*kako bi mogli ostavljati komentare, potrebno je registrirati se valjanom e-mail adresom!
Svi komentari
Trg hrvatskih Velikana 5,
32273 Gradište
OIB:
30153586831
opcina-gradiste@vk.t-com.hr
+385 (0)32 841 270
Proračun za 2025. godinu
*kako bi mogli ostavljati komentare, potrebno je registrirati se valjanom e-mail adresom!
Vodič za građane za 2025. godinu
Poštovani mještani,
predstavljamo Vam „Vodič za građane“ za 2025 godinu. U njemu je prikazano na koji način Općina Gradište prikuplja i investira sredstva. Kako bismo Vam omogućili uvid u rad naše Općine i učinili je što transparentnijom nastavljamo s projektom koji se nalazi na Internet stranici www.proracun.hr te na našoj službenoj stranici www.gradiste.hr.
Kako bismo unaprijedili životni standard naših mještana i potaknuli daljnji razvoj Općine, sustavno ulažemo u projekte komunalne infrastrukture. Proračunska sredstva namijenjena su održavanju i unapređenju cesta, prometnica, pješačkih staza, zelenih površina, groblja, dječjih i sportskih igrališta te modernizaciji sustava javne rasvjete. Uz nastavak ključnih projekata poput izgradnje biciklističke staze te kanalizacijske i vodovodne mreže, planiramo i nove inicijative. Među njima su uređenje i opremanje parka, izgradnja nogostupa unutar parka, kao i postavljanje tribina i izgradnja parkirališta na prostoru rukometnog igrališta. Ovim ulaganjima nastojimo stvoriti funkcionalniju i ljepšu zajednicu za sve naše mještane.
U cilju zaštite okoliša i podizanja kvalitete života naših mještana, osigurali smo sredstva za niz ekoloških mjera. Među prioritetima su odvoz klaoničkog otpada, kontrola štetnika putem deratizacije i dezinsekcije te skrb o napuštenim životinjama, a sve kako bismo unaprijedili sustav gospodarenja otpadom i očuvali čistoću naše zajednice.
Djeca i mladi su naš prioritet, pa smo zato osigurali dio novca za sufinanciranje boravka djece u vrtiću, za školsko osiguranje, za školu plivanja, nabavu knjiga, prehranu te za prijevoz učenika. Nastavljamo i s isplatom stipendija za marljive i darovite studente koji ispunjavaju uvjete, pružajući im podršku u njihovom obrazovanju i osobnom razvoju.
Ravnopravnu pažnju posvećujemo i ranjivijim skupinama te zato nastavljamo s dodjelom različitih oblika pomoći obiteljima, božićnica i uskrsnica za umirovljenike, a pružamo i potporu mladima pri kupovini prve nekretnine. Ovim mjerama nastojimo olakšati život našim sugrađanima i pružiti im podršku u važnim životnim trenucima.
Ulaganje u kulturni, sportski i društveni život naših mještana za nas je jednako važno kao i ostali razvojni ciljevi. Zbog toga smo osigurali sredstva za organizaciju brojnih događanja i manifestacija koje obogaćuju svakodnevni život u zajednici. Također, aktivno podržavamo rad udruga i lokalnih zajednica jer njihov doprinos oblikuje jedinstven identitet naše Općine, stvarajući prostor za zajedništvo, kreativnost i ponos.
Dragi mještani, predstavili smo vam dio važnijih projekata koje želimo realizirati u 2025. godini. Ako mislite kako nam je još nešto potrebno da bismo poboljšali našu Općinu molimo da nam napišete.
Vaš načelnik!
Savjetovanje za Prijedlog Proračuna Općine Gradište za 2025. godinu i projekcije za 2026. i 2027. godinu bilo je provedeno od 12.11.2024. do 12.12.2024., više o tome moguće pogledati OVDJE.
Što je proračun?
