*kako bi mogli ostavljati komentare, potrebno je registrirati se valjanom e-mail adresom!
Svi komentari
Dr. Franje Tuđmana 10,
21201 Prgomet
OIB:
96601278857
opcina.prgomet@prgomet.tcloud.hr
+385 (0)21 797 788
Proračun za 2025. godinu
*kako bi mogli ostavljati komentare, potrebno je registrirati se valjanom e-mail adresom!
Vodič za građane za 2025. godinu
Poštovani stanovnici Općine Prgomet,
predstavljamo Proračunski vodič za građane za 2025. godinu. U njemu je prikazano na koji način Općina Prgomet prikuplja i investira sredstva. Radi što veće transparentnosti i bolje komunikacije s našim građanima nastavljamo s projektom koji se nalazi na Internet stranici www.proracun.hr te na našoj službenoj stranici https://opcina-prgomet.hr/wp/.
Uz znatna sredstva za održavanje postojeće komunalne infrastrukture, osigurana su značajna sredstva za mnoge komunalne projekte. U 2025. godini održavamo objekte i uređaje komunalne infrastrukture. Sredstva smo izdvojili za održavanje i sanaciju nerazvrstane ceste, poljskih puteva, javne rasvjete, opskrbu vodom, uređenje pristupnih puteva i parkinga i izgradnju nerazvrstanih cesta. Održavat će se i proširivat groblja i ulagat ćemo u mrtvačnice. Održavat će se javne površine, postrojenja i opreme, objekti u vlasništvu Općine, građevinski objekti i autobusne čekaonice te će se sanirati malonogometna igrališta i trgovi u naseljima. Također, ulagat će se u radnu zonu Labin.
Općina Prgomet i dalje ulaže značajna financijska sredstva za izgradnju komunalne infrastrukture. U planu nam je ulagati u vidikovce, šetnice i izletišta te će se uređivati trg.
Kako bismo sačuvali biološku raznolikost, održivi razvoj, zdravlje i kvalitetu naših stanovnika ulagat ćemo i u zaštitu okoliša kroz iznošenje i odvoz smeća, sanaciju zelenih i javnih površina, nabavku kanti za smeće i čišćenje divljih deponija.
Razvojem sporta i rekreacije pokrećemo naše stanovnike. Nastojimo mladima omogućiti priliku za zdravijim životom zato ulažemo u program javnih potreba u sportu.
Tekućim donacijama HGSS-u te pomoćima za usluge protupožarne zaštite i elementarne katastrofe želimo zaštiti naše stanovništvo i pružiti im sigurnost.
Želimo zadovoljiti potrebe i prava svih građana koji su izloženi socijalnom riziku ili se nalaze u nepovoljnom položaju pa tako sredstva izdvajamo za prijevoz putnika i đaka, tekuće donacije za zavod za javno zdravstvo i Crveni križ te projekt Zaželi.
Očuvanje tradicije i kulture naše Općine od velike nam je važnosti, pa smo i ove godine osigurali sredstva za javne potrebe u kulturi.
Dragi stanovnici Općine Prgomet, izdvojili smo samo dio projekata koje želimo realizirati u 2025. godini.
Ukoliko mislite da je još nešto potrebno kako bismo poboljšali našu Općinu molimo Vas da nam na to ukažete.
Savjetovanje za Prijedlog Proračuna Općine Prgomet za 2025. godinu sa projekcijama za 2026. i 2027. godinu možete pronaći OVDJE.
Vaš Načelnik!
Što je proračun?
Proračun je akt kojim se procjenjuju prihodi i primici te utvrđuju rashodi i izdaci za proračunsku godinu, a sadrži i projekciju prihoda i primitaka te rashoda i izdataka za slijedeće dvije godine. Proračun nije statičan akt, već se sukladno Zakonu može mijenjati tijekom proračunske godine, odnosno donose se Izmjene i dopune proračuna.
Sadržaj proračuna
Proračun JLS sastoji se od plana za proračunsku godinu i projekcija za sljedeće dvije godine. Proračun JLS sastoji se od općeg dijela, posebnog dijela i obrazloženja proračuna.
