*kako bi mogli ostavljati komentare, potrebno je registrirati se valjanom e-mail adresom!
Svi komentari
Trg hrvatskih Velikana 5,
32273 Gradište
OIB:
30153586831
opcina-gradiste@vk.t-com.hr
+385 (0)32 841 270
Proračun za 2024. godinu
*kako bi mogli ostavljati komentare, potrebno je registrirati se valjanom e-mail adresom!
Vodič za građane za 2024. godinu
Poštovani mještani,
predstavljamo Vam „Vodič za građane“ za 2024. godinu. U njemu je prikazano na koji način Općina Gradište prikuplja i investira sredstva. Kako bismo Vam omogućili uvid u rad naše Općine i učinili je što transparentnijom nastavljamo s projektom koji se nalazi na Internet stranici www.proracun.hr te na našoj službenoj stranici www.gradiste.hr.
Ukupni prihodi i rashodi Općine Gradište za 2024. godinu planirani su u iznosu od 1.901.000,00 eura.
Kao i prethodnih godina, tako i u novoj 2024. godini želimo ulagati u broje komunalne projekte čijom bi se realizacijom doprinijelo kvaliteti života naših mještana. Iz proračuna smo ponovno izdvojili sredstva za izgradnju cesta, parkirališta, pješačkih staza, parkova, kolnih ulaza kao i za izgradnju kanalizacijske i vodovodne mreže, a nastavljamo ulagati i u uređenje Trga hrvatskih velikana te u javnu rasvjetu. Također, jedan od većih projekata u novoj godini je svakako izgradnja biciklističke staze za koju je izdvojeno 180.000,00 eura.
Osim provedbe iznad navedenih projekata, nastavljamo i s cjelogodišnjim održavanjem građevina i uređaja komunalne infrastrukture, a sve u cilju daljnjeg razvitka Općine
Kako bismo sačuvali i zaštitili okoliš koji nas okružuje, u proračun su uvrštena sredstva za odvoz klaoničkog otpada, za deratizaciju i dezinsekciju, za zbrinjavanje pasa lutalica ali i za kante i za zelene otoke.
Posebnu pozornost posvećujemo našoj djeci i mladima, te smo iz tog razloga dio novca namijenili za sufinanciranje boravka djece u vrtiću, za osiguranje djece u O.Š., za nabavu knjiga, za prehranu ali i za sufinanciranje prijevoza učenika i za sufinanciranje škole plivanja. Također, ponovno isplaćujemo i stipendije marljivim i darovitim studentima koji ispunjavaju uvjete.
Jednako su nam važne i naše ranjivije skupine, a kako bi im omogućili lakši i lagodniji život u proračun su uvrštena sredstva za pomoći obiteljima i za božićnice umirovljenicima.
Na području naše općine djeluju brojne sportske, kulturne, vjerske i druge udruge koje oplemenjuju naš život i omogućavaju pojedincima da prepoznaju i usavrše svoje talente i zato zaslužuju našu financijsku pomoć ali i ohrabrenje i poticaj za daljnji rad. Nastojat ćemo sudjelovati u svim njihovim aktivnostima te u realizaciji događaja i manifestacija. Nadamo se kako će ovakve vrste pomoći pridonijeti njihovom rastu i širenju.
Dragi mještani, predstavili smo vam dio važnijih projekata koje želimo realizirati u 2024. godini. Ako mislite kako nam je još nešto potrebno da bismo poboljšali našu Općinu molimo da nam napišete.
Vaš načelnik!
Savjetovanje za Prijedlog Proračuna Općine Gradište za 2024. godinu i projekcije za 2025. i 2026. godinu bilo je provedeno od 10.11.2023. do 10.12.2023. Više o tome možete pronaći OVDJE.
Što je proračun?
Proračun je akt kojim se procjenjuju prihodi i primici te utvrđuju rashodi i izdaci za proračunsku godinu, a sadrži i projekciju prihoda i primitaka te rashoda i izdataka za slijedeće dvije godine. Proračun nije statičan akt, već se sukladno Zakonu može mijenjati tijekom proračunske godine, odnosno donose se Izmjene i dopune proračuna.
Sadržaj proračuna
Proračun JLS sastoji se od plana za proračunsku godinu i projekcija za sljedeće dvije godine. Proračun JLS sastoji se od općeg dijela, posebnog dijela i obrazloženja proračuna.