Proračun je akt kojim se procjenjuju prihodi i primici te utvrđuju rashodi i izdaci za proračunsku godinu, a sadrži i projekciju prihoda i primitaka te rashoda i izdataka za sljedeće dvije godine. Proračun nije statičan akt, već se sukladno Zakonu može mijenjati tijekom proračunske godine, odnosno donose se Izmjene i dopune proračuna.
Sadržaj proračuna
Proračun JLS sastoji se od plana za proračunsku godinu i projekcija za sljedeće dvije godine. Proračun JLS sastoji se od općeg dijela, posebnog dijela i obrazloženja proračuna.
Sadržaj | Sastavni dio | Opis sastavnog dijela |
---|---|---|
Opći dio proračuna | Sažetak Računa prihoda i rashoda Sažetak Računa financiranja | • ukupni prihodi poslovanja i prihodi od prodaje nefinancijske imovine, ukupni rashodi poslovanja i rashodi za nabavu nefinancijske imovine • ukupni primici od financijske imovine i zaduživanja i izdaci za financijsku imovinu i otplate zajmova |
Račun prihoda i rashoda | • ukupni prihodi i rashodi iskazani prema izvorima financiranja i ekonomskoj klasifikaciji na razini skupine • ukupni rashodi iskazani prema funkcijskoj klasifikaciji |
|
Račun financiranja | • ukupni primici od financijske imovine i zaduživanja i izdaci za financijsku imovinu i otplate instrumenata zaduživanja prema izvorima financiranja i ekonomskoj klasifikaciji na razini skupine | |
Preneseni višak ili preneseni manjak prihoda nad rashodima | • ako ukupni prihodi i primici nisu jednaki ukupnim rashodima i izdacima, opći dio proračuna sadrži i preneseni višak ili preneseni manjak prihoda nad rashodima | |
Višegodišnji plan uravnoteženja | • ako JLP(R)S ne mogu preneseni manjak podmiriti do kraja proračunske godine, obvezni su izraditi višegodišnji plan uravnoteženja za razdoblje za koje se proračun donosi • ako JLP(R)S ne mogu preneseni višak, zbog njegove veličine, u cijelosti iskoristiti u jednoj proračunskoj godini, korištenje viška planira se višegodišnjim planom uravnoteženja za razdoblje za koje se proračun donosi |
|
Posebni dio proračuna | Plan rashoda i izdataka proračuna JLP(R)S i njihovih proračunskih korisnika | • rashodi i izdaci JLP(R)S i njihovih proračunskih korisnika iskazani po organizacijskoj klasifikaciji, izvorima financiranja i ekonomskoj klasifikaciji na razini skupine, raspoređenih u programe koji se sastoje od aktivnosti i projekata |
Obrazloženje proračuna | Obrazloženje općeg dijela proračuna i obrazloženje posebnog dijela proračuna | • obrazloženje općeg dijela proračuna JLP(R)S sadrži obrazloženje prihoda i rashoda, primitaka i izdataka proračuna JLP(R)S i obrazloženje prenesenog manjka odnosno viška proračuna JLP(R)S • obrazloženje posebnog dijela proračuna JLP(R)S temelji se na obrazloženjima financijskih planova proračunskih korisnika, a sastoji se od obrazloženja programa koje se daje kroz obrazloženje aktivnosti i projekata zajedno s ciljevima i pokazateljima uspješnosti iz akata strateškog planiranja. |
Proračunski korisnici:
Proračunski korisnici su ustanove, tijela javne vlasti kojima je JLS osnivač ili suosnivač, a čije je financiranje većim dijelom iz proračuna svog osnivača ili suosnivača. Proračunski korisnici JLS mogu biti dječji vrtići, knjižnice, javne vatrogasne postrojbe, muzeji, kazališta, domovi za starije i nemoćne osobe…
Zakoni i sankcije:
Sukladno Zakonu o Proračunu (»Narodne novine«, broj 144/21) Proračun se donosi za jednu fiskalnu (proračunsku) godinu. Kod nas se fiskalna godina poklapa s kalendarskom i traje od 1. siječnja do 31. prosinca. Jedini ovlašteni predlagatelj Proračuna je općinski načelnik. Općinski načelnik jedinice lokalne samouprave odgovoran je za zakonito i pravilno planiranje i izvršavanje proračuna, za svrhovito, učinkovito i ekonomično raspolaganje proračunskim sredstvima. Proračun donosi (izglasava) općinsko vijeće do kraja godine.