Sadržaj | Sastavni dio | Opis sastavnog dijela |
---|---|---|
Opći dio proračuna | Sažetak Računa prihoda i rashoda Sažetak Računa financiranja | • ukupni prihodi poslovanja i prihodi od prodaje nefinancijske imovine, ukupni rashodi poslovanja i rashodi za nabavu nefinancijske imovine • ukupni primici od financijske imovine i zaduživanja i izdaci za financijsku imovinu i otplate zajmova |
Račun prihoda i rashoda | • ukupni prihodi i rashodi iskazani prema izvorima financiranja i ekonomskoj klasifikaciji na razini skupine • ukupni rashodi iskazani prema funkcijskoj klasifikaciji |
|
Račun financiranja | • ukupni primici od financijske imovine i zaduživanja i izdaci za financijsku imovinu i otplate instrumenata zaduživanja prema izvorima financiranja i ekonomskoj klasifikaciji na razini skupine | |
Preneseni višak ili preneseni manjak prihoda nad rashodima | • ako ukupni prihodi i primici nisu jednaki ukupnim rashodima i izdacima, opći dio proračuna sadrži i preneseni višak ili preneseni manjak prihoda nad rashodima | |
Višegodišnji plan uravnoteženja | • ako JLP(R)S ne mogu preneseni manjak podmiriti do kraja proračunske godine, obvezni su izraditi višegodišnji plan uravnoteženja za razdoblje za koje se proračun donosi • ako JLP(R)S ne mogu preneseni višak, zbog njegove veličine, u cijelosti iskoristiti u jednoj proračunskoj godini, korištenje viška planira se višegodišnjim planom uravnoteženja za razdoblje za koje se proračun donosi |
|
Posebni dio proračuna | Plan rashoda i izdataka proračuna JLP(R)S i njihovih proračunskih korisnika | • rashodi i izdaci JLP(R)S i njihovih proračunskih korisnika iskazani po organizacijskoj klasifikaciji, izvorima financiranja i ekonomskoj klasifikaciji na razini skupine, raspoređenih u programe koji se sastoje od aktivnosti i projekata |
Obrazloženje proračuna | Obrazloženje općeg dijela proračuna i obrazloženje posebnog dijela proračuna | • obrazloženje općeg dijela proračuna JLP(R)S sadrži obrazloženje prihoda i rashoda, primitaka i izdataka proračuna JLP(R)S i obrazloženje prenesenog manjka odnosno viška proračuna JLP(R)S • obrazloženje posebnog dijela proračuna JLP(R)S temelji se na obrazloženjima financijskih planova proračunskih korisnika, a sastoji se od obrazloženja programa koje se daje kroz obrazloženje aktivnosti i projekata zajedno s ciljevima i pokazateljima uspješnosti iz akata strateškog planiranja. |
Proračunski korisnici:
Proračunski korisnici su ustanove, tijela javne vlasti kojima je JLS osnivač ili suosnivač, a čije je financiranje većim dijelom iz proračuna svog osnivača ili suosnivača. Proračunski korisnici JLS mogu biti dječji vrtići, knjižnice, javne vatrogasne postrojbe, muzeji, kazališta, domovi za starije i nemoćne osobe.
Zakoni i sankcije:
Sukladno Zakonu o Proračunu (»Narodne novine«, broj 144/21) Proračun se donosi za jednu fiskalnu (proračunsku) godinu. Kod nas se fiskalna godina poklapa s kalendarskom i traje od 01. siječnja do 31. prosinca. Jedini ovlašteni predlagatelj Proračuna je općinski načelnik. Općinski načelnik jedinice lokalne samouprave odgovoran je za zakonito i pravilno planiranje i izvršavanje proračuna, za svrhovito, učinkovito i ekonomično raspolaganje proračunskim sredstvima. Proračun donosi (izglasava) Općinsko vijeće do kraja godine.
Ako se ne donese proračun prije početka proračunske godine, privremeno se, a najduže za prva tri mjeseca proračunske godine, na osnovi odluke o privremenom financiranju koja mora biti donesena do 31. prosinca, nastavlja financiranje poslova, funkcija i programa tijela jedinica lokalne i područne samouprave i drugih proračunskih i izvanproračunskih korisnika.
