*kako bi mogli ostavljati komentare, potrebno je registrirati se valjanom e-mail adresom!
Svi komentari
Sridnja kala 1,
21405 Milna
OIB:
41430773588
opcina@opcinamilna.hr
+385 (0)21 636 212
Proračun za 2025. godinu
*kako bi mogli ostavljati komentare, potrebno je registrirati se valjanom e-mail adresom!
Poštovani građani,
predstavljamo vam Vodič za građane za 2025. godinu u kojem su objašnjeni planovi i aktivnosti općinske vlasti vezani za korištenje javnih sredstava. Unaprjeđivanjem transparentnosti i komunikacije s mještanima nastavljamo s projektom koji se nalazi na našoj službenoj stranici https://www.opcinamilna.hr/. Kroz ovaj projekt informiramo vas o načinu korištenja proračunskih sredstava koji će u konačnici podignuti transparentnost u našoj Općini. Kroz brošuru Vodič za građane prikazat ćemo koji su projekti u planu u 2025. godini.
U nadolazećem razdoblju, pred nama su brojni projekti i aktivnosti usmjereni na poboljšanje infrastrukture, usluga i životnih uvjeta za sve građane.
Jedan od naših glavnih prioriteta je osiguravanje kvalitetnog i redovitog održavanja komunalne infrastrukture, kako bi naša općina bila čista, uredna i sigurna za sve. Nastavljamo ulagati u održavanje javnih i zelenih površina – od parkova, trgova, pa sve do šetnica i plaža. Želimo osigurati da svako od ovih mjesta bude ugodno, pristupačno i sigurno za sve vas. Redovito se provodi održavanje cesta i ulica kao i javnih trgova, s naglaskom na saniranje oštećenja i povećanje sigurnosti u prometu.
Uz održavanje postojećih, tijekom naredne godine započet ćemo s nekoliko novih infrastrukturnih projekata koji će značajno doprinijeti boljem povezivanju i unapređenju našeg područja, a to su izgradnja novih nerazvrstanih cesta i parkirališta, izgradnja groblja i poboljšanje sustava vodoopskrbe i odvodnje otpadnih voda, projekt čiji je cilj osiguranje kvalitetne i sigurne opskrbe pitkom vodom i ekološki prihvatljivog rješenja za otpadne vode.
U idućoj godini, nastavit ćemo ulagati u uređenje zgrada u vlasništvu Općine, čime želimo osigurati trajnu održivost naših objekata i kvalitetnije uvjete za sve korisnike tih prostora. Osim toga, naglašavam nastavak projekta izgradnje nove zgrade Dječjeg vrtića. Riječ je o projektu koji će našim najmlađima osigurati moderan, funkcionalan i siguran prostor za rast i razvoj. Također spomenuo bi i projekt uređenja i opremanja Sportsko-rekreacijskog centra „Špaco“ koji će uz postojeća sportska igrališta dobiti i nove sportske sadržaje, prateće sadržaje (svlačiona, tuševi i sl) ali i prvu sportsku dvoranu. Ovo su projekti koje ćemo realizirati uz pomoć iz Fondova EU i to NPOO (Nacionalni program oporavka i otpornosti) i ITP (Integrirarni teritorijalni program).
Iz godine u godinu prioritet nam je ulaganje u obrazovanje, jer je obrazovana mladost ključna za budućnost. Nastavit ćemo s programima financijske pomoći studentima i đacima kroz stipendije i jednokratne potpore, pružajući podršku svima koji ulažu u svoje obrazovanje i budućnost.
U narednom razdoblju, proširit ćemo programe socijalne skrbi i pomoći kućanstvima kako bismo odgovorili na rastuće potrebe naših mještana, osobito onih koji se nalaze u najosjetljivijim situacijama. Naš cilj je osigurati solidarnost i podršku unutar zajednice, gdje će svi mještani dobiti potrebnu pomoć.