Ako se ne donese proračun prije početka proračunske godine, privremeno se, a najduže za prva tri mjeseca proračunske godine, na osnovi odluke o privremenom financiranju koja mora biti donesena do 31. prosinca, nastavlja financiranje poslova, funkcija i programa tijela jedinica lokalne i područne samouprave i drugih proračunskih i izvanproračunskih korisnika.
U slučaju kada je raspušteno samo općinsko vijeće, a načelnik nije razriješen, do imenovanja povjerenika Vlade Republike Hrvatske, financiranje se obavlja izvršavanjem redovnih i nužnih rashoda i izdataka temeljem odluke o financiranju nužnih rashoda i izdataka koju donosi načelnik.
Po imenovanju povjerenika Vlade Republike Hrvatske, općinski načelnik predlaže povjereniku novu odluku o financiranju nužnih rashoda i izdataka u koju su uključeni ostvareni prihodi i primici te izvršeni rashodi i izdaci u vremenu do dolaska povjerenika. Ako se do 31. ožujka ne donese proračun, povjerenik donosi odluku o financiranju nužnih rashoda i izdataka za razdoblje do donošenja proračuna.
Ako do isteka roka privremenog financiranja nije donesen proračun u jedinici u kojoj je načelnik koji nema zamjenika onemogućen u obavljanju svoje dužnosti, financiranje se obavlja izvršavanjem redovnih i nužnih rashoda i izdataka temeljem odluke o financiranju nužnih rashoda i izdataka koju donosi predstavničko tijelo na prijedlog privremenog zamjenika načelnika iz članka 43.a Zakona o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi (»Narodne novine«, broj 33/01, 60/01, 129/05, 109/07, 125/08, 36/09, 150/11, 144/12, 19/13, 137/15, 123/17, 98/19, 144/20).
Prihodi i primitci | Iznos |
---|---|
Prihodi poslovanja | 2.208.500,00 |
Prihodi od poreza | 572.000,00 |
Pomoći iz inozemstva i od subjekata unutar općeg proračuna | 682.400,00 |
Prihodi od imovine | 40.100,00 |
Prihodi od upravnih i administrativnih pristojbi, pristojbi po posebnim propisima i naknada | 910.000,00 |
Prihodi od prodaje proizvoda i robe te pruženih usluga i prihodi od donacija | 4.000,00 |
Prihodi od prodaje nefinancijske imovine | 10.600,00 |
Prihodi od prodaje neproizvedene dugotrajne imovine | 10.000,00 |
Prihodi od prodaje proizvedene dugotrajne imovine | 600,00 |
Ukupno | 0,00 |
UKUPAN PRORAČUN, ODNOSNO UKUPNI PRIHODI I PRIMICI, KAO I RASHODI I IZDACI, OPĆINE GRADIŠTE ZA 2025. GODINU PLANIRANI SU U IZNOSU OD 2.219.100,00 EURA.
PRIHODI I PRIMICI
Prihodi poslovanja Općine Gradište za 2025. godinu planirani su u iznosu od 2.208.500,00 eura, a čine ih prihodi od poreza planirani u iznosu od 572.000,00 eura, pomoći iz inozemstva i od subjekata unutar općeg proračuna planirani u iznosu od 682.400,00 eura, prihodi od imovine planirani u iznosu od 40.100,00 eura, prihodi od upravnih i administrativnih pristojbi, pristojbi po posebnim propisima i naknada planirani u iznosu od 910.000,00 eura, a prihodi od prodaje proizvoda i robe te pruženih usluga i prihodi od donacija planirani u iznosu od 4.000,00 eura.