U slučaju kada je raspušteno samo Općinsko vijeće, a Općinski načelnik nije razriješen, do imenovanja povjerenika Vlade Republike Hrvatske, financiranje se obavlja izvršavanjem redovnih i nužnih rashoda i izdataka temeljem odluke o financiranju nužnih rashoda i izdataka koju donosi općinski načelnik.
Po imenovanju povjerenika Vlade Republike Hrvatske, općinski načelnik predlaže povjereniku novu odluku o financiranju nužnih rashoda i izdataka u koju su uključeni ostvareni prihodi i primici te izvršeni rashodi i izdaci u vremenu do dolaska povjerenika. Ako se do 31. ožujka ne donese proračun, povjerenik donosi odluku o financiranju nužnih rashoda i izdataka za razdoblje do donošenja proračuna.
Ako do isteka roka privremenog financiranja nije donesen proračun u jedinici u kojoj je općinski načelnik koji nema zamjenika onemogućen u obavljanju svoje dužnosti, financiranje se obavlja izvršavanjem redovnih i nužnih rashoda i izdataka temeljem odluke o financiranju nužnih rashoda i izdataka koju donosi predstavničko tijelo na prijedlog privremenog zamjenika općinskog načelnik iz članka 43.a Zakona o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi (»Narodne novine«, broj 33/01, 60/01, 129/05, 109/07, 125/08, 36/09, 150/11, 144/12, 19/13, 137/15, 123/17, 98/19, 144/20).
Prihodi i primitci | Iznos |
---|---|
Prihodi poslovanja | 1.302.650,00 |
Prihodi od poreza | 127.050,00 |
Pomoći iz inozemstva i od subjekata unutar općeg proračuna | 1.038.100,00 |
Prihodi od imovine | 11.000,00 |
Prihodi od upravnih i administrativnih pristojbi, pristojbi po posebnim propisima i naknada | 116.500,00 |
Prihodi od prodaje proizvoda i robe te pruženih usluga i prihodi od donacija | 10.000,00 |
Ukupno | 0,00 |
UKUPAN PRORAČUN, ODNOSNO UKUPNI PRIHODI I PRIMICI, KAO I RASHODI I IZDACI, OPĆINE PRGOMET ZA 2025. GODINU, PLANIRANI SU U IZNOSU OD 1.302.650,00 EURA.
PRIHODI I PRIMICI
Prihodi poslovanja Općine Prgomet za 2025. godinu planirani su u iznosu od 1.302.650,00 eura, a čine ih prihodi od poreza planirani u iznosu od 127.050,00 eura, pomoći iz inozemstva (darovnice) i od subjekata unutar opće države planirani su u iznosu od 1.038.100,00 eura, prihodi od imovine u iznosu od 11.000,00 eura, prihodi od upravnih i administrativnih pristojbi, pristojbi po posebnim propisima i naknada planirani u iznosu od 116.500,00 eura i prihodi od prodaje robe te pruženih usluga i prihodi od donacija planirani u iznosu od 10.000,00 eura.
Rashodi i izdaci | Iznos |
---|---|
Rashodi poslovanja | 822.850,00 |
Rashodi za zaposlene | 180.000,00 |
Materijalni rashodi | 551.600,00 |
Financijski rashodi | 2.550,00 |
Naknade građanima i kućanstvima na temelju osiguranja i druge naknade | 17.500,00 |
Ostali rashodi | 71.200,00 |
Rashodi za nabavu nefinancijske imovine | 479.800,00 |
Rashodi za nabavu proizvedene dugotrajne imovine | 439.800,00 |
Rashodi za dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini | 40.000,00 |
Ukupno | 0,00 |
Rashodi poslovanja
Rashodi poslovanja Općine Prgomet za 2025. godinu planirani su u iznosu od 822.850,00 eura, a čine ih:
1. Rashodi za zaposlene planirani u iznosu od 180.000,00 eura,
2. Materijalni rashodi planirani u iznosu od 551.600,00 eura,
3. Financijski rashodi planirani u iznosu od 2.550,00 eura,
4. Naknade građanima i kućanstvima na temelju osiguranja i druge naknade planirane u iznosu od 17.500,00 eura,
5. Ostali rashodi planirani u iznosu od 71.200,00 eura.
Rashodi za nabavu nefinancijske imovine
Rashodi za nabavu nefinancijske imovine planirani u iznosu od 479.800,00 eura, a čine ih:
1. Rashodi za nabavu proizvedene dugotrajne imovine planirani u iznosu od 439.800,00 eura,
2. Rashodi za dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini planirani u iznosu od 40.000,00 eura.
PRORAČUNSKE KLASIFIKACIJE
Prihodi, primici, rashodi i izdaci proračuna i financijskog plana iskazuju se prema proračunskim klasifikacijama. Sukladno Pravilniku o proračunskim klasifikacijama (»Narodne novine«, broj 4/24) proračunske klasifikacije jesu:
· Organizacijska klasifikacija sadrži povezane i međusobno usklađene (hijerarhijski i s obzirom na odnose prava i odgovornosti) cjeline proračuna i proračunskih korisnika koje odgovarajućim materijalnim sredstvima ostvaruju postavljene ciljeve,
· Programska klasifikacija je prikaz programa i njihovih sastavnih dijelova: aktivnosti i projekata, definiranih u skladu s aktima strateškog planiranja te ciljevima i zadaćama proračuna te proračunskih i izvanproračunskih korisnika,
· Funkcijska klasifikacija je prikaz rashoda proračuna te proračunskih i izvanproračunskih korisnika razvrstanih prema njihovoj namjeni,
· Ekonomska klasifikacija sadrži prihode i primitke razvrstane po prirodnim vrstama te rashode i izdatke razvrstane prema njihovoj ekonomskoj namjeni kojoj služe,
· Lokacijska klasifikacija je prikaz rashoda i izdataka prema teritorijalno definiranim cjelinama u skladu s ustrojem Republike Hrvatske, drugih država članica Europske unije te ostalih država,
· Izvori financiranja a koje čine skupine prihoda i primitaka iz kojih se podmiruju rashodi i izdaci određene vrste i utvrđene namjene.
Proračun Općine Prgomet sastoji se od razdjela, glava i programa. Programi se sastoje od aktivnosti i projekata (kapitalni i tekući projekti).
RAZDJEL 001 JEDINSTVENI UPRAVNI ODJEL |
GLAVA 01 JEDINSTVENI UPRAVNI ODJEL |
Program 1000 Javna uprava i administracija |
Program 2001 Prometna infrastruktura |
Program 2002 Groblja i mrtvačnice |
Program 2003 Zaštita okoliša i životne sredine |
Program 2004 Zaštita i spašavanje |
Program 2005 Prostorno uređenje i unaprjeđenje stanovanja |
Program 2006 Vodoopskrba i odvodnja |
Program 1001 Održavanje objekta i uređenje komunalne infrastrukture |
Program 1002 Izgradnja komunalne infrastrukture |
Program 1003 Javne potrebe u sportu |
Program 1004 Javne potrebe u socijalnoj skrbi |
Program 1005 Javne potrebe u kulturi |
Program 1012 Tekuće donacije - Zavod za javno zdravstvo |
Program 1013 Radna zona Labin |
Program 1014 Mjere zapošljavanja |
OPIS POSEBNOG DIJELA PRORAČUNA
RAZDJEL 001 OPĆINSKO VIJEĆE – 1.302.650,00 EURA
GLAVA 01 OPĆINSKO VIJEĆE – 1.302.650,00 EURA
Program 1000 Javna uprava i administracija – 254.650,00 eura, od toga:
Za administrativne i stručne poslove općine izdvaja se 186.050,00 eura, za troškove protokola 6.000,00 eura, za predstavnička tijela 11.500,00 eura, za lokalne izbore 50.100,00 eura i za ulaganja u računalne programe 1.000,00 eura.
Program 2001 Prometna infrastruktura – 255.000,00 eura, od toga:
Za održavanje i sanaciju nerazvrstane ceste izdvaja se 82.500,00 eura, za održavanje i sanaciju poljskih puteva 50.000,00 eura, za uređenje pristupnih puteva i parkinga 40.000,00 eura i izgradnja nerazvrstanih cesta 82.500,00 eura.