Na području naše općine djeluju brojne sportske, kulturne i druge udruge koje oplemenjuju naš život i omogućavaju pojedincima da prepoznaju i usavrše svoje talente. Zato zaslužuju našu financijsku pomoć, ali i ohrabrenje i poticaj za dalji rad, kao i pomoć u realizaciji manifestacija koje održavaju.
Na kraju, kako bismo povećali povezanost unutar općine i prema okolnim općinama i gradovima, nastavit ćemo sa sufinanciranjem autobusnih i katamaranskih linija. Povećanje dostupnosti prijevoza olakšat će svakodnevni život, posebice onima koji često putuju na posao, u školu ili po drugim obvezama.
Dragi mještani, izdvojili smo dio projekata koje planiramo realizirati u 2025. godini.
Pozivamo Vas da i vi svojim prijedlozima i komentarima sudjelujete u izradi Proračuna za 2025. godinu.
Savjetovanje za Prijedlog Proračuna Općine Milna za 2025. godinu i projekcije za 2026. i 2027. godinu možete pogledati OVDJE.
Vaš načelnik!
OBRAZLOŽENJE PRORAČUNA
Što je proračun?
Proračun je akt kojim se procjenjuju prihodi i primici te utvrđuju rashodi i izdaci Općine Milna za proračunsku godinu, a sadrži i projekciju prihoda i primitaka te rashoda i izdataka za slijedeće dvije godine.
Proračun nije statičan akt, već se sukladno Zakonu može mijenjati tijekom proračunske godine, odnosno donose se Izmjene i dopune proračuna.
Jedno od najvažnijih načela proračuna je da isti mora biti uravnotežen ,odnosno ukupna visina planiranih prihoda mora biti istovjetna ukupnoj visini planiranih rashoda!
Sadržaj proračuna
Proračun JLS sastoji se od plana za proračunsku godinu i projekcija za sljedeće dvije godine. Proračun JLS sastoji se od općeg dijela, posebnog dijela i obrazloženja proračuna
Sadržaj | Sastavni dio | Opis sastavnog dijela |
---|---|---|
Opći dio proračuna | Sažetak Računa prihoda i rashoda Sažetak Računa financiranja | • ukupni prihodi poslovanja i prihodi od prodaje nefinancijske imovine, ukupni rashodi poslovanja i rashodi za nabavu nefinancijske imovine • ukupni primici od financijske imovine i zaduživanja i izdaci za financijsku imovinu i otplate zajmova |
Račun prihoda i rashoda | • ukupni prihodi i rashodi iskazani prema izvorima financiranja i ekonomskoj klasifikaciji na razini skupine • ukupni rashodi iskazani prema funkcijskoj klasifikaciji |
|
Račun financiranja | • ukupni primici od financijske imovine i zaduživanja i izdaci za financijsku imovinu i otplate instrumenata zaduživanja prema izvorima financiranja i ekonomskoj klasifikaciji na razini skupine | |
Preneseni višak ili preneseni manjak prihoda nad rashodima | • ako ukupni prihodi i primici nisu jednaki ukupnim rashodima i izdacima, opći dio proračuna sadrži i preneseni višak ili preneseni manjak prihoda nad rashodima | |
Višegodišnji plan uravnoteženja | • ako JLP(R)S ne mogu preneseni manjak podmiriti do kraja proračunske godine, obvezni su izraditi višegodišnji plan uravnoteženja za razdoblje za koje se proračun donosi • ako JLP(R)S ne mogu preneseni višak, zbog njegove veličine, u cijelosti iskoristiti u jednoj proračunskoj godini, korištenje viška planira se višegodišnjim planom uravnoteženja za razdoblje za koje se proračun donosi |
|
Posebni dio proračuna | Plan rashoda i izdataka proračuna JLP(R)S i njihovih proračunskih korisnika | • rashodi i izdaci JLP(R)S i njihovih proračunskih korisnika iskazani po organizacijskoj klasifikaciji, izvorima financiranja i ekonomskoj klasifikaciji na razini skupine, raspoređenih u programe koji se sastoje od aktivnosti i projekata |