Prihodi od prodaje nefinancijske imovine planirani u iznosu od 10.600,00 eura (10.000,00 eura za prihode od prodaje neproizvedene dugotrajne imovine i 600,00 eura za prihode od prodaje proizvedene dugotrajne imovine).
Rashodi i izdaci | Iznos |
---|---|
Rashodi poslovanja | 1.130.900,00 |
Rashodi za zaposlene | 225.700,00 |
Materijalni rashodi | 393.000,00 |
Financijski rashodi | 4.000,00 |
Pomoći dane u inozemstvo i unutar općeg proračuna | 156.000,00 |
Naknade građanima i kućanstvima na temelju osiguranja i druge naknade | 155.000,00 |
Rashodi za donacije, kazne, naknade šteta i kapitalne pomoći | 197.200,00 |
Rashodi za nabavu nefinancijske imovine | 1.088.200,00 |
Rashodi za nabavu neproizvedene dugotrajne imovine | 40.000,00 |
Rashodi za nabavu proizvedene dugotrajne imovine | 1.048.200,00 |
Ukupno | 0,00 |
Rashodi poslovanja
Rashodi poslovanja Općine Gradište za 2025. godinu planirani su u iznosu od 1.130.900,00 eura, a čine ih:
1. Rashodi za zaposlene planirani u iznosu od 225.700,00 eura,
2. Materijalni rashodi planirani u iznosu od 393.000,00 eura,
3. Financijski rashodi planirani u iznosu od 4.000,00 eura,
4. Pomoći dane u inozemstvo i unutar općeg proračuna planirane u iznosu od 156.000,00 eura,
5. Naknade građanima i kućanstvima na temelju osiguranja i druge naknade planirane u iznosu od 155.000,00 eura,
6. Rashodi za donacije, kazne, naknade šteta i kapitalne pomoći planirani u iznosu od 197.200,00 eura.
Rashodi za nabavu nefinancijske imovine
Rashodi za nabavu nefinancijske imovine planirani u iznosu od 1.088.200,00 eura, a čine ih:
1. Rashodi za nabavu neproizvedene dugotrajne imovine planirani u iznosu od 40.000,00 eura,
2. Rashodi za nabavu proizvedene dugotrajne imovine planirani u iznosu od 1.048.200,00 eura.
PRORAČUNSKE KLASIFIKACIJE
Prihodi, primici, rashodi i izdaci proračuna i financijskog plana iskazuju se prema proračunskim klasifikacijama. Sukladno Pravilniku o proračunskim klasifikacijama (»Narodne novine«, broj 04/24) proračunske klasifikacije jesu:
• Organizacijska klasifikacija sadrži povezane i međusobno usklađene (hijerarhijski i s obzirom na odnose prava i odgovornosti) cjeline proračuna i proračunskih korisnika koje odgovarajućim materijalnim sredstvima ostvaruju postavljene ciljeve,
• Programska klasifikacija je prikaz programa i njihovih sastavnih dijelova: aktivnosti i projekata, definiranih u skladu s aktima strateškog planiranja te ciljevima i zadaćama proračuna te proračunskih i izvanproračunskih korisnika,
• Funkcijska klasifikacija je prikaz rashoda proračuna te proračunskih i izvanproračunskih korisnika razvrstanih prema njihovoj namjeni,
• Ekonomska klasifikacija sadrži prihode i primitke razvrstane po prirodnim vrstama te rashode i izdatke razvrstane prema njihovoj ekonomskoj namjeni kojoj služe,
• Lokacijska klasifikacija je prikaz rashoda i izdataka prema teritorijalno definiranim cjelinama u skladu s ustrojem Republike Hrvatske, drugih država članica Europske unije te o stalih država,
• Izvori financiranja, a koje čine skupine prihoda i primitaka iz kojih se podmiruju rashodi i izdaci određene vrste i utvrđene namjene.