Sadržaj | Sastavni dio | Opis sastavnog dijela |
---|---|---|
Opći dio proračuna | Sažetak Računa prihoda i rashoda Sažetak Računa financiranja | • ukupni prihodi poslovanja i prihodi od prodaje nefinancijske imovine, ukupni rashodi poslovanja i rashodi za nabavu nefinancijske imovine • ukupni primici od financijske imovine i zaduživanja i izdaci za financijsku imovinu i otplate zajmova |
Račun prihoda i rashoda | • ukupni prihodi i rashodi iskazani prema izvorima financiranja i ekonomskoj klasifikaciji na razini skupine • ukupni rashodi iskazani prema funkcijskoj klasifikaciji |
|
Račun financiranja | • ukupni primici od financijske imovine i zaduživanja i izdaci za financijsku imovinu i otplate instrumenata zaduživanja prema izvorima financiranja i ekonomskoj klasifikaciji na razini skupine | |
Preneseni višak ili preneseni manjak prihoda nad rashodima | • ako ukupni prihodi i primici nisu jednaki ukupnim rashodima i izdacima, opći dio proračuna sadrži i preneseni višak ili preneseni manjak prihoda nad rashodima | |
Višegodišnji plan uravnoteženja | • ako JLP(R)S ne mogu preneseni manjak podmiriti do kraja proračunske godine, obvezni su izraditi višegodišnji plan uravnoteženja za razdoblje za koje se proračun donosi • ako JLP(R)S ne mogu preneseni višak, zbog njegove veličine, u cijelosti iskoristiti u jednoj proračunskoj godini, korištenje viška planira se višegodišnjim planom uravnoteženja za razdoblje za koje se proračun donosi |
|
Posebni dio proračuna | Plan rashoda i izdataka proračuna JLP(R)S i njihovih proračunskih korisnika | • rashodi i izdaci JLP(R)S i njihovih proračunskih korisnika iskazani po organizacijskoj klasifikaciji, izvorima financiranja i ekonomskoj klasifikaciji na razini skupine, raspoređenih u programe koji se sastoje od aktivnosti i projekata |
Obrazloženje proračuna | Obrazloženje općeg dijela proračuna i obrazloženje posebnog dijela proračuna | • obrazloženje općeg dijela proračuna JLP(R)S sadrži obrazloženje prihoda i rashoda, primitaka i izdataka proračuna JLP(R)S i obrazloženje prenesenog manjka odnosno viška proračuna JLP(R)S • obrazloženje posebnog dijela proračuna JLP(R)S temelji se na obrazloženjima financijskih planova proračunskih korisnika, a sastoji se od obrazloženja programa koje se daje kroz obrazloženje aktivnosti i projekata zajedno s ciljevima i pokazateljima uspješnosti iz akata strateškog planiranja. |
Proračunski korisnici:
Proračunski korisnici su ustanove, tijela javne vlasti kojima je JLS osnivač ili suosnivač, a čije je financiranje većim dijelom iz proračuna svog osnivača ili suosnivača. Proračunski korisnici JLS mogu biti dječji vrtići, knjižnice, javne vatrogasne postrojbe, muzeji, kazališta, domovi za starije i nemoćne osobe…
Zakoni i sankcije:
Sukladno Zakonu o Proračunu (»Narodne novine«, broj 144/21) Proračun se donosi za jednu fiskalnu (proračunsku) godinu. Kod nas se fiskalna godina poklapa s kalendarskom i traje od 1. siječnja do 31. prosinca. Jedini ovlašteni predlagatelj Proračuna je općinski načelnik. Općinski načelnik jedinice lokalne samouprave odgovoran je za zakonito i pravilno planiranje i izvršavanje proračuna, za svrhovito, učinkovito i ekonomično raspolaganje proračunskim sredstvima. Proračun donosi (izglasava) općinsko vijeće do kraja godine.
Ako se ne donese proračun prije početka proračunske godine, privremeno se, a najduže za prva tri mjeseca proračunske godine, na osnovi odluke o privremenom financiranju koja mora biti donesena do 31. prosinca, nastavlja financiranje poslova, funkcija i programa tijela jedinica lokalne i područne samouprave i drugih proračunskih i izvanproračunskih korisnika.
U slučaju kada je raspušteno samo općinsko vijeće, a načelnik nije razriješen, do imenovanja povjerenika Vlade Republike Hrvatske, financiranje se obavlja izvršavanjem redovnih i nužnih rashoda i izdataka temeljem odluke o financiranju nužnih rashoda i izdataka koju donosi načelnik.