Obrazloženje proračuna | Obrazloženje općeg dijela proračuna i obrazloženje posebnog dijela proračuna | • obrazloženje općeg dijela proračuna JLP(R)S sadrži obrazloženje prihoda i rashoda, primitaka i izdataka proračuna JLP(R)S i obrazloženje prenesenog manjka odnosno viška proračuna JLP(R)S • obrazloženje posebnog dijela proračuna JLP(R)S temelji se na obrazloženjima financijskih planova proračunskih korisnika, a sastoji se od obrazloženja programa koje se daje kroz obrazloženje aktivnosti i projekata zajedno s ciljevima i pokazateljima uspješnosti iz akata strateškog planiranja. |
Proračunski korisnici:
Proračunski korisnici su ustanove, tijela javne vlasti kojima je JLS osnivač ili suosnivač, a čije je financiranje većim dijelom iz proračuna svog osnivača ili suosnivača. Proračunski korisnici JLS mogu biti dječji vrtići, knjižnice, javne vatrogasne postrojbe, muzeji, kazališta, domovi za starije i nemoćne osobe…
Zakoni i sankcije:
Sukladno Zakonu o Proračunu (»Narodne novine«, broj 144/21) Proračun se donosi za jednu fiskalnu (proračunsku) godinu. Kod nas se fiskalna godina poklapa s kalendarskom i traje od 01. siječnja do 31. prosinca. Jedini ovlašteni predlagatelj Proračuna je Općinski načelnik. Općinski načelnik jedinice lokalne samouprave odgovoran je za zakonito i pravilno planiranje i izvršavanje proračuna, za svrhovito, učinkovito i ekonomično raspolaganje proračunskim sredstvima. Proračun donosi (izglasava) Općinsko vijeće do kraja godine.
Ako se ne donese proračun prije početka proračunske godine, privremeno se, a najduže za prva tri mjeseca proračunske godine, na osnovi odluke o privremenom financiranju koja mora biti donesena do 31. prosinca, nastavlja financiranje poslova, funkcija i programa tijela jedinica lokalne i područne samouprave i drugih proračunskih i izvanproračunskih korisnika.
U slučaju kada je raspušteno samo Općinsko vijeće, a Općinski načelnik nije razriješen, do imenovanja povjerenika Vlade Republike Hrvatske, financiranje se obavlja izvršavanjem redovnih i nužnih rashoda i izdataka temeljem odluke o financiranju nužnih rashoda i izdataka koju donosi Općinski načelnik.
Po imenovanju povjerenika Vlade Republike Hrvatske, Općinski načelnik predlaže povjereniku novu odluku o financiranju nužnih rashoda i izdataka u koju su uključeni ostvareni prihodi i primici te izvršeni rashodi i izdaci u vremenu do dolaska povjerenika. Ako se do 31. ožujka ne donese proračun, povjerenik donosi odluku o financiranju nužnih rashoda i izdataka za razdoblje do donošenja proračuna.
Ako do isteka roka privremenog financiranja nije donesen proračun u jedinici u kojoj je općinski načelnik koji nema zamjenika onemogućen u obavljanju svoje dužnosti, financiranje se obavlja izvršavanjem redovnih i nužnih rashoda i izdataka temeljem odluke o financiranju nužnih rashoda i izdataka koju donosi predstavničko tijelo na prijedlog privremenog zamjenika općinskog načelnika iz članka 43.a Zakona o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi (»Narodne novine«, broj 33/01, 60/01, 129/05, 109/07, 125/08, 36/09, 150/11, 144/12, 19/13, 137/15, 123/17, 98/19, 144/20).
Prihodi i primitci | Iznos |
---|---|
Prihodi poslovanja | 3.321.121,00 |
Prihodi od poreza | 1.851.500,00 |
Pomoći iz inozemstva i od subjekata unutar općeg proračuna | 493.300,00 |
Prihodi od imovine | 142.541,00 |
Prihodi od upravnih i administrativnih pristojbi, pristojbi po posebnim propisima i naknada | 833.780,00 |
Primici od financijske imovine i zaduživanja | 353.000,00 |
Primici od financijske imovine i zaduživanja | 353.000,00 |
Ukupno | 0,00 |
Ukupni prihodi i primici Općine Milna za 2025. godinu planirani su u iznosu od 3.674.121,00 eura.
