovine 600,00 
Ukupno 0,00

UKUPAN PRORAČUN, ODNOSNO UKUPNI PRIHODI I PRIMICI, KAO I RASHODI I IZDACI, OPĆINE GRADIŠTE ZA 2025. GODINU PLANIRANI SU U IZNOSU OD 2.219.100,00 EURA. 

PRIHODI I PRIMICI

Prihodi poslovanja Općine Gradište za 2025. godinu planirani su u iznosu od 2.208.500,00 eura, a čine ih prihodi od poreza planirani u iznosu od 572.000,00 eura, pomoći iz inozemstva i od subjekata unutar općeg proračuna planirani u iznosu od 682.400,00 eura, prihodi od imovine planirani u iznosu od 40.100,00 eura, prihodi od upravnih i administrativnih pristojbi, pristojbi po posebnim propisima i naknada planirani u iznosu od 910.000,00 eura, a prihodi od prodaje proizvoda i robe te pruženih usluga i prihodi od donacija planirani u iznosu od 4.000,00 eura.

Prihodi od prodaje nefinancijske imovine planirani u iznosu od 10.600,00 eura (10.000,00 eura za prihode od prodaje neproizvedene dugotrajne imovine i 600,00 eura za prihode od prodaje proizvedene dugotrajne imovine).


Tablica rashoda i izdataka proračuna
Rashodi i izdaci Iznos
Rashodi poslovanja 1.130.900,00 
Rashodi za zaposlene 225.700,00 
Materijalni rashodi 393.000,00 
Financijski rashodi 4.000,00 
Pomoći dane u inozemstvo i unutar općeg proračuna 156.000,00 
Naknade građanima i kućanstvima na temelju osiguranja i druge naknade 155.000,00 
Rashodi za donacije, kazne, naknade šteta i kapitalne pomoći 197.200,00 
Rashodi za nabavu nefinancijske imovine 1.088.200,00 
Rashodi za nabavu neproizvedene dugotrajne imovine 40.000,00 
Rashodi za nabavu proizvedene dugotrajne imovine 1.048.200,00
Ukupno 0,00

Rashodi poslovanja
Rashodi poslovanja Općine Gradište za 2025. godinu planirani su u iznosu od 1.130.900,00 eura, a čine ih:

1.  Rashodi za zaposlene planirani u iznosu od 225.700,00 eura, 
2.  Materijalni rashodi planirani u iznosu od 393.000,00 eura, 
3.  Financijski rashodi planirani u iznosu od 4.000,00 eura, 
4.  Pomoći dane u inozemstvo i unutar općeg proračuna planirane u iznosu od 156.000,00 eura,
5.  Naknade građanima i kućanstvima na temelju osiguranja i druge naknade planirane u iznosu od 155.000,00 eura,
6.  Rashodi za donacije, kazne, naknade šteta i kapitalne pomoći planirani u iznosu od 197.200,00 eura. 

Rashodi za nabavu nefinancijske imovine
Rashodi za nabavu nefinancijske imovine planirani u iznosu od 1.088.200,00 eura, a čine ih:

1.  Rashodi za nabavu neproizvedene dugotrajne imovine planirani u iznosu od 40.000,00 eura,
2.  Rashodi za nabavu proizvedene dugotrajne imovine planirani u iznosu od 1.048.200,00 eura.

 
PRORAČUNSKE KLASIFIKACIJE

Prihodi, primici, rashodi i izdaci proračuna i financijskog plana iskazuju se prema proračunskim klasifikacijama. Sukladno Pravilniku o proračunskim klasifikacijama (»Narodne novine«, broj 04/24) proračunske klasifikacije jesu: 