Proračun Općine Gradište sastoji se od razdjela, glava i programa. Programi se sastoje od aktivnosti i projekata (kapitalni i tekući projekti).
RAZDJEL 001 OPĆINSKO VIJEĆE |
GLAVA 01 OPĆINSKO VIJEĆE |
Program 1001 Priprema i donošenje akta iz djelokruga predstavničkih i izvršnih tijela |
RAZDJEL 002 OPĆINSKA UPRAVA |
GLAVA 01 URED NAČELNIKA |
Program 1002 Priprema, donošenje i provedba akata i mjera iz djelokruga izvršnog tijela |
Program 1003 Održavanje objekata i uređaja komunalne infrastrukture i zaštita okoliša |
Program 1004 Razvoj poljoprivrede i gospodarstva |
Program 1005 Izgradnja objekata komunalne infrastrukture |
Program 1006 Program javnih potreba u kulturi |
Program 1007 Program javnih potreba u sportu |
Program 1010 Program javih potreba u obrazovanju |
Program 1011 Program pomoći vjerskim organizacijama |
Program 1012 Načelnik |
GLAVA 02 JEDINSTVENI UPRAVNI ODJEL |
Program 1002 Priprema, donošenje i provedba akata i mjera iz djelokruga izvršnog tijela |
Program 1003 Održavanje objekata i uređaja komunalne infrastrukture i zaštita okoliša |
Program 1004 Razvoj poljoprivrede i gospodarstva |
Program 1006 Program javnih potreba u kulturi |
Program 1007 Program javnih potreba u sportu |
Program 1008 Program socijalne skrbi |
Program 1009 Program zaštite od požara |
Program 1010 Program javnih potreba u obrazovanju |
RAZDJEL 001 OPĆINSKO VIJEĆE
GLAVA 01 OPĆINSKO VIJĆE
Program 1001 Priprema i donošenje akata iz djelokruga predstavničkih i izvršnih tijela - 21.000,00 eura
Sredstva za rad Općinskog vijeća planirana su u iznosu od 11.000,00 eura, za potporu radu političkom strankama izdvaja se 2.000,00 eura, a za naknade članovima povjerenstava, predstavničkih i izvršnih tijela i biračkih odbora 8.000,00 eura.
RAZDJEL 002 OPĆINSKA UPRAVA
GLAVA 01 URED NAČELNIKA
Program 1002 Priprema, donošenje i provedba akata i mjera iz djelokruga izvršnog tijela - 73.200,00 eura
Za rad ureda načelnika planirano je 73.200,00 eura, od toga:
• Za rashodi za zaposlene 63.200,00 eura,
• Za materijalne rashode 10.000,00 eura.
Program 1003 Održavanje objekata i uređaja komunalne infrastrukture i zaštita okoliša - 30.000,00 eura
Za uređenje fasade zgrade Općine predviđen je iznos od 30.000,00 eura.
Program 1004 Razvoj poljoprivrede i gospodarstva - 7.000,00 eura
Za projekt provođenja ekološke proizvodnje uzorkovanja tla planirano je 7.000,00 eura.
Program 1005 Izgradnja objekata komunalne infrastrukture - 851.200,00 eura
Za izgradnju kanalizacijske i vodovodne mreže predviđa se iznos od 10.000,00 eura, za javnu rasvjetu izdvojeno je 10.000,00 eura, za izgradnju biciklističkih staza 207.000,00 eura, za park 584.700,00 eura, za nogostup - park 24.500,00 eura, a za parkiralište - rukometno igralište 15.000,00 eura.
Program 1006 Program javnih potreba u kulturi - 40.000,00 eura
Za kupovinu zemljišta je iz proračuna u 2025. godini izdvojen iznos od 40.000,00 eura.
Program 1007 Program javnih potreba u sportu - 89.500,00 eura
Za opremanje igrališta za djecu planirano je 40.000,00 eura, za rukometno igralište 46.000,00 eura, a za tribine rukometnog igrališta 3.500,00 eura.