PRIHODI I PRIMICI
Prihodi poslovanja Općine Milna za 2025. godinu planirani su u iznosu od 3.321.121,00 eura, a čine ih prihodi od poreza planirani u iznosu od 1.851.500,00 eura, pomoći planirane u iznosu od 493.300,00 eura, prihodi od imovine planirani u iznosu od 142.541,00 eura, prihodi od administrativnih pristojbi i pristojbi po posebnim propisima planirani u iznosu od 833.780,00 eura.
Primici od financijske imovine i zaduživanja planirani su u iznosu od 353.000,00 eura.
Rashodi i izdaci | Iznos |
---|---|
Rashodi poslovanja | 1.754.521,00 |
Rashodi za zaposlene | 462.300,00 |
Materijalni rashodi | 845.401,00 |
Financijski rashodi | 5.820,00 |
Subvencije | 28.000,00 |
Naknade građanima i kućanstvima na temelju osiguranja i druge naknade | 89.000,00 |
Rashodi za donacije, kazne, naknade šteta i kapitalne pomoći | 324.000,00 |
Rashodi za nabavu nefinancijske imovine | 1.902.100,00 |
Rashodi za nabavu neproizvedene dugotrajne imovine | 39.800,00 |
Rashodi za nabavu proizvedene dugotrajne imovine | 1.432.300,00 |
Rashodi za dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini | 430.000,00 |
Izdaci za financijsku imovinu i otplate zajmova | 17.500,00 |
Izdaci za otplatu glavnice primljenih kredita i zajmova | 17.500,00 |
Ukupno | 0,00 |
RASHODI I IZDACI
Ukupni rashodi i izdaci Općine Milna za 2025. godinu planirani su u iznosu od 3.674.121,00 eura.
Rashodi poslovanja
Rashodi poslovanja Općine Milna za 2025. godinu planirani su u iznosu od 1.754.521,00 eura, a čine ih:
1. Rashodi za zaposlene planirani u iznosu od 462.300,00 eura;
2. Materijalni rashodi planirani u iznosu od 845.401,00 eura;
3. Financijski rashodi planirani u iznosu od 5.820,00 eura;
4. Subvencije planirane u iznosu od 28.000,00 eura;
5. Naknade građanima i kućanstvima na temelju osiguranja i druge naknade planirane u iznosu od 89.000,00 eura;
6. Rashodi za donacije, kazne, naknade šteta i kapitalne pomoći planirani u iznosu od 324.000,00 eura.
Rashodi za nabavu nefinancijske imovine
Rashodi za nabavu nefinancijske imovine planirani u iznosu od 1.902.100,00 eura, a čine ih:
1. Rashodi za nabavu neproizvedene dugotrajne imovine planirani u iznosu od 39.800,00 eura,
2.Rashodi za nabavu proizvedene dugotrajne imovine planirani u iznosu od 1.432.300,00 eura;
3. Rashodi za dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini planirani u iznosu od 430.000,00 eura.
Izdaci za financijsku imovinu i otplate zajmova
Izdaci za otplatu glavnice primljenih kredita i zajmova planirani su u iznosu od 17.500,00 eura.