•  Organizacijska klasifikacija sadrži povezane i međusobno usklađene (hijerarhijski i s obzirom na odnose prava i odgovornosti) cjeline proračuna i proračunskih korisnika koje odgovarajućim materijalnim sredstvima ostvaruju postavljene ciljeve,
•  Programska klasifikacija je prikaz programa i njihovih sastavnih dijelova: aktivnosti i projekata, definiranih u skladu s aktima strateškog planiranja te ciljevima i zadaćama proračuna te proračunskih i izvanproračunskih korisnika,
•  Funkcijska klasifikacija je prikaz rashoda proračuna te proračunskih i izvanproračunskih korisnika razvrstanih prema njihovoj namjeni,
•  Ekonomska klasifikacija sadrži prihode i primitke razvrstane po prirodnim vrstama te rashode i izdatke razvrstane prema njihovoj ekonomskoj namjeni kojoj služe,
•  Lokacijska klasifikacija je prikaz rashoda i izdataka prema teritorijalno definiranim cjelinama u skladu s ustrojem Republike Hrvatske, drugih država članica Europske unije te o stalih država, 
•  Izvori financiranja, a koje čine skupine prihoda i primitaka iz kojih se podmiruju rashodi i izdaci određene vrste i utvrđene namjene.

Proračun Općine Gradište sastoji se od razdjela, glava i programa. Programi se sastoje od aktivnosti i projekata (kapitalni i tekući projekti).

RAZDJEL 001 OPĆINSKO VIJEĆE
GLAVA 01 OPĆINSKO VIJEĆE
Program 1001 Priprema i donošenje akta iz djelokruga predstavničkih i izvršnih tijela
RAZDJEL 002 OPĆINSKA UPRAVA
GLAVA 01 URED NAČELNIKA
Program 1002 Priprema, donošenje i provedba akata i mjera iz djelokruga izvršnog tijela
Program 1003 Održavanje objekata i uređaja komunalne infrastrukture i zaštita okoliša
Program 1004 Razvoj poljoprivrede i gospodarstva
Program 1005 Izgradnja objekata komunalne infrastrukture
Program 1006 Program javnih potreba u kulturi
Program 1007 Program javnih potreba u sportu
Program 1010 Program javih potreba u obrazovanju
Program 1011 Program pomoći vjerskim organizacijama
Program 1012 Načelnik
GLAVA 02 JEDINSTVENI UPRAVNI ODJEL
Program 1002 Priprema, donošenje i provedba akata i mjera iz djelokruga izvršnog tijela
Program 1003 Održavanje objekata i uređaja komunalne infrastrukture i zaštita okoliša
Program 1004 Razvoj poljoprivrede i gospodarstva
Program 1006 Program javnih potreba u kulturi
Program 1007 Program javnih potreba u sportu
Program 1008 Program socijalne skrbi
Program 1009 Program zaštite od požara
Program 1010 Program javnih potreba u obrazovanju

 

RAZDJEL 001 OPĆINSKO VIJEĆE 

GLAVA 01 OPĆINSKO VIJĆE

Program 1001 Priprema i donošenje akata iz djelokruga predstavničkih i izvršnih tijela -  21.000,00 eura 

Sredstva za rad Općinskog vijeća planirana su u iznosu od 11.000,00 eura, za potporu radu političkom strankama izdvaja se 2.000,00 eura, a za naknade članovima povjerenstava, predstavničkih i izvršnih tijela i biračkih odbora 8.000,00 eura. 

RAZDJEL 002 OPĆINSKA UPRAVA 

GLAVA 01 URED NAČELNIKA 

Program 1002 Priprema, donošenje i provedba akata i mjera iz djelokruga izvršnog tijela -  73.200,00 eura 

Za rad ureda načelnika planirano je 73.200,00 eura, od toga:

•  Za rashodi za zaposlene 63.200,00 eura,
•  Za materijalne rashode 10.000,00 eura.

Program 1003 Održavanje objekata i uređaja komunalne infrastrukture i zaštita okoliša - 30.000,00 eura

Za uređenje fasade zgrade Općine predviđen je iznos od 30.000,00 eura.

Program 1004 Razvoj poljoprivrede i gospodarstva - 7.000,00 eura

Za projekt provođenja ekološke proizvodnje uzorkovanja tla planirano je 7.000,00 eura.

Program 1005 Izgradnja objekata komunalne infrastrukture -  851.200,00 eura 

Za izgradnju kanalizacijske i vodovodne mreže predviđa se iznos od 10.000,00 eura, za javnu rasvjetu izdvojeno je 10.000,00 eura, za izgradnju biciklističkih staza 207.000,00 eura, za park 584.700,00 eura, za nogostup - park 24.500,00 eura, a za parkiralište - rukometno igralište 15.000,00 eura.

Program 1006 Program javnih potreba u kulturi - 40.000,00 eura 

Za kupovinu zemljišta je iz proračuna u 2025. godini izdvojen iznos od 40.000,00 eura.