Program 1010 Program javnih potreba u obrazovanju - 159.000,00 eura
Za sufinanciranje opreme za školu planiran je iznos od 3.000,00 eura, a za Dječji vrtić Mali svijet Gradište izdvaja se 156.000,00 eura.
Program 1011 Program pomoći vjerskim organizacijama - 3.000,00 eura
Za pomoći vjerskim organizacijama se iz proračuna i ovoga puta izdvaja 3.000,00 eura.
Program 1012 Načelnik - 70.000,00 eura
Obilježavanje godišnjica i blagdana planirano je u iznosu od 25.000,00 eura, dok se za tekuće donacije udrugama, građanima izdvaja 45.000,00 eura.
GLAVA 02 JEDINSTVENI UPRAVNI ODJEL
Program 1002 Priprema, donošenje i provedba akata i mjera iz djelokruga izvršnog tijela - 264.000,00 eura
Za Jedinstveni upravni odjel planirano je 261.000,00 eura, od toga:
• Za rashodi za zaposlene 146.500,00 eura,
• Za materijalne rashode 105.000,00 eura,
• Za financijske rashode 4.000,00 eura,
• Za rashode za nabavu proizvedene dugotrajne imovine 5.500,00 eura.
Program 1003 Održavanje objekata i uređaja komunalne infrastrukture i zaštita okoliša - 190.000,00 eura
Održavanje javne rasvjete planirano je u iznosu od 36.000,00 eura, za održavanje javnih površina i nerazvrstanih cesta izdvaja se 121.000,00 eura, za zaštitu okoliša – odvoz klaoničkog otpada 4.000,00 eura, za zaštitu okoliša - deratizacija i dezinsekcija 10.000,00 eura, za zaštitu okoliša – zbrinjavanje pasa lutalica planirano je 4.000,00 eura, dok je za uređenje okoliša – kante i zeleni otok izdvojeno 15.000,00 eura.
Program 1004 Razvoj poljoprivrede i gospodarstva - 42.000,00 eura
Za uređenje poljskih puteva i održavanje melioracijske odvodnje izdvojeno je 42.000,00 eura.
Program 1006 Program javnih potreba u kulturi - 80.500,00 eura
Za KUD Seljačka Sloga Gradište i ostale udruge u kulturi izdvojen je iznos od 13.500,00 eura, a za KULTI 67.000,00 eura.
Program 1007 Program javnih potreba u sportu - 92.000,00 eura
Javne potrebe u sportu planirane su u iznosu od 92.000,00 eura.
Program 1008 Program socijalne skrbi - 90.700,00 eura
Provođenje Programa socijalne skrbi planirano je u iznosu od 90.700,00 eura, od toga:
• Za pomoć obiteljima – socijalni program 20.000,00 eura,
• Za sufinanciranje vrtića 24.000,00 eura,
• Za humanitarnu skrb i druge interese građana – Crveni križ 4.700,00 eura,
• Za božićnice i uskrsnice za umirovljenike 25.000,00 eura,
• Za prehranu za učenika 1.000,00 eura,
• Za pomoć mladima za kupovinu nekretnine 16.000,00 eura.
Program 1009 Program zaštite od požara - 37.000,00 eura
Za osnovnu djelatnost vatrogasne zajednice planirano je 33.000,00 eura, dok je za Civilnu zaštitu izdvojeno 4.000,00 eura.
Program 1010 Program javnih potreba u obrazovanju - 76.000,00 eura
Osiguranje djece O.Š. i financiranje nabave knjiga planirano je u iznosu od 30.000,00 eura, za sufinanciranje prijevoza učenika izdvojeno je 6.000,00 eura, za sufinanciranje škole plivanja 4.000,00 eura, za stipendije 29.000,00 eura, dok se za nabavu opreme za vrtić i udruge izdvaja 10.000,00 eura.
Nema komentara za ovaj proračun.