PRORAČUNSKE KLASIFIKACIJE
Prihodi, primici, rashodi i izdaci proračuna i financijskog plana iskazuju se prema proračunskim klasifikacijama. Sukladno Pravilniku o proračunskim klasifikacijama (»Narodne novine«, broj 04/24) proračunske klasifikacije jesu:
·Organizacijska klasifikacija sadrži povezane i međusobno usklađene (hijerarhijski i s obzirom na odnose prava i odgovornosti) cjeline proračuna i proračunskih korisnika koje odgovarajućim materijalnim sredstvima ostvaruju postavljene ciljeve,
·Programska klasifikacija je prikaz programa i njihovih sastavnih dijelova: aktivnosti i projekata, definiranih u skladu s aktima strateškog planiranja te ciljevima i zadaćama proračuna te proračunskih i izvanproračunskih korisnika,
· Funkcijska klasifikacija je prikaz rashoda proračuna te proračunskih i izvanproračunskih korisnika razvrstanih prema njihovoj namjeni,
· Ekonomska klasifikacija sadrži prihode i primitke razvrstane po prirodnim vrstama te rashode i izdatke razvrstane prema njihovoj ekonomskoj namjeni kojoj služe,
· Lokacijska klasifikacija je prikaz rashoda i izdataka prema teritorijalno definiranim cjelinama u skladu s ustrojem Republike Hrvatske, drugih država članica Europske unije te ostalih država,
· Izvori financiranja, a koje čine skupine prihoda i primitaka iz kojih se podmiruju rashodi i izdaci određene vrste i utvrđene namjene.
Proračun Općine Milna sastoji se od razdjela, glava i programa. Programi se sastoje od aktivnosti i projekata (kapitalni i tekući projekti).
RAZDJEL 001 OPĆINA MILNA |
GLAVA 00101 OPĆINA MILNA |
Program 0101 Općina Milna |
Program 1000 Javna uprava i predstavnička tijela |
Program 1003 Sport |
Program 1004 Javne ustanove |
Program 1005 Javne potrebe udruga |
Program 1006 Socijalna i zdravstvena skrb |
Program 1008 Protupožarna i civilna zaštita i Crveni križ |
Program 1009 Održavanje komunalne infrastrukture |
Program 1200 Građenje komunalne infrastrukture |
Program 1201 Izgradnja javne rasvjete |
Program 1300 Ulaganje u razvojne studije i imovinu |
Program 1500 Kopneni i pomorski prijevoz |
GLAVA 00102 DJEČJI VRTIĆ MILNA |
Program 00102 Dječji vrtić Milna |
GLAVA 00103 CENTAR ZA KULTURU MILNA |
Program 00103 Centar za kulturu Milna |
OPIS POSEBNOG DIJELA PRORAČUNA
RAZDJEL 001 OPĆINA MILNA
GLAVA 00101 OPĆINA MILNA
Program 0101 Općina Milna planirano u iznosu od 32.650,00 eura.
Za aktivnost Općine Milna izdvaja se 32.650,00 eura, od toga 15.000,00 eura za materijalne rashode, 150,00 eura za financijske rashode i 17.500,00 eura za izdatke za otplatu glavnice primljenih kredita i zajmova.
Program 1000 Javna uprava i predstavnička tijela planirano u iznosu od 465.000,00 eura.
Sredstva za redovitu djelatnost javne uprave i predstavničkog tijela izdvajaju se u iznosu od 403.500,00 eura, za komunalne usluge 38.000,00 eura i za izborne troškove 23.500,00 eura.
Program 1003 Sport planirano u iznosu od 35.000,00 eura.
Za program sporta, sufinanciranje sportskih aktivnosti planirano je 35.000,00 eura (Usluge telefona, pošte i prijevoza).
Program 1004 Javne ustanove planirano u iznosu od 98.000,00 eura.
U ovom programu izdvajaju se sredstava za ustanove u zdravstvu u iznosu od 6.000,00 eura, sredstva za ustanove u školstvu u iznosu od 16.000,00 eura, sredstva za Turističku zajednicu Općine u iznosu od 55.000,00 eura, sredstva za Policijsku postaju Brač u iznosu od 6.000,00 eura i za Župe i vjerske zajednice 15.000,00 eura.
Program 1005 Javne potrebe udrugama planirano u iznosu od 82.000,00 eura.
U ovom programu izdvojena su sredstva za javne potrebe udruga na području kulture u iznosu od 25.000,00 eura, javne potrebe udruga na području sporta u iznosu od 42.000,00 eura i javne potrebe za razvoj civilnog društva u iznosu od 15.000,00 eura.