Program 2002 Groblja i mrtvačnice – 50.500,00 eura, od toga:
Za održavanje groblja izdvaja se 500,00 eura, za proširenja groblja 40.000,00 eura i za dodatna ulaganja u mrtvačnice 10.000,00 eura.
Program 2003 Zaštita okoliša i životne sredine – 123.000,00 eura, od toga:
Za iznošenje i odvoz smeća izdvaja se 15.000,00 eura, za sanaciju zelenih i javnih površina 50.000,00 eura, za nabavku kanti za smeće 20.000,00 eura, za čišćenje divljih deponija na području općine 30.000,00 eura i za mjere javnozdravstvene zaštite – prskanje komaraca 8.000,00 eura.
Program 2004 Zaštita i spašavanje – 91.900,00 eura, od toga:
Za tekuće donacije HGSS izdvaja se 900,00 eura, za usluge protupožarne zaštite 50.000,00 eura, za elementarne katastrofe 1.000,00 eura, za izgradnju vatrogasnog doma 30.000,00 eura i za procjenu i plan zaštite od požara 10.000,00 eura.
Program 2005 Prostorno uređenje i unaprjeđenje stanovanja – 97.000,00 eura, od toga:
Za održavanje javne rasvjete izdvaja se 27.000,00 eura, za izradu prostornih planova – e – planovi 25.000,00 eura, za izradu plana rasvjete i rekonstrukcija 10.000,00 eura i za izradu – strateška procjena 35.000,00 eura.
Program 2006 Vodoopskrba i odvodnja – 177.300,00 eura, od toga:
Za opskrbu vodom izdvaja se 1.000,00 eura, za vodovod (Dražići i Jurići) 66.300,00 eura, za vodoopskrbu 100.000,00 eura i za ulaganje – odvodnju Trolokve 10.000,00 eura.
Program 1001 Održavanje objekta i uređenje komunalne infrastrukture – 79.000,00 eura, od toga:
Za održavanje javnih površina, postrojenja i opreme izdvaja se 3.000,00 eura, za sanaciju malonogometnih igrališta i uređenje 20.000,00 eura, za tekuće i investicijsko održavanje objekata u vlasništvu Općine Prgomet 10.000,00 eura, za održavanje građevinskih objekata i autobusnih čekaonica 1.000,00 eura, za sanaciju trgova u naseljima 10.000,00 eura, za sanaciju starih bunara i lokvi 30.000,00 eura i za geodetsko katastarske usluge 5.000,00 eura.
Program 1002 Izgradnja komunalne infrastrukture – 40.000,00 eura, od toga:
Za vidikovce, šetnice i izletišta izdvaja se 30.000,00 eura i za uređenje trga 10.000,00 eura.
Program 1003 Javne potrebe u sportu – 5.000,00 eura, od toga:
Za javne potrebe u sportu izdvaja se 5.000,00 eura.
Program 1004 Javne potrebe u socijalnoj skrbi – 17.500,00 eura, od toga:
Za prijevoz putnika i đaka izdvaja se 10.000,00 eura i za naknade građanima i kućanstvima 7.500,00 eura.
Program 1005 Javne potrebe u kulturi – 3.500,00 eura, od toga:
Za vjerske zajednice izdvaja se 3.000,00 eura i za javne potrebe u kulturi 500,00 eura.
Program 1009 Tekuće donacije – Zavod za javno zdravstvo i Crveni križ – 1.300,00 eura, od toga:
Za tekuće donacije zavod za javno zdravstvo izdvaja se 1.000,00 eura i za tekuće donacije Crveni križ 300,00 eura.
Program 1013 Radna zona Labin – 20.000,00 eura, od toga:
Za ulaganje u radnu zonu Labin izdvaja se 20.000,00 eura.
Program 1014 Aktivne mjere zapošljavanja – 87.000,00 eura, od toga:
Za Zaželi izdvaja se 87.000,00 eura.
Nema komentara za ovaj proračun.