Program 1007 Program javnih potreba u sportu - 89.500,00 eura 

Za opremanje igrališta za djecu planirano je 40.000,00 eura, za rukometno igralište 46.000,00 eura, a za tribine rukometnog igrališta 3.500,00 eura. 

Program 1010 Program javnih potreba u obrazovanju -  159.000,00 eura 

Za sufinanciranje opreme za školu planiran je iznos od 3.000,00 eura, a za Dječji vrtić Mali svijet Gradište izdvaja se 156.000,00 eura.

Program 1011 Program pomoći vjerskim organizacijama - 3.000,00 eura 

Za pomoći vjerskim organizacijama se iz proračuna i ovoga puta izdvaja 3.000,00 eura.

Program 1012 Načelnik - 70.000,00 eura 

Obilježavanje godišnjica i blagdana planirano je u iznosu od 25.000,00 eura, dok se za tekuće donacije udrugama, građanima izdvaja 45.000,00 eura.

GLAVA 02 JEDINSTVENI UPRAVNI ODJEL 

Program 1002 Priprema, donošenje i provedba akata i mjera iz djelokruga izvršnog tijela - 264.000,00 eura 

Za Jedinstveni upravni odjel planirano je  261.000,00 eura, od toga:

•  Za rashodi za zaposlene 146.500,00 eura,
•  Za materijalne rashode 105.000,00 eura,
•  Za financijske rashode 4.000,00 eura,
•  Za rashode za nabavu proizvedene dugotrajne imovine 5.500,00 eura.

Program 1003 Održavanje objekata i uređaja komunalne infrastrukture i zaštita okoliša -  190.000,00 eura 

Održavanje javne rasvjete planirano je u iznosu od 36.000,00 eura, za održavanje javnih površina i nerazvrstanih cesta izdvaja se 121.000,00 eura, za zaštitu okoliša – odvoz klaoničkog otpada 4.000,00 eura,  za zaštitu okoliša - deratizacija i dezinsekcija 10.000,00 eura, za zaštitu okoliša – zbrinjavanje pasa lutalica planirano je 4.000,00 eura, dok je za uređenje okoliša – kante i zeleni otok izdvojeno 15.000,00 eura.

Program 1004 Razvoj poljoprivrede i gospodarstva - 42.000,00 eura 

Za uređenje poljskih puteva i održavanje melioracijske odvodnje izdvojeno je 42.000,00 eura.

Program 1006 Program javnih potreba u kulturi - 80.500,00 eura 

Za KUD Seljačka Sloga Gradište i ostale udruge u kulturi izdvojen je iznos od 13.500,00 eura, a za KULTI 67.000,00 eura.

Program 1007 Program javnih potreba u sportu - 92.000,00 eura 

Javne potrebe u sportu planirane su u iznosu od 92.000,00 eura. 

Program 1008 Program socijalne skrbi - 90.700,00 eura 

Provođenje Programa socijalne skrbi planirano je u iznosu od 90.700,00 eura, od toga:

•  Za pomoć obiteljima – socijalni program 20.000,00 eura, 
•  Za sufinanciranje vrtića 24.000,00 eura,
•  Za humanitarnu skrb i druge interese građana – Crveni križ 4.700,00 eura,
•  Za božićnice i uskrsnice za umirovljenike 25.000,00 eura,
•  Za prehranu za učenika 1.000,00 eura,
•  Za pomoć mladima za kupovinu nekretnine 16.000,00 eura.

Program 1009 Program zaštite od požara - 37.000,00 eura 

Za osnovnu djelatnost vatrogasne zajednice planirano je 33.000,00 eura, dok je za Civilnu zaštitu izdvojeno 4.000,00 eura.

Program 1010 Program javnih potreba u obrazovanju - 76.000,00 eura 

Osiguranje djece O.Š. i financiranje nabave knjiga planirano je u iznosu od 30.000,00 eura,  za sufinanciranje prijevoza učenika izdvojeno je 6.000,00 eura, za sufinanciranje škole plivanja 4.000,00 eura, za stipendije 29.000,00 eura, dok se za nabavu opreme za vrtić i udruge izdvaja 10.000,00 eura.

Komentari (0)


Nema komentara za ovaj proračun.