Program 1006 Socijalna i zdravstvena skrb planirano u iznosu od 103.000,00 eura.
Ovim programom za pomoć građanima i kućanstvima izdvojeno je 79.000,00 eura, za pomoć studentima i đacima 22.000,00 eura i za suzbijanje ovisnosti 2.000,00 eura.
Program 1008 Protupožarna i civilna zaštita i Crveni križ planirano u iznosu od 140.000,00 eura.
Za Sufinanciranje DVD-a izdvaja se 100.000,00 eura, za protupožarne i zaštitne aktivnosti 12.000,00 eura, za logistiku pri protupožarnim intervencijama 5.000,00 eura, za sustav zaštite i spašavanja – HGSS 9.000,00 eura, za sufinanciranje Crvenog križa 10.000,00 eura i za Plan djelovanja Civilne zaštite 4.000,00 eura.
Program 1009 Održavanje komunalne infrastrukture planirano u iznosu od 481.000,00 eura
Za odvodnju atmosferskih voda izdvaja se 2.000,00 eura, za održavanje čistoće i zbrinjavanje otpada 134.000,00 eura, za održavanje javnih i zelenih površina 120.000,00 eura, za održavanje nerazvrstanih cesta, ulica, trgova i parkova 60.000,00 eura, za održavanje poljskih i protupožarnih puteva 30.000,00 eura, za održavanje sustava javne rasvjete 50.000,00 eura i za održavanje javnih plaža 85.000,00 eura.
Program 1200 Građenje komunalne infrastrukture planirano u iznosu od 1.167.000,00 eura.
Za program izgradnje komunalne infrastrukture izdvojeno je 1.167.000,00 eura. Od toga 291.000,00 eura izdvaja se za nerazvrstane ceste, 168.000,00 eura za javne, zelene površine i parkove, 23.000,00 eura za parkirališta, 80.000,00 eura za građevine javne namjene, 45.000,00 za dodatna ulaganja na javnoj rasvjeti, 120.000,00 eura za groblja, 40.000,00 eura za luku i obalu, 50.000,00 eura za sustav vodoopskrbe i 350.000,00 eura za sustav odvodnje otpadnih voda.
Program 1201 Izgradnja javne rasvjete planirano u iznosu od 220.000,00 eura.
Za projekt izgradnje javne rasvjete u isklopu izvanrednog održavanja izdvaja se 220.000,00 eura.
Program 1300 Ulaganje u razvojne studije i imovinu planirano u iznosu od 493.000,00 eura.
Ovim programom izdvajaju se sredstva za prostorno plansku dokumentaciju u iznosu od 80.000,00 eura, za novu zgradu Dječjeg vrtića 80.000,00 eura, za višenamjensku sportsku dvoranu Špaco 13.00,00 eura, za stambene građevine na č.z. 1683/1 35.000,00 eura, za stambenu građevinu na k.č.zgr 347 265.000,00 eura i za zgradu Općine 20.000,00 eura.
Program 1500 Kopneni i pomorski prijevoz planirano u iznosu od 46.000,00 eura.
Za sufinanciranje autobusne linije izdvajaju se sredstva u iznosu od 30.000,00 eura i za sufinanciranje katamaranske linije 16.000,00 eura.
GLAVA 00102 DJEČJI VRTIĆ MILNA
Program 00102 DJEČJI VRTIĆ MILNA planirano u iznosu od 237.301,00 eura.
Ovim programom osigurana su sredstva za redovnu djelatnost Dječjeg vrtića Milna u iznosu od 237.301,00 eura.
GLAVA 00103 CENTAR ZA KULTURU MILNA
Program 00103: Centar za kulturu Milna planirano u iznosu od 74.170,00 eura
Ovim programom osigurana su sredstva za redovnu djelatnost Centra za kulturu Milna u iznosu od 74.170,00 eura.
Nema komentara za ovaj proračun.
06.11.2024 218.86 KB
11.11.2024 95.53 KB
11.11.2024 744.32 KB