Po imenovanju povjerenika Vlade Republike Hrvatske, općinski načelnik predlaže povjereniku novu odluku o financiranju nužnih rashoda i izdataka u koju su uključeni ostvareni prihodi i primici te izvršeni rashodi i izdaci u vremenu do dolaska povjerenika. Ako se do 31. ožujka ne donese proračun, povjerenik donosi odluku o financiranju nužnih rashoda i izdataka za razdoblje do donošenja proračuna.
Ako do isteka roka privremenog financiranja nije donesen proračun u jedinici u kojoj je načelnik koji nema zamjenika onemogućen u obavljanju svoje dužnosti, financiranje se obavlja izvršavanjem redovnih i nužnih rashoda i izdataka temeljem odluke o financiranju nužnih rashoda i izdataka koju donosi predstavničko tijelo na prijedlog privremenog zamjenika načelnika iz članka 43.a Zakona o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi (»Narodne novine«, broj 33/01, 60/01, 129/05, 109/07, 125/08, 36/09, 150/11, 144/12, 19/13, 137/15, 123/17, 98/19, 144/20).
Prihodi i primitci | Iznos |
---|---|
Prihodi poslovanja | 1.889.800,00 |
Prihodi od poreza | 464.000,00 |
Pomoći iz inozemstva i od subjekata unutar općeg proračuna | 874.700,00 |
Prihodi od imovine | 40.100,00 |
Prihodi od upravnih i administrativnih pristojbi, pristojbi po posebnim propisima i naknada | 508.000,00 |
Prihodi od prodaje proizvoda i robe te pruženih usluga i prihodi od donacija | 3.000,00 |
Prihodi od prodaje nefinancijske imovine | 11.200,00 |
Prihodi od prodaje neproizvedene dugotrajne imovine | 10.000,00 |
Prihodi od prodaje proizvedene dugotrajne imovine | 1.200,00 |
Ukupno | 0,00 |
UKUPAN PRORAČUN, ODNOSNO UKUPNI PRIHODI I PRIMICI, KAO I RASHODI I IZDACI, OPĆINE GRADIŠTE ZA 2024. GODINU PLANIRANI SU U IZNOSU OD 1.901.000,00 EURA.
PRIHODI I PRIMICI
Prihodi poslovanja Općine Gradište za 2024. godinu planirani su u iznosu od 1.889.800,00 eura, a čine ih prihodi od poreza planirani u iznosu od 464.000,00 eura, pomoći iz inozemstva i od subjekata unutar općeg proračuna planirani u iznosu od 874.700,00 eura, prihodi od imovine u iznosu od 40.100,00 eura, prihodi od upravnih i administrativnih pristojbi, pristojbi po posebnim propisima i naknada planirani u iznosu od 508.000,00 eura, a prihodi od prodaje proizvoda i robe te pruženih usluga i prihodi od donacija planirani u iznosu od 3.000,00 eura.
Prihodi od prodaje nefinancijske imovine planirani u iznosu od 11.200,00 eura (10.000,00 eura za prihode od prodaje neproizvedene dugotrajne imovine i 1.200,00 eura za prihode od prodaje proizvedene dugotrajne imovine).
Rashodi i izdaci | Iznos |
---|---|
Rashodi poslovanja | 799.200,00 |
Rashodi za zaposlene | 165.950,00 |
Materijalni rashodi | 282.400,00 |
Financijski rashodi | 2.050,00 |
Pomoći dane u inozemstvo i unutar općeg proračuna | 84.000,00 |
Naknade građanima i kućanstvima na temelju osiguranja i druge naknade | 97.400,00 |
Ostali rashodi | 167.400,00 |
Rashodi za nabavu nefinancijske imovine | 1.101.800,00 |
Rashodi za nabavu neproizvedene dugotrajne imovine | 130.000,00 |
Rashodi za nabavu proizvedene dugotrajne imovine | 971.800,00 |
Ukupno | 0,00 |
Rashodi poslovanja
Rashodi poslovanja Općine Gradište za 2024. godinu planirani su u iznosu od 799.200,00 eura, a čine ih:
1. Rashodi za zaposlene planirani u iznosu od 165.950,00 eura,
2. Materijalni rashodi planirani u iznosu od 282.400,00 eura,
3. Financijski rashodi planirani u iznosu od 2.050,00 eura,
4. Pomoći dane u inozemstvo i unutar općeg proračuna planirane u iznosu od 84.000,00 eura,
5. Naknade građanima i kućanstvima na temelju osiguranja i druge naknade planirane u iznosu od 97.400,00 eura,
6. Ostali rashodi planirani u iznosu od 167.400,00 eura.
Rashodi za nabavu nefinancijske imovine
Rashodi za nabavu nefinancijske imovine planirani u iznosu od 1.101.800,00 eura, a čine ih:
1. Rashodi za nabavu neproizvedene dugotrajne imovine planirani u iznosu od 130.000,00 eura,
2. Rashodi za nabavu proizvedene dugotrajne imovine planirani u iznosu od 971.800,00 eura.
PRORAČUNSKE KLASIFIKACIJE
Prihodi, primici, rashodi i izdaci proračuna i financijskog plana iskazuju se prema proračunskim klasifikacijama. Sukladno Pravilniku o proračunskim klasifikacijama (»Narodne novine«, broj 26/10, 120/13 i 01/20) proračunske klasifikacije jesu:
· Organizacijska klasifikacija sadrži povezane i međusobno usklađene (hijerarhijski i s obzirom na odnose prava i odgovornosti) cjeline proračuna i proračunskih korisnika koje odgovarajućim materijalnim sredstvima ostvaruju postavljene ciljeve,
· Programska klasifikacija sadrži rashode i izdatke iskazane kroz aktivnosti i projekte, koji su povezani u programe temeljem zajedničkih ciljeva,
· Funkcijska klasifikacija sadrži rashode razvrstane prema njihovoj namjeni,
· Ekonomska klasifikacija sadrži prihode i primitke po prirodnim vrstama te rashode i izdatke prema njihovoj ekonomskoj namjeni,
· Lokacijska klasifikacija sadrži rashode i izdatke razvrstane za Republiku Hrvatsku i za inozemstvo,
· Izvori financiranja sadrže prihode i primitke iz kojih se podmiruju rashodi i izdaci određene vrste i namjene.
Proračun Općine Gradište sastoji se od razdjela, glava i programa. Programi se sastoje od aktivnosti i projekata (kapitalni i tekući projekti).
RAZDJEL 001 OPĆINSKO VIJEĆE |
GLAVA 01 OPĆINSKO VIJEĆE |
Program 1001 Priprema i donošenje akta iz djelokruga predstavničkih i izvršnih tijela |
RAZDJEL 002 OPĆINSKA UPRAVA |
GLAVA 01 URED NAČELNIKA |
Program 1002 Priprema, donošenje i provedba akata i mjera iz djelokruga izvršnog tijela |
Program 1005 Izgradnja objekata komunalne infrastrukture |
Program 1006 Program javnih potreba u kulturi |
Program 1007 Program javnih potreba u sportu |
Program 1010 Program javih potreba u obrazovanju |
Program 1011 Program pomoći vjerskim organizacijama |
Program 1012 Načelnik |
GLAVA 02 JEDINSTVENI UPRAVNI ODJEL |
Program 1002 Priprema, donošenje i provedba akata i mjera iz djelokruga izvršnog tijela |
Program 1003 Održavanje objekata i uređaja komunalne infrastrukture i zaštita okoliša |
Program 1004 Razvoj poljoprivrede i gospodarstva |
Program 1006 Program javnih potreba u kulturi |
Program 1007 Program javnih potreba u sportu |
Program 1008 Program socijalne skrbi |
Program 1009 Program zaštite od požara |
Program 1010 Program javnih potreba u obrazovanju |
RAZDJEL 001 OPĆINSKO VIJEĆE
GLAVA 01 OPĆINSKO VIJĆE
Program 1001 Priprema i donošenje akata iz djelokruga predstavničkih i izvršnih tijela - 15.600,00 eura
Sredstva za rad općinskog vijeća i radnih tijela planirana su u iznosu od 6.200,00 eura, za potporu radu političkom strankama izdvaja se 2.700,00 eura, a za naknade članovima povjerenstava, predstavničkih i izvršnih tijela, i biračkih odbora 6.700,00 eura.
RAZDJEL 002 OPĆINSKA UPRAVA
GLAVA 01 URED NAČELNIKA
Program 1002 Priprema, donošenje i provedba akata i mjera iz djelokruga izvršnog tijela - 50.300,00 eura
Za rad ureda načelnika planirano je 50.300,00 eura, od toga:
· Za rashodi za zaposlene 36.000,00 eura
· Za materijalne rashode 14.300,00 eura
Program 1005 Izgradnja objekata komunalne infrastrukture - 829.000,00 eura
Za izgradnju pješačkih staza se iz proračuna izdvaja 82.000,00 eura, izgradnja prometnica i parkirališta planirana je u iznosu od 165.000,00 eura, za uređenje Trga hrvatskih velikana izdvaja se 82.000,00 eura, a za izgradnju kanalizacijske i vodovodne mreže 10.000,00 eura.
Za javnu rasvjetu planira se utrošiti 82.000,00 eura , za izgradnju ograde na igralištu 40.000,00 eura, za izgradnju biciklističkih staza 180.000,00 eura, za izgradnju kolnih ulaza 82.000,00 eura, za rasvjetu na trgu 6.000,00 eura, a park 100.000,00 eura.
Program 1006 Program javnih potreba u kulturi - 130.000,00 eura
Za kupovinu zemljišta je iz proračuna u 2024. godini izdvoje iznos od 130.000,00 eura.
Program 1007 Program javnih potreba u sportu - 127.000,00 eura
Za opremanje igrališta za djecu planirano je 32.000,00 eura, za rukometno igralište 55.000,00 eura, a za košarkaško i pitch igralište 40.000,00 eura.
Program 1010 Program javnih potreba u obrazovanju - 84.000,00 eura
Za Dječji vrtić Mali svijet Gradište planirano je 84.000,00 eura.
Program 1011 Program pomoći vjerskim organizacijama - 2.600,00 eura
Za pomoći vjerskim organizacijama se iz proračuna i ovoga puta izdvaja 2.600,00 eura.
Program 1012 Načelnik - 74.200,00 eura
Obilježavanje godišnjica i blagdana planirano je u iznosu od 40.000,00 eura, dok se za tekuće donacije udrugama, građanima izdvaja 34.200,00 eura.
GLAVA 02 JEDINSTVENI UPRAVNI ODJEL
Program 1002 Priprema, donošenje i provedba akata i mjera iz djelokruga izvršnog tijela - 230.150,00 eura
Za Jedinstveni upravni odjel planirano je 186.100,00 eura, od toga:
· Za rashodi za zaposlene 118.000,00 eura
· Za materijalne rashode 101.600,00 eura
· Za financijske rashode 2.050,00 eura
· Za rashode za nabavu proizvedene dugotrajne imovine 5.500,00 eura.
Za nabavu dugotrajne imovine za potrebe Općine ponovno je izdvojeno 3.000,00 eura.
Program 1003 Održavanje objekata i uređaja komunalne infrastrukture i zaštita okoliša - 111.250,00 eura
Održavanje javne rasvjete planirano je u iznosu od 32.500,00 eura, za održavanje javnih površina i nerazvrstanih cesta izdvaja se 61.450,00 eura, za zaštitu okoliša – odvoz klaoničkog otpada 4.000,00 eura, za zaštitu okoliša - deratizacija i dezinsekcija 8.000,00 eura, za zaštitu okoliša – zbrinjavanje pasa lutalica planirano je 4.000,00 eura, dok je za uređenje okoliša – kante i zeleni otok izdvojeno 1.300,00 eura.
Program 1004 Razvoj poljoprivrede i gospodarstva - 16.700,00 eura
Za uređenje poljskih puteva i održavanje melioracijske odvodnje izdvojeno je 16.700,00 eura.
Program 1006 Program javnih potreba u kulturi - 13.500,00 eura
Za KUD Seljačka Sloga Gradište i ostale udruge u kulturi izdvojen je iznos od 13.500,00 eura.
Program 1007 Program javnih potreba u sportu - 76.000,00 eura
Javne potrebe u sportu planirane su u iznosu od 76.000,00 eura.
Program 1008 Program socijalne skrbi - 47.100,00 eura
Provođenje Programa socijalne skrbi planirano je u iznosu od 47.100,00 eura, od toga:
· Za pomoć obiteljima – socijalni program 11.800,00 eura
· Za sufinanciranje vrtića 14.000,00 eura
· Za humanitarnu skrb i druge interese građana – Crveni križ 4.700,00 eura
· Za božićnice za umirovljenike 10.000,00 eura
· Za prehranu za učenika 6.600,00 eura.
Program 1009 Program zaštite od požara - 37.600,00 eura
Za osnovnu djelatnost vatrogasne zajednice planirano je 33.000,00 eura, dok je za Civilnu zaštitu izdvojeno 3.900,00 eura.
Program 1010 Program javnih potreba u obrazovanju - 56.000,00 eura
Osiguranje djece O.Š. i financiranje nabave knjiga planirano je u iznosu od 20.000,00 eura, za sufinanciranje prijevoza učenika izdvojeno je 5.500,00 eura, za sufinanciranje škole plivanja 2.500,00 eura, za stipendije 27.000,00 eura, dok se za nabavu opreme za vrtić i udruge izdvaja 1.000,00 eura.
Nema komentara za ovaj